Uncategorized

رواية حب وعذاب البارت الرابع والثلاثون 34 بقلم آية السيد

 رواية حب وعذاب البارت الرابع والثلاثون 34 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الرابع والثلاثون 34 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الرابع والثلاثون 34 بقلم آية السيد

في شرم وخاصه في غرفه ياسين ووعد
قاموا ولبسوا ولسه هيخرجوا لقوا الباب بيخبط
ياسين استغرب وبص لوعد/مين
وعد /مش عارفه
وبعدين راح يفتح واتصدم
ياسين بصدمه /انتي……؟؟؟؟؟
كانت واحده من بتوع الفندق /حبينا نبلغ حضرتك أن كل حاجه جهزت زي ما طلبت وغمزتله
بس وعد كانت جت وشافتها وهي بتغمز له
وعد نادت علي ياسين ورفعت حاجبها والبنت استأذنت ومشت
البنت /عن اذنك
ياسين /اه اتفضلي
وعد بغيره واضحه /مين دي يااستاذ ياسين وبتغمزلك ليه أن شاء الله
ياسين ببراءه /غمزتلي انا فين ده (برئ اوي)
وعد بعصبيه /ايوة غمزتلك انا شوفتها وبعدين ايه اللي جابها دي
ياسين حس بغيرتها وشدها ليه واتخبطت في صدره
وعد ولسه متدايقه /ياسين لو سمحت سبني وروحلها يلا شكلك حبيتها بالأحمر والاخضر اللي في وشها دا ومخليها عامله شبه اللوحه
ياسين ضحك عليها وعلي غيرتها الواضحه
وسند جبينه علي جبينها /بس انا مبحبش حد خالص
جحظت عيون وعد وتجمعت الدموع في عنيها
وعد بصوت متقطع /و… وانا
ياسين بابتسامه جذابه /انا بعشقك يا وعدي مش بس بحبك
وحضنها جامد وهي كمان حضنته…. وبعد مده بعد عنها وشدها وراه
ياسين /يلا بقا
وعد /يلا.. بس….
ياسين فهم انها هتسال علي البنت دي /هقولك هناك
وراحوا هما الاتنين مكان علي البحر وكان غايه في الجمال
المكان عباره عن تربيزه علي البحر وحواليها اعمده وستاير ومصابيح نور علي الارض
وكان جميل اوي وكان جنبه قلب كبير من النور
وعد اول لما شافت المكان انبهرت من جماله ومع ضوء النهار البسيط كان المكان غايه في الروعه
وعد شافت المكان وحضنت ياسين
وعد بعشق /بحبك يا ياسين
ياسين /بعشقك يا قلب ياسين (اسفين للسناجل العساسيل????????)
ياسين /عرفتي بقا كانت بتغمزلي ليه
وعد اتكسفت وضحكت وحضنته اكتر وبعدين ياسين اخدها وكان الاكل محطوط علي الترابيزه بطريقه حلوة ياسين بعد الكرسي وقعد وشد وعد علي رجله
ووعد اتكسفت اوي وكانت هتقوم بس هو ثبتها
وعد بخجل /ياسين الناس
ياسين /انت مراتي وملكي وانا ملكك يعني ملناش دعوه بحد ثانيا بقا دا شاطئ خاص يعني محدش هياجي هنا ماشي يا قلبي استرخي بقا وخليني اكل لاني هموت من الجوع
وعد لفت ايدها حوالين رقبه ياسين /بحبك اوي
ياسين بوقاحه /وانا بعشقك يا ملبن
وعد اتكسفت وحضنته وبعدين بدا ياكل وياكلها وهما الاتنين كانوا مبسوطين
وعد /خلاص بقا يا حبيبي والله مش قادره اكل حاجه تانيه
ياسين /دي بس وخلاص اخر حته
وعد /ماشي عشان خاطرك واكلتها وبعدين قامت وياسين شغل اغنيه رومانسيه ووقفوا في نص القلب وبدأوا يرقصوا سوا وبعدين ياسين حضنها ولف بيها
وعد بعدت عنه /ياسين
ياسين بحب/قلبه
وعد وهي بصت في الارض
ياسين رفع وشها ناحيته /فيه اي يا وعدي عاوزة تقولي ايه
وعد باندفاع /ايه رايك نلعب
ياسين اتصدم من طلبها وفضل يضحك
وعد خبطته وكانت هتمشي فشدها ليه
ياسين وهو بيحاول يكتم ضحكته /هههههههه تعالي بس ايه دا متجوز طفله
وعد /انا طفله
ياسين بغمزة/ بس احلي طفله في الدنيا دي كلها طفلتي انا وباس دماغها يلا يا ستي
وعد بعدم تصديق /بجد
ياسين بحب /ايوة يا قلبي يلا
وبداوا يجروا ورا بعض وهما بيضحكوا
_____________________
في بيت حسن خليفه
ريم صحت من النوم وادت فرضها ولبست وخرجت من الاوضه وكانوا كلهم متجمعين
ريم بحب /صباح الفل يا حلوين
هيام /صباح النور يا حبيبتي
حسن /صباح الخير يا قلب بابا
محمد /صباحك ورد يا ريمو
وقعدت عشان تفطر معاهم وفطرت وسلمت عليهم ومشت وكذالك محمد راح الشغل وقابل شريف وزين واتفقوا علي الخطه
زين /عاوزين كل حاجه تتم زي ما هي متخطط ليها
محمد /محدش من الداخليه هيعرف؟!؟!
زين /اه دا الاحسن لان الكل دلوقتي موضع شك وخصوصا بعد الصور دي واللي بتثبت فعلا انه حد من الداخليه
شريف /ان شاء الله الموضوع يخلص علي خير ومن غير اي خساير
زين /اتمني كده وانت يا محمد لما فارس ياجي هبعتلك تيجي وتبقا متصل بشريف والفون مفتوح
محمد /ماشي يا زين
وبعدين كل واحد راح مكتبه وبداوا شغل
_______________________
في منزل فارس
فارس صحي من النوم وطبعا دماغه بتوجعه أثر الكحول ولقي سهر نايمه جنبه
قام واخد دش وطلع لقاها صحت
سهر بدلع /صباح الخير يا حبيبي
فارس رفعها ليه /صباح العسل
سهر /انا هدخل اخد دش انا بقا وامشي
فارس بغمزه /لا تمشي فين خليكي هنا
سهر /اوامرك يا حبيبي
فارس /ماشي انا رايح الشغل وأما اجي هنكمل كلامنا يا عسل
سهر بدلع /هيهيهيهيه ماشي يا حبيبي
وبعدين سهر دخلت الحمام وفارس نزل الشغل
واول لما وصل راح عند زين
فارس بابتسامه مصطنعه/صباح الخير
زين /صباح الخير…. تعالي يا فارس بس ايه التأخير دا
فارس /معلشي سهرت بس شويه امبارح
زين /ماشي
ونده علي الحارس عشان ينده لمحمد. وبعد مده محمد جه واتفقوا انهم هيكشفوا شريف بعد فتره لان فيه شحنه جديده جايه للزعيم وشريف هيبقا موجود ودا تبعا للمعلومات اللي وصلت ليهم
واتفقوا وبعدين زين سلم علي فارس
زين وهو بيحضنه /شكرا يا فارس
فارس حضنه /لا شكر على واجب… يلا سلام
وبعدين استأذن وراح مكتبه ومحمد وزين كل واحد بدا يشتغل
_____________________
فارس راح مكتبه وبدأ يفكر في الموضوع دا وبعدين قرر يروح يقابل الزعيم
فارس ركب عربيته وبعد كده وصل مكان شبه مهجور ودخل وكان ماشي طول الطريق بيتاكد ان مفيش حد ماشي وراه
وطلع المكان المهجور دا وقابل الزعيم
الزعيم /ها يا فارس
فارس /حطوا خطه عشان نقفبض علي شريف
الزعيم بضحك /ههههه خلاص خليهم يقبضوا عليه بس كده
فارس /هما فعلا معاهم أوراق تثبت تورطه يعني مش ممكن يكون شريف كده فعلا وبيستغل اسمك لصالحه
الزعيم بتفكير /احتمال بس بردوا مش لازم تصدق بنسبه ١٠٠٪ ولا تثق في كلام حد وخصوصا زين عز الدين طول عمره ذكي ونبيه وبيركز في التفاصيل عشان كده سموه الفهد زي ابوة اللي يكحمه مطرح ما راح
فارس باستغراب /هو انت تعرف ابوة
الزعيم بضحكه شيطانيه /ههههههههههه دا انا بنفسي اللي قتلته هههههههه
فارس باستغراب /بس دا مات في الحرب
الزعيم /عمرك ما هتفهم يا فارس….. هو فيه حد يموت بطلقه في كتفه
فارس باستغراب /لا بس هما قالوا انه مات في الحرب وبكذا طلقه في صدره وفي دماغه وجسمه كله تقريبا كان مليان رصاص
الزعيم /انا اعرف سيف عز الدين (والد زين) من زمان ومن زمان اوي كمان المفروض اننا كنا أصحاب.و اكتر من اخوات كمان بس هو مقدرشي دا وخطب البنت اللي بحبها وكان السبب في موتها
فارس /قصدك مامت زين بس هيا عايشه
الزعيم بحقد /لا اقصد يسرا….. يسرا ماتت وهو السبب فضلت طول عمري احبها وفي اليوم اللي قررت فيه اني أتقدم ليها واقولها بلغوني ان هي وهو خلاص هيتخطبوا ورغم كده حاولت افضل وابان طبيعي وقلت اكيد بيحبوا بعض بس مقدرتش وسبتهم وحاولت ابعد وسافرت فعلا بس بعد مده جالي أسوأ خبر في حياتي..
