Uncategorized

رواية أحببت منفصم الفصل الأول 1 بقلم رنا طارق

 رواية أحببت منفصم الفصل الأول 1 بقلم رنا طارق

رواية أحببت منفصم الفصل الأول 1 بقلم رنا طارق

رواية أحببت منفصم الفصل الأول 1 بقلم رنا طارق

ريهام: رنا قومي جايلك عريس 
رنا: ماما خدي منه الجاتو وقوليله مرفوض يعسل 
ريهام: قومي يبنت المنفوخه البسي عشان هيجو كمان شويه 
رنا: هو في انتو جايبني هنا تهزءوني 
ريهام: معلش…. قومي يا رنا وبطلي لماضه والبسي حاجة عدله عشان العريس ميتخضش 
رنا: لو مش عاجبه يطلقني 
ريهام: هو اتجوزك عشان يطلقك اتنيلي 
رنا: متشكرين يا رجوله 
( رنا عندها 20 سنه ف كلية هندسة حياتها كلها ضحك وهزار عندها اخت وعايشه مع مامتها بعد اما باباها توفي)  
__________________ 
قامت اتوضت ودخلت جهزت عشان تطلع للعريس ( امه داعيه عليه باين)  
دخلت لبست دريس اسود ع طرحه سوده وحطت ميكب خفيف 
مرفت (اختها) : احيه انتي هتطلعي للعريس بالمنظر ده 
رنا: الاه ومال شكلي ما انا قمر اهو 
مرفت: يشيخه تبا لتواضعك 
رنا: حبيبي 
مرفت ؛ لا دي انتي بارده ربنا يكون ف عونه والله 
رنا: يكون ف عونه!!!!!  ده هياخد حته سكره والله متعرفيش حاجة انتي 
مرفت: مين اللي سكره يعنيا 
رنا: انا يلمبي 
مرفت: صبرني يارب 
رنا: معلش 
مرفت: روحي خدي العصير من امك واطلعيله 
رنا: اي اي انتو هتدلو عصير كمان 
مرفت: اومال هنديله اي 
رنا : قهوه ساده ترد الروح 
مرفت: غوري من وشي 
______________ 
طلعت رنا اخدت العصير ودخلت ليهم 
كان جاي هو ووالده 
: بسم الله ماشاء الله بنتنا قمر خالص 
رنا: تشكر يبرنس 
: اي!!!  
رنا: اقصد شكرا يعمو 
: طب نسيبهم مع بعض يتعرفو ع بعض 
ريهام: تمام 
خرجو 
___________ 
رنا: اي يسطا السجادة عجبتك 
مازن : اي 
رنا: اصلك قاعد متنح ليها كده 
مازن: متنح كمان 
رنا: انت مش بتسمع
مازن: لي 
رنا: اصلك عمال تعيد الكلام ورايا 
مازن: معقول الوش الكيوت ده يطلع منه الكلام ده 
رنا: وماله كلامي يشبح 
مازن: زي الفل 
رنا: انت تعرفني بقي وكده 
مازن: شوفتك مرة كنت معدي من هنا بالصدفه ولقيته رافعه راسك لفوق وبتبصي ع السما بتدوري ع القمر حد يقعد يدور ع القمر زي الهبل كده
رنا: ياه ع الكسفه اللي انت فيها يواد يحازم 
مازن: ومن بعدها وانتي مش بتروحي من ع بالي وعرفت كل حاجة عنك وجيت اتقدمتلك 
رنا: ياااااه يسطا قد اي القصه مؤثره 
مازن بضحك: يبنتي اتكلمي جد بقي 
رنا: جد ولا ست هيهيهيهي 
مازن :……………..
( مازن الاحمدي عنده 26 سنه عنده اخ اسمه سيف عايش مع والده وعنده سلسله شركات ومطاعم ف الوطن العربي)  
رنا: خلاص مش ههزر معاك شكلك نكدي 
مازن: بس بحبك 
رنا: اي السرعه دي مش المفروض نقعد 4 شهور ولا حاجه عما نعترف لبعض وكده وازعل منك وتيجي تصالحني وانا اضربك واقول معدش تزعلني وو
مازن: خلاص بكبورت وفتح يشيخه اتهدي 
رنا: خلاص يشبح هفكر وهرد عليك بكره 
مازن: ماش يقلب الشبح 
رنا: ولا اتلم من اولها مش ناقصه محن 
مازن: حاضر يرجوله 
رنا :وبعدين انت مش جايب جاتوه معاك لي 
مازن: براحتي وبعدين كنتي هتاخدي الجاتوه وترفضيني يمفجوعه 
رنا: لا يسطا اوعي تفهمني صح 
مازن: ماش يختي 
رنا: يمامااااااااااااا 
مازن: جعوره 
رنا ???????? 
مازن: خلاص متبصيش كده طيب 
ريهام: اي يولاد اتفقتو 
مازن: ايوه يحماتي الخطوبه الخميس الجاي 
رنا: نعم سمعني قولت اي تاني 
مازن قرب من ودنها وقال بصوت عالي: الخطووووووبه الخمييييس الجااااااااي 
رنا: يا اخي حسبي الله انا مش لاقيه ودني ف كيس قلبظ 
مازن: ظريفه 
رنا: هعورك 
ابو مازن: طب يجماعه ممكن اقعد مع العروسه شوية اقولها ع عادتنا وكده 
ريهام: اتفضل… تعال يمازن نقعد برا 
ابو مازن: عايزة اقولك حاجه يبنتي 
رنا: اتفضل يعمي 
ابو مازن: مازن مريض نفسي عنده انفصام ف الشخصيه 
رنا بصدمه: اي….. 
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!