Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم ياسمين جمال

مر اسبوع ع ابطالنا بدون جديد وفى الصباح ع تمام الساعة العاشرة صباحا
كان الجميع يجلس ع طاولة الافطار ومعهم جاسر ورهف
حسن :ياأحمد عايزين نحدد فرح زياد وليلى
احمد :ان شاء الله يشوفوا هما مع بعض
زياد :النهاردة لو عايز
اسلام :وانا يعمى
حسن :نقى بنت الحلال وانا اجوزهالك
اسلام :موجودة
كانت رهف تبتسم وتنزل رأسها لأسفل وروما وليلى ينكزوها ف كتفها فهى كانت تجلس ف المنتصف
حسن :مين هى
اسلام :لارا
تفاجأ الجميع ولكن رهف صدمت من كلمته لا تشعر بشئ حولها فقط تتكرر كلمته ف اذنها لتسقط دمعه من عينها كان اسلام يراكبها وجاسر لا يلومه لأن اخته من اخطأت ف حقه
اسلام :لارا تعالى
لتدخل هذه الفتاه ف الرابعة والعشرون من عمرها وذات بشرة بيضاء رشيقه
دخلت الفتاه الى الفله وتوجهت الى اسلام وقبلته من وجنته
لارا :وحشتنى يبيبى
اسلام :وانتى اكتر حبيبتى
زياد :يابن ال
ليلى :زياد
زياد :بس انتى اللى ف القلب حياتى
لتنظر روما الى غيد تجده ينظر لها
روما :عايز بابا يحبيبى غيييد
غيد :نعم يرومتى
روما :خد شيل سيف وبس لولدك
غيد :حبيبى بيغير يناس
روما :انا مش حبيبة حد وانت يااسلام ايه اللى بتعمله ده
اسلام :بعمل ايه
ر وما :مش انت بتحب رهف وعلقتها بيك وبعدين تروح تغدر بيها
اسلام : انا مغدرتش بحد واسأليها هى مش عايزانى وانا هشوف حياتى مش هستنى عندها
روما :انت بتقول ايه هى بتحبك
اسلام :اسأليها
روما :رهف انتى رفضتى اسلام وبتحبيه ولا لا
رهف :لاترد
روما بعصبيه :رهههف ردى
رهف :خلاص يروما معدش ينفع الكلام
روما :لا ينفع
رهف :ايوة رفضته
روما :ايه وسكتت دقائق لتردف ثانية رفضتى ليه وانتى بتحبيه
رهف :عشان شوفته مع واحدة صاروخ
روما : وايه يعنى ممكن واحده بتسأله ع حاجه
رهف :كانت بتقله حبيبى وحضنته
روما :مجنونه طب فين
رهف :ف مطعم *****
اسلام :تصدقى انك هبله ومخك ده و**عشان دايما شمال دى اختى يمجنونه
رهف :اختك
اسلام :ايوة اختى نزلت مصر عشان وحشتها وهى وحشتنى وانا قلتلها عليكى وجات تشوف مرات اخوها
رهف : اتكسفت من موقفها ومقلتش ليه
اسلام :هو انتى عتطينى فرصه ولا قلتى ورنيت عليكى مش بتردى وهى كانت جايه ساعتين بس وسافرت تانى شوفتى بقى انك ظلمانى
رهف وهى تدمع عينها :جاسر يلا نمشى
روما :بتحبيه
رهف :كنت يروما بس خلاص وتوجهت للارا الف مبروك حتيه ف عنيكى
وتوجهت الى اسلام :الف مبروك
ليحتضنها اسلام ليستغرب الجميع من فعلته
اسلام :بحبك يمجنونه
رهف :بحبك
اسلام : اخيرا نطقتيها طب يلا بينا ع المأذون
رهف :وهى
اسلام ولارا وزياد وغيد واحمد :يضحكون
روما وليلى ورهف :بتصحكوا ع ايه
لارا الصراحه انا اخت اسلام
الفتيات :ايه
اسلام :والله اختى ودى خطه عليكم بس شكرا رومتى
روما بغيظ :ع ايه
غيد :بس اسكت دى هتاكلنا كمان شويه
روما :لا يحبيبى حسابك فوق
غيد :عيدى تانى كده
روما :حسابك فوق ف اوضتنا
غيد :اللى قبلها
روما :بهروب مش فاكرة
ليتوجه لها غيد :لا فاكرة بس بتتهربى
روما :ع فكرة عادى كلمه عفويه
غيد ????????
