Uncategorized

رواية انتقام لكبريائي الحلقة الثالثة 3 كاملة

 رواية انتقام لكبريائي الحلقة الثالثة 3 كاملة 

رواية انتقام لكبريائي الحلقة الثالثة 3 كاملة 

رواية انتقام لكبريائي الحلقة الثالثة 3 كاملة 

يقوم المدير يتصل علي خالد

المدير:: عاملت ايه مع ملاك ????

خالد:: وانت مالك واغلق الهاتف في وشه ????????

المدير في نفسه:: انا عارف ان هو هيودينا في داهيه اعمل ايه مع ملاك وافرض الزبائن عرفت هيحصل ايه ????

            ………… ????الحمدلله ????………… 

مريم:: تخبر صحابها ايه اللي حصل مع ملاك 

براء وايمان:::: بصدمه ????????????انتي فائقه اللي بتقوليها 

مريم:: ايوا طبعا،، وانا مش عارفه اعمل ايه؟؟؟ 

ايمان:: رني عليها خليها تيجي للمدير 

براء:: لا هي زمنها تعبانه ????دلوقتي وخصوصا بعد اللي حصل 

مريم:: اعمل ايه ????????????

ايمان:: يا براء ماهي كدا هتخسر الوظيفه 

براء:: في داهيه شغلنا ده 

ايمان ومريم:: في نفس واحد بس احنا محتاحينها علشان الجامعه قريبها ????????وخصوصاان احنا طلاب ومش حد هيرض يشغلنا 

براء::اها معاكي حق خالص رني عليها 

براء::ترن عليها 

تنظر ملاك:::الي فون ولا ترد وكذلك مع ايمان 

تقوم مريم بالاتصال تجد الفون مغلق

مريم::: تلفونها اتقفل 

ايمان:: انا خايفه 

براء: متخافيش ان شاء الله خير ????

مريم وايمان::: يارب ????

مريم:: هنعمل ايه مع المدير 

ايمان:: انت مش عارفه 

براء:: مريم استاذني من المدير وروحي شوفيها في السكن 

ايمان:: ايوا يا براء معاكي حق

مريم:طيب 

تذهب مريم للمدير وتدق الباب 

المدير::اتفضل 

مريم::دخلت

المدير:::في ايه تانى

مريم::يا فندم برن علي ملاك تلفونها مقفول 

المدير::نعم؟؟؟ازاي يعني!!

مريم:::مش عارفه،،ممكن اروح اشوفها في السكن 

المدير::تمام معاكي نص ساعةالاقيك هناانتي وهي فاهمه

مريم::حاضر وتخرج 

براء وايمان::ايه اللي حصل

مريم؛::الرجل البارد (المدير)اداني نص ساعه اجيب فيها ملاك واجي 

البنات::طيب يلا بسرعه 

تذهب مريم الي السكن (هم اربع بنات ساكنين مع بعض بس في كليات مختلفه)

مريم::::تفتح الباب وتنادي علي ملاك 

ملاك:::…………………….لا رد 

مريم بخوف:::ملاك ????????????

ملاك…….لا رد

تذهب مريم للغرفه ملاك 

مريم بصدمه::: ملاك 

ملاك:: لا رد 

مريم:: اقتربت من ملاك هي نائمه  علي المصليه الصلاه

مريم::-ملاك 

ملاك:: تستيقظ وتنظر لمريم 

مريم::في ايه يا ملاك مالك نايمه علي الارض ليه 

ملاك::انا كنت بصلي ومحستش بنفسي 

مريم:: طيب اقومي غير الاسدال وتعالي معي المدير عاوزك 

ملاك::انتي مش اخذت ليا اجازه 

مريم::والله قولت للمدير وهو رفض وقال مفروض تيجي 

ملاك::.. ………………… 

                    $$$$$$$$$$&&&&

                          عند خالد  

خالد بيكسر كل حاجه حوله 

خالد:::::::ازاي قدرت تمشي ازاي،،،  لا انا هجيبها تحت رجلي ????????ويفكر في خطه يجيب بيها ملاك تاني ويخليها تندم انها رفضته ????????????

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

اهم حاجه انك تلجي لربنا في كل الاوقات مهما حصل

                 ????أستغفرالله العظيم واتