Uncategorized

رواية أعشق قلب بالإكراه الفصل الثلاثون 30 بقلم نونا جمال

 رواية أعشق قلب بالإكراه الفصل الثلاثون 30 بقلم نونا جمال

رواية أعشق قلب بالإكراه الفصل الثلاثون 30 بقلم نونا جمال

رواية أعشق قلب بالإكراه الفصل الثلاثون 30 بقلم نونا جمال

وافق مهيب أن يذهب معهم هو وزهره الي شرم الشيخ  
فريده يابنتي ياريم  روحي مع اخوكي وانا هرجع القاهره انبسطي يابنتي 
ريم اروح اعمل ايه ياماما  كل واحد رايح هو ومراته أنا اروح ايه عزول بنهم لا ياماما مش هروح 
فريده يابنتي أنا شفاكي قفله علي نفسك اوي طيب بصي اجي اروح معاكي عشان اكون معاكي ولا اقولك فين صحبتك دي اللي اسمها ريهام خديها قولها وخديها 
ريم خلاص ياماما هفكر ورد عليكي 
وتذهب اللي غرفتها يرن تليفونها 
ريم جبت في وقتك 
يوسف ايه مالك يا ريم 
ريم مفيش يا يوسف 
يوسف لا انا عارفك فيكي ايه 
ريم هقولك أنا محتاجه احكي لحد وتقول له كل الحكايه 
يوسف وانتي مش عايزه تروحي ليه 
ريم اروح اعمل ايه كل واحد ماشي مع مراته يا
يوسف 
يوسف في عقله  ما لو كنا متجوزين كان زمنا معاهم ويسكت 
ريم انت معايا 
يوسف ايوه وهقولك روحي اسمعي مني 
علي الاقل تغير جو. هما مش عوزنك معاهم يعني 
ريم اكيد عوزني حسام عمال يقول وجميله حتي زهره 
يوسف يبقي روحي 
ريم انت شايف كدا 
يوسف بضحكه أنا شايف من جميع الاتجاهات روحي وصدقيني هتبسطي
ريم ياسلام. طب هروح ولو منبسطش 
يوسف هجباك حاجه تبسطك 
يم ماشي يايوسف 
نروح عند سيف وصباح 
صباح نروح معاهم ياسيف عايزه اتفسح وشوف الدنيا 
سيف ازاي يعني 
صباح احنا لسه عرسان زيهم كيف يعني اقعد أكدا وهما يخرجه الله حرام  وتبكي 
 يسبها سيف وينزل اللي الاسفل 
يقبله رشوان 
رشوان سيف ياولدي 
سيف ايوه ياجدي 
رشوان ايه ياولدي مالك أكدا شكلك زعلان محضرتش شنطك ليه انت مرتك عشان تروح معاهم تعمله اسمه ايه حاجه عسل كدا 
سيف بضحكه خفيفه شهر عسل ياجدو 
رشوان ايوه هو دا ياولدي خد مراتك ونبسطه روح ياولدي اسمع كلامي يلا أبسط مراتك 
سيف بس ياجدي ازاي امشي واسبكم 
رشوان ليه ياولدي ما احنا مع بعض اهو في ايه روح وتبسط عيش ايامك ياولدي اسمع مني 
سيف عندك حق ياجدي وقول في عقله اغير جو علي الاقل زهقت من جو البيت والمشاكل ويرجع سيف اللي الغرفه ليخبر صباح التي كانت تبكي علي نفسها وحالها 
سيف خلاص ياستي متزعليش جهزي  نفسك هنسافر معاهم 
صباح صوح صوح ياسيف 
سيف ايوه يلا 
صباح بفرحه ربنا يخليك ليا يارب 
 ونروح بقي عند علوان وهدان 
علوان كان يجلس في الغرفه الخاصه بيه  يأتي له الغفير 
علوان خير في ايه ياغفير 
الغفير وهدان بيه تحت ومستني حضرتك 
علوان طيب دخله المكتب وانا جاي 
كانت  هاجر تعلم لمه عن مجياء وهدان وكانت تستعد علي خناقه  كبيره بينها وبين علوان 
ينزل علوان كيفك ياوهدان 
وهدان الحمد الله ياخوي استنيتك يوم اتنين تلاته ترد عليها ولكن مرضتش جولت مبدهاش بقي. اجي أنا وعرف ايه الاخبار
علوان  يعني انت شايف انها تنفع
وهدان تنفع ياخوي تنفع هحطهالك في عيوني 
وعشان كمان شغلنا ياخوي اه شغلنا 
علوان يحس أن وهدان يهددته ويقول في عقله وفيها ايه يعني لو جوزتهاله 
طيب علي بركت الله 
وهدان نقراء الفاتحه يبقي كدا الخميس الجي كتب الكتاب 
علوان مش بدري أكدا 
وهدان بدري ايه حلاوتها في حموتها 
علوان عملت ايه مع ولد اخوك 
وهدان عملت كل اللي جولتلي عليها وهو الفيديو بتاعه علي الفلاشه دي 
علوان طيب هاتها بقي اشلها معايا 
وهدان طيب ياخوي اروح أنا اجهز عشان معاد الخميس و يبرم شنبه  
علوان طيب طيب 
نروح عند فهد
فهد يعني عمك صورك وانت  هتنجل السلاح 
محمد ايوه ياخوي العمل ايه دلوقت 
فهد متخافش ليها حلال انت بس حاول متغرقش معا جوي أنا عايز السبت عليهم حاجه وفي  والوقت المناسب هو اللي اسمه  علوان دا يجعه وبعدين اخد طارئ منيهم 
محمد حاضر ياخوي 
