Uncategorized

رواية حياتي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم توته

  رواية حياتي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم توته

رواية حياتي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم توته

رواية حياتي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم توته

تاره : في واحد بره عايز يدخل لحضرتك
إيلان : في معاد ؟
تاره : لاء
إيلان : مقالش اسمه
تاره : حسن الأسيوطي
إيلان : امم .. اهلا وسهلا دخليه
حسن : احم .. ازي حضرتك يا أستاذ إيلان
إيلان : الحمد لله بخير .. اتفضل
حسن : كنت جاي بنفسي اعتذر لحرمك على اللي ابني حمزه عمله
إيلان : متأكد ؟
حسن : مش فاهم
إيلان : يعني مش جاي عشان ارحمه من تحت ايدي وارحمك معاه
حسن : بصراحه كنت جاي عشان اخليه بنفسه يعتذر وتسامحه على اللي عمله
إيلان : اسف .. الطلب مرفوض .. واحد زيه يجي يتجرأ يتكلم معايا بالطريقه دي محتاج درس يخليه يخاف من نفسه بعد كده
حسن : طيب وبالنسبه ليا ولشركتي أنا فضلت اكبر فيها 15 سنه لحد م بقت بالشكل ده
إيلان : والله انت عداك العيب بس هو بقا مش هعديهاله
حسن : تمام
إيلان : بس لو فكرت تحميه مني باي طريقه انسي أن ليك أي شركه في السوق
حسن : لاء كده تمام
إيلان : بس عايز اعرف منك كام حاجه عن شخص معين
حسن : عن مين ؟
إيلان : المعيد اللي في الجامعه اللي بيدافع عن ابنك في الصح وفي الغلط
حسن : اه عارفه ماله
إيلان : ليه بيتعامل مع ابنك وكأنه ابنه ويمكن اكتر
حسن : أصله اتعين في الجامعه كواسطه مني وقولتله خلي بالك من حمزه
إيلان : تمام .. تقدر تتفضل
____________________________________________
رغدان : هاا .. خرجنا احكي بقا اللي حصل
قصت له براء ما حدث معها هيا وصديقتها
رغدان : ابن ال *** .. والله لو شفته دلوقتي مش هرحمه
براء : خلاص إيلان اتصرف معاه
رغدان بحده : وانتي ازاي متكلمنيش في وقتها تقوليلي
براء : هو أنا كنت مركزه اصلا يا رغدان
رغدان : انتي كده بتخلفي عهدك معايا .. وكمان كنتي عايزه تخبي عليا اللي حصل .. بس تمام
براء : والله العظيم مكنت عايزه اشغلك بس
في هذا الوقت هاتف رغدان دق
رغدان : احم .. طيب بصي .. ثواني وجاي
براء : مين اللي بيرن عليك يا رغدان
رغدان : هقولك بعدين
براء : تمام
____________________________________________
طنط چيلان : بقولكوا ايه ابعدوا عني خالص
ليان : ليه بس يا خالتو اختاري معايا وساعدينا
حياة : هيا ليان هتتجوز كل يوم ولا اي
طنط چيلان : مش أمك يا بت اولى مني
ليان : اعمل ايه بقا م فاضيالي
طنط چيلان : أنا دلوقتي مش فاضيه هحضر الغدا وبعدين انتوا الاتنين كفايه
ليان : خلاص تمام
حياة : تعالي بقا نطلع فوق ونختار براحتنا
____________________________________________
نرمين : في رحله حلوه اوي يا سما طالع يوم الجمعه
سما : يعني الجامعه تطلع رحله .. دي اول مره تحصل
نرمين : لاء مش اول مره بس انتي مبتهتميش .. ومش عايزه تيجي معايا .. بس اخر مره أنا روحت لوحدي وانتي وعدتيني هتيجي معايا المره اللي بعدها
سما : وانتي مبتسبيش رحله متروحيهاش ابدا
نرمين : بحب الرحلات بقا اعمل ايه
سما : طيب هيا امتي بالظبط
نرمين : م قلت الجمعه بس تاني جمعه من دلوقتي
سما : امم .. خلاص هاجي اغير جو حتي
نرمين : اشطا
وعلى الناحيه التانيه
وليد : ده مين ده اللي بيتكلم
ايوان : في ايه يا عم أنا قلت ايه غلط
وليد : انت يلا انت مش جاي من شرم قريب
ايوان : أنا كائن بيعشق السفر
وليد : وانا كائن مبيحبش السفر
ايوان : بس هتطلع وانت والشله الكريمه
وليد : ايه يا عم .. في عدد محدود بس اللي هيطلع
ايوان : ماشي والشله من ضمنها
وليد : خلاص اتفقنا
____________________________________________
براء : مين اللي كان بيكلمك
رغدان : متشغليش بالك
براء : اممم .. تمام .. أنا ماشيه
رغدان : ماشيه فين ؟
براء : مروحه
رغدان : والله

