Uncategorized

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

 رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

اكرم مسك امال جامد كان عايز يثبت لي زين انو هو الي خدها في الاخر وزين بصلو وابتسم وقال : طب قابل 
اكرم وامال بصولو بسغراب وفجاه سمعو صوت ضرب نار وامال حست ان ايد اكرم بدأت تحررها اكرم بص وراه لقه اختو قمر ماسكه المسدس ومصوبه عليه وكانت بتعيط قمر هي الي ضربت نار علي اكرم ورصاصه جت في ضهرو
زين بصوت عالي : احمد شوف قنبلة اكرم 
زين قرب من امال وحاول يقلعها الجاكت أما احمد قرب من اكرم لقه قنبله فضلها ٢٠ثانيه
احمد بصوت عالي : فاضل ٢٠ ثانيه لازم نمشي 
احمد حاول يقلع لي اكرم جاكت بس اكرم رفض وقال بغضب : سبني انا عايز امووووت 
قمر بدموع : اكرم وحياتي 
اكرم مردش عليها وأحمد بصلو بضيق ومسك ايد قمر وقال : يلا 
قمر بدموع : مستحيل 
زين بغضب : هو ايه الي مستحيل 
احمد بغضب : هنموت كلناااااا 
قمر بدموع : امشووووو انتو 
احمد بص لي زين وزين شاولو ياخد امال ويخرج 
احمد قرب من امال وخدها 
امال : وزين 
احمد بثقه : هيجبها 
امال سكتت ومشيت معا احمد وزين قرب من اكرم 
اكرم : قمر الوصيه بتعتي بعد ٥ شهور تطلع تمام 
امر بدموع : مش هسيبك 
زين ببرود : انت الي اخترت ولي زايك يستاهل اكتر من كدة 
زين شال قمر وهي فضلت تصرخ وبعدين طلعو من الفيلا واكرم غمض عينو والقنبله انفجررررررررررررت وزين وقمر ركبو العربيه وأحمد ساق وامال فضلت بصه علي فيلا وقمر كانت بتعيط
امال : لو كان قدر يغير حياتو كان ممكن ربنا يسامحو بس هو اختار غلط وموت ناس كتير اوووووي 
احمد : الناس مبقتش تفكر فلي بيعملوه 
زين  بص لي قمر وقال : هتعملي ايه 
قمر بدموع : هسافر اكمل دراستي 
زين ؛ لو حابه تقعدي معانا مش مشكله 
امال بهمس : اه مانت حنيت لي حب زمان 
قمر بدموع : لا انا عايزه اكون لوحدي 
زين بصلها بحزن وبعدين قرب من كرسي امال الي قدامو وبعدين مسك شعرها وقال : اموش 
امال بغضب : سيب شعري وطلقني
زين : تعرفي اول مره اعرف ان بنات فلسطينين نكدين 
امال لفتلو وقالت : طلق الفلسطينيه واهي مصريه اتجوزها 
زين بصدمه : نعم 
امال قلدتو وقالت : انا اول مره اعرف ان رجاله مصر خاينين 
زين : كنتي لازم تسالي بقا 
امال مردتش عليه وزين ابتسم بحث وفرح انو خلاص خلص من لعبه دي وكل حاجه انتهت ……
______________________________________
*بعد  5 شهور * في مصر
زين كان نايم وامال لبست فستان طويل وواسع جدااا وقعدت جمبو علي سرير 
وقالت بصوووت عالي : انا عايش ومش عاااااايش 
زين مصحيش راحت علت صوتها اكتر وقالت : و لا يرتاح في ليله ولا بنساااااااك ولا لقيت نهاااااااايه 
زين مصحيش امال قربت من ودانو وقالت بصوت عالي : انا عااااااااايش ومش عااااااااااايش ومش قادر علي بعدككككككك 
زين صحي مخضوض وقال : نعم يخربيتككككككك 
امال بابتسامه : عايزه فلوله
زين بسغراب : فلوله ايه بس اسمها فروله 
امال بابتسامه : وجواااافه
زين بغضب : ابعدي عني علشان مطلقكيش 
امال بضيق : طب اسمع انا معايا هديه ليك حلوه اوي 
زين : اه وايه هي 
امال : احم الست الي بتلبس لبس واسع اوي دي ليه بتلبسو
زين : علشان هي محترمه ومؤدبه
امال بضيق : افهممم الست الي مش بتلبس بنطلون 
زين : اه دي متدينه 
امال بغضب : ياااابنييي 
امال حطت أيدها علي وسطها وقالت : البنطلون بيبقا هنا كدا هي بتلبس واسع بقا علشان تضايق حد هنا 
زين بسغراب : امال انتي تعبانه تضايق مين هنا 
امال بغضب : يوووووه يابني انا نفسي نفسيييييي في فلوله
زين : روحي هتلقيها في تلاجه ليه تعبه امي معاااكي
امال بغضب : استنا اومال بيقولو عليك ذكي ازاي 
امال وقفت وقالت : بص مثلا لما واحده تفضل تتنطت ناس بيقولها بطلي ليه 
زين بسخرية : علشان هي هبله وهتفضحهم في أي مكان يروحوه
امال بغضب : يووووووه
زين بغضب : امال برااااا
امال : يابنييييييييييييييي طب بص الست بترجع وبيغمه عليها ليه 
زين بتفكير : دور برد يمكن 
امال بغيظ : ربنا يخدكك
زين بغضب : نعم
امال قعدت جمبو علي سرير وقالت : يارب صبرني بص ياسيدي الست بتروح محل ملابس اطفال ليه 
زين : علشان تجيب لبس لي ابنها او بنتها 
امال بسرعه : ايوااا كدا امشي معايا علي الخط انا بقا هروح محل ملابس اطفال 
زين : اه علشان تجبي لبس لي اموش طيب ليه صحيتي امي 
امال بغضب : لااااا مستحيل مفيش فايده 
زين بصلها بضيق ورجع نام تاني 
امال بضيق : طب بص انا عايزه اروح لي دكتوره نساء 
زين : اه هتروحي معا رحمه يعني 
امال بصريخ : يلهوووووووووووووووووووووووووووووي 
زين قام محضوض وقال : يخربيتك 
امال بصريخ : الحقوووووني ياناس متجوزه اغبه راجل في العالم 
زين بغضب : لمي نفسك 
امال بغضب : انا حامل يااستاذ 
زين بصدمه : نعم 
امال بغضب : حاااامل حامل 
زين : لا مستحيل رجعيه 
امال بصدمه : ارجع ايه 
زين.بضبق : ازاي تخدي الخطوه دي قبل ماتقوليلي 
امال بابسامه : مهو ياحبيبي انا نفسي اخلف تاني 
زين بغضب : ما كفايه اموش 
امال بغضب : لا طبعا احنا عندنا في فلسطين بيخلفو ١٠ 
زين بصدمه : مستحيل اومال خالتك اميره مش مخلفه ١٠ يعني 
امال : مهو لو جوزها مكنش مات كانت كملت 
زين بغضب : بس احنا معندناش كدا 
امال بسخرية : اه فعلا مش كدا بتخلفو ٢٠ عيل ورا بعض 
زين : بس انا مش جاهز لي بيبي تاني
امال بضحك : ليه ياحبيبي هو انت الي هتشيلو في بطنك ولا انا 
زين بضيق : لمي لسانك
امال قربت من زين وباستو في خدو وقالت : عايزه اكبر عيلتنا ياحبيبي 
زين : احم بتعرفي تثبتني 
امال بسعاده : يعني خلاص مبسوط بلبيبي
زين مسك وشها بحب : انا عايز اخلف منك كتير والله بس خوفت عليكي ومش ناسي الي حصل يوم ولادة اموش 
امال بسعاده : متخافش كل حاجه هتبقا تمام 
زين بص علي شعر امال لقه.طول اوي 
زين : علفكره مش هتخرجي بشعرك ده تاني 
امال كان شعرها كثيف جدا وزين دايما بيربطو ليها قبل ماتخرج في أي مكان 
امال جايه ترد بس سمعت صوت صريح رحمه.
