Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم ياسمين جمال

روما :غيييييد
غيد :ايوة يروما وحشتينى
روما :انت جاى هنا ليه اتفضل امشى
غيد :مش همشى من غيرك
وهنا جاءا ناديه و زياد وهو يحمل سيف
غيد :زياااد ليه مقولتليش
زياد :قالت هتهرب لو قنالك ادخل يغيد
روما :يدخل ليه وفين
زياد :ادخل يغيد واقفل الباب
دخل غيد غيد :ده ابنى
زياد :ايوة اسمه سيف
اخذه غيد وضمه اليه
سيف :ماامااا دا ببه بابا ثورة (ده شبه بابا ف الصورة )
روما :ايوة هو ده بابا يحبيبى
ليحضنه سيف وكذالك غيد
سيف :بابا بيبى (بابا حبيبى )
غيد :وانت روحى ثم وجه نظره الى روما
غيد :روما انا
روما :طلقنى
غيد :انتى بتقولى ايه
روما :زى مسمعت طلقنى
غيد :مش هطلق يروما وهترجعى معايا انتى وابنى
روما :بتحلم
غيد :روما انتى بتاعتى انا وبس ملكى انا فاهمة
روما :كنت
غيد :ومازلتى ع فكرة مراتى
روما :مراتك لفظا وكمان شويه طليقتك
زياد :روما اهدى مش كده
روما :ادينى هاديه اكتر من كده ايه
ناديه :طب ايه الحل دلوقت
غيد :هرجع انا وروما وابنى لبيتنا
كادت روما تتكلم ليردف زياد :تمام
روما :اهو اللى تمام مستحيل ارجع معاه بعد مشك فيا واهانى وضربنى وعزبنى ورمانى زى الكلبه ف الاوضه وهو حابسنى فيها وبيرمى ليا الاكل زى الكلبه
وتبكى بهستيريا ليقوم غيد اليها ويحتضنها معلش حبيبتى اسف
روما :ابعد عنى مش عايزاك مش عايزة اشوف وشك
غيد :روما حبيبتى اهدى خلاص بعدت
روما :انا عملتلك ايه هه دى جزاتى عشان حبيتك وعشقتك وانت عملت ايه هاه وجاى بكل سهولة تقول اسف ليختضنها غيد ويربط ع ظهرها كانت روما تتعلق به وتمسكه بشدة واطلقت العنان لدموعها
غيد :اهدى حبيبتى وقرأ بعض ايات القرآن الكريم وهدأت واجلسها ع الكرسى وبعد ان هدأت تماما
غيد:ممكن يخالتى تدخلى مع روما عشان تلموا الهدوم
ناديه :اكيد يلا يروما دخلت ناديه وروما الى الغرفة
..
غيد :تعالى يروح بابا
سيف :بابا انت حبنى
غيد :طبعا حبيبى بحببببك خالص
سيف :مم
غيد :عايز تاكل حبيبى
سيف :ماما مم
زياد :هو عايز روما ترضعه
غيد :ماشى هدخله
دق غيد ع باب الغرفة
ناديه :ادخل
غيد :روما خدى سيف جعان
روما :ماشى واخذته منه وخرج
وبعد ساعة خرجت روما
غيد :جهزتوا
روما :ايوة الشنط ف الاوضه
غيد :حاضر هروح اجيبها
دخل غيد ومعه زياد وانزلو الشنط ف العربيه
زياد :اطلع هات روما وانا هشغل العربيه
غيد :ماشى وهو زعلان منه
صعد غيد الى الاعلى
وجد روما وسيف يبكون ويحتضنون ناديه
غيد :يلا تعالوا وملبستيش ليه يخالتى
ناديه :ده بيتى يابنى
روما :يلا يخالتى تعالى معانا
غيد :يلا ادينا مستنيين
ناديه :لا يابنى روحوا انتوا وانا هاجى ازوركم
سيف :جد
ناديه :بجد
واخذه غيد من روما ونزلو
ركبت روما وسيف ف الخلف
وزياد وغيد ف الامام
غيد :هو سيف عنده كام سنه يروما
روما :سنه وكام يوم
غيد :خبيتى ليه عليا انك حامل
روما :لاترد
غيد :روما ردى
روما :مكنتش هتصدقنى وتظلم ابنى كمان
غيد :ليه مرجعتيش
روما :ارجع ليه
زياد :خلاص انتو الاتنين
وبعد مرور نصف ساعه
سيف :مم
روما :مش هينفع هنا حبيبى
سيف :وهو ييكى ممم
غيد :هو بياكل حاجه تانى غير الرضاعة
روما :زبادى بسكر
غيد :ماشى ونزل غيد واشترى زبادى وسكر وطعام لروما
فتح غيد باب العربيه واعطاها الطعام
غيد :هاتى اوكله انا وانتى كلى
روما :مش جعانه
غيد :كلى يروما وهاتى سيف ااكلو
روما :خد واعتطه سيف واخذ يطعم ابنه بحنان
غيد :كلى مش تتفرجى
روما : هه وبدأت ف الاكل
زياد :طب واحنا اعزمى علينا
روما :اخرجت روما سنداوتشان لهما اخذ زياد واحد وترك الاخر لكى هى من تعطى غيد
زياد :ادى جوزك
روما :سكتت
غيد :مش عايز واكل ابنه
روما :احسن
غيد :شكرا
…………………
ف فله السيوفى
احمد :بس انت وغيد عرفتوا مكانى منين
حسن :راقبنا على اكتر من مرة عشان نعرف مكانك
احمد :فين ليلى وحشتنى
حسن :هنادمها حالا
خرج حسن ونادى ع ليلى
ليلى :نعم يعمى
حسن :تعالى ف حد عايزك
ليلى :مين وفين
حسن :تعالى وادخلها الى المكتب
لتتفاجأ ليلى بأحمد امامها لتصدم
وقف احمد وفتح يديه مش هتحضنى اخوكى
لتجرى ليلى ف احضان اخيها
ليلى:وحشتنى قوى يااحمد
احمد :وانتى اكتر حبيبتى
……………..
