روايات

رواية أحببت بنت أختي الفصل الثاني 2 بقلم هبة الله

 رواية أحببت بنت أختي الفصل الثاني 2 بقلم هبة الله

رواية أحببت بنت أختي الفصل الثاني 2 بقلم هبة الله

رواية أحببت بنت أختي الفصل الثاني 2 بقلم هبة الله

مودة بصدمة: انت مين وعايزة ايه؟
سيرين بعصبية: انا اللي مين انتِ اللي مين وبتعملي ايه هنا ف شقة جو؟
مودة بعصبية: انت مجنونة وبعدين..
يوسف وهو جاي من ورا: ايه ده سيرين ايه اللي جابك هنا؟
مودة: سردين؟
يوسف بجدية: خير يا سيرين ايه اللي جابك؟
سيرين بدلع: ايه ده مش هتقولي اتفضلي؟ وبعدين مين دي يا جو؟
يوسف: اسمي الباشمهندس يوسف ثم مبخصكيش تبقى مين واتفضلي قولي جاية ليه؟
سيرين: اصلك نسيت التصميمات دي عندي فقولت اجيبهملك
يوسف: شكرا يا سيرين تقدري تتفضلي مع ان كان ممكن تجيبيهم بكره عادي
سيرين بدلع وهي بتحط ايديها ع صدره: مالك عصبي ليه يا يوسف هو انا عصبتك ف حاجة يا حبيبي؟
مودة: طب عن اذنكم ” ودخلت”
مودة ف نفسها: ياربي هو قالك ملكيش دعوة بحياته متكذبيش على نفسك هو مبيحبكيش ادخلي خلصي شغلك عشان الامتحانات قربت كده كده فترة وهتعدي
يوسف: أنت مجنونة نزلي ايدك
سيرين: في ايه يا يوسف
يوسف بحزم: اسمي الباشمهندس يوسف وبعدين شكرا يا ستي مش اديتيني التصميمات عاوزه ايه تاني
سيرين: بكره تعرف انا عاوزة ايه “رمتله بوسة ف الهوا” باي يا بيبي
يوسف ف نفسه: انا هعرف ابقى اتصرف معاكي ازاي
????اذكروا الله ????
يوسف: مودة يا مودة
“مودة بتعمل نفسها نايمة”
يوسف: لا ماهو مش عليا الكلام ده ” راحلها وبدأ يحركها” مودة يا مودة
مودة وهي مغمضة: عاوز ايه
يوسف: يعني صاحية
مودة: عاوز ايه يا يوسف؟
يوسف بمشاكسة: يوسف طالعة منك عسل
مودة: لا بتاعة سردين احلى
يوسف بضحك: سردين “ثم اكمل بمشاكسة” لا بس ايه رأيك ف ذوقي؟
مودة: ما شاء الله يقرف
يوسف: والله زميلتي ف الشغل
مودة: وانا مسألتكش واحنا اتفقنا مش هتدخل ف حياتك
يوسف: طب وبالنسبة للدموع اللي ع خدك دي ؟
مودة: يا اخي كنت بخرط بصل ملكش فيه وبعدين عيوني وانا حر فيها
يوسف بضحكة: كنتي بتخرطي بصل؟ “ثم اكمل بتسلية” بتغيري؟
مودة: افندم؟
يوسف وهو بيفرد جسمه جانبها: بقولك بتغيري؟
مودة: انا اغير من السلعوة دي؟ وبعدين ايه كمية الجبس والدهان اللي ف وشها دي واضح انها متأثرة بالشغلانة
يوسف بضحك: سلعوة؟ “ثم اكمل بتسلية” وبعدين مسألتكيش بتغيري من مين انا اقصد على مين
مودة: اطلع بره يا يوسف وبعدين ايه اللي جابك ع سريري
يوسف وهو بيحط رجل ع رجل: انا حر فيلتي وانا حر فيها
مودة: طب انا قايمة انام بره
يوسف بتسلية وهو بيمسك ايديها: طب ما تيجي اشرحلك دنيكاميكا
مودة: نام يا ابيه انا علمي علوم
يوسف: ابيه تاني؟ امشي يا مودة
مودة: بس دي اوضتي وبعدين هتنام بهدومك دي
يوسف: خلاص ياختي قايم اهو اشبعي بيها
????اللهم اغفر لي واغفر وللمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات????
الصبح
يوسف ببحة رجولية: مودة يا مودة راحت فين دي معقول تكون طفشت
مودة بصوت بعيد: يووساااااااافف
يوسف بخضة: بسم الله الرحمن الرحيم هي بتطلع منين
مودة: انا فوق ف السطح الحقني
يوسف: وبتهببي ايه فوق
مودة: انت لسه هتستفسر ما تعملي انترفيو بالمرة اطلع تعالى الحقني
“فوق”
مودة رجليها متلعبكة ف أسلاك
يوسف: ايه يابنتي ده
مودة: كنت بظبط الدش بس السلك ربطني
يوسف: ربطك طب تعالي ياختي
واحد من تحت: طب ما تفكها دي حتى بطل وحلو ومسكر ده انا بحسد السلك والله
يوسف بانفعال: يلا يا ابن ال…. يا زبالة يا*** طب اقسم بالله لانا نازلك
مودة: اهدى يا يوسف خلاص مشي
يوسف وهو بيزقها: طبعا مانت عاوزه تتعاكسي ف الرايحة والجاية
مودة بدموع: انا يا يوسف؟
يوسف: اه انت واخرسي مسمعش صوتك
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!