Uncategorized

رواية البنات في الجيش الفصل الثالث 3 بقلم الشيماء

 رواية البنات في الجيش الفصل الثالث 3 بقلم الشيماء

رواية البنات في الجيش الفصل الثالث 3 بقلم الشيماء

رواية البنات في الجيش الفصل الثالث 3 بقلم الشيماء

صوت صريخ جامد جدا من بيريهان ومريهان
.. يجري العسكري المكلف بمراقبتهم .. ????????
يلاقيهم هما الاتنين ماسكين بعض وحاضنين بعض
ومبرقين وبيصوتوا .. برعب .. يقول لهم
ايه في ايه ???? ..يفضلوا مبرقين ويصوتوا
ويشاوروا على حاجه .. يبص الضابط مكان ما
بيشاوروا .. ايه في ايه مش شايف حاجه ..
اااه دماغي طيب بس قولولي أنا مش شايف حاجه
ويبتدي يشيل بايده حاجات من الأرض مكان ما
بيشاوروا وحاجات من ايام الحرب ويرميها ويقول
لهم هو ده .. يكملوا صريخ .. ويقولوا لاااااااا
ويشيل هيكل ايد وجمجمه وعضم ناس ماتت في
الحرب ويسالهم هما دول ????.. يقولوا لااا
وفي الاخر شال سحليه وسالهم اي هيا دي ????????
هنا الصريخ ذاد .. وقعدوا يقولوا كلام مش مفهوم
ذي .. اااه ايه ده مخيفه جدا أنت ازاي تمسكه بايدك
كده؟؟.. ????
أما مريهان وهي لسه حاضنه بيريهان زعقت وقالت
يا متوحش ايه الارف ده ????????
.. بصلهم الضابط بمنتهى الاستغراب ????????
وهوا لسه ماسك السحليه في ايديه وقالهم
.. باستهزاء ???????? سيبها يا متوحش ايه …… 
انتم خايفين منها ولا خيفين عليها ؟؟؟؟????????????
………… وفي المعسكر ????⁦
ضابط واقف لنونا وبيسالها استني لو سمحتي ايه دي
.. ايه .. دي شنطتي ….. آه منا شايف .. وعلشان كده
بسال .. وخداها ليه ????????????
خارجه .. وأنا ما اقدرش أخرج من غير شنطتي
الضابط .. خارجه؟؟ هوا التدريب بقا خروجه 
ويمسح وشه بايده بنفاذ صبر .. ويقول .. …
صبرني يا رب .. ويا ترى ايه المهم اللي في الشنطه
دي طبعاً حاجات لأ يمكن أخرج من غيرها .. ااه
تخرجي آه قولتيلي .. ودي ايه الحاجات دي يادفعه
.. ابره وفتله علشان لو اليونيفورم اتقطع????????
ايه. .يونيفوووووورم ؟؟؟؟!! 
اااه قلبي .. هااا وايه كمان رباط شاش ومطهر
علشان لو اتعورت ولا حاجه ????????????
الضابط .. ياارب يارب ???? .. اااه ده أحنا سيبنالكم
البلد بحالها وجينا هنا علشان نهرب منكم ????????
… جيتوا ورانا ليه ليييييييه؟؟؟؟
وفيها ايه كمان ????????????
.. صن بلوك ونظارة شمس .. لأن طبعاً حضرتك شايف
الشمس عامله ازاي وانا لأ يمكن استحملها???? يافندم
يا فندم .. أنت كويس .. رد عليا حضرتك ماتقلقنيش
عليك .. الضابط وهوا حاطط ايده على قلبه
ومميل لادام …. هاتيلي الدكتور بسرعه ???????? 
………..اما في المعسكر ????
.. يجري الضابط على صوت .. عسكري بيزعق
لماندا (اسم بنت)???? .. وهيا بتعيط .. بيدخل الضابط
جري .. يلاقي العسكري ماسك دماغه وعينه بتطق
شرار ???????? …. وماندا بتعيط وعلى اخرها …… 
فيبص العسكري ويقول له في ايه .. مالكم ????????
.. الحقني يا فندم أنا هتشل ????????
 .. ليه مالك بتزعق ليه ????????اهي اسالها حضرتك
يبص الضابط لماندا .. ويسالها .. في ايه ايه اللي
حصل .. بتعيطي ليه ????????
تقول له مازدا .. يعني انت مش عارف؟؟
الضابط .. وأنا أعرف منين????????
ما أنت لو بتحس كنت عرفت لوحدك ..????????????????
لأااااا لأ بقولك ايه أنا اتطوعت في الجيش مخصوص
علشان اهرب من الكلمتين دول ????????????????
.. مراتي طلعت عيني ????????????????????????
قولي ولخصي في ايه ….. 
.. أنا مش هقدر أنزل التدريب من غير .. توميييي ????
الضابط .. وهيا فين توميي دي .. ما أنتم بتنزلوا
اتنين .. عادي خديها معاكي
ماندا .. لا تومي ده ولد … ولد .. وسكت شويه وقال
اممممممم طيب لما انتي عندك ابن بتتطوعي في
الجيش ليه .. لا حول ولا قوه الا بالله⁦❤️⁩
.. وهو فين إبنك ده هاتيه اخليه معايا على ما ترجعوا
شاورت مكان وجود توميي .. بص الضابط مكان ما
باتشاور .. وطلع المسدس من جيبه ..ووجهه ناحية
رأسه وقال سامحني يا رب ????
بصت ماندا بعدم اهتمام ونادت لتومي .. توميي
توميييييي .. كام هير بيبي .. وخرج قط ابيض بشعر
منفوش يجري عليها⁦????????
بصتله بحنان وقالت .. كنت هسيبك فين يا بيبي ????
يلا يا توتو نخرج نتفسح في ارض التدريب ده هيبقي
يوم هايل وشالته وخطت برجليها من فوق جثة
تالت ضابط من خيرة خير اجناد الارض ????????
….. وفي المعسكر في مكان تاني
انتي يا دفعه بتعملي ايه …….
….. بتمشي
بتتمشي اهاا مناواخد بالي …. وبتتمشي ليه؟؟!
اوووووووف بقي .. هما قالولي كده
…. هما مين؟؟ وقالولك ايه ????????
اللي بيوزعونا على السلاحات????
سلاحات؟؟ وقالولك ايه بتوع السلاحات
قالولي أنتي في سلاح المشاة ????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شمسي للكاتبة أماني عبدالعزيز

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى