Uncategorized

رواية أميرة الأدهم الحلقة الثانية 2 بقلم غادة محسن

 رواية أميرة الأدهم الحلقة الثانية 2 بقلم غادة محسن 

رواية أميرة الأدهم الحلقة الثانية 2 بقلم غادة محسن 

رواية أميرة الأدهم الحلقة الثانية 2 بقلم غادة محسن 

” لا تضع مفتاح ساعدتك في جيب شخص آخر ” 

دخلت ساره و اميره الكافيه وشافو ادهم بيتخانق مع شويه شباب وبيضربهم وكان معاه بنت لبسه فستان لحد الركبه وفرده شعرها واصل لحد كتافها حاطه في وشها ميكب وكان معاه شاب بيحاول يبعد ادهم 

وادهم عمال يضرب فيهم جه صاحب الكافيه وقال : في اي اي الي حصل ي ادهم باشا 

زعق ادهم وقال : انا الي المفروض اسالك المفروض ده كافيه محترم ميبقاش فيه شويه الزباله دول وشاور علي الشباب الي ناموا علي الارض من كتر ضرب ادهم ليهم

فقال صاحب الكافيه: اي الي حصل  قال ادهم الزباله دول كانوا بيعكسوا حبيبتي صدمه 

حبيبتي الكلمه الي اتمنتها انوا يقولهالي ولو مره  كسر قلبي لتاني مره كانت هتعيط بس مسكت دموعها بالعافيه وبعدين قال صاحب الكافيه : اسفين ي ادهم باشا مش هتتكرر تاني قال ادهم : يارت متتكرش علشان لو اتكررت مش هسكت زي دلوقتي (بزمت امك انت كده سكت دنتا فرشت العيال علي الارض زي السجاده) 

بعدين ادهم خد بالوا من ساره واميره

قالت ساره : في ي ادهم ي حبيبي اي الي حصل

وادهم: مفيش حاجه ي حبيبتي بتعملي اي هنا 

تعالوا الاول نوصف ادهم المنشاوي  عيونوا لون البني الفاتح وعندوا عضلات وسكس باكس و حاجه جمر كده مز يعني من الاخر  عندو شركه صغيره سافر بره علشان يكبرها وكبرها وبقاا أصغر رجل اعمال وهو يبقاا صاحب الكافيه الي كان بيتخانق فيه 

ساره : جيت انا واميره كنا بنتمشي شويه وتعبنا فقلنا نيجي نقعد في الكافيه شويه 

وقالت ها وانت بتعمل اي هنا ومين دول 

ادهم : تعالي نقعد الاول

راحوا علي ترابيزة وقعدوا كلهم 

ادهم : اذيك ي اميره عامله ايه

اميره بدون النظر الي عينه : الحمدلله وانت عامله ايه 

ادهم :الحمدلله مجيتش ليه امبارح تسلمي عليا

اميره :معلش كنت تعبانه شويه ومقدرتش  اجي الف سلامه

ادهم : الله يسلمك 

ساره يفضول:ها ي ادهم مين دول 

ادهم ابتسم علي فضول اخته : دي ي ستي مارينا  صحبتي اتعرفت عليها لما كنت مسافر ونزلت معايا مصر وهتستقر هنا ودا يوسف يبقا ابن عمها 

مارينا بابتسامه مصطنعه : هاي انا مارينا

ساره : وانا ساره اخت ادهم ودي اميره بنت عمي انا وادهم 

اميره في بالها هو مش لسه قايل عليها حببتوا اذاي صحبتوا بقاا وبعدين فاقت علي صوت مارينا وهي بتسلم عليها 

مارينا بابتسامه صفرا لاميره : هاي 

اميره بالامبلاه: أهلا

يوسف بابتسامه مد ايدوا لاميره : اذيك انا يوسف

اميره بصت لادهم لقتوا مضايق : اسفه مبسلمش وبعدين لقت ادهم ابتسم حبت تضيقوا

بصت ليوسف وابتسمت وبانت غمزتها وقالت: انا اميره اتشرفت بمعرفتك

ابتسم يوسف وقال : انا اكتر جداا غمزاتك حلوين اووي هما وعيونك

اميره اتكسفت وشها احمر وادهم اضايق جدا ومارينا لاحظت أن ادهم اضايق واستغربت  وقالت  ممكن ادهم بيكون بيحب اميره  وبعدين قالت لا ادهم بيحبني انا وهو ليا وبس 

