Uncategorized

سكريبت حين نلتقي الفصل الثاني 2 بقلم نورهان محمد

 سكريبت حين نلتقي الفصل الثاني 2 بقلم نورهان محمد

سكريبت حين نلتقي الفصل الثاني 2 بقلم نورهان محمد

سكريبت حين نلتقي الفصل الثاني 2 بقلم نورهان محمد

_سحبني من ايدي وراه
نزلنا ركبنا العربيه تقول السكه ساكتين
_عجبتك
_عاديه
_المهم انها عجباني
_انا جعانه
_الاكل فالتلاجه
_دا مفيش غير عيش وجبنه
_عيشي باللي موجود
_انت معكش فلوس تجبلي اكل
_لا
_يعني معاك تجيبفيلا وم…. 
_قولت لا ومش عاوز كلام كتير
_متزعقشش
_اعمل اللي انا عاوزه
بصيت للاكل بحسره وطلعت وراه
_يترا بقا هتنيمني تحت رجلك ولا عالارض
_لا هتنامي عالسرير جمبي عادي
_شكرا لكرم اخلاقك والله
دخلت غيرت لبسي 
وقعدت جنبو بالموبايل
_طب بجد انا جعانه
اتلفت ليا
_قولتلك عند فالتلاجه تحت
_انا مش هاكل من الارف دا
_ارف.! طيب.. تصبحي علي خير
_انت نمت
_تعرف انك و.. اي اللي بقوله دا انا هنام
محستش بنفسي غير تاني يوم الصبح
_صباح الخير
_بعد كدا هتصحي بدري نوم للعصر دا مش نافع
_اه معلش
_انا كلمتي تتسمع
_ماشي
فضلت قاعده وعقانه طول اليوم لحد ما رجع
_فين الغدا
_غدا اي.! 
_الاكل فين
_ومين قال اني عامله
_والله كل الستات بتعمل كدا
_مبعرفش اعمل اكل.. انت مجبتش معاك. 
_انا مكلتش من امبارح منك لله
_قومي اعمل اكل
_م. قولت مبعرفشش 
_اتكلم ببرود، اتعلمي
قومت وانا بشتمه فسري 
دخلت المطبخ محتاسه
وهوب احلي طبق مكرونه 
_مكان ما كركبتي نضفي
_فين الخدامين
_لا دا فبيت بابي دا هنا انتي واحده متجوزه
_يووه انت بتعمل معايا كدا لي
مفيش رد.. مفيشاي حاجه حلوه من ساعه ما. جيت. 
_يوسف
_ها
_انا عاوزه اخرج
بصلي ورجع بص للتلفزيون تاني
_قومي البسي عقبال ما اجهز
_تجهز لي
_هو اي الي لي
_انا هخرجك مع صحابي
_اللي هما
_هو تحقيق
_اه ولو مقولتيش مفيش نزول
_انا وساهر و….. 
_اااا. ايديي في اي 
_يروح امك انتي متجوزه 
_شويه الصيع اللي متلميه عليهم دول تنسيهم
_انت مجنون سيب ايدي
شدد عليها اكتر 
_انا قولت كلمه ومتخليش اعصابي تفلت مني يا ليل
_ادخليي جواا
قالها بزعيق.. انا خوفت لي
دخلت الاوضه وفضلت اعيط اول مدوع تنزل من سهرين جواز.. انا تعبت هما لي بيعملو كدا
_الو ي بابا
_عامله اي يبنتي
_شكرا بجد عالجوازه دي.. 
قفلت وفضلت اعيط تاني
_قومي عشان ناكل
مسحت دموعي
_مش جعانه
_انتي مكلتيش حاجه ن امبارح قولت قومي
_وانا قولت مش. جعانه. 
_طب متعيطيش
_هتفرق معاك
_مش معني اني عاوزه اخليكي انشانه محترمه ونضيفه اني مبحبكيش.. انا لسه بحبك
_ممكن تطفي النور وتطلع برا
قفل النور وخرج.. فضلت سرحانه فكل حاجه دنيتي اتقلبت فشهرين فكرت انا عملت اي فحياتي عشان يحصل دا كلو.. لا اقول معملتش اي
_يوسف
_جوعتي
_لا
_امال 
_هو. انت بتصلي.
_اي مناسبه السؤال
_احم لا خلاص
لقيته شدني من ايدي
_متضربشش
_هضربك لي
_عاوزه تصلي
_ا. ا. اه
_تعالي
خدني ات ضيت حسيت بقلبي ارتاح بمجرد ميه وضوء لمستني.. روحت وصلينا سوا.. احساس حلو كان نفسي احسه فعيشه مرتاحه.. 
_هو احنا هنطلق امتا
_لحقتي زهقتي
_عادي 
_مش هنطلق
_تمام
خدوا اي موضوع ببرود يجماعه.
_صباح الخير
_ابتسمت، صباح النور
_امم.. عامله غدا ولا لازم اجي نعمل حوار زي كل يوم
_فالمطبخ
_ممكن تحطيلي
_حاضر
حطتله الاكل وانا شايفه كميه الاستغراب علي وشه
_ليل
_نعم
_اي الرضا اللي انتي في دا 
_فين عجرفتك وخناقك و.. 
اتكلمت بياس علي حالي اللي بقا زي اي اتنين بيتجوزو وبيعيشو روتين الجواز الممل، تقدر تقول اتعودت مبقاش فايدي حاجه اعملها. 
_بس اقولك حاجه
_انا راضيه بالتغير
_تعرفي انك حلوه؟ 
_هو انا مكنتش حلوه
_تؤ اقصد من جوا
_رغم نرفزتك وعصبيتك بس في جزء لين فيكي
_انا حبيتك زي مانتي ي ليل
_وانا اتغيرت عشانك.. معرفش انت لي مجبر تككل مع واحده زي
_انا مش شايف غيرك، ولا طول السنين اللي فاتت ضعتي ن عيني.. كنت بعمل كل دا ليكي
_يعني انت مش بتكرهني
_مقدرش
_بحبك
_بحبك؟ ❤️
امسـك يــدي ولا تتــركهاا مهمــا ارتجـفت ومــهما اختــلفنا❤.
 تكون أيامي أفضل عندما تكون جزءاً منها.❤️
تمت…
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!