Uncategorized

رواية ملك الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية ملك الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد عبدالسلام

مراد :قولي يا حبيبتي 
نرمين :اناا
وفضلت تعيط
مراد :انتي ايه اهدي 
نرمين :انا اتعرضت لمحاولة اغتصاب قبل 
مراد وقام وقف :ايه انتي بتقولي ايه
نرمين :انا محصليش حاجه سعتهاا بس انا تعبانه من يومهاا 
مراد :لو حصلك ايه هبقا معاكي يا نرمين 
نرمين بعياط :مش هتستحملني يا مراد 
مراد :تبقي ماتعرفنيش 
نرمين :من يوميهاا وانا عندي صدمه لما حوار ذي ده بيتفتح بتعب 
مراد :اهديي خالص كده 
نرمين :مش قادره طلقني 
مراد :اهدي اي رايك نعمل اتفاق
نرمين :اتفاق ايه
مراد :عيشي معايه و نحاول مع بعض لحد ماتبقي كويسه و طول الفتره دي يا ست نبقا ذي المخطوبين يمكن عشان انتي لسه ماتعرفنيش خايفه مني 
نرمين :ولو منفعش هطلقني 
مراد :لا 
نرمين :اي 
مراد :اصدي اه هطلقك 
نرمين :ماشي 
مراد :تمام تعالي 
نرمين :ايه 
مراد :ادخلي غيري و نامي 
نرمين :طب انقلني اوضه تانيه عشان دي اوضتك 
مراد و ضحك :لا برحتك هي جت علي الاوضه انتي واخده صاحب الاوضه نفسه  ادخلي ذي ما بقولك كده و بعد كده انزلي تحت 
نرمين :حاضر 
نزل مراد ونرمين الخوف الي جوها قل شويه من كلام مراد حست ان هي فعلا ممكن تبقا معاه في امان 
عند زين و ملك 
زين :تعالي 
ملك :عايز ايه 
خدها قدام المرايا و واقف مراهاا 
زين :اي ده و بيشاور علي شعرهاا 
ملك :شعري 
زين :بجد  بت ماتعصبنيش عليكي 
ملك لفت وشها ناحيته
ملك بصوت هادي :في ايه يا زين 
زين ونازل عليها شويه :فيه ان شعرك كان باين 
ملك :وربنا لابسه بندانه بس رجعت ل ورا اعمل ايه يعني 
زين :خودي بالك فاهمه 
ملك :اصل انا مش متعوده علي الحجاب 
زين ومسكهاا من خدودهاا و ضاممهم علي بعض :لا اتعودي 
ملكك :امم حاضر ايديك تقيله 
زين : انا نازل 
ملك بندفاع :رايح فين 
زين بصلهاا سكتت بعد شويه 
زين في المكتب بيتكلم في الفون 
زين :تراقبها كويس عينك ماتشلش من عليهاا 
المجهول :تمام يا زين باشا 
ملك نزلت 
ملك :عاملين ايه 
داده كريمه :اي يا هانم عايزه حاجه 
ملك :هانم اي بس يا داده انتي في سن مامتي قوليلي يا ملك وبعدين انا اول مره اشوفكم 
الداده ضحكت :دي ريماس وبتشاور عليها 
ملك :ازيك و بتسلم
و اتعرفت علي بقيتهم 
الداده :كنتي عايزه اي يا هانم 
ملك :لا انتي مافيش فايده اسمي ملك وربنا +ماتتعبيش نفسك انا هعمل قهوه
الداده مسكتهاا :معلش دي اوامر زين باشا عايزه 
ملك :فكك منوو 
كلو بستغراب ايه 
ملك :ايه 
ريماس :في حد يقول كده علي اوامر زين باشا 
ملك :وفي ايه وبتاخد الفنجان من الداده 
زين :لا مافيش اي حاجه و بياخد فنجان القهوه 
ملك :يماما مش انت قولت انك نازل 
زين من غير كلام خدها ووخد القهوه و دخل المكتب 
زين :ينفع الي قولتيه 
ملك بتهز دماغهاا بمعني لا 
زين :انا زين تقوليلهم فككم منه انا يتقال علي كلامي كده 
ملك بردو بتهزز دماغهاا بعني لا 
زين :ما تتكلمي  
ملك :لا 
زين :كلامك يبقا بحساب فاهمه 
ملك :فاهمه 
كل ده زين بيتكلم  بهدوء
زين :اتفضلي
ملك :عايزه القهوه طب 
زين :مافيش شرب خراا علي دماغكك 
ملك :انت بارد وربنا وبعدين انت مالك هتشربني علي مزاجك 
زين بيتعمد يبقا بارد معهاا :اه 
ملك :طب هاتهاا 
زين :اطلعيي 
ملك :طب انا عايزه اروح لبابا و ماما 
زين :حاضر بكره اطلعي بقا
ملك : طب هات حبه صغنانين 
زين ضحك علي طريقتها : تعالي 
و خدها علي كتفه و طلع ملك وهي علي كتفه 
ملك :لا لا احنا مااتفقناش علي كده انا عايزه قهوه 
زين نزلها في الاوضه
زين :لازم اشيلك عشان ططلعيي 
و بعدين نامي انتي اي الي مسهرك و كمان عايزه تشربي قهوه بصي من هنا ورايح مافيش شرب قهوه نهائي ابقي اشربي لبن 
ملك :ايي ده لو علي موتي 
زين بعصبيه مسكها من خدودها و ضمهم علي بعض جامد
زين :وربنا يا ملك لو سيرت الموت جت علي لسانك ماهيحصل كويس سامعه 
ملك :اهه 
ملك بزعيق:هو انت اي مابتحسش كل شويه
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!