Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم ناهد

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم ناهد 

زين بصدمه:آ آسيييل مش ممكن لاء مستحيل 

قربت عليه آسيل ببطئ وقالت 

آسيل بمكر:انت فاكر انك هتقدر تتخلص مني مش كده هه دانت بتحلم حتى لو مت مش هتقدر تتخلص مني 

زين:لالاء انتي مش حقيقه خيال ايوه خيال انا انا قتلتك بإيدي ايوه 

آسيل بضحكه بصوت عالي بمكر:هههههه وحشتني ايه مجيش ابص عليك ولا ايه ابن عم جوزي تؤتؤتؤ عيب والله 

زين:اطلعي من دماغي انتي مش حقيقي انتي خيال 

آسيل:انا جايه عشان آخد حقي وحق ابني الي موته وهو لسه مجاش على الدنيا هعيشك ف جحيم يازين هقتلك كل مره تشوفني فيها 

زين بصراخ:لاء انا قتلتك ايوه قتلتك 

راح ناحية المطبخ وجاب سكينه طلع 

زين :هقتلك مش لازم تعيش 

لسه هيكمل بص حوليه ملقهاش اختفت كإنها اتبخرت 

زين بصدمه:لاء انتي روحتي فين هقتلك ياآسيل هقتلك 

**********************_______________**************

ملك:لاء انا مش قادره اخبي اكتر من كده 

ساره بعياط:ابني هيقتله ياملك 

زينب:متخفيش مش هيقدر يقتله هنقف معاكي متخفيش 

ملك:ارجوكي ياساره لازم نقول لآسر عشان يكشفه على حقيقته الوسخه 

ساره:بس 

*****************

آسر دخلت اوضة جاسر لقاه زي ماهو راح على السرير وقعد جنبه ومسك ايده وعيط 

آسر:جاسر انت سامعني مش كده عارف انك سامعني وعارف انك دخلت ف الغيبوبه دي بإرادتك ارجوك لازم ترجع لازم تفوق انا محتاجك جنبي ياخويا انت وحشتني ياجاسر اصحي متسيبنيش انت مش بترد ليه رد عليا لازم تصحي تجيب حق آسيل ياجاسر مش لازم تضيع جاسر فوق كلنا عاوزينك هنا قوم 

فجأه حس بإيد حد على كتفه بص وراه لقى ملك قام من جنب جاسر وحضنها وعيط 

آسر وهو حاضنها:هو مش بيرد ليه ياملك ها قوليلوا يرد ويصحي بقا انا هموت من غيره لازم يفوق عشان يجيب حق آسيل وحقه هو مش بيقوم ليه 

ملك:شششش بس ارجوك ياآسر كفايه هو هيصحي عشان آسيل هيصحي صدقني 

************************_____________*****************

مازن:وأخيرا 

آسيل:على سجلت كل الي حصل مش كده 

على:عيب عليكي اخوكي فشل ف حاجه قبل كده 

آسيل:????????????????شوفتوا شكله يفطس من الضحك 

مازن:ده باين عليه اتجن خلاص 

آسيل:جدا يعني فاضل حاجه لازم نعملها ودي الأخيره جاسر يفوق ويشوفه بنفسه 

مازن:وده الي لازم يحصل حقي لازم يرجعلي خمس سنين وهو ظالمني بس خلاص 

آسيل:متزعلش يامازن جاسر طيب بس من الي شافه اتغير 

مازن بحزن:بتحبيه 

آسيل:شكلي كده 

مازن:بتمنالك السعاده معاه 

آسيل:بكره تلاقي اجمل عروسه ف الدنيا بس خلي بالك لازم اوافق عليها الاول 

على :مازن ندى فين 

مازن بضيق:مش عارف ومش عاوز اعرف 

على:يعني ايه 

مازن بضيق:مش وقته ياعلي مش وقته خلينا في الي احنا بنعمله الاول وبعدها هنشوف هنعمل ايه 

******************___________________********************

رزان :ماما مش هتسيبيني مش كده 

ندى  مش عارفه تقول للبنت ايه بصت لداليا بتوتر:انا لازم امشي 

رزان:ماما مش تسيبيني تاني 

داليا:ارجوكي ياندى ارجوكي 

بصت ندى لماجد لاقته بيبصلها بغضب وبحزن عنيه جت ف عنيها حست بحاجه غريبه بعد عنيه عنها وطلع برا البيت كله 

داليا:طب لحد اما تخف بس ارجوكي فكري براحتك ومتنسيش انتي لسه على زمه ماجد 

خدت داليا البنت وطلعت 

رزان :هى ماما ياداليا هتسيبني تاني 

داليا:لاء ياروحي مش هتسيبك 

*****************

ندى حست بصداع جامد ف دماغها مسكت دماغها جامد وفجأه شافت احداث جديده عنها شافت ماجد وهو معاها لما زعقلها اول يوم ولما كان يجي يقعد معاها وتندمج معاه ف الكلام كانت بتبقى مبسوطه ولما جه وطلب انها تتجوزه ورزان افتكرت كل حاجه وفجأه صرخت واغمى عليها 

كان ماجد برا بيراقبها بحزن اول لما سمع صراخها جري عليها وشالها ووداها المستشفى 

***********************__________________********************

رقيه بصراخ:انتي كدابه امشي اطلعي برا برااااا 

الست بعياط:صدقيني بنتي ندى بنتي انا مش بكدب عليكي قوليلي بنتي راحت فين ارجوكي 

رقيه بعياط:ندى مش عارفه هى فين انتي كدابه متقوليش كده دي بنتي انا مش ممكن تكون بنتك لاء 

الست بعياط:هثبتلك انها بنتي خدي ده DNA شوفيه اقريه بنتي انا هحكيلك كل حاجه 

*************بعد اما حكت لها الحقيقه انهارت وقعدت على الارض 

رقيه:لايمكن جوزي يعمل كده لايمكن انا متأكده دي بنتي انا

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

‫8 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!