Uncategorized

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة والثلاثون 39 بقلم منه وائل

 رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة والثلاثون 39 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة والثلاثون 39 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة والثلاثون 39 بقلم منه وائل 

امير :هههههههههههههه ،ياخبر اسود 

ايه :اي في اي 

امير :ده مفيش فرامل 

ايه:نعم ازاي يعني 

ريم :ازاي يا امير 

امير :مش عارف بقا انا سايبها الصبح فيها 

ايه :حاسب يا امير 

امير :اعمل اي انا اعمل اي 

ريم :يا امير حاسب عااااااااااا الناس :لا اله الا الله العربيه اتخرشمت ده ربنا يستر علي اللي جوا زمانهم ماتوا 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

       في شركه المنشاوي 

ادم :اي ياعم انت هنا من امتا 

معتصم :يابني من صباحيه ربنا جيت لاقت شغل متلتل قعدت خلصته مش ذيك عمال ادلع

ادم :وانت مين قالك اني كنت بدلع انا الصبح وصلت نور الشغل وبعدين روحت مشوار كده تبع الشغل و رجعت اخدت نور وروحنا وروحت لاقت مشكله في البيت 

معتصم :اي خير 

ادم :يارا كانت عايزه تطلق من ياسر 

معتصم:اي ده اللي هو ازاي يعني ده لسه مكتوبين كتابهم امبارح 

ادم :اصل ضرابها ياسيدي 

معتصم :نعم وهو ضربها ليه ان شاءالله 

ادم :لا ده موال هبقا احكيلك عليه بعدين اصل دماغي مصدعه من كتر التفكير 

معتصم :خير بتفكر في اي 

ادم :قولتلها علي كل حاجه 

معتصم :هي مين دي 

ادم :نور 

معتصم :انت بتتكلم جد يعني عرفت الحقيقه طب واي كان رد فعلها 

ادم :ولا حاجه اتصدمت وبعد كده حسيتها حست بارتياح واتفقت اني هطلقها 

معتصم :نعم انت مجنون يا ادم مش دي نور اللي انت بتحبها هتستغني عنها كده 

ادم :اعمل اي منا لو شايف منها اي حاجه تدل علي انها بتحبني مش هتخلي عنها بس في حاجه 

معتصم:اي هي 

ادم :الصبح شوفت صاحبها اللي مايتسمي ده واقف بيتكلم معاها دخلت عادي وبتكلم لاقتها مرعوبه هي وهو حتي اونكل محسن كان خايف عليها 

معتصم :وبعدين 

ادم :ولا حاجه اتعملت عادي خالص وانا مولع اصلا من جوا وخدتها ومشيت وجات تسالني علي اني مااتعصبتش وكده قولتلها عادي يعني بما اننا هنطلق كده كده فااسيبك تظبطي حياتك بقا لاقتها اتعصبت ووقفت علي الكوبري وخدت نفس جامد وقالت روحني زي المجنونه 

معتصم:وربنا بتحبك 

ادم :مش عارف بقا 

ترن ترن ترن ترن 

ادم :ماترد 

معتصم :رقم غريب 

ادم:ماترد ياعم يمكن حاجه مهمه 

معتصم :الو ايوا اي بتقول اي مستشفي اي 

ادم :في اي 

معتصم :طيب طيب انا جاي حالا 

ادم :حصل اي 

معتصم :ايه وريم وامير صاحبهم 

عملوا حادثه بالعربيه وفي المستشفي 

ادم :طب يلا بينا بسرعه 

           بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

           في منزل ادم 

ياسر :يا بابا يا بابا 

ياسين :عايز اي 

ياسر :يارا مش بتكلمني ومش راضيه تفتح الباب 

ياسين :وانت فاكر بعد ده كله خلاص اتحلت صالحها بمعرفتك بقا 

ياسر :ماشي انا عارف انا هعمل اي 

         بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

           في المستشفي

الممرضه :يا دكتور الحقنا بسرعه المريض بينزف جامد 

الدكتور :عمليات بسرعه وخالي دكتور يدخل يشوف الانسه اللي جوا دي 

دكتور ٢: دلوقتي الانسه التانيه اللي جوا مش عارفه تحرك رجلها محتاحين اشعه عشان نتاكد انها مش محتاجه بتر 

