Uncategorized

رواية اشتقت لك الحلقة الثانية 2 بقلم شهد محمود

 رواية اشتقت لك الحلقة الثانية 2 بقلم شهد محمود

رواية اشتقت لك الحلقة الثانية 2 بقلم شهد محمود

رواية اشتقت لك الحلقة الثانية 2 بقلم شهد محمود

حور: هااااااا…… 

زين: في ايه يابنت المجنونه….. 

حور: ايه ده

زين:؟؟!

حور: حطت ايديها علي وشها…. ااانت قالع التيشرت ليه….. 

زين: نعم ياعنيه هوانتي اول مره تشوفي واحد قالع….. 

حور: احم لا شوفت كتير…..

زين:نعم يختي شوفتي مين انطقي….

حور: انا اقصد في مجالات بس كنت بغض البصر عشان مينفعش……

زين:في نفسه مينكرش انه فرح انها كانت مبتحبش تبص…..بس انا دلوقتي ينفع عشان انا جوزك 

حور:طب البس هدومك…..

زين:لبست

حور:كداب…….

زين: براحتك صدقي اومتصدقيش

حور:بتفتح عينيها واحده وحده وفجاااه ياكداب

زين:ههههههههه 

حور:سرحت في ضحكته 

زين:حور….حور…..حور….

حور:هااا نعم في ايه

زين: انا لبست

حور: اااه

حور:احم انا هنام فين…

زين:علي السرير

حور:وانت

زين:علي السرير بردو

حور:ازاي

زين:كده……زين نام علي السرير وشد حور جمبه

حور:احم..احنا قولنا اننامش…..

زين:مش ايه نامي…..الصبح نكلم

حور:يازين اسمعني..

زين: نامي بسي……

وناموا زين وحور وكان كل واحد حاسس بحاجه تجاه التاني

……………………………..

الصبح…… الباب بيخبط

حور: صحيت كانت جمب زين……. يازين

زين: نعم 

حور: قوم افتح شوف مين

زين: سيبك هيمشوا دلوقتي

حور:  يازين اخلص الباب بيخبط

زين: يووووه حاضر اما اشوف مين الزل علي الصبح ده

حور:  والله طفل ههههههههههع

زين: بقا انا طفل….. الباب بيخبط تاني…. حاضر جاي اهو

….. عند الباب….. 

زين: يانعم

سليم: معلش فوقتك ياعريس

زين: ياصبر ايوب

سليم: احم امك بتقولك يلا علشان تفطروا

زين:  ماشي…….سلام

سليم: سلام

زين: ياحور…. حوور

حور: نعم

زين: البسي علشان ننزل نفطر

حور: حاضر.. 

(لبس حور فستان بنفسجي مع خمار بنفسجي هادي الفستان غامق وشوز ابيض.. 

اما لبس زين لبس قميص اسود مفتوح اول زرارين ولبس بنطلون اسود) 

زين: يلا…. زين سرح في جمال حور وهي بتلبس الخمار وكانت مش عارفه تركب الدبوس

حور: زين… زين….. زين

زين: ها… نعم 

حور: ممكن تساعدني البس الدبوس مش عارفه اركبه

زين: حاضر…..في نفسه هو انا بسمع كالمها ليه..

حور:خلصت

زين:اه خلصت

…………….

نزلوا يفطروا وبعدين 

اميره:يازين انت تخد حور وتروح تعدوا في شقه الي في اسكندري

حور:مش مهم ياماما محنا قاعدين معاكوا..ولا ايه يازين

زين:اه يامي محنا قاعدين معاكوا 

اميره:ياحبيبي لازم يبقي ليكوا شقه وثانيا البيت مفتوح في اي وقت ليكوا

زين: حاضر…يلا ياحور نجهز الشنط

حور: حاضر… بعد اذنكوا

……………………..

في اوضه حور وزين……

حور:زين انا عايزه اروح الجامعه

زين:لا

حور:ليه……

زين:كده مش عايز حد بعرف انك مراتي

حور:ولا انا كما وثانيا مقولتلكش تقولهم ان انا مراتك…

زين: ياحور مقصدش…..بس كانت حور نزلت

حور: عن اذنك ياامي هودي الشنط

سليم:استني مش عيب اكون واقف وتقولي كده

حور: مقصدش بس محبتش اتعبك 

سليم:تعبك راحه ياقمر…

….وها كان زين نازل علي كلمه قمر…..

زين بضيق: مش يلا

حور:ااه يلا

…..في العربيه….

زين:ممكن افهم ازاي تسمحي لنفسك تكلمي راجل غريب

حور:بصه نحيت الشباك ومبتنطقش…

زين:متردي….شكلك بتحبي الي يعكسك…وضحك باستهزاء

حور: زين لحد كده وكفايه اوي وانا مكنتش بهزر معاه هو الي كلمني وثانيا ده اخوك وهو كمان يعتبر اخويه….وقالت اخر كلام بزعيق

زين:انتي هبله يبت ده معاش ولا كان الي يزعقلي فاهمه وصوتك ميعلاش تاني فاهمه

حور:…………

زين: واكمل بزعيق فاهمه

حور: فاهمه

……………………………

وصلوا وطلعوا ظبطوا الهدوم ووضبوا البيت

زين:انا جعان

حور:وانا مالي

زين:وانا بقولك كده علشان تقولي انا مالي قومي يابت اعمليلي اكل

حور: بووووه حاصر

………………..

وهما بياكلوا الجرس رن 

زين:مين….. محدش بيرد

حور:قوم افتح

زين:حطي حاجه علي راسك الاول

حور: حاضر….

زين: حاضر جاي 

ويفتح زين الباب وهوبا يلاقي الي بيحضنه…….

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية سحر عينيها للكاتبة روكا محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى