Uncategorized

رواية عروسة ديسمبر البارت العشرون 20 بقلم هند حمدي

 رواية عروسة ديسمبر البارت العشرون 20 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت العشرون 20 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت العشرون 20 بقلم هند حمدي

كانت غرام شديده القلق منذه مغادره زوجها ولكن ليس بيدها حيله فقررت اللجوء الي الله عله يريح قلبها ويرد لها زوجها سالم 
فذهبت للتوضئ وتصلي وتدعو الله..  وفاجئه شعرت بنغزه قويه بقلبها فعلمت ان حمزه اصابه مكروه واخذت دموعها تنهمر دون توقف ولم تنطق سواء يارب يارب
وبتلك اللحظه صدع رنين هاتفها فهرولت لتري من المتصل 
ولكن كان المتصل لم يكن سوي زهره. فردت علي الفور خشيه ان يكون اصابها مكروه
غرام..بلهفه وتوتر  الووو زهره مالك تعبانه ولا حاجه بعد الشر
زهره..باستحياء.. انا اسفه اني اتصلت فالوقت دا بس حسيت ان قلبي مقبوض وفيه نغزه ومش قدره اتتفس ودا مبيحصلش الا اذا كان حمزه فيه حاجه انا كنت عوزه اطمن عليه وبكلمه تلفونه مقفول 
غرام..التي ازدادت نبضات قلبها خوفآ و لوعه علي زوجها مع قلق وتوتر زهره عليه ولكن تماسكت حتي لا تنفلت الامور من يدها
لا ياحبيتي اطمني هو كويس بس لسه نايم اول ما يصحي هخلي يكلمك.. ولا تلقيكي عوزه تعملي حماتي هااه اعترفي 
زهره..غرام احلفي ان اخويا بخير.. انا قلبي مقبوض وحاسه ان فيه حاجه
غرام.. اول ما يصحي هخلي يكلمك عشان تطمني بنفسك..  ولا اقولك هصحهولك عشان تصدقي وبعدين انا كده هغير.. وبعدين هي دي مبرووك يا عرووسه
زهره.. ماشي يابنت علام ليكي رووقه سلام مؤقت
وبعد ان اغلقت غرام الهاتف
يارب انا عرفه اني غلطت بس بلاش يكون عقابي هو هيبقي عقاب قاسي اووي مش هقدر استحمله يارب  انا راضيه بعقابك وبعترف بذنبي بس هو ملوش زنب نجي 
يارب انت الغفور الرحيم مجيب الداعي اذا دعاك 
..
..
صلي علي النبي وتبسم
بقلم #هندحمدي 
محمد الذي هرول الي صاحب عمره ليري ماحدث له
حمزه رد عليا يا حمزه  يا حمزه
حمزه.. ابعد عني واصرخ باعلي صوتك القائد حمزه اتصاب اسعاف بسرعه 
محمد الذي نفذ ما امره به قائده.. وبالفعل حدث ما توقعه حمزه 
فوقوع القائد يعني وقوع الجميع وفشل مخطتهم 
فظهروا (الجماعه الارهابيه) من جميع الاتجاهات ليهجموا علي ما تبقي من الفريق والقضاء عليهم 
ولكنه فور ظهور الجميع.. قام حمزه بنزع فتيل القنبله المسيله للدموع التي كانت بحوزته مما اربكهم..فلم يكن احد منهم منتبه له لان اصابته لم تسعفه للحركه 
وبلحظه واحده كان حمزه يهجم علي قائدهم ويامره بالاستسلام ويامر المجموعه الارهابيه بتسليم انفسهم.. وبالفعل استسلم معظمهم ومن لم يرد الاستسلام تعامل معه محمد وتم القضاء عليهم 
وبعد ان تمت المهمه.. نظر محمد لصديقه ليهنئه بنجاح العمليه 
اسد يا باشا محدش توقع منك حركه الاصابه دي لعبتها صح ووفرت علينا ارواح كتير كانت هتروح 
ولكن نظر له وجد.حمزه بترنح بوقفته واغلب ملابسه مغطاه بالدمز.. وماهي الا لحظات وسقط حمزه مغشي عليه 
حمله محمد وذهب به لقرب مشفي بالمنطقه.. ولكن كان حمزه استعاد وعيه 
حمزه.. انت جيبني فين تعالي اربطلي الجرح واطلع بيا علي البيت الطياره معادها  9  ولو زهره عرفت اني مصاب مش هترضي تسافر قبل ما تطمن عليا ودا مش ااه هسمح به
محمد بغضب.. انت بتقول ايه.. انت كتفك فيه رصاصه والله اعلم مدي خطورتها انت لازم تتعالج الاول انت عايز تموت 
حمزه.. اطلع علي البيت يا حضره الظابط ده امر
محمد. لم يجد فائده من النقاش فادار المحرك وانطلق الي المنزل وهو يسب بداخله غباء صديقه 
واثناء عودتهم.. اتصل حمزه بالقاده وبرئسائه واخبرهم بنجاح المهمه واشاد بفريق فربق الاسود كنا يطلق عليه 
تمام يا فندم تم السيطرة علي الوضع.. والعمليه تمت بنجاح وتم التعامل مع العناصر الارهابيه وتم القبض عليهم
..
