Uncategorized

رواية عشقت الأدهم الحلقة الثالثة 3 بقلم ملك ماهر

 رواية عشقت الأدهم الحلقة الثالثة 3 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة الثالثة 3 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة الثالثة 3 بقلم ملك ماهر 

تجلس هند واصحابها ف البنش التالت وادهم واصحابه في البنش الرابع قاعدين كلهم بيتكلمو لغايه اما دخل احمد وهو بيتكلم:اللي هيدخل بعدي بعد كده هيتطرد ومش هيهمني هو مين ولا ابن مين وكان ينظر لادهم بتوعد ويلا بينا نبدا المحاضره..

بعد انتهائها نده ادهم علي هند وهو يقول:انسه هند

هند:نعم

ادهم:احممم لو مش هدايقك ممكن نروح نقعد في الكافيتيريا كلنا ناكل سوا

هند نظرت الي اصدقائها ورأت في اعينهم الترجي بانها توافق نظرت له هند وقالت:تمام معنديش مشكله

ذهبو جميعا الي الكافيتيريا وطلبو الطعام وبين ذلك وهم ياكلون كانت هناك اعين تراقبهم وهو احمد ينظر لهم بغيظ شديد خلصو الاكل وقعدوا يهزروا شويه والبنات استاذنتهم وقالو لازم نمشي

ادهم:فرصه سعيده ياريت تتكرر تاني ان شاء الله

هند:انا اسعد والله وبشكرك مره تانيه علي اللي عملتو معايا

ادهم:علي ايه ده واجبي تحبي اجي اوصلكم

هند بتردد:مممم لا للاسف مينفعش عن اذنكوا وغادرت هي والبنات بين نظرات الاعجاب في اعين الشباب

في صباح يوم باكر..

استيقظت هند علي نداء والدتها لهاا خرجت وقالت لها:صباح الخير ي امي وباست ايديها

ساميه وهي تمسح علي راسها:صباح الورد

ثم ذهبت هند لتتوضأ ولتصلي فرضها انتهت من صلاتها وقرأت وردها ثم ذهبت لترتدي ملابسها لكي تذهب الي جامعتها ارتدت دريس اوف وايت عليه ورد لونه كاشمير وطرحه لونها كاشمير وجزمه لونها اسود بكعب سلمت علي والدتها وقبلت يدها وغادرت الي جامعتها

وهناك قابلت صحابها وسلمو علي بعض وقعدوا يتكلمو شويه بعدين راحو الكافيتيريا يقعدوا فيها حبه قبل المحاضره م تبدا

رقيه بهزار:ايه يشباب مفيش حد نتخانق معاه النهارده ولا ايي

مريم بضحك:هييجي هييجي استني انتي بس

رقيه:لا مش قادره لا لازم اتخانق مع حد ف لقت حد بيبص عليهم وبيضحك لقتو كريم صاحب ادهم كان معدي من جمبهم وشافهم

رقيه:خد ياض انت تعالي بتضحك عليه ايه ده انا هخلي وشك شوارع انا اتمنيت وانت جيتلي تعاالي بقا لسه هتقوم صحابها مسكوها وهي بتقولهم سيبوني علييه

كريم واقف فذهول:ايييييه مسوره واتفتحت كان يوم اسود يوم م فكرت ابص علي الترابيزه بتاعتكو

رقيه:وليك الشرف يبتاعة انت يجدعان سيبوني علييه خلوني اربيه

كريم:يبنتي انتي شبر ونص تربي مين انا لو نفخت فيكي هتطيري

رقيه بعصبيه:شبر ونص ايه يعمود النور انت وربنا لاوريك وسعي يبت منك ليها

سهيله بضحك:خلاص يرقيه مكانتش بصه يعني اللي تعمل كل دهه

كريم:قوليلها والنبي يقمر راح باصص لرقيه وبيقولها شايفه العاقله مش زيك

هند:بااااااااس دوشتوني خلاص منك ليها 

رقيه:حتي انتي يشيخه حسبي الله ونعم الوكيل ف الواد دهه وفيكو و ف عم محمد بتاع الامن

عم محمد من وراها بضحك:طب وعم محمد ذنبو ايه طيب

رقيه:عشان بتاخرني كل مره بسبب الكارنيه هو يعني عشان ضاع مني خمس ست مرات تقوم ماخرني ي اخي حسبي الله ونعم الوكيل

عم محمد وهو مش قادر يبطل ضحك:ي..يبنتي خلاص حقك عليا سماح المرادي

رقيه وهي بتعدل ياقه القميص بتاعها:خلاص يعم محمد سماح بس خد الواد ده من وشي

تعاالي يكريم عملتلها ايه

وقص عليه كريم كل ما حدث

عم محمد بضحك شديد:هو..كلل ده اللي حص..حصل

رقيه:اه شوفت قله الادب

سهيله:يبنتي انتي ماشيه تخانقي في دبان وشك من الصبح

رقيه:هو عشان يعني اتخانقت مع عم اشرف بتاع الكافيتيريا وعم مجدي العامل ومع الدكتوره هدي ومع الواد ده ومع….

كريم بسخريه:هو انتي لسه هتكملي

رقيه بتبصله بغيظ:ونت مالك انت اصلا يعمود النور انت

كريم:يلا يشبر ونص

ادهم جاي عليهم من بعيد هو وباقي الشله..

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببتك صدفة للكاتبة حبيبة كوكب.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!