فهد طيب انا طالع انام 
محمد ماشي ياخوي 
فهد يفتح باب الغرفه كانت ميار تتفرج علي التلفاز 
وتجلس علي أحد الكراسي 
يقرب منها فهد 
فهد يقبل خدها قاعده كدا ليه 
ميار اعمل ايه عادي قاعده 
فهد طيب كنت عايز اجولك حاجه 
ميار خير في ايه 
فهد مهيب كلمني واختي زهره وحاله رحين شرم الشيخ  وكأنه عايزنه نروح معاهم 
ميار بجد ياريت ياريت يافهد بجد نغير جو شويه 
فهد بس 
ميار بس ايه عشان خطري 
فهد هفكر طيب الاول ينفع ولا لا 
ميار بحزن خلاص ماشي وتجلس مكانها 
فهد ايه مش هتنامي 
ميار لا مش جيلي نوم 
فهد طيب خدي هوريكي حاجه 
ميار حاجات ايه 
فهد تعالي كدا بس 
تقوم تقف أمامه ميار ليخرج من جيبه سلسله جميله جدا 
ميار الله دي ليه 
فهد ايوه ليكي ياروح جلبي 
ميار بخجل ايه
فهد ايه ولفي عاد خليني لبسهالك 
تلتفت ميار لبسها السلسله ويضع قبله علي رقبته لينتفض جسد ميار 
ويقول بصوت واطي في ازنيها أنا هخش اتسبح هاتي فلم زين كدا متلك نتفرجه عليه سوي انتي أغلي حاجه في حياتي وضع قبله علي خدها ويذهب اللي الحمام 
تقف ميار أمام المرتبه وتقول في عقلها  أنا مش عارفه انت ازاي كدا قوي لكن معايا حاجه تانيه أنا شكلي حبيتك  وتنظر اللي السلسله وتخرج قميص نوم قصير ازرق يليق مع لون بشرتها وتفرد شعرها الحرير علي ظهرها وتضع قليل من المكياج لتكون جميله وجذابه ورائعه وتختار فيلم 
ليخرج فهد وهو يلف الفوطه حولين خصره وينظر ليجدها أمامه 
فهد ايه احنا ليلتنا حلوي ولا ايه 
ميار بخجل شكلها كدا 
ليقرب منها فهد ويشلها بين يديها ميار طيب يافهد
الفيلم 
فهد فيلم ايه تعالي بس انا هوريكي فيلم التي 
ميار بضحكه بس يافهد  
فهد بس ايه 
ونسبهم احنا بقي 
نروح عند هاجر 
يدخل علوان غرفة ملك 
ملك في حاجه يابوي 
علوان اعملي حسابك كتب كتابك الخميس  علي وهدان الهلالي 
ملك ايه ليه ازاي يعني دا جدك يابا تقريبا 
علوان أنا جولتها كلمه كتب كتابك الخميس الجي 
ملك بس يابا أنا معزاش 
علوان بتجولي ايه وضع قلم قوي علي خدها 
لتصرخ ملك لتاتي مسرعه هاجر 
في ايه في ايه 
ملك الحجيني ياما 
علوان اعمله حسابكم كتب كتاب البت دي يوم الخميس الجي ويخرج 
ملك لا ياما ونبي ياما 
هاجر متخفيش يابنتي متخفيش ولكن تنظر علي الارض لتجد فلاشه تأخذها هاجر وتذهب اللي غرفتها لتضعها مع باقي الفلاشات  وتنزل اللي علوان 
هاجر انت عايز ايه منينا يا علوان بنتي مهتجوز هباب البرك اللي اسمه وهدان دا ولو علي  جثتي  
علوان ليه ماله وهدان ولا 
هاجر بس متجولش ولا كلمه تاني انت وهو زيكم زي بعض وانا مش هقول يتعمل في بنتي زي ما عملتم فيا سامع 
علوان وانا بجولك هجوزهاله اله لو 
هاجر لو ايه ياعلوان 
علوان لوليمتيها وقرب منها 
هاجر ابعد عني عمرك ماهطلني تاني وتذهب من أمامه اللي غرفة ابنها التي كانت تبكي 
علوان ماشي يا هاجر هنشوف 
ملك انا معزاش كدا ياما معيزاش 
هاجر متخفيش يابنتي اعملي انتي زي ما بجولك سامعه 
ملك بدموع حاضر ياما 
نروح عند مهيب 
زهره صوح يامهيب هنروح شرم  الشيخ سوي 
مهيب انتي حبه كدا 
زهره أنا حبه اي مكان في سوي 
ينظر إليه مهيب ميتا يازهره حبتيني 
زهره بخجل من زمان الزمن جوي يامهيب 
مهيب ربنا يخليكي ليا 
زهره وخليك ليه انت بجي حبتني ولا جول ماهزعلش 
مهيب اوعي تكوني  فكره اني محبكيش  لا تبجي  غلطانه أنا هحبك يازهره حتي لو مبجولهاش وياخذها بين أحضانه وخطف قبله 
زهره تضمه ونسبهم هما كمان 
ونروح عند سعاد وأحمد 
سعاد يعني كدا خلاص هرجه بيتي 
احمد مخلاص بقي ياسعاد قولتك خلاص هننمشي 
سعاد طب وبنتي 
احمد بنتك بنتك في بيت جوزها
سعاد  يعني امشي وسبها 
احمد امال ايه هنخدها معانا أعقلي كلامك ياسعاد سمعه وبسبها ويخرج 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عنيد غير حياتي للكاتبة لبنى عبدالعزيز

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!