Uncategorized

رواية عندما يعشق الضباط الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

 رواية عندما يعشق الضباط الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

رواية عندما يعشق الضباط الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

رواية عندما يعشق الضباط الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

اعمل اي انا دلوقتي انا عايزه اطلع من هنا ياربي اي الحظ ده هوووف 
ياتره لو رفضت هيقتلني لا لا مكنش انقذني
برا مبني ضخم بيبص لي المبني بتفحص ونظرات عشوائيه ويلبس القناع وينط من فوق السور بخفي ويدقق لي صوت الخطوات ويبتدي يصوب هو مميل راسو من يراءه يجذم انه اعمي يطلق طلقاته لتصيبهم بحترافيه يمشي بخفها يتفحص المكان لحد موصل لي الدور الي فيه الميكرفلم اول مدخل الاوضي وشال المكيرفلم الباب اتقفل والانظار اشتغل وفي اقل من الثانيه كان حوليه رجاله كتير مصوبين عليه المسدس
اسر:الدون بنفسه هنا لا مش معقول
الدونجوان يحدد عينيه ويودي ودانه مكان مصدر الصوت:اسر 
اسر بضحك:بيقوله ان العميي سمعهم قوي جدا
يبتسم علي جنب:وذكاءهم كمان عالي
اسر:ممم مش واضح والا مكنتش هنا
الدونجوان ببتسامه:سبعه
اسر عقد حاجبيه:سبعه اي
الدنجوان:سته
اسر بعصبيه:اقتله وخده منه الزفت
في لحظة اطلق الرصاص يوطي ليقتل كل واحد الاخر 
اسر بعصبيه:لازم اموتك بنفسي وبداء يسدد له اللكمات ليترنج الدونجوان ويرتد لي الخلف
الدونجون في سره:يخربيت ايدك مرذبه ويفتكر كلام حد”وعي تبي ل العدو انك ضعيف عشان هيفتري عليك”هه لما نشوف
يضربه ويبتدي يعيد ليه اللكمات ويفتكر ان اخر مره كان متصاب في ايدو يفضل يضربه فيها لحد ميكسرها
اسر بالم:يابن ال
يلف الدونجوان ويضرب برجله جامد يكسرلو راجلو
الدونجوان ببرود:يا ابن ال اي متكمل ويضربه علي رجله التانيه يكسرها يقع اسر علي الارض بالم ينخفض لي مستواه
الدونجوان:لو فاكر فموتك تبقا حمار ويمسك اسر من عنقه ويهمس له كده انا معاق وانت معاق اتسوينها
اسر بالم وغل دفين:هتندم انك سبني عايش
الدنجوان بضحك:هو انت كده عايش يخبطه خبطه يفقد الوعي
 يطلع بهدؤ ويركب عربيه وينطلق بسرعه جونيه (احقا هو اعمي كيف!!)
صقر جذب مهاب من ذراعه ولكمه بقوه ونظر الي منه المغمي عليها ويلكمه مجداد
مهاب ساكن تمام وبصص نحيت منه ونظره متعلق عليها 
الاء هزت منه بخوف مبتردش ضربتها بالقلام مبتردش لفت لي صقر ب عصبيه:ده انا هوديكم في ستين داهيه
يلتفت ليها صقر بجمود ويرجع يبص لي مهاب:هيتجوزها
الاء بعصبيه:يتجوز مين انت فاكر الي الموضوع هيعدي كده وترفع الفون تتصل بي الاسعاف 
صقر يقرب منها عشان يشيل منه تقف الاء قدامه وتمسك ايدو بعصبيه:انت بتعمل اي
صقر ببرود:الاسعاف هتتاخر هنزلها بنفسي
الاء بنفعال:محدش فيكم هيمد ايدو علي اختي
مهاب فاق من شروده وبصلهم بص ليها مغزي
قرب من منه بهدؤ ورفعها عن السرير
الاء بنفعال:نزلها بقول 
مهاب بص لي منه:هنزلها السلم مش هينفع يخشه هنا شدد ايدو بعنف تقع منه علي السرير يبصلها بصدمه
الاء بحد وعنيه بطلع شر:ايدك تتمد عليها تاني هتندم صدقني وتوطي تاخد تي شيرت مهاب لتخفي ملابس منه الممزقه لتحملها تحد صدمة كل من مهاب وصقر وتطلع بيها تكون الاسعاف جت تاخدها وطلع علي المستشفي وهي تتوعد ل صقر ومهاب 
مهاب بعصبيه:هنعمل اي دلوقتي كلو من خطتك الفاشله
صقر بصصلو ببرود وهو حطت ايدو في جيبه:فاشله!!
مهاب بنفعال:لو مكنش فاشله مكنش غيث مات 
اتغيرت ملامحه وبصله بحد لينظر له بندم:صقر انا
صقر ببرود:يلا ورانها شغل
مهاب عقد حاجبه:شغل شغل اي ده
صقر بصله ببرود وخرج ركب عربيته وساق بسرعه رفع فون
صقر:عملت اي
…:وانت مالك
صقر ببتسامه:مغرور افندي انجز
….:اكيد طبعا نفذت هو انا حاجه تقف ف وشي ربنا يحميني لشبابي عاش يا انا ولا براد بنت
صقر ضحك بصوت عالي:خد كام ضربه
يمط شفاتيه بطفوله:انت تعرف عني كده
صقر بحده:طب اسمعني عايزه في
 دخل البيت كنت قاعده ضمه رجليها ليها وشرده دخل علق مفاتيحو ودخل الحمام اول مسمعت صوت الميه راحت نحيت المفاتيح فضلت بصلها وبصت لي الباب ورجعت قاعدة مكانه تاني خرج بص لي المفاتيح وبص ليها قاعد قدامه
الدونجوان:مهربتش لي وانا في الحمام اعتبر دي موافقه
بصتلو بغيظ:علي اساس اني المفاتيح دي فيها مفتاح يطلعني من هنا دول كلهم عادي والمفتاح مختلف
ابتسم بجنب:مممم يعني فكرتي في الهروب معني كده مش موافقه
بصتلو بتفحص وقربت منه هو لسه باصص قدامه:انتي مقربه اوي كده لي
استغربت انو حته مبصش نحيته:انت غريب اوي في واحد ينقذ واحده وبعدين عايزه تشتغل ف المافيا مش خايف ابلغ عنك في حد يكشف لي حد حقيقته علطول كده
بيسمع منها هو فعلن لي قالها كان ممكن يسبها تمشي من غير متعرف حقيقته هل حب وجوده وحب يربطها بي نفض الافكار من دماغه:سيبك من كل ده قرارتي اي
بصتلو بعمق ول اول مره تدقق في ملامحه عيون سوده ودقنه خفيفه عندو سكسوها حاجبه مرسوم وحطط نضارات نظر
هو بسخريه:عارف اني حلو
رفعت حاجبه:حلو اي ياعسل والله ما فيقالك
الدونجوان:عسل!!
هي اتجهلتو:انت اسمك اي
بصلها ببرود:هتعرفي لما تقوليلي وفقتي ولا لا
بصتلو بنص عين:لو قولت لا 
الدونجوان يطلع مسدس الي ويحطه بنهم علي التربيزه:وكده
تبلع رايقه بخوف وتبصلو:انت هتقتلني بجد
يمسك المسدس ويشد اجزائو:القرار قرارك انتي
بصت لي المسدس:هو انا ممكن امشي من هنا
الدونجوان:ايو ممكن تمشي
هي بفرحه:بجد
الدونجوان:امال هتمشي بلا رجعها 
هي:وانا هشتغل اي 
الدونجوان:هعتبر دي موافقه تعالي ورايه وقام وسابها
هي بتذمر:مغرور مستبد متكبر وبتسمت ومز فتحت عنيه بصدمه مة اي فوقي ده مجرم لازم اسيرو لحد مطلع من هنا قامت ودخل الاوض بتعتو و وقفت مبلمه
 كنت اوضه كلاسيكيه ممزوجه بالوان الاسود والرمادي وفي بيسين في نص الاوضه بلون الاسود
هي بنبهر:ايدها ولا ف الاحلام دي بجد 
الدونجوان:حلو انا عارف 
بصتلو بغيظ:علي فكره كده مينفعش
زقهه مره واحده في البسين وقاعد وحاولت تتحرك او ترفع نفسها مفيش فايده
الدونجوان بياس:انا الي جبته لي نفسي نط ورها ومسكها من وسطها ورفعها اتشعلقت في عنقه وقاعد تكح 
هي بتتنفس بصعوبه وتتعلق في رقبته:انت عايز تموتني ولا اي 
بصلها بجمود:انتي مبتعرفيش تعومي
حست بتعب سندت راسها علي كتفه:لا 
ضمها لي اكتر مضغط عليها جامد وهي في حضنها قاعد تكح ميه رفعها وطلع بيها من الميه
بصلها بجمود:غيري وطلعي ورايه مستناش جوابها وطلع
هي بتعب:شكلي هموت قبل مطلع من هنا بدلت هدومها وقفه بحيره وده هطلع بيه ازاي انشالله 
هو بصوت عالي:هتفضلي جوه كتيير 
هي بعصبيه:يستحيل اطلع بالبتاع ده يا عمري