..
..
غرام التي كانت تفترش مصليتها وتدعو وتبتهل الي الله شعرت بمن ينير الغرفه 
حمزه وذهبت له سريعا.. الحمد لله اللهم لك الحمد ولم تشعر الا وهي تسجد شكرا لله علي مجئه سالمآ
حمزه الذي شعر ان قلبه يقفز من مكانه عندما راها تسجد لله شكرا ولكن تذكر ما رآه بهاتف طارق فعادت الخناجر تقطع نياط قلبه 
ارتمي علي الفراش دون حراك.. فذهبت غرام سريعاً لتساعده لتغير ثيابه فانحنت وقامت بخلع حذاءه وجواربه وما اثار دهشتها انه  لم يحاول منعها بل ولم يحرك ساكنا 
حمزه انت كويس.. فنظرت له فوجدته يغط بنوم عميق فقامت برفع قدميه علي الفراش ودثرته بالغطاء جيدا وظلت بجواره تقرا ما تيسر من ايات الله والذكر الحكيم 
واستمعت لاذان الفجر بعد فتره قليله فلم ترد ان توقظه ولكن وجدت والده يقرع الباب فذهبت سريعاً له
الحاج عبدالرحمن.. لمؤاخذه يابنتي انا عارف ان ميصحش اخبط عليكم فوقت ذي ده بس كنت عايز اطمن هو حمزه بخير بعد ما رجع.. انا مرتحتش الا لما شفته داخل من الباب الوراني
غرام.. هو احممم حضرتك كنت عارف انه رايح مهمه
عبدالرحمن… يابنتي حمزه لما بينوي فميش حاجه تقدر تمنعه
غرام.. اطمن با عمي هو بخير بس لسه نايم 
عبدالرحمن… الحمد لله معلش قلقتك اسيبك انتي كمان ترتاحي قبل معاد السفر واروح ائم بالناس احسن اتاخرت عليهم عن اذنك 
غرام…. حاج عبدالرحمن ادعيلي 
عبدالرحمن… ربنا وحده يعلم با بنتي 
..
..
مجرد ان دخلت للغرفه وجدت حمزه مستيقظ ويحاول ان يقف علي قدميه
ذهبت لتساعده ولكنه اوقفها باشاره من يده وذهب للمرحاض
ذهبت لترتب الفراش ولكن وجدت هاتف ملقي ويبدوا انه سقط من حيب حمزه 
فاخذته وعندما راته علمت انه هاتف طارق وعلمت ان حمزه راي كل ما به من محادثات ورسائل غرام متبادله بينها وبين طارق وعلمت ما سر تلك الكسره التي راتها بعبنيه 
فارتمت علي الارض تبكي بقهر..
