Uncategorized

رواية أحببت قمراً الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم مريم حسن

 رواية أحببت قمراً الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم مريم حسن 

مراد: مش تحاسب ي عم

_اسف..انت

مراد:انت!!

_مراد صح

مراد لنفسه(دا نفس مواصفات اشرف اللي كان هيقتل قمر)

_مراد..مراد

مراد: ها

_مراد صح؟

مراد:ايوه عرفت ازاي

اشرف:ادهم كان

مراد بمقاطعه:ادهم!!

اشرف بضحك:ايوه ادهم انا عارفه كنت شغال عنده ف الشركه وكنت صاحبه بس مش اوي وكان بيوريلي صورك وقد اي هو بيحبك

مراد استغل الفرصه وقال:طب اي رأيك نروح انا ونت نسلم عليه وتعملها له مفاجاه

اشرف:مش دلوقت طيب ورايا حاجات مهمه

مراد:لا بس تعالي معايا هيفرح اوي

اشرف:طيب يلا

******

سلمي:ايوا ي بابا قتلها

محمد:بس احنا مسمعناش اي خبر خالص

سلمي:مش عارفه بس هو قتلها وانا سمعت بودني

محمد:كلها كام يوم وادهم يستوعب ان الزفته ماتت ونتي تحاولي تقربي منه وتخففي عنه وهيحبك

سلمي:اه ويبقي ليا لوحدي

مامت سلمي من وراهم:في اي ومخبينه عني

محمد بتوتر:مفيش حاجه يا حبيبتي

مامت سلمي:لا فيه قولي ي سلمي انتي

سلمي:اي لا لا مفيش

محمد بكذب:ي حبيبتي ده في عريس غني اوي متقدم ل سلمي بس كنا بنتاقش في الموضوع ده

مامت سلمي بفرح:بجد يعني هشوفك عروسه قبل ما اموت 

سلمي:اي ي ماما ده بعد الشر عليكي ي حبيبتي

محمد بشك:انتي تعبانه ولا حاجه ي حبيبتي

مامت سلمي بتوتر:ل.لا.لا مش تعبانه

محمد:تمام هروح الشغل انا

*******

ريماس:الو ي عمر

عمر:اي يقلب عمر في حاجه

ريماس:قمر حد حاول يقتلها

عمر:اييه ازاي

ريماس:””””””””’

عمر:كل ده حصل 

ريماس:ايوه انت لسه عارف?

عمر:ايوه ادهم مبقتش بشوفه ونا مشغول خالص اليومين دول فا مش عارف

ريماس:طيب ي عمر

عمر:ماشي يروحي انا هاجي اسلم عليها هيا ف مستشفي ايه 

ريماس:*****

عمر:انتي هناك؟

ريماس:لاء انا روحت عشان اروح الدرس وابقي اشرحه ل اميره وقمر 

عمر:تمام ،هروح لما اخلص شغل هبقي اروح

ريماس:ابقي تعالي خدني اجي معاگ

عمر:حاضر

*******

قمر:في ايه

ادهم:مفيش، مراد كلمني وقالي انه عاوزني ف كافيه***ضروري

قمر:طيب روح شوفه

ادهم:مش هينفع اسيبك لوحدك

اميره:متقلقش انا معاها

ادهم:تمام ي اميره شكرا

اميره بضحك:لا عادي دي قمر اختي

ادهم:ماشي خلي بالكو من نفسكو 

******

ادهم:في ايه ي م

ادهم اتصدم لما شاف اشرف ومسكه من لياقه قميصه

اشرف:في ايه ي ادهم

مراد:ادهم اقعد واهدي هنهم دلوقتي بس اهدي

اشرف:في ايه!!

ادهم سابه وقعد

ادهم:هسألك كام سؤال كده ي اشرف وقسما بالله لو ما جوبت بصراحه لقتلك

اشرف بخوف:ف في ايه

ادهم:سافرت ليه؟

اشرف بتلقائيه:عشان امي كانت تعبانه

ادهم:عملت اي من بعد ما سافرت

اشرف:مش فاهم

ادهم:اي اللي حصل جديد ف حياتك انجز؟

اشرف:اتجوزت عادي

ادهم:اتجوزت والله

اشرف:ايوه اتجوزت في ايه

ادهم:طيب رجعت مصر تاني ليه؟

اشرف:كنت راجع اشوفگ واشوف شغل

ادهم:جيت مصر امتي

اشرف:هو ايه كل الاساله دي

ادهم: رد وانت ساكت عشان ملبسكش قضيه محاوله قتل حالا

اشرف بتوتر:ق.قتل

ادهم:ايوه قتل البنت اللي ضربتها رصاصتين بس من حسن حظك انها ممتتش

اشرف:هيا تقربلك?

ادهم تجاهل سؤاله وقال بزعيق:جيت مصر امتي؟

اشرف:من اسبوع

ادهم:قولي بقا كنت بتقتل البنت دي ليه؟

اشرف بتوتر:بنت مين

ادهم:انت فاهم قصدي بس تمام هوضحلك البنت اللي كانت واقفه عند*** 

اشرف:مش قصدي

ادهم:نعم؟

اشرف:انا معرفش انها تقربلك والله انا كنت محتاج الفلوس انا اسف ي استاذ ادهم

ادهم:ايوه يعني حد هو اللي قالك تعمل كده?

اشرف:ايوه

ادهم بلهفه:مين هواا

اشرف:مش هينفع اقول

ادهم: انت هتقول بس عند الشرطه بقا يلا قوم

اشرف بسرعه:لا لا خلاص

ادهم:قول مين هوا بسرعه

اشرف:سلمي. بنت عمها

ادهم:سلمي!!وانت تعرفها ازاي؟

اشرف:تعرفت عليها من يومين وسألتها علي شغل علشان محتاج فلوس وكده عشان عمليه امي فا قالتلي لو قتلت بنت عمها هتديني فلوس العمليه فضلت افكر كتير وقولتلها لاء مش هقتل قالتلي خلاص خالي مامتك تموت بقا ومفيش شغل اليومين دول ف كان لازم اوافق انا اسف والله

مراد:وادتك الفلوس؟

اشرف:ايوه

ادهم:تمام بص ي اشرف عشان انت كنت شغال معايا وكده فا مش هسجنك انا هقولك تعمل اي وتعمله بالحرف ماشي

اشرف:تمام شكرا بس هيا بنت عم سلمي تقربلك اي

ادهم:حبيبتي وخطيبتي 

اشرف: انا اسف بجد هيا كويسه؟

ادهم:ايوه متقلقش

ادهم:بص انتا *************

اشرف:تمام ،وشكراا

ادهم:هبقي اكلمك وقولي عملت اي

اشرف: تمام 

********

نورا قاعده علي البحر قاعده تعيط

نورا بصوت مسموع:لي كده انا بحبك والله لي كل ما احب حد ميحبنيش لي اللي بيحصل فيا ده وبعياط اكتر لي انا الطرف الثالث لأي حد لي يااارب ونبي لي كده انا بكرهكو بكرهكو يارب خدني

شخص حد ايده ع كتفها و.

_نورا 

نورا:انت!!!

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة والعشرون : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية انتقام للكاتبة آية محمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!