Uncategorized

رواية غرام الصقر الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة وجيه

 رواية غرام الصقر الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة وجيه

رواية غرام الصقر الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة وجيه

رواية غرام الصقر الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة وجيه

قاعد يرزع محدش فتح كسر الباب بعد عانئ كبير وسمع صوتهم فتح الباب وهو ايدو بتترعش من العصبيه وبصلهم بصدمه
صقر بغضب:قمررر
قمر انتفضت وزقت زياد بعيد عنها
صقر قرب منها ومسك ايديها وبصلها بغضب وشدها وطلع بيها وهو نزل وبيسحبها وراه
قمر بغضب:اييي هقع اي اتخلف ده
صقر ملفش مهتمش هتشلو بتصرفاتها المتهورة
قمر اتغاظت اكتر وبعصبيه زقت ايدو وقفت جانب العربيه:انت متخلف ايييي فاكر ساحب جموسه
صقر بصلها بغضب وقرب منها
قمر رجعت ل وراه بخوف:انت فاكر كده هتخوفني
صقر جز علي سنانه ورفع ايدو قمر افتكرت خبت وشه قاعد يضرب العربيه بغضب
صقر ركب وحاول يهدي من نفسو
قمر واقفه بخوف وفي سره:طب اي اجري ولا اعمل اي
صقر بغضب:اركبي
قمر ركبت بسرعه وهي بتبصلو بخوف 
وصقر بيسوق وهو متعصب
قمر بتوتر:تعرف
صقر بصلها من المرايه بحده:مش عايز اسمع صوتك وبزعيق فاهمه
قمر بخوف:فاهمه فاهمه وبس برقت وبصتلو الاه
صقر وقف العربيه فجاه وبصلها برفع حاجب كان بيقولها خير
قمر:انت المفروض تشكرني علي فكره انك مبقتش تتهته
بصلها من فوق ل تحت وكمل سواقه
قمر:احم طبعا مش هتقول ل دادي
نزل صقر من العربيه ودخل جوه
قمر بغضب:لا ده زودها ونزلت من العربيه وراحت وراه انت يا خدام
صقر رجيله ثبتت مكانها وملفش لسه مديها ضهرو
قمر قربت بغرور:لو فاكر انك كده بتربين تبقا عبيط انت شغال عند بابا مش اكتر فاهم البيت الي انت قاعد في ده بفلوس ابويه وتمسك تي شيرتو بقرف هدومك دي من فلوس بابي
صقر نفض ايديها وبصلها من تحت ل فوق بقرف ودخل الاوضه
قمر بغضب:مهو يا انا يا انت
صقر فتح الدولاب وطلع كل فستايين قمر وبداء يقطعهم
قمر دخلت بصدمه وبغضب:انت اي الي بتهببو ده انت اتجننت
صقر بصلها بغضب ومردش
قمر بغضب:انت ايييييي اخرس انت واحد حيوان بني ادم مش طبيعي بتمسك حاجتي لي
صقر وقف قدامه بعصبيه:ان انتي انتي الي جميله اوي
قمر بسخريه:علي الاقل شكلي مقبول وزياد راضي بيا كده انما انت اي
صقر في سره:رضي بيك انت هتفضلي غبيه كده لحد امته
قمر بغضب:ايييي مترد
صقر بتهته:ب بتحبي!!