معتصم :لوسمحت اختي ومراتي وخطيب اختي جم في حادثه 

الدكتور :دول في العمليات 

ادم:اهدي يا معتصم ان شاءالله خير 

معتصم :يارب ماليش غيرهم يارب 

.          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

            في منزل ادم 

ياسر :بس كده كل حاجه خلصت انزلها ازاي بقا اه جاتلي فكره شويكار شويكار 

شويكار:ايوا يا فندم 

ياسر :بقولك يا شويكار اطلعي اندهي يارا هانم من فوق قوليلها حاجه ضروري قوللها عمك ياسين عاوزك في الجنينه 

شويكار:حاضر يا فندم بس هي ممكن مش ترضي تنزل معايا 

ياسر :قوللها بس كده وهي هتيجي 

شويكار :حاضر 

…………..في اوضه نور 

نور :ايوا يا ماما و لازم اجيب شويه حاجات كده 

ترن ترن 

نور :استني ده ادم 

امينه :طيب ردي عليه.

نور :ابو يا ادم اي ريم 

امينه :بنتي في اي 

نور :ريم في المستشفي يا ماما بنتي مالها ريم ريم 

نور :ماتخافيش اهدي يلا نروحلها 

فريده :في اي 

نور :ريم وايه وامير صاحبهم عملوا حادثه بالعربيه 

فريده :يالهوي طب ومستنين اي يلا علي المستشفي 

……………في اوضه يارا 

شويكار :يارا هانم ياسين باشا عاوز حضرتك تحت في الجنينه 

يارا :ماشي حاضر جايه 

ياسين :اي رايحين علي فين كده 

فريده :ريم وايه في المستشفي 

ياسين:اي طب استنوا جاي معاكم يلا 

يارا :فين عمو ياسين 

 ياسر :اهو عمو ياسين 

يارا :لا والله اوعي كده 

ياسر :استني بقا يا شيخه بصي وراكي 

يارا :في اي 

ياسر :بصي بس 

يارا :اي ده انت عملت كل ده لوحدك 

ياسر :اه والله ورست الورد كله 

بصي اسمي 

يارا :اي 

ياسر :اسمي.. يفرق في اي وياكي انا حد عاشق ولا قاكي انا انسااااان عمرررري لو الف عااام في عينيكي بلاقيني طفل وبلاقيكي دفااااا وامااان انا عندي لعينيكي كلام محدش غيري في الدنيا يقوله في يوم من الايام ليكي او لناس تانيه ولو كل الكلام اتقال عينيكي في غربتي موال اخلق منه معاني كتير تاني تنوري الدنيا وامشيلك بلاد الله واحكي لكل خلق الله عن سيره هواها عاشق 

يارا :كل ده ليا 

ياسر :اه واكتر كمان انا اسف ياست البنات وحقك علي راسي من فوق بحبك اوي 

يارا :وانا كمان بحبك اوي اوي 

ياسر :تعالي ياقلب ياسر 

يارا :اهو 

ااااااااه مرارتي مرارتي ياني اتفقعت????????????????????

.           بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

          في المستشفي 

معتصم :ها يا دكتور اي الاخبار 

الدكتور :الحمدلله الانسه الاولي خدوش بسيطه 

انما الانسه التانيه دراعها اتكسر 

انما بقا الاستاذ للاسف بترنا ايده 

ادم :لا اله الا الله 

يتبع..

لقراءة الحلقة الأربعون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت زينة للكاتبة ميسون عبدالمجيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!