Uncategorized

رواية حياة الجزء 2 الفصل الثاني 2 بقلم منة جمال

 رواية حياة الجزء 2 الفصل الثاني 2 بقلم منة جمال

رواية حياة الجزء 2 الفصل الثاني 2 بقلم منة جمال

رواية حياة الجزء 2 الفصل الثاني 2 بقلم منة جمال

اياد بهيام:انتي مين
انا ورد بنت الشيخ خلف ????????????
ورد ❤️????
عمر:احلفي كدا انك هي
ورد بابتسامه: إيه انا ورد ولله
اياد بستغراب: طب ازاي
ورد بلامبله: انا رح امشي اتهنوا
ومشيت ورد وقفل عمر الباب
عمر:يادين النبي هي دي ورد مش قولتلك فرسه
اياد:ازاي ابوها يسبها كدا
عمر بمرح:تصدق يلا ابوها دا عسل اي رايك اما اتجوزها
اياد بغضب:تاا اي يروح امك تتجوزها دا عند امك ياحيلتها انت فاهم
عمر بتسغراب: وانت مالك اتحولت كدا ليه وانت مالك ثم كمل بخبث ولا انت حليت في عينك فاعايزها ليك قول عادي انا مش هزعل
اياد بهروب:حليت اي يابني دي عاديه خالص انا بس استغربت ان ابوها سايبها كدا تروح لشباب مش اكتر
عمر بضحك يحول يخفيه ثم اكمل بخبث:ممكن ياض يكون كمان بيسابها تودي اكل لشباب تان
نعم دا انا هطلع عين اللي خلفوها دا ابوها بيستهبل ولا اي دا انا هروح اطلع ميتين اهله قالها اياد بغضب
عمر بمكر: طب وانت مالك اتعصبت اووي كدا واحنا مالنا مايولع بيها بس ممكن تكون متجوزه؟
اياد بزعل:متجوزها ازاي اكيد لا لا مستحيل
عمر:هو اي اللي مستحيل يابني وبيني وبينك هي لو متجوزها دا هيسهل عليا اعمل معااا لما يقدر يكمل كلامه بسبب اياد الذي هجم عليه بالكمات العديده
اياد بعصبيه وهو يضرب عمر:اياك تفكر فيها كدا يا حيوان انت فاهم دا انا اقتلك فيها ياعمر فاهم
عمر بوجع:فاهم فاهم اهدي ياشبح
اياد بعصبيه شديده: اقوم ازفت خلينا نروح لزفت شيخ خلف وشيخ زفت ????
عمر: حاضر
*****
عند ورد
مالك ياورد قالتها سهر(تبقي صحبت ورد من زمان جدعه جدا وبتحب ورد وبتعتبرها مثلا اختها)
ورد بتنهيدها: هاا مفيش
سهر بخبث:بت احكي في اي انتي من ساعات ماروحتي تودي الوكل لناس الجداد وانتي حالك متشقلب
ورد :والله انا نفسي مش عارفه مالي من ساعت مروحت هناك وانا مكنتش عايزه اجي
سهر بمرح: قولي بقا قولي حلو
قمر قالتها ورد بدون تردد
اه هو الموضوع في قمر دا كدا احلوت اووي طب هتشوفيه تاني ازاي قالتها سهر بمرح
ورد بتردد:مش عارفه وهروح هناك بحجه ايه
سهر بتفكير:انا هقولك
******
عند فريده في الشغل
مريم: اي يابنتي اتاخرتي كدا ليه
فريده: كنت برخم علي لولو شويه
مريم بحب:ابقي سلملي عليه كتير وقوللها انها وحشتني اوووي
فريده بمرح:يختي ماانتي اللي مش رديه تيجي عشان مش عايزه تشوفي اياد
مريم ابتسمت بحزن:هو صحيح عامل ايه
فريده: والله مانا عارفه هو في ماموريه بس اكيد كويس باذن لله
مريم بضعف : بجد هو كويس
فريده: انشاءلله
حسن: ازيك يافري
الحمدلله يروح قلب فري انت عامل ايه قالتها فريده بحب
حسن: انا كويس طول ماانتي كويسه
احممم طب اي اجبلكم اتنين لمون وشجره ياعصافير الحب
حسن: يخربيت برودك ياشيخه فصلان وربي
فريده: بومه والله
******
عند ادهم ورحمه
رحمه: يلا يادومي بقا هتتاخر علي الشغل
ادهم بنوم:بس شويه
رحمه بتعب: يلا ي ادهم بقا والله هتتاخر
ادهم: طب بقولك اي العيال مشيوا
رحمه: اه مريم نزلت الشغل وليلي راحت المدرسه قوم بقا
ادهم بمكر: طب بقولك اي ماتيجي كدا جوله سريعه
رحمه بغضب: قوم ي ادهم احسنلك بدل مااقومك بطريقتي
ادهم: لا خلاص والله قومت اهوو
رحمه بضحك:فعلا رجاله تخاف متختشيش
*********
سليم وحياه
سليم بضحك:مالك ياحبيبتي
حياه بتعب:حبك برص منك لله والله ياسليم لو قربت مني لموت نفسي
سليم: حيلك حيلك اي ياما تموتي نفسك مره وحده لا خلاص انا مش هجي جمبك تاني تماام ولا تزعلي نفسك يستي
حياه:شاطر يلا بقا اتصلي علي اياد عايزه اطمن عليه
سليم: الله يخربيت اياد علي اللي جابوا يستي هو في اي فاهمني كل شويه اتصلي بي اياد زهقت
حياه:هو انت ليه محسسني انه مش ابنك ها فهمني
سليم: يستي ابني وكل حاجه بس مش كدا دا انتي بتحبي اكتر مني
حياه: طب اقولك اي دلوقت مش ابني لازم احبه
سليم :يستي خلاص هكلمهولك بس هاتي بوسه الاول او حضن
حياه بزعيق:سليم وبعدين قولتلك عايزه اكلم اياد ممكن
سليم :انتي كمان بتزعقيلي الله يحرم من كلمه وحده كانت الدموع كلها تنزل
حياه: طب يلا ياخويا اطلبلي ابني
سليم: حاضر يختي
مسك سليم الفون وطلع اسمه اياد واتصل بيه
حياه: هااا رد
سليم: استني
سليم بقلق:الوو ايي بتقول ماله ابني ????????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
للعودة للجزء الأول من رواية حياة : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!