Uncategorized

رواية الساحر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمينا

????عند اريان ????
وسام فوق شهد وشهد حكتلو كل حاجه واريان تلفونو رن 
اريان : الو 
عاصم : ريان هرب ياعاصم 
اريان بصدمه : ايه 
وسام : في ايه 
اريان رمه التلفون بغضب وقال : ريان هرب 
وسام بغضب : واكيد هو الي عمل كدا 
اريان بغضب : معرفش 
وسام بضعف : مش هرحمهم
وسام تلفونو رن ورد 
وسام : الو
فرعون : عامل ايه ياتره مبسوط بعد مابنتك حبيبتك اتخطفت 
وسام بغضب : اييييه انت الي عملت كدا 
فرعون: صدقني ولا اريان ولا سحرك هيعرف يجيب بنتك 
وسام بغضب : انت عايز ايه
اريان خد التلفون من وسام وقال : تصدق اني مش هرحمك 
فرعون بسخرية : هنشوووف 
فرعون قفل تلفون واريان رمه تلفون وسام وكسرو وطلع من الاوضه بغضب وشر ووسام كان وراه 
شهد : رايحين فين 
شهد مشيت وراهم وركبو العربيه وتحركو 
شهد : هنروح فين 
وسام بغضب : هندور عليها 
شهد : ازاااي واحنا مش عارفين مكانها
وسام بغضب : هندور 
اريان كان بيسوق بسرعه….
_________________________________________
????عند ياسمين ????
ياسمين كانت نايمه علي سرير بتعب وكانت بتعيط ومش قادره تتحرك ودخل عليها الدكتور تاني 
الدكتور : سبتك اهو ترتاحي ربع ساعه ها مستعده
ياسمين تجاهلتو 
الدكتور : ايه مش مصدقه أن جوزك يعمل كدا
ياسمين بدموع : اريان عمرو ما هيعمل كدا فيا عمرو 
الدكتور : متاكده 
ياسمين بغضب : ابعد عني اريان مستحيل يعمل كدا 
الدكتور قربت منها ونايمها علي سرير وربطها بلحديد وهي فضلت تصرخ والدكتور طلع تلفون ورن علي شخص وفتح الاسبيكر 
الدكتور : اسمعي بودانك 
اريان : ها ياحب يارب تكوني مبسوطه
ياسمين بدموع : اريان 
اريان : روحو 
ياسمين بغضب : اكيد انت ريان 
اريان بضحك : لا طبعا طب اقولك دليل فاكره لما كنا في المركب وديتك مفتاح المقبره 
ياسمين بصدمه : ايه 
اريان : اظن ان محدش كان يعرف ده حتي وسام
ياسمين بدموع : ازااااي 
اريان بسخرية : يلا حبيبتي اتمنالك جلسه كهرابه سعيده 
ياسمين بصريخ : لااااااا
الدكتور وصل لي جسم ياسمين أسلاك وبدأ يكهربها وهي تصرخ …..
________________________________________
????عند فرعون ????
كان في القاهره كان قاعد في مخزن من المخازن بتاعو وكان قدامو ريان 
ريان : اهو كلمتها وعملت الي قولت عليه عايز افهم عرفت بلمفتاح ازاي
فرعون بثقه : ميرا سمعتهم بيتكلمو عنو وقالتلي 
ريان : امممم ميرا 
فرعون : اه ميرا الي اتجوزتها 
ريان بضيق : طيب هتعمل ايه معا ياسمين
ياسمين : مفيش الدكتور هيخلص معاها وهيوديها القاهره قدام بيت اريان 
ريان : وكدا هتكره اريان واريان هيدمر صح
فرعون : بظبط كدا 
ريان : طب ماتقولو هات الآثار وانا ارجعلك ياسمين
فرعون : مستحيل ده الساحر ممكن يوصلها بسهوله
ريان : امم طيب وجعفر 
فرعون بشر : لا ده الله يرحمو 
ريان : وانت ليه تثق فيا بعد ماتجوزت حبيبتك 
فرعون : شغل عندي اهم 
ريان بشك : هنشوف 
فرعون بصلو بخبث وسكت ….. ومسك تلفونو وبعت رساله لي اريان وبعتلو صورة ياسمين وقالو أنها بقت في القاهره ….
_________________________________________
اريان غير مصار عربيتو بسرعه بعد ماشاف الرساله وفي نفس لحظه رجاله فرعون نقلت ياسمين لي عربيه الإسعاف وياسمين مكنتش حاسه بحاجه كانت شبه ميته وبعد ساعتين  وصلو القاهره ورجاله فرعون رمو ياسمبن قدام قصر اريان ومشيو بسرعه وبعد ربع ساعه اريان وصل قدام القصر ووسام نزل بسرعه اول ماشاف ياسمين مغمه عليها قدام القصر 
وسام : ياااسمين 
اريان وقف في مكانو بصدمه لما شاف ياسمبن باين عليها الضرب وتعب وقرب منها برعب وقال : ياسمين والله ماهرحمهم والله 
اريان شال ياسمين وداخلها القصر وكل الي في القصر كانو مصدومين…….