امال بصدمه : رحمه شكلها هتولد 
زين : ايوا صح يلا نشوفها 
زين وامال نزلو من علي سرير وامال جت تمشي بس وقعت وتكعبلت من لبسها الطويل 
زين بضحك : مش قادر 
امال بغضب : بدل ما تجي تقومني
زي جاي يرد بس صريخ رحمه زاد زين قرب من امال وقومها وبعدين خرج من ألاوضه وامال رفعت الفستان وطلعت وراه ودخلو اوضه اسر ولقو اسر ماسك ايد رحمه بخوف 
زين قرب من رحمه وقالها : اهدي ياحبيبتي هتقومي بسلامه 
امال : اهدي يابنتي دانا خلفت اموش وانا بضرب بناااار وفي الحمام 
رحمه بصريخ : هموت مش قادره 
اسر بخوف : شكلها خلاص هتولد انا هشلها 
اسر شال رحمه وطلعها برا الاوضه وزين جاي يخرج بس وقفو صوت امال 
امال بصريخ : اهاااا هولد
زين بصلها بضيق : نعم 
امال بضحك : بهزر شلني والله ما عارفه امشي بلفستان
زين تجاهلها ومشي 
امال بصوت عالي : تمام اووووووي كدا هقلع الفستان ولبسه تحتيه فستان قصير وهجي معاكم كدا وافضحكم 
زين بصلها بغضب وقرب منها وشالها 
زين بغضب : ومين هيسمحلككك هااااا 
امال بابتسامه : حبيبييييييييي 
زين نزل هو وامال ولقو اسر مشي وزين ركب عربيتو هو وامال وتحركووو…………..
________________________________________
*في المستشفي *
جورج أو ميرا كانت بتكشف علي مريضه عندها جورج اخو ميرا في كلية طب وطبعا مكملش وميرا خدت مكانو لأنها بتحب الطب جدا وكانت بتحضر امتحانات جورج وكانت بتجيب امتياز وعده سنين وجاه وقت الجيش وسعتها جورج هرب وهو واثق أن إختو هتاخد مكانو ……..
ميرا خلصت كشف وبعدين قعدت علي مكتبها فضلت تفتكر في ٥ شهور الي فاتت وفتكرت حبها لأسر ….
أما عند اسر وصل المستشفي وشال رحمه وهي بتصرخ والدكاتره خدوها منو ودخلوها اوضه العمليات وأسر وقف قدام الاوضه بتوتر حاسس ان حبيبتو هتروح منو وجت الحظه الي مكنش عايزها تجي خالص …..وزين وامال وصلو المستشفي وزين فضل جمب صحبووو ……
أما ميرا بلغوها أن في مريضه هتولد وميرا جهزت ودخلت اوضه العمليات وبعدين بصت علي المريضه ونصدمت وفضلت واقفه مصدومه والممرضه قربت منها وقالت : دكتور جورج انا ادتها البنج 
ميرا فاقت من  صدمتها وافتكرت أن الحمل ده صعب علي رحمه وقرارت أنها هتعمل المستحيل علشان تنقذها وبدأت تولدها قيصري ……..
أما اسر كان مش قادر يصبر 
اسر بغضب : مش قادر 
زين : يااسر اهده 
اسر بحزن : قولتلها بلاش الحمل ده 
زين : معلش هتبقا كويسه صدقني فاكر يوم ولادة امال 
اسر بحزن : اه 
زين : كنت بموت مراتي بتولد وفي حد عايز يقتلها وبيني وبنها يجي ٥ سعات واكتر شعور صعب بس انت دلوقتي جنبها افضل ادعلها يااسر 
اسر : حاضر يازين 
زين بص علي امال وابتسم  لما لقها نايمه علي الكرسي قرب منها بهدوء ونزل لي مستواها وبعدين طلع من جيبو توكه لونها وردي جايبب منها كتيرر اوي وعلطول معه علشان لو شاف امال شعرها مفروض يروح يربطو زين مسك شعر امال وعملو ضفيره وربطو وقعد جمبها وحط راسها علي كتفو……
وعده ساعتين وأسر كان هيتجنن وميرا خلصت العمليه وكانت صعبه عليها جدا كانت صعب أنها تنقذ الام والابن في نفس الوقت بس هي فضلت تدعي طول العمليه أنها تقدر تنقذهم وفعلا قدرت ❤️
وقالت للممرضه تطلع تطمن اسر 