قالت مارينا بغل: وانتي بقا يا اميره في سنه كام وكليه ايه

بصت ليها اميره 

وقالت بثقه انا في كليه فنون جميله واخر سنه في  الكليه 

ردت مارينا : وقالت يعني رسامه

اميره : اه رسامه اي وحش

ردت ساره علشان تهدي الجو : وحش مين ي وحش هو حد يقدر ي بقاا رسام 

ضحكت اميره وبصي ليها يوسف وابتسم (شكل الواد وقع ي حبت عيني) لاحظ ادهم نظرات يوسف لاميره واضايق جدا وبعدين قال : هتمشوا امتي قصدي يعني كنتوا 

  قطعتوا اميره وقالت بحزن بس حاولت تخفيه : والله انا كنت ماشيه بس ساره هي الي صرت اني قعد يلا ي ساره علشان ماما متقلقش عليا وكمان الوقت هيتاخر 

ردت عليها ساره وهي بتبص لاخوها بضيق وقالت : يلا ي ميمي 

بعدين يوسف قام بسرعه وقال ممكن اوصلكوا علشان متروحوش لوحديكوا

اضايق ادهم 

ردت اميره بابتسامه: لا شكرا مفيش داعي نتعبك

كان لسه هيرد قام ادهم وقال بضيق : لا شكرا ي يوسف هوصلهم انا  

قامت قالت مارينا بزعل وغيظ من اميره :  لا ي دومي خليك قاعد معايا ويوسف هيوصلهم 

اضيقت اميره وقالت يلا ي ساره وشكرا ي يوسف احنا هنعرف نروح لوحدنا مستنتش رد من حد وخدت ساره ومشيت 

روحت البيت ودخلت الاوضه وقفلت الباب واترمت علي السرير وعيط جامد وبعدين قامت جابت صوره لباباها وقالت كان نفسي تبقاا معايا اووي اكيد كنت هتوهن عليا كتير وماكنتش سمحت لحد يعمل فيا كده انت وحشتني اوووي يا بابا تعالا خدني عندك انا بجد تعبت ومش قادره استحمل ( ابوا  اميره متوفي ومن هي عندها 10 سنين) ومسحت دموعها وقالت انا لازم ابقي قويه واشيلوا من قلبي  بعيط علي واحد ميستهلش حبي ليه وهو مقضيها هنا وهناك 

انا الي غبيه انا الي بسمحلوا يعمل فيا كده بس خلاص هشيلوا من قلبي ومش هفكر فيه تاني

بعدين لقت الباب بيخبط ودخل اخوها احمد وقال أميرتي بتعيط ليه من الحيوان الي يزعل أميرتي ابتسم اميره علي كلمه أميرتي الي بتحبها من أخوها

وقالت مفيش حاجه كنت تعبانه شويه بس 

احمد : ساره حكتلي علي كل حاجه علي فكرا هو ميستهلكيش انا كل السنين شايف حبك ليه وتجاهلوا ليكي خرجيه من قلبك وافتحي قلبك لحد تاني يقدروا وميسمحش اان هو بذات نفسوا ياذيه  ثم اكمل بمرح  وعلفكرا انا جبتلك كل الشكلاتات الي بتحبيها 

ابتسمت اميره وقالت بطفوله: بجد انت احسن اخ في الدنيا وبعدين قالت خش في حضن اخوك ي فواز 

وحضنتوا وادها الشكلاتات وكلتها وبوظت شكلها وبقاا كلوا شوكلاته وكان منظرها طفولي وهو قعد يضحك علي منظرها وبعدين قال معرفش ليه حاسس انهم بدلوا عقلك بعقل طفل وضحك

وهي قالت بتذمر طفولي : اعمل اي هي الشكلاته الي بهدلتني وانا بكلها 

وهو بيضحك ومش قادر وهي ضحكت علي ضحكتوا وبعدين قعدوا مع بعض شويه وبعدين قام نام وهي غيرت وفردت شعر الطويل وعملت قهوه وراحت البلكونه ومسكت روايتها وقعدت تقرأها وفضلت قاعده شويه وبعدين جتلها مسج علي فونها 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية ظابط مخابرات للكاتبة سندس المصري.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!