قمر بغضب:بموت فيه وهتطلق منك وهجوزه
صقر بصلها وبيحاول ميتهتهش اكتر من كده:ت تحبي اكتر م من كرامتك
قمر عقد حاجبه:تقصد اي
صقر مسك ايديها وخرج ووقف قدام العربيه:ار اركبي
قمر بعصبيه:اركب فين
صقر قرب منها وبصلها بعيونه الزرقاء:هوريكي الحقيقه وفتحلها باب العربيه 
قمر ركبت وهي مش فاهمه حاجه
صقر سايق وطول الطريق ساكت
قمر:انت موديني فين
صقر بصص قدامه:اطلعي وانتي تعرفي
قمر بصت ل العماره الي فيها شقة زياد وبغضب:انت جيبني هنا لي عايز توصل ل اي
صقر:ا اطلعي وانتي ها هاتعرفي
قمر بصتلو بقرف:مش هسمع كلامك مبقاش غير خدام يقولي اعمل اي ومعملش اش
صقر بصلها بحزن:يع يعني مش هتنزلي
قمر ببرود وهي بتحط رجل علي رجل:مبخدش اؤمر من خدمين رجعني الجامعه عشان زياد اكيد بيدور عليا
صقر بصلها بسخريه بعدين بص ل العماره
قمر عقدت حاجبه:انت بتبص كده لي
صقر مردش وبصص قدامو
قمر:هو زياد فوق مش كده
صقر اكتفي انو يهز راسو
قمر فتحت الباب بغضب وطلعت وهي متنرفزه قاعد تخبط محدش فتح
قمر بضيق:انا ازاي اصدق الخدام ده اكيد منفسن منو
كانت هتلف وتنزل لقت الباب بيتفتح وزياد بيزعق
زياد بعصبيه:مين المتخلف الي بيخبط كده وشاف قمر اتصدم
قمر بصتلو من فوق ل تحت وزقته ودخلت وسمعت صوت من الاوضه الي المفروض اوضتهم
دخلت وبصت بصدمه ل البنت الي نايمه علي السرير
قمر بصتلو بغضب:انت بتخوني انا يا زياد
زياد قرب منها:قمر انا
قمر ضربته بالقلم وبغضب:انت واحد حيوان بتخوني انا مع الجربوعه دي
 البنت بعصبيه:لا يا حببتي لو في هنا جربوعها تبقا انتي انا مراتو وانتي وتبصلها من فوق ل تحت بقرف واحده مقرفه عايزك عشان
زياد قاطعه بعصبيه:اخرسي ويبص ل قمر قمر اسمعيني بس
قمر الدموع بتلمع في عيونها وقربت من البنت ضربتها بوحشه وهي بتشد شعرها وبتقطعو في ايديها
زياد زقه بعصبيه:قمر بس
قمر زقته ومسكتها من شعرها تاني وعماله تضربها بغل
زياد زقها بعصبيه وضربها بقلم:قولت بس
قمر بصتلو بصدمه وبصت ل البنت الي بتبصلها بشماته وهي بتسند علي كتف زياد
قمر جريت علي برا
زياد بزعيق:قمر يا قمر
البنت بدلع:سيبك منها وركز معايه انا 
قمر طلعت تجري وقاعدت علي السلم تعيط وهي مخبيه وشه بايديها
صقر طلع سلمتين وقف قدامه:م ماتعيطيش
قمر رفعت راسه وبغضب:انت اي الي جابك جي تشمت فيا انا مبعيط حاجه دخلت في عيوني
صقر رفع وشها بطرف صوابعه لقي ايد معلمه عليه ووارم شويه:ضربك
قمر زقت ايدو وقاعد تعيط زياده
صقر قاعد جانبها:بت بتوجك وهو بيشاور علي وشها
قمر بعيط:هو انا وحشه
صقر باس خدها الوارم:بك بكره تخف
قمر حضنت صقر وقاعدت تعيط
صقر مسد علي شعر:يلا نمشي تحبي تروحي الجامعه
قمر بعيط:لا انا عايزه اروح
صقر خدها ونزل وركب العربيه وقف فجاه:تشربي عصير
قمر بعصبيه:انا زعلانه وانت همك في العصير
صقر:مانجا صح استني ونزل
قمر بغضب:لا ده مش طبيعي وربنا
صقر رجع ومدلها العصير:خ خدي
قمر خدتو وشربته وقاعدت تطلع حتت المانجا بي ايديها وبهدلت نفسها
(معلش ياجماعه طفله انا كمان بعمل كده جربوها حاجه حلوه????????)
قمر بصت ل هدومها وقاعد تعيط
صقر بضحك:مش انتي الي لغوستي نفسك
قمر بعيط:انت السبب انت قاصد تعمل كده
صقر:اج اجبلك بلالين
قمر وقفت عيط:وغزل بنات
صقر بضحك:والبتاع الي بتقولي علي ده
قمر:طب يلا
صقر ابتسم ليها وطلع منديل وهو بيمسح وشه:طيب
قمر بطوله:و وعايزه مصاصه
صقر ضحك بصوت عالي:حاجه تاني
قمر بتبص من العرف:والبتاع ده
صقر بضحك:ده اسمو درة
قمر نزلت وفاتحت الباب ونزلت صقر:طب يلا هاتلي
صقر اشترالها كل الي قالت عليه
قمر قاعده علي الكورنيش ومسكه البلالين وبتاكل درة وبتبص حوليها
صقر بيبص ل الدرى ومش بياكل
قمر:مش عايزه
صقر:لا
قمر:احسن وخدتها كلتها
صقر بغيظ:دي بتاعتي علي فكرة
قمر:انت مكتئب هل انت مكتئب اكيد لا يبقا اسكت
صقر بصلها بغيظ ومسك كيس فس غزل بنات وكان هيفتحو
قمر شدتو منو:اييي ده تباعتي
صقر بضحك:ده اي
قمر بغيظ:تاعي يعني
صقر:طب مش هنروح
قمر شعرها بقا في غزل بنات وهدومها:ماشي يلا
صقر بضحك:اي يا بنتي ده
قمر:اي
صقر:في غزل علي شعرك
قمر بضحك:سيبو هيخلي شعري حلو
صقر بضحك:مين العبيط الي قالك كده
قمر كشرت:انت
صقر:نعم انا
قمر:مممم
صقر افتكر وهما صغيرين لما كان بيقولها كده وضحك:انتي بتصدقي اي حاجه كده
قمر:تجي نرقص
صقر:في الشارع
قمر:بلاش تجي ناكل
صقر:مش امفروض انك زعلانه
قمر:مانا زعلانه
صقر:والمفروض تعيطي وتخشي في حالة اكتئاب
قمر:تؤ تؤ عيوني هتدبل
صقر برفع حاجب:والاكل مش هيطخنك
قمر برفع حاجب:شوف مين بيكلم عن التخن سيد بيه قشطه
صقر ملامحه اتغيرت وقام من جنبها
قمر بضيق:لساني ده عايز يتشق مش كفايه انو بيحاول يخرجني من الي انا فيه بس يتسهال هو السبب ما كان سبني مضحوك عليا انا بحب اتخزوق هو مالو يوه طب اي مش هاكل قامت ركبت العربيه
وصقر ساق ومبصش نحيتها
قمر:مش ياﻷ ننزل
صقر:مش عايز اتزفت غور من وشي
قمر بزعيق:انت بتزعقلي ياض ده انت خدام عندنا طب وعرش ربنا لنيمك في الشارع يا عره وخرجت ورزعت الباب
صقر ضرب الدركسيون بغضب وساق العربيه 
قمر بغضب:لا ولي عين اصلن يكلم مش كفايه اصلن اني قبلت اتجوزه ماشي يا صقر لخليك تطلقني وزياد الكلب هوري رجله مبتجيش غير بالعين الحمره
صقر ماشي بالعربيه وهو بيسوق بسرعه فجاه موبيلو رن جي يرد وقع منه وطي يجيبو كان في حته عليه مع سرعة العربيه العربيه اتقلبت وقعت بيه وبدات تطلع دخان الناس اتلمت وحاوله يطلعو مش عارفين بسبب حجمو جابو الصاروخ وبداو يقطعو الباب  والعربيه مقلوبه بيه والازاز اتكسر عليه وبعد محاولات طلعو كانت جت الاسعاف خدو صقر
في المستشفي في اوضة العمليات
الدكتور:انتي بتعملي اي
الدكتورة وهي بتشيل بمشرط حتت الازاز الي في وشه:بنقذ الحاله
الدكتور:انتي كده هتغيري معالم وشه وممكن تخسري شغلك