الدونجوان بصدمه:عمري وكمان بتزعقلي طيب وزق الباب بغض ودخل جوه وتصدم كنت لبسه قميص اسود بتاعو وصل ل ركبته ومنزلها رجليها ف البسين وبتلعب
يربع ايدو قصاد صدرو:بتلعبي وانا مستنيه برا
بصتلو بنص عين:انا جعانه
بصلها وطلع وسبها قامت طلعت وره لقيته قاعد برا وبصص لي السقف
قربت منه بحذر:انت كويس
ضغط علي راسو:انا كويس خشي اوضك
اتخضت منه وجريت وقفلت عليها امه هو قاعد يتالم وفجاه يرتخي ويغمض عينيه
في المستشفي وقفه الاء برا اوضة العمليات بعد شويه يخرج الدكتور
الاء بلهفه:خير يادكتور هي كويسه
الدكتور:هي كويسه بس لازم اتصل ب البوليس
الاء بجمود:لا مش هتتصل بي حد
الدكتور:بس
الاء:مبسش 
صقر ومهاب لبسين ميري وقفين ضمن الكتيبه كبير
صقر بجمود:كتيبه أ تلف من وراه كتيبه ب تروح من نحيت الشمال كتيبه ج هتروح مع الملازم مهاب وباقي هيفضل معايه
 مهاب:علم وينفذ خد الكتيبه خد الكتيبه نحيت اليمين بعد شويه حصل اشتباك وبدات طلقات النار 
صقر عبر السماعه:مهاب لازم ترجع
مهاب بغموض:هرجع ولتفت لي الكتيبه انتشرو اتسلل مهاب بخفي وتسلق لحد الشباك فاتحه بهدؤ ونزل 
صقر بصت لي ساعته:غبييييي بداء يجري بخفي وتسلل لحد موصل لي كتيبة مهاب:الملازم فين
ضابط:جوه يا فندم
صقر بغضب:ماشي يا مهاب اتشبث وبداء يتسلق لحد موصل ودخل بحترفيه وتشعلق في الشباك من جوه كان مهاب ممسوك وقاعد علي ركبته
جو بخبث:بوب عاش من شافك ياغالي
مهاب بزمجره:فين خالد
جو:ممم خويلد متخفش هتلحق مااارك
يدخل مارك وهو بيجر خالد يبصلو مهاب بعصبيه ويقوم يضربه بضهر المسدس تنزف راسو
جو بضحك:ماااارك حقنيتين هروين ل اسود الدخليه
صقر يند ويبصلو بنظرات مخيفه:جو ياجو الي بتعملو كده غلط
جو بخوف:الوحش
صقر يبص لي مهاب بحده ويبص لي خالد الي تحت عينيه اسود وشه كله كدمات بصلو بغل وبداء يشمر كمامه:تعالي يا بطه
جو يرفع المسدس علي ارس مهاب بخوف:ابعد يقرب صقر اكتر يشد اﻷجزاء ويحطه علي راسو يقفو صقر مكانه ويرفع ايد
جو:ارمي المسدس
يرفع صقر ايدو ل فوق ويبص لي مهاب بعينيه وفجاه يوصي وياخد المسدس ويصوب ع راس جو يموته ويضرب مارك ف صدرو ويقرب من مهاب يقومه ويسند خالد وفجاه يشيلو علي كتفه ويطلع كانو الكتيبه قربت تخلص علي الي اتبقا 
منه ابتدات تفوق وتفتكر الي حصل وتنتفض من مكانها:انا فييين
الاء ببتسامه:هنا يا حببت انتي كويسه
منه عقد حاجبيه:ومهاب
الاء بعصبيه:انتي بتسالي عليه لي
منه بنفعال تشد الكلونيه من  المحلول:انا هروحله
الاء تشدها بعصبيه:تروح فييين انتي اتجننتي ده اعتدي عليكي وتهزها بعصبيه فوقي  بقا فوقي
منه بصراخ:سبيييييني وتفقد الوعي تجري الاء علي الدكتور
 الدكتور:انهيار عصبي لازم تبعيديها عن الضغط وزعل عن اذنك
الاء بصتلها بحزن:مش هسيب الي حصل زمان معايه يحصلك
الساعه 5الصبح دخلت اوضتها ورش عليها ميه
تقوم بفزع:اعيييييي بغرق يافوزي
الدونجوان برفع حاجه:فوزي مين
بصتلو بغيظ:اي الهزار التقيل ده يسطا
بصلها ببرود خمس دقايق وتبقي وراء
هي نفرك عينيه بنعاس:دلوقتي
هو بحده:متتاخريش وسابها ومشي
 قامت بغيظ:هقتلو يا هقتلني اعييييييي طلعت وهي مغمضها عنيه بنعاس ومشيه بالعافيه