زياد :احنا وصلنا يلا
غيد :روما نامت
زياد :صحيها
غيد :لا خليها نايمه
زياد :طب هات سيف وشيل انت روما
غيد :تمام وفتح باب العربه وحمل روما
ودخلو الفله
ولم بجدوا احد فايق ليصعدوا الى غرفهم
وفى الصباح
تستفيق روما لتجد نفسها ف غرفه غير التى اعتادت عليها وغيد يجلس مقابلها وينظر لها
غيد :صباح الخير حبيبتى
روما :انت بتعمل ايه
غيد :بتأمل مراتى
لتتعتدل وتجد ان شعرها منسدل ومرتديه ملابس منزليه
روما:هو انا جيت هنا ازاى
غيد :نمتى وانا شلتك وجبتك هنا وغيرتلك هدومك
روما ????:غيرت ايه انت ازار تعمل كده
غيد :عادى مراتى وبدلتلك زى زمان
روما :اوف منك فين سيف
غيد :زياد خدوا للعيله
روما :اطلع بره عشان اخد شاور
غيد:واطلع ليه
روما :غيد يلا
غيد :طالع وخرج وتركها
وبعد ربع ساعة خرجت روما ووجدت غيد ينتظرها امام الغرفة
غيد :خلصتى
روما :ايوة
غيد :حطى طرحة
روما :ليه
غيد :احمد هنا
روما :احمد مين
غيد :اخويا
ربم :ازاى
غيد :هفهمك تحت يلا
دخلت روما ولفت طرحتها ونزلوا سويا
ماجدة :روما حبيبتى كده تغيبى عننا
روما :وحشتينى يماما
ماجدة :شكرا يغيد رجعت بنتى
حسن :وحشتينى يرومتى
روما :وانت يبابا وحشتنى خالص
طبعا بين الاحضان
ليلى :وانا يجزمه
روما :ليلى حبيبتى واحتضنوا بعض
احمد :ازيك يروما
روما :ازيك يااحمد
زياد :احمد مين
روما :اخو غيد
زياد :طب انت هربت امتى وليه
غيد انا هقولكم بس اقعدوا
جلس الجميع
بعد مفاقت ليلى وقالت الحقيقه انا كنت متوقف عن التفكير مش عارف اعمل ايه
وفجأة جالى موبايل من واحد صاحبى شغال ف الداخليه
محمد :ازيك يغيد
غيد:مين معايا
محمد :انا محمد صاحبك داخليه
غيد :ازيك يمحمد اخبارك
محمد :الحمد لله تمام مالك يغيد تعبان
غيد :مفيش يصاحبى
محمد :لو عايز مساعدة جاهز وسرك ف بير
غيد :تقدر تساعدنى ف السر
محمد :طبعا
وحكى غيد كل ماقالته ليلى له
محمد :يابن ال
غيد :انا عايز اخويا وحق ابويا وكمان عايز اعرف ازاى قتله والموضوع مش فاهم حاجه يمحمد حاسس نفسى مشلول ف التفكير محمد :متخفش انا هراقبوا ف السر واعرف فين احمد الاول عشان ميتأذيش
غيد :شكرا يمحمد
محمد : مفيش شكر حبيبى يلا سلام
وبعد مقفلت معاه لقيت عمى ورايا وسمع كل المكالمه وقالى تعالى ورايا المكتب
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!