اريان طلع ياسمين اوضتو وحاول يفوقها ووسام جاب ميه وحاول يفوق ياسمين وياسمين فتحت عينيها بتعب وبصت جمبها لقت اريان بعدت عنو بسرعه 
اريان : ياسمين انتي كويسه 
ياسمين بعدت عنو ومسكت ايد وسام وقالت بتعب : عايزه امشي من هنا 
اريان بصدمه : مالك ياياسمين
ياسمين بصريخ : متقولش اسمييييييي انت عايز تبان قدامهم ملاك صح  وانت اصلا شيطان 
اريان بصدمه : نعم 
ياسمين حاولت تقوم من علي سرير بس مقدرتش
وسام : ياسمين مالك 
ياسمين بصتلو بدموع وقالت : لو بتحبني ابعدني عن بلد دي
وسام بصدمه : ليه 
ياسمين بصريخ : اريان ابن اختك هو الي وداني مستشفي المجانين انا شوفتو بعيني وهو بيتفق معا الدكتور أن يعذبني
عاصم بسرعه : اكيد ريان هو هرب
ياسمين بصت لي اريان وقالت : بس ريان مكنش يعرف أن اريان  ادني مفتاح المقبره محدش كان يعرف محدش
ميرا بصتلها بصدمه وفتكرت لما قالت لي فرعون عن مفتاح المقبره وجت تكلم بس اريان قطعها وقال : والله مانا مش اناااا انا ليه اعمل كدا وانا بحبك 
ياسمين بصريخ : مش بتحبني مش بتحبني يابابا مشيني من هنا بدل اقسم بالله مااموت نفسي 
وسام : ياسمين اسمعي
ياسمبن تجاهلتو وطلعت البلكونه 
وسام واريان طلعو وراها 
ياسمين : هموت نفسي 
وسام مسك أيدها بغضب : انتي اتجننتي
ياسمين بصريخ : انا الي اتجننت انا الي دخلت حياه ابن اختك ودمرتها اناااا لا ياوسام انا الي اتجوزت غصب عني أنا اتربيت في ملجأ وابويا وامي عايشين انا الي امي سبتني انا الي حبيبي خدعني انا الي طول حياتي عايشه في عذاب
اريان طلع من البلكونه بشر 
وسام : لازم اروح معه 
ياسمين بدموع : انا تسافر برا بلد دي هتجي معايا ولالا 
وسام بحزن : استنيني في مطار وانا هيجيلك
وسام طلع من بلكونه وسيف قالو : هجي معاك 
وسام : اوك عاصم خلي بالك من ياسمين 
اريان نزل وركب عربيتو بغضب ونزل وراه سيف ووسام وتحركو أما ياسمين دخلت من بلكونه بتعب 
ميرا : ياسمين عايزه اقولك
ياسمين بتعب : مش عايزه اسمع حاجه عاصم هتعرف تحجزلي تذكره ولالا وياريت تبقا بعد ساعه 
عاصم بحزن : ماشي 
ميرا : ياسمين 
ياسمين بصريخ : مش عايزه اسمع حاجه 
ميرا بصتلها بحزن وسكتت …
___________________________________
????عند فرعون ????
قرعون : اكيد وصلو القاهره 
ريان : اكيد  
فاجأه سمعو صوت اريان الذئب 
المكان كلو كان مليان رجاله كانو رجاله فرعون 
ريان : اكيد ده اريان 
فرعون بضبق : عرف ازاي اني هنا 
فاجأه النور اتقطع وبدأت ضرب النار …
برا المخزن سيف وصل  
سيف : انا هبلغ البوليس  وهخليهم يبعتو قوه
وسام بغموض : اوع تعمل كدا فاهم خليك هنا 
وسام نزل من العربيه بثقه ودخل المخزن وضرب نار زاد والنور جاه وفرعون وريان بصو حواليهم لقو رجالة فرعون كلهم ميتين وقدامهم الساحر وشخص تاني كان لابس زايو بس الاختلاف هو القناع. الشخص التاني كان لابس قناع الذئب 
الساحر : كنت مفكر نفسك هتهرب مننا
وسام : تبقا متعرفناش 
فرعون برعب : بص انا 
الساحر قطعو بغضب : انت ايه انا مكنتش هموتك دلوقتي انا كنت راسملك حاجه تانيه خالص 
وسام بسخرية : بس هنعمل ايه بقا شكلك عايز تموت بدري 
فرعون برعب : سامحني ونبي 
ريان بص لي فرعون بصدمه استغرب خوفو مكنش كدا من دقائق 
اريان طلع مسدسو وقرب من فرعون 
اريان : اتمنا ليك موته سعيده 
اريان ضرب نار علي فرعون طلقات كتير وفرعون وقع في الارض ….بلا روح ( يلا في داهيه????????)