فارس بعد فهم/خبر ايه
الزعيم /كانوا مع بعض والعربيه عملت حادثه كبيره بس هو اللي عاش وهي اللي راحت
فارس /كنت بتحبها
الزعيم /كنت بحبها وهفضل بحبها وعشان كده مسامحتوش علي فعلته دي رغم انه قعد شهر في غيبوبه بس دا مكنتش كفايه بالنسبه ليا قربنا تاني واشتغلنا سوا وهو اتجوز بعدها بفتره بس انا مقدرتش اعمل كده…هو نساها وكمل حياته عادي ولا كأنه كان السبب في موتها
والحرب اللي حصلت واللي هو مات احنا كنا منتصرين وهو اتصاب بطلقه في كتفه بس انا مقدرتش اشوفه عايش ومبسوط… وكمل بغل وحقد اكبر /عشان كده قتلته وفضيت فيه خزنه كامله وبردوا دا مكنش كافي بالنسبه ليا اقسمت اني هنتقم من كل عيلته وكل اللي حواليهم واقسمت علي دا وهنفذ قسمي
فارس /عشان كده بتكره زين
الزعيم بسخريه /كنت بحبه وأحيانا بقول انه ملوش ذنب بس برجع بقول ان يسرا كمان مكنش ليها ذنب…… وكمان زين بعد ما اشتغل في الداخليه مشاكله كبرت معايا بسبب الثفاقات اللي بوظها وخسرني ملايين قصادها عشان كده لازم اندمه هو وعيلته كلها وكل اللي هيقرب منه هيبقي مصيرهم واحد
فارس /ماشي انا لازم امشي دلوقتي وانا اكيد معاك في اي حاجه
الزعيم /ماشي يا فارس امشي انت
فارس /ماشي سلام
وفارس سابه ومشي
الزعيم بشر /بدأت زمان بابوك يا زين بس هنهي بيك انت وكل اللي حواليك وهقفل ملف عز الدين للأبد هههههنهههههه
_____________________
في شرم
رحيم صحي من النوم وفضل قاعد شويه شويه وبعدين اتصل علي ياسين ووعد بس محدش رد فقرر انه يروح ليهم الاوضه
وراح وفضل يخبط محدش موجود فقرر انه يرجع الاوضه تاني بس وهو راجع كان بيبص في الفون و خبط في حد
الشخص من غير ما تبص في وشه /اسفه جدا
رحيم /اسف ورفع وشه ليها واتصدم وعيونهم جت في عيون بعض
الشخص بصدمه /رحيم الجرحي
رحيم اتصدم /انتي؟؟؟؟…؟
___________________
في الجريده
ريم وصلت الجريده ودخلت مكتبها
ريم بابتسامه /صباح الخير
مي /صباح….. واتصدمت ايه دا معقول ريم خليفه جايه بدري
ريم بضحك /اي خدعه
مي /اللي يشوفك يقول ان علا هي اللي كانت بتاخرك
ريم بضحك /عشان تعرفي بس انكم بتظلموني
مي /ماشي يا عم المظلوم يلا علي الشغل
ريم /يلا
وبدأوا يشتغلوا وريم لاحظه شرود مي
ريم /مي … يا مي انتي يا بنتي
مي بانتباه /ها
ريم بغمزه /اللي واخد عقلك يا جميل
مي /مفيش يا بنتي معاكي اهوه
ريم /ماشي مسيرك تحتاجني يا حلو
مي بضحك /ماشي يا لمضه يلا بقا كملي شغل
ريم /ماشي
وكملوا شغل ومي كانت بتحلول تركز في شغلها
___________________
في القسم
بعد خروج فارس من القسم محمد وزين وشريف اتجمعوا
شريف /اول خطوه تمت
زين بابتسامه /اكيد
محمد /طاب يلا شغل التسجيل
زين /ماشي
وشغلوا مسجل الصوت واتصدموا ؟؟؟؟؟؟…؟
يتبع..
لقراءة البارت الخامس والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت عفيفة للكاتبة آية السيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!