روما :متبصش كده
غيد :طب اوضتنا وفى ناس هتموت النهاردة دى ايه
روما :اسكت بقى شكرا ع ايه يالى ليلتك سودة ان شاء الله
اسلام : انك سعدتينا الخطه خلصت بدرى بدرى
روما :وانا هخلى روحكم تخلص بدرى بدرى
ليأتى صوت اسر من الخلف :مجتمعين من غيرى
ليلتفت الجميع :اسر
لتجرى عليه روما وتحتضنه :وحشتنى اوى ياأسر
اسر :وانتى حبيبتى
لتحتضن ريم :وحشتينى يمرات اخويا
ريم :وانتى وحشتينى يااخت جوزى
اسر :مالكم النهاردة
روماوريم :ضحكوا بنحب بعض وطلعوا السنتهم
اسر :تعالى يغيد شوف مراتى ومراتك اطفال
غيد : وهو يتوجه لها ويضمها له من خصرها
شوفت عندى طفلين بنت وولد
روما :كده
غيد :حبيبتى انتى عشيقتى وبنتى واختى وكل حياتى
اسر :لا مقدرش ع كده ماانا هحصلك بعد ٧ شهور
روما :ريم حامل
اسر :ايوة ف الشهر التانى
غيد وروما :الف مبروك
الجميع بارك لهم
ماجدة :تعالى بقى ف حضنى وحضنتها وكذالك ليلى ورهف
زياد :الف مبروك البت توأمى وعندها واد سنه وشهور والواد اصغر منى ومرته حامل وانا قاعد كده
ليضحك الجميع عليه
احمد :وانا زيك ظلمينا والله
اسلام :وانا
زياد :تعالى يحبيبى هنا طبع حزب الاحرار
وجلسوا ع كنبه واحده
ضحك الجميع ليقطع ذالك الضحك دخول فتاه جميله جدا
جاسر ف نفسه عادت من جديد كم تمنيت ان اراها ها ثانية
اسلام :سمسم جيتى امتى
اسماء :حالا
رهف : ازيك
اسماء :تعرفينى
رهف :اخت سمسومتى
اسماء :سمسومتك مين ده
رهف :اسلام
أسماء:انتى رهوف
رهف :ايوة
لتنتبه لجاسر :ايه ده جاسر
جاسر :اسماء وحش اسف اخبارك
اسماء :بأبتسامه :الحمد لله
زياد :كدا كملنا
احمد :اسلام انا عايز اطلب ايد اختك لارا
جاسر :وانا سمسم
اسلام :نعم
جاسر واحمد :مالك ياض
اسلام :فهمونى الحكايه تعرفوهم منين واحد يقول وحش اسف والتانى عمال يبصلها وهى تبتسم
جاسر :انا واسماء بنحب بعض
اسلام :وده فين ان شاء الله
جاسر :لما سافرت الكويت حبيتها
اسلام :وانت يااحمد
احمد :ايام الجامعه
اسلام :الله الله تعالولى انتى وهى عتحبولى ف الجامعات وف الكويت
ذهبوا له خائفين :ليحتضنهم سويا :الف مبروك عرفتوا تنقوا يمقاريد
انا كدا فهمت
فهمت ايه
اسلام :يبقى لما قالوا ان احمد مات عشان كدا تعبتى واتحجزتى ف المشفى ومش تكلمى حد ولبستى اسود واحنا سبناكى عشان الدكتور قال نفسيتها
احمد :بجد
اسلام :فرحان كدا ليه انتى متأكدة عايزاه دا ميت قبل كدا
ليضحك الجميع وقضوا وقت من السعادة لا يعرفون ماينتظرهم غدا
يتبع..
لقراءة الحلقة الخامسة والثلاثون والأخيرة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!