وسام بص لي ريان وقال : نفسي اقتلك بس انت ابن الغاليه 
ريان بسخرية: طب الحمدالله اهي نفعتني في حاجه الله يرحمها بقا 
اريان بغضب : جعفر فين 
ريان : مات 
وسام : لازم نلحق ياسمين قبل ماتسافر 
اريان قلع قناع وقال : يلا 
وسام واريان مشيو من قدام ريان وريان طلع مسدسو وصوبو نحيه اريان الي مديلو ضهرو وجاي يضرب عليه ناس بس اريان الذئب هجم عليه وفضل يا كول فيه وريان يصرخ 
وسام واريان بصو علي ريان بصدمه 
وسام بصدمه : ده ماااات 
( اه مات وخلصنا منو????) 
اريان بغضب : ده كان عايز يقتلني 
وسام : واريان اتقذك 
اريان يحزن : ده اخويا 
وسام : عمرو ما كان اخوك 
اريان افتكر ياسمين وقال : ياسمين 
وسام : يلا بينا 
اريان ووسام طلعو من المخزن واريان ركب عربيتو وتحرك ووسام ركب عربية سيف وتحركو ….
__________________________________________
????عند ياسمين ????
كانت راكبه عربيه عاصم هي وشهد وكانت الشمس لسا بتطلع كانت سانده راسها علي ازاز العربيه وكانت بتفتكر ذكرياتها معا اريان وهي بتعيط وبعد ربع ساعه وصلو المطار وكانت الطياره فضلها 10 دقائق 
ياسمين هي وشهد وقفو يستنو وسام 
عاصم : ياسمين فكري 
ياسمين : خلي بالك من ريم وعليا 
عاصم بحزن : خلي بالك من نفسك 
ياسمين : سمعت أن ميرا اتجوزت رامي خلي بالك منها هي كمان شكلها طيبه 
شهد بدموع : ياسمبن لازم تسمعي اريان 
ياسمين : مش. عايزه اسمع حد 
برا المطار اريان ووسام وسيف وصلو ودخلو المطار واريان وقف قدام ياسمين 
اريان : ياسمين 
ياسمين تجاهلتو وقالت : يلا ياوسام 
وسام : اسمعي اريان الاول
ياسمين بغضب : قولت يلا 
اريان مسك ايد ياسمين وقال : مش هسيبك تمشي 
ياسمين بغضب : لا هتسبني 
اريان : ياسمين انا بحبك 
ياسمين شالت ايدو ومشيت من قدامو 
ياسمين : انا هركب الطياره لو عايز تجي معايا ياوسام تعال لو مش عايز انا هسافر لوحدي 
ياسمين  مشيت من قدامهم وركبت الطياره 
وسام : اريان ياسمين موجوعه اوي مش هتسمع منك 
اريان : مستحيل اسبها 
اريان جري ووقف قدام الشباك الي ياسمين قاعده فيه أما وسام وشهد ركبو الطياره 
اريان بوجع :  انا عارف انك موجوعه عارف انك اتعذبتي معايا اوي بس انا بجد بحبك صدقيني 
ياسمين بصتلو من شباك بدموع وقالت : ليه عملت كدا انا بجد كنت بحبك 
اريان بصوت عالي : مش انا والله مانا 
ياسمين بدموع : تعبت ومش قادره اقعد هنا ومش عارفه ايه هي الحقيقه 
اريان بضعف : متسبنيش 
ياسمين بصتلو بحزن وبدأت تعيط ووسام قعد جمبها
وسام بحزن: ياسمين 
ياسمين بدموع : مشيني من هناااا
اريان بصوت عالي : يااااااسمين 
ياسمين عيطها زاد 
واريان : انا كل ناس سبوني اوعي تسبيني انتي كمان 
ياسمين كانت نفسها تنزل من طياره وتروح لي حبيبها 
وسام : لسا فيه فرصه 
ياسمين بدموع :  انا تعبانه اوي قلبي بيوجعني 
وسام فهم انها منهاره ومش قادره تاخد قرار 
ياسمين سمعت اريان وهو بيغني وبيقول :  انا مش هخاف المردي ضاع من عمري سنين في الخوف مش هكون انسان عادي انا هتحدى  اي ظروف هوصلك حتي لو عارف اني ممكن اموت هوصلك ولازم تحسي بلي حبك موت 
ياسمين بصت من شباك وهو بصلها ولاول مره عينو تدمع فضلو يبصو لي بعض دقيقه وفاجاه الطياره اتحركت 
ياسمين بهمس : اريان 
وسام بسرعه :  لو عايزنا نرجع هوقف الطياره فورا 
ياسمين بدموع : هيوحشني 
وسام خد ياسمين في حضنو وطياره طارة واريان قعد في الارض بوجع وقال بصريخ : يااااااسمين…..
يتبع..
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!