الدكتورة مطنشه وهي بتحاول تنقذ صقر فجاه الجهاز وقف
الدكتورة بزعيق:وصلي دم ل المريض بسرع انعشو
مسكو جهاز القلب وبدات تنعشو قلبه رجع تاني
وبعد خمس ساعات في اوضة العمليات
الدكتورة لفت وش صقر بشاش وحطوه تحت الملاحظه وطلعت
مدير المستشفي بغضب:الي عملتي ده ممكن يشطبك من النقابه
الدكتورة ببرود:عايز اتشطب
مدير المستشفي بغضب:ريهام ده تصرف غلط كده اهلو ممكن يخلوكي تروحي في داهيه
ريهام بغضب:داهيه اني انا انقذت حياته
مدير المستشفي بغضب:انقذتي حياتو عشان يعيش مشوه دي اي حياه دي
ريهام سكته وبصه في الارض
المدير المستشفي بغضب:متردي دلوقتي الصحفه مش هتسكت الدكتورة المبتداء ريهام حجاج بنت صاحب مستشفي الامل تشوه وجهه مريض هتخلي يعيش بوش مشوة كلو ندبات وتقولي مش عارف اي
ريهام بنفعال:انا كنت بنقذ حياتو مش اكتر ويقوله الي يقوله لو خايف علي سمعتك اتبري مني 
قمر بغضب:هو مبيردش لي هو هيتنك عليا اشال عنو مرد هييييي
عدي اسبوعين قمر هتتجن وفكره انو قاصد يعمل كده
قمر:اتصل بي بابي اكيد عارف وتصلت عليه 
منصور:غريبه متصله بيه 
 هببتي مصيبت اي
قمر:احم مهببتش ممكن تديني صقر
منصور:صقر مشفتهوش من اخر مره كنت عندكم!!
قمر:نعممم امال بقالو اسبوعين مختفي فين وسيبني و
منصور بعصبيه:يبرودك اسبوعين وجي تسالي دلوقتي
قمر ببرود:الشكولاته في التلاجه خلصت وكنت عايزه يجبلي
منصور قفل في وشها بعصبيه
قمر بصدمه:قولت اي غلط انا 
في المستشفي وتحديد في اوضة صقر
صقر بداء يتحرك بي الم:انا فين
ريهام بخوف:انت كويس
صقر بالم:حاسس اني وشي متقطع اي الالم الفظيع ده
ريهام:انت العربيه اتقلبت بيك و
صقر بتذكر:تقلبت بيا انا
ريهام:انت مش فاكر
صقر:هي الدنيا عتمه لي وجي يقوم بس اتالم
ريهام عدلت المخده وراه ضهرو وقاعدتو نص قاعدة:اهدي بس
صقر اتحسس وشه وبخوف:اي ده
ريها خافت اكتر:ده شاش عشان عندك شوية جروح و
صقر بزعيق:انتي كدابه انا مش قادر من الالم فكي البتاع ده 
ريهام قفلت الباب بالمفتاح وقربت منو بخوف:اسمعني الاول
صقر بزعيق:شلييييييي
ريهام بخوف ودموعه اجمعو:هشيل بس ونبي بلاش تزعق
صقر هدي شويه:طب شالي
ريهام بدات تشيل الشاش وايديها بتترعش جامد وقلبه هيقف ورجعت لي وره وفي بصالو بخوف
صقر حط ايدو علي وشو بزعيق:مرايه
ريهام:بس
صقر بعصبيه:بقولك مرايه
ريهام ادتو مرايه وبعدت
صقر بص في المرايه بصدمه وفجاه حدفها علي الحيط الي جنب ريها وبصراخ:انتيييي هبببتي ايييييي
ريهام بخوف ودموع:انا انا
صقر بغضب:انتي شوهتيييني انتي اي
ريهام بعيط وعصبيه:انت……
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها رغم كرهي للكاتبة جنى خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!