Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم سندس المصري

 رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم سندس المصري

زين اتصدم لما الدكتور قاله ان فتون حامل طلع بدون ولا كلمه 
اسماء بفرحه مبروك ياحبيبي 
رحاب مبروك يابني
زين بابتسامه بارده الله يبارك فيكم
اسماء طيب إحنا هننزل عايزين حاجه ونزله 
زين قرب منها وكتم غضبه مبروك ياقلبي 
فتون بابتسامه الله يبارك فيك ياحبيبي الدكتوره دي شاطره والعلاج جاب نتيجه
زين اه طبعا
 وتاني يوم  
الدكتور الحمدالله بتتحسن بسرعه
حمزه بتعب ده انا بموت 
الدكتور طبيعي ده كله نسبه الهروين في الدم كانت عاليه لكن احنا كنا فين وبقينا فين خلصنا خلاص
نسبه قلت اوي كلها اسبوعين وترجع لحياتك
مليكه دخلت مساء الخير 
حمزه بإبتسامه مساء الورد والياسمين 
مليكه بخجل باصت في الارض 
الدكتور بابتسامه طيب بعد اذنكم
حمزه حبيبي عامل ايه
مليكه بخجل تعبان من غيرك 
حمزه مسك ايدها الدكتور. طمني وقالي مش هطول
مليكه بإبتسامه يارب ياقلبي ونرجع لحياتنا ماما بتكلمني وبتسلم عليك اووي وماما اسماء نفسها تكلمك بس انا بقولها مشغول اي حاجه 
وفتون وملك وحشوني
حمزه انا بكلمها بس مش كل يوم بس الحمدالله  هانت المهم الولد عامل ايه
مليكه شقي اووي  الحمل تاعبني والله
حمزه حط ايده علي بطنها وبيحسس عليها حركه البيبي هديت هو شكله مش عايزك
مليكه بحزن مصطنع بقي كدا
حمزه حضنها هو يطول اصلا ان مامته تبقي القمر ده
مليكه بخجل بس بتكسف والله 
وعند 
جو بس انتي جامده
المجهول طلعت حامل بس ردت فعله كانت عاديه معملش حاجه 
جو بغضب يعني ايه 
المجهول مش عارف استغربت بس متنساش ان زين غامض 
جو ادينا منتظرين انا عايز اخلص وتطلق منه واسافر انا وهي
المجهول بانتقام نفسي اخلص من زين ده قتل ابني
جو متقلقيش ابنك كان دراعي اليمين وبكذب انا بعمل ده كله عشانه وقفل
وعند حازم اخد ملك وخرجوا يتغدوا برا 
ملك ليه ماما مخرجتش معانا
حازم مش عارف قالتلي عشان تقعدوا برحتكم
ملك ماما دي زي العسل 
حازم وابنها طيب 
ملك بخجل ده بقي قلبي وحياتي وجوزي قره عيني 
حازم اللهم ماصل على النبي 
ملك بخجل بس الناس موجوده 
حازم انا خايف اتهور ماتيجي نروح احنا اكلنا
ملك تؤتؤ  انت قولتلي انا عاملك مفاجأة 
حازم بغمزه خليها في البيت
ملك بخجل وضربته في كتفه
حازم ثواني وقام وجيه وماشي ورا اتنين بالتورته 
حازم قطع التورته 
ملك بخجل بحبك 
حازم باابتسامه بعشقك
ملك اكلت وحازم باصصلها ملك بإبتسامه في ايه كل
حازم تمام واكل 
ملك لسه هتاكل لقيت خاتم في قلب التورته
حازم باصلها ابتسامه  وادلها منديل تمسحه ولبسه ليها
ملك بفرحه ربنا يخليك ليا
حازم ويخليكي ليا
وعند زين
هايدي كلمته 
زين تمام 
عصام هتوديها العنوان ده وهتفضل معاها في الشقه لما هو يجي تمام
عصام تمام يلا
وعند زين فونه رن 
زين الو مين
جو بخبث مبروك 
زين بغضب  انت عرفت ازاي
جوببرود انا اعرف عنك كل حاجه وعارف انك عقيم بس السؤال هنا ازاي مراتك حامل
زين ببرود بيحاول يكتم غضبه
انا واثق في مراتي ياحيوان والله ماهسيبك 
وعند زين رجع البيت 
وطلع اوضته 
فتون بابتسامه حضنته 
زين جهزي لبسك 
فتون باستغراب ليه
زين هنروح الغردقه هنقعد اسبوع كدا بقالي كتير مخرجتكيش
فتون حضنته بحبك
وبالفعل جهزوا نفسهم  ونزله
وعند حازم يلا
ملك هدخل التواليت وجايه هغسل ايدي 
حازم اوك متتاخريش
 ودخلت الحمام
وبعد دقائق وهي خارجه واحده منتقبه مش تفتحي 
ملك انتي اللي خبطي فيا
البنت المنتقبه انتي مش محترمه
ملك بعصبيه هي مين دي يازفته
البنت طلعت السكينه 
ملك حاطه ايدها علي بطنها وبتحاول تقاومها 
البنت بتقرب من ملك السكينه بقوه
ملك بصراخ ابعدي عني 
البنت مش همشي غير لما اخد روحك
ملك بصراخ وقوه زقتها بكل قوتها 
البنت وقعت
ملك حاولت تفتح الباب  ولكن مش عايز يفتح 
البنت قامت وضربت بالسكينه في ضهرها
ملك وقعت في الأرض وحاطه ايدها علي بطنها بخوف واغمي عليها 
البنت حاست ان في حد جاي جريت 
وعند هايدي 
مازن بعصبيه مش قولتلك متكلمنيش غير لما اكلمك
هايدي بس بقي عشان هو سافر
مازن راح فين 
هايدي بيتعالج من الهروين اللي كنت بحطه
مازن بعصبيه انا كنت  عايز اجيبه يركع تحت رجليه 
هايدي بقولك ايه انا عملت اللي انت عايزه يعني هتكتب عليا
مازن بسخريه اكتب علي واحده اخدت منها شرفها
هايدي بأنهيار يعني ايه 
مازن زي ماسمعتي ياقطه وزقها وجاي يخرج 
عصام ضربه بضهر المسدس علي راسه اغمي عليه
وتاني يوم 
البنت خلصت كل حاجه 
هايدي بفرحه ماتت
البنت هتبقي ماتت او سقطت
هايدي بابتسامه خبيثه اوك اوي
البنت عنوان المستشفى….. 
هايدي تمام اوي حسابك هتلاقي في البنك
البنت تمام 
عند حازم في المستشفي 
حازم هايادكتور
الدكتور هي في العمليات 
حازم والبيبي 
الدكتور البقاء لله عن اذنك
حازم قعد في الارض 
وعند زين في الشاليه
فتون دخلت وبابتسامه جميل اوي وباسته
زين زقها وقفل الباب بالمفتاح 
فتون بخوف في ايه 
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!