بصلها ببرود وهو شايل شنطه علي كتفه:يلا هنجري وعودي نفسك هنجري كل يوم ساعتين
بصتلو بعدم استعاب:هااا
بصلها بحدها:يلا عشان لو محصلتنيش مش هتعرفي ترجعي وجري 
بصتلو بصدمه وجريت وراءه:استني يا يا كابتن يا دونجوان يامصبتي طب براحه انا رجلي ضعيفه وبقت تجري جامد عشان تحصله وقف اخير ورمه الشنطه علي الارض
التفت ليها وعقد حاجبيه:ياخرا
اتمددت علي الارض وبتتنفس بصعوبه:الخرا ع الارض 
طلع من الشنطه اثقال اقل حجم فيهم ستاشر كيلو
بصتلو بذهول:انت كنت بتجي بدول
بصلها بهدؤ:هتبدي بي ستاشر كيلو وكل يوم هزودك اربعه كيلو
بتحاول تستوعب:مييين
شال الستاشر وحطه قدامها
بصتلو بحنق:علي فكره راعي اني انا بنت يقرب منها ويقف قدامها كنت قصير جدا نظر لي جسمه وطوله حط ايدو علي وسطها وشدها لي
بصتلو وسرحت في عنيه شال الاثقال بخفه وحطها في ايديها ومسك ايدها وبداء يرفع وينزل فيهم وهي بصلة بشرود فجاه يسيب ايدها تقع هي والاثقال 
بصلها بسخريه:هغيب ساعتين تكوني رفعتيهم ستين مره
هي فتحت بؤقها بصدمه:بتهزر صح
بدا يتسلق شجره وهو مديها ضهرو:لا 
الاء:داده سميحه يا داده
جت سميحه بسرعه:ايو يابنتي خير
الاء:في ضيوف جين مش عايزه غلطه والعشاء يكون جهز
سحميه:حاضر يا بنتي
طلعت الاء تغير هدومها ومنه في
 اوضتها بتفرك ايديها بتوتر:اقوله ولا مقولهش طب هيعملي اي هوص اصلن مجاش جنبي وتتنهد بحيره وتقعد علي السرير وتفتكر
فلااااش بااااك
مهاب بهمس:لو وثقه فيا بربشي بي عينك مرتين
بعد عنها بصتلو بحيره وهو بصلها برجاء وبربشت يهجم عليها مهاب ويبوسها بعنف تتصدمه وتزق فيه وتسمع صوت صقر العالي ف السماعه وفاجاه يطفي مهاب السماعه ويبعد عنها
مهاب بغموض:انا اسف علي الي عملته ولسه هعملو
منه بعصبيه:انت متخلف ياض هل انت متخلف اكيد حد اغتصبك وانت صغير
معاب بصدمه:ها
منه برخمه:لازم تستر عليا وتتجوزني 
يقرب منها مهاب ببتسامه:اتجوزك
منه برفع حاجب:اي مشبهش ولا مشبهش
يمسك خصلاتها الطويله ويبصلها بعمق:فكره مش بطله تجي تعمل اختار نشوف هنحب بعض ولا لا
تتشعلق في رقبته وتبص في عيونه جامد:هتحبني 
يقرب منها وكاد ان تتلاحم شفتيهم
منه بصلو:انت
مهاب بخبث:انا هبوس ليلثم شفتيها برقه ويبتعد عنها ويسند جبهته علي جبهتها
منه بخجل:انت سافل افرض صقر دخل علينا 
مهاب بتركز:صقر ويبص لي منه بحنان ويغمض عينه ويقطع هدوم منه
منه بعصبيه:علي فكره انت زودها
مهاب بضحك:استني بس
منه بتلف الغطي عليها:طب الاء اكيد هتودينا المستشفي بتعتنها
مهاب بخبث:اسمها اي المستشفي دي
منه:اسمها****
مهاب يقرب منها:سمحيني
منه:علي ا
قبل ان تكمل ضربها مهاب علي راسها وعور درعه وعمل الدم في الفراش وقاعد في ركن في الاوضه وبتسم وبعثر خصلاته بعشوائيه
بااااك
تحت الاء تستقبل الضيوف:اهلن يا مارتن اتفضل
مارتن:سعد جدا برايتك اين العروس
الاء:بتجهز طبعا عارف ان احنا مستعجلين علي الفرح
مارتن:انا ايضا اوريد العود الي المانيا
مهاب يدخل بعصبيه:شكلك هتعود جثه
مارتن بصدمه:چاک
الاء عقد حاجبيه:چاك مين ده….
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت قمراً للكاتبة مريم حسن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!