ليه دلؤقتي ليييييييه يلعن ابو اللي تفرط فنفسها ومتعملش حساب لحظه ذي دي. تقف فيها وعنيها مكسوره.. بس انا مش هستسلم ولازم اقوله ان كل ده قبل ماعرفه قبل ما حبه وهفضل اطلب منه السماح لحد ما يسامح ويغفر واثناء حديثها مع نفسها اتي حمزه وببدوا انه غير متوازن
فهرولت له حمزه انا عوزاك تسمعني والله كل اللي قريته ده كان قبل
حمزه… هششش ولا كلمه احنا اللي بنا اتفاق يخلص وكل واحد يروح لحاله 
 روحي استعدي عشان معاد الطيارة وبعدها روحي لزهره هتلاقيها مستنياكي انا لسه مكلمها وطمنتها 
غرام التي حاولت ان تمسك يده حمزه ارجو
وبطرت كلماتها.. ايه دا دانت سخن وحرارتك عاليا انت لاز
وبطرت كلماتها للمره الثانبه لرؤيتها اثار دماء علي زراعه
وقبل ان تنطق بحرف.. اخرسي واوعي تقولي لحد زهره لو عرفت مش هتسافر والعمليه هتتاجل وده مش هسمح به حتي لو فيها موتي فهمه 
ذهبت من امامه وعادت بعد خمس دقائق ومعها شنطه الاسعافات الاوليه واحضرت مسكن وخافض للحراره 
فكاد يقذفهم بوجهها الا انها نظرت له بتحدي
لو مخدتهمش هتفضل تعبان وزهره هتلاحظ ويحصل اللي انت خايف منه براحتك 
فابتلعهم علي الفور 
غرام..  ممكن  تسبني اغيرلك ع الجرح لان الدم بدء، يظهر علي هدومك ودا معنها انه مفتوح 
فاختطف منها الشاش..  اتا هغير وروحي لزهره مفيش وقت ولو قولتها حرف هتبقي الجانيه علي روحك سامعه 
بنفسه..  لو رات الجرح ستعلم  انها طلقه ومازالت بزراعه..  وحينها لم يامن رد فعلها 
..
..
وبالفعل ودعوا الجميع وسافر حمزه وغرام وزهره 
والحاج عبد الرحمن سياتي عندما يتحدد موعد العمليه 
غرام لم تحيد بنظرها عن حمزه طيله الرحله خشيه ان يصيبه مكروه ومما ازعجه كثيرا قربها  منه وتحسس حرارته  كل فتره 
زهره التي كانت تنظر لهم من مكانها وتظن ان غرام تشاكسه فتبتسم وتتمني لهم السعاده وتطلب من الله ان يعوض اخيها خيرا عما راي بحياته
..
..
صل علي النبي وتبسم 
بقلم #هندحمدي 
علم امجد بقدومهم فقام بتقديم مبلغ كبير للطبيب الذي سيشرف علي حاله زهره وسيقوم باجراء العمليه لها
وطلب منه ان يطيل المده المقرره للعمليه حتي يستطيع تتفيذ مخطته وقام بعدها بمراجعه الكاميرات التي ثبتها بالغرفه التي ستقيم بها زهره حتي إجراء العمليه
..
..
..
وبالفعل فور وصزل حمزه ذهب الي المشفي مباشرتإ لاجراء الفحوصات المطلوبه 
ولكن اشتد عليه الالم وحرارته اصبحت مرتفعه جدااا 
فترك زهره وغرام بغرفه الفحص وذهب خارجا
ولكن طلب الطبيب خروج غرام لاجراء بعض الاشعه لزهره ويلزم تجهيزها اولاااا
وفور خروجها وجدت حمزه ملقي ارضا فهرولت لطلب المساعده وبالفعل اتوا واخذوا للفحص
الطبيب… انه مصاب بطلقه ولم يقم باخراجها ويبدوا ان الجسم بدء يتسمم ما ذلك الاهمال يجب الاسراع بعمل عمليه لاستخراجها وتحديد مدي خطورتها كيف لك ان تتحمل ذلك الالم انه فوق طاقه البشر.. ويحب عمل محضر انها مسؤليه علي عاتقي 
حمزه بوهن.. مش هعمل عمليات قبل ماطمن علي زهره
غرام… مش هتلحق تطمن وهتموت قبلها جسمك مش هيستحمل ابوس ايدك سبهم يعملولك العمليه واخذت تبكي وبعدين زهره لسه محتاجه كام يوم عشان تتحضر للعمليه يعني فيه وقت ارجوك اسمع الكلام 
حمزه… هروح اشوف زهره وبعدها هقرر وقام من مكانه ذاهبآ لزهرته ليطمئن علي حالتها اولااا
..
..
امجد بعد ان ابلغت احدي الممرضات ما حدث بالتفصيل
امجد.. دا كده احلوت اووي وجت فصلحك يابن التهامي عشان تستفرد باليمامتين والله وقرب يوم الحساب يابن الصاوي وساعتها مش هرحمك
يتبع..
لقراءة البارت الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصاب شرعي للكاتب محمد مالك

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!