الممرضه : الف مبروك المدام جابت ولد 
اسر بسرعه : هي عامله ايه 
الممرضه : الحمدالله هي كويسه 
زين بسعاده : الحمدالله 
اسر بص لي زين وقال بسعاده : مش مصدق 
زين قام علشان يحضن اسر وامال صحيت وقالت : ايه 
اسر حضن زين بسعاده وقال : بقيتتتتتتتتتت اببببب
امال : أحلف رحمه ولدت امتا 
زين : لما كنتي بتكلي معا الملائكه رز بلبن 
امال بسعاده : هييييييه الحمدالله يارب 
اسر بخبث : خش في حضن اخوك يافوزي
امال جت تحضن اسر بس زين مسكها من ضفيره بتعتها وقال : مين الي هتطلق حااالا وهتاخد بجزمه 
امال بضحك : انا 
زين : فرحانه بنفسها البت 
اسر بضحك : الحمدالله يارب انا مبسوط اوي 
زين : يارب دايما 
الممرضه طلعت الطفل لي أسر ورحمه دخلت اوضه عاديه وكانو حاطين جمب سررها سرير لطفل وبعد نص ساعه رحمه فاقت وكان اسر جمبها وشايل البيبي 
رحمه بدموع : مش مصدقه انا عايشه وكمان البيبي موجود
اسر : اه ياحبيبتي الحمدالله 
رحمه شالت الطفل وهي بتعيط مش مصدقه أنها شايله طفل من دمها ولحمها
اسر : هتسميه ايه 
رحمه بدموع : هسميه ريان 
اسر حضنها بحب : حلو اوووي 
امال : مبروككك يارحومتي  
رحمه : الله يبارك فيكي ياحبيبتي 
ميرا كانت متابعه ده من بعيد وهي فرحانه لي أسر وبعدين شافت حد بيقرب من الأوضه ف مشيت والشخص ده كان معه طفل ودخلو الاوضه 
الشخص : امال الفلسطينيه موجوده 
امال بصت علي شخص وقالت : ايوا نعم 
الشخص بهدوء : انا اسمي عماد ابقا محامي اكرم 
زين بغضب : الله يرحمو نعم 
عماد : اكرم كان طالب مني اني مطلعش وصيتو غير بعد ٥ شهور وأسلم الوصيه دي لي امال صحيح روحتلك الفيلا بس قالولي انك هنا
زين بغضب : ليه يعني 
الطفل الي كان معه عماد خاف من زين 
امال : اهده يازين 
عماد : هقولك الوصيه 
عماد طلع الوصيه وقرا : امال انا ناوي اموت واخدك معايا بس انا واثق أن زين مش هيسيبك بحبك اوي اكتر حد حبيتو في حياتي انتي كنت نفسي تبقي معايا بس نصيبك كان معا زين من ١٠ سنين اتجوزت واحده من امريكا وقعدت معاها شهر ومشيت بس اكتشفت انها حامل وكملت الحمل وبعدين ولدت وبقيت ادفع ليها مصروفات الولد بس هي طماعه جدا المهم انا قرارت اكتبلك كل املاكي هتقولي فلوس حرام لا ياامال انا كنت سايب فلوس علي جمب كنت بشغلها في الحلال وده الي كتبتو ليكي وطبعا انا مش هسيب ابني معا الست الطماعه دي ف علشان كدا انا بطلب منك تربي ابني انا عارف كويس أن قلبك طيب وهتربي الطفل ده انا عايزو يطلع انسان كويس وكان اسمو نيكول بس انا غيرت اسمو لي زين علشان تحبيه لأني واثق انك بتحبي زين جدااا وممكن تسامحني علي الي عملتو وتربي زين ابنيي ارجوكي ربيه انتي واوعي تسبيه هو مش ذنب حاجه………..
امال وزين بصو لبعض بصدمه وبعدين امال بصت علي الطفل 
زين بغضب : وهي مش موافقه 
عماد : طيب ممكن تهده حضرتك وتفكر في طفل ده 
زين بغضب : مش مشكلتي 
اسر : زين اهده لازم نسمع امال كمان 
زين بص لي امال وقال : ليه هي عندها رأي  تاني 
امال بصتلو بتوتر وبعدين بصت علي طفل وقالت : …….
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫11 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!