Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم ياسمين جمال

استيقظ اسر ليجد ريم نائمه فأخذ ينظر لها ليجد  ريم فتحت عينها وعندما رأته فقامت مفزوعه  
اسر :مالك شوفتى عغريت 
ريم :افظع 
اسر :للدرجادى يريم شيفانى اوحش 
ريم :ممكن متقلش اسمى وانت ايه اللى نومك هنا 
اسر :سرسرى انام فين يعنى 
ريم :مكانك ع الكنبع فاهم 
اسر :اولا فاهم ومش هنفز وهنام هنا يريم وثانيا انتى مراتى وثالثا لو عايز المسك هلمسك حتى لو ف المريخ 
ريم :ده مش عشان خوف ده عشان مش طايقه اقعد مع واحد زيك والنوم ف اوضه واحدة معاك خنقانى 
اسر :هنتكلم بعدين بس دلوقت تقومى كده تلبسى زى اى عروسه عشان ماما لما تيجى  بالفطار 
قامت ريم ودخلت الخلاء وابدلت ملابسها ولبست قميص نوم باللون الاسود ع بشرتها البيضاء فأظهر جمالها يصل الى منتصف فخذها عارى الظهر  وعليه روب اطول منه يصل الى الركبه وخرجت وجلست لتسرح شعرها ونظر لها اسر بأعجاب  الى هذه الجميله فهى تريده ان يندم ع كل مافعله لها من جرح 
اسر :انتى لابسه كده ليه 
ريم :مش انت قلت البس حاجه عرايس 
اسر :ايوة ده يتلبس ليا مش لماما  قومى البسى حاجه تانى طويله 
ريم :اوف بقى ومتحلمش انك تلمسنى فاهم ولا هلبس ليك ولا لغيرك 
اسر :هتلبسى يريم وليا انا وبس فاهمه 
ريم :انت انانى وطماع قبل منتجوز مش بحبها ولا طايقها وبعد مشوفتنى دلوقت قولت تجرى ورا شحهواتك عارف انا كل مأبصلك كنت مش بطيقك بس دلوقت بقيت اقرف منك ومن شكلك ومن كل حاجه تخصك 
لتتفاجأ بقلم ع وجنتها
نظرت له ريم نظرات حزن وجرح وفى عيونها الكثير من الدموع التى تحاول منع سقوطها 
اسر :عشان تعرفى تتكلمى ازاى عن جوزك وابو عيالك 
ريم : بكرهك بكرهك وانسى انك تكون ابو عيالى عشان مش هطول شعرة منى اصلا وتركته وجرت ع الخلاء وجلست ف الزاويه ووضمت رجليها الى صدرها واخذت تبكى 
ف الخارج 
اسر :ايه اللى انا عملته ده انا بعمل كده ليه وجلس هو الاخر ف حيرة من امره 
………
استيقظت روما لتجد نفسها بين احضان غيد  
روما :حبيبى قوم يلا عشان نروح لماما 
غيد :طب استنى شويه  والله تعبان 
روما :ايوة والله وشقيان كمان 
غيد :كده طب تعالى بقا 
روما :غيد بطل بقا 
غيد :عشان اوريكى بشقى كديه 
………..
ف المشفى خرج اسلام من الغرفه لكى يحضر الافطار لزياد 
وهو ف طريقه سمع احد يتحدث مع الممرضه 
الشخص :ف حد عند ليلى على الهوارى 
الممرضه :افندم 
الشخص :يعنى عندها زيارة 
الممرضه :لا 
الشخص :شكرا 
الممرضه :العفو وتركها وغادر وكمل اسلام طريقه  ولكنه تذكر كلام زياد ليجرى اتصالا 
اسلام :الو يزياد انت فين 
زياد :انا رحت المكتب بتاعى 
اسلام :روح عند ليلى بسرعه الراجل اللى بيديها الحقنه  جه 
زياد :انت بتقول ايه واغلق زياد معه وجرى الى حبيبته لكى ينقزها وكذلك اسلام كان يجرى الى غرفه ليلى 
……….
روما :اوعى بقى اروح اخد شاور عشان اروح لريم واسر 
غيد :اجى معاكى 
ريم :لا 
وجرت الى الخلاء  وخرجت بعد فترة وهى تجفغ شعرها بالمنشفه روما :حبيبى يلا قوم خد شاور عشان نمشى 
غيد :ماشى يحبى وقام هو ايضا وبعد قترة خرج وجدها تلف طرحتها 
غيد :ايه الجمال ده 
روما :ميرسى حبيبى 
غيد :خلصتى بسرعه
روما :طب البس انت بقى 
غيد :فوريرة 
………….
اسر :ريم اطلعى متعيطيش ف الحمام 
ريم :ملكش دعوة 
اسر وهو يحاول فتح الباب ولكنه مغلق من الداخل اسر :ريم افتحى الباب واخرجى 
ريم :عايز ايه منى سيبنى بقى 
اسر :انا اسف يلا اطلعى من عندك وغيرى اللى لبساه عشان ماما 
ريم :ماشى متخفش 
وبعد عشرة دقائق خرجت ريم مرتديه قميص طويل وعليه الروب مغلق 
اسر :ايوة كده 
وجاء صوت طرق الباب ليفتح اسر 
ماجدة :الف مبروك يعريس 
اسر :الله يبارك فيكى يماما 
ماجده :مبروك يعروسه 
ريم :الله يبارك فيكى يماما 
ماجدة :اهوه الفطار والغدا اطلعهولكم ولا تنزلو تحت 
نظر اسر الى ريم لتشير اليه انها سوف تنزل الى اسفل 
اسر :خلاص ارتاحى انتى يماما حنا هنتغدا معاكوا 
ماجدة :ماشى يحبيبى 
……….
وصلا غيد وروما الى فله السيوفى 
حسن :اهلا بالغالى والغاليه 
غيد :ازيك يعمى 
روما :ازيك يبابا 
روما :فين ماما 
حسن :فوق راحت تودى الفطار للعرسان 
روما :ايه ده محدش عمل معايا كده 
حسن :هو انتى عملتى فرح اصلا 
روما :????????عندك حق يبابا انا هدخل المطبخ ودخلت روما ليحزن غيد ع معشوقته 
حسن :هى مالها زعلت واتحمقت ليه 
غيد :معلش يعمى انا هدخل اشوفها 
ودخل غيد الى روما المطبخ ليحضنها من الخلف 
غيد :الجميل بيعمل ايه 
روما :بعمل قهوة 
غيد :زعلتى ليه يرومتى 
روما :انا وهزعل من ايه 
غيد وهو يلفها اليه ليصبح وجهه ف مقابل وجهها ؛ليردف مش هتعرفى تكدبى عليا يرومتى 
لترتمى بأحضانه وتطلق العنان لدموعها 
………….
ف المشفى دخل ذالك الشاب الى غرفه ليلى ليخرج الحقنه من جيبه  
يتبع..
لقراءة الحلقة السادسة والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!