براء : رغدان .. لو هتعاملني على اساس الأسلوب ده .. أنا مش هقبل

رغدان : أنا بعاملك نفس معاملتك ليا
براء : أظن أنا قلت مبرراتي .. بس لو هنتعامل مع بعض بالطريقه دي .. مش
رغدان : مش ايه .. مش ايه كملي
براء : مش هنعرف نكمل مع بعض
رغدان : ولما انتي عارفه أن الأسلوب ده مش هيخلينا نكمل مع بعض بتتبعيه ليه .. كان بينا اتفاق واضح .. كل واحد يعرف التاني يومه كان ماشي ازاي ع الصغيره والكبيرة .. انتي مقولتليش الكبيره يبقي هتقولي الصغيره
براء : أنا اسفه عشان خالفت العهد ده .. بس ممكن تعرفني غلطي وانا مش هكرره تاني .. بس مش تعاملني بيه وتبوظ علاقتنا
رغدان : وانا كمان اسف عشان اتعاملت معاكي بنفس اسلوبك .. بس من دلوقتي محدش يخبي اي حاجه عن التاني
براء : وعد
رغدان : والله العظيم بحبك يا قمر
____________________________________________
بعد مرور 3 أيام
فارس : مفيش اخبار عن المافيا
إيلان : لاء .. بس شكلهم بيخططوا لحاجه
فارس : ومراقبين الأوضاع تمام
إيلان : اه .. يعني احنا مش عارفين نمسكهم خالص
فارس : لازم نتحرك خطوه ومنفضلش مكاننا كده .. لو متحركناش مش هنوصل
ايلان : معاك حق .. لازم نتحرك .. بس اوعدك هنتحرك قريب اوي .. بس لازم نحسسهم انهم مش فارقين معانا
فارس : مش بالشكل ده
إيلان : ما خلاص بقا .. أنا ماشي
فارس : هستني اخبار جديده
إيلان : تمام
____________________________________________
حياة : كده ايه
براء : هنرجع للأبحاث تاني
حياة : يا الله .. بجد حاجه تقرف .. أنا جضيت
براء : هنستحمل يا حياة
____________________________________________
** الحوار مترجم
_ شوف صورتها عندك عشان لما تخرج ننفذ
& معايا صورتها بس عرفت أن في واحده صاحبتها بتخرج معاها
_ الأوامر أن احنا نموت اللي في الصوره .. وانا عارف شغلي كويس وعارف ازاي هنفذ بطريقتي
& خلاص انا عليا اوريك مين اللي تنفذ فيها
_ يبقي تقول وانت ساكت
____________________________________________
حياة : اللي مقضياها خروجات
براء : نقي فيها يا حياة .. مش هخرج بعد كده
حياة : لاء مبنقش بس انتي فعلا مقضياها
براء : خلاص يا حياة أنا همشي من وشك عشان مقعدش جمبك انهارده
حياة : هقعدك بقا .. يلا مش هتروحي وروحي معايا حالا
براء : اه بكره بقا .. أنا مصدقت اني أخرج انهارده
حياة : ماشي .. هكلمك بالليل وتحكيلي تفاصيل يومك الرائعه
براء : انشاء الله .. شكله يوم زفت من أوله
____________________________________________
&اللي ماشيين هناك دول .. اللي لابسه دريس ازرق
_ تمام
____________________________________________
براء : خلاص اقفي انتي بقا هتوصليني فين تاني .. هو أتأخر اصلا
حياة : هنستناه هناك
براء : م .. ماشي
وفي حين يعبرون طريقهم
براء : حيااااااااااااااة … حاااااااااسبي
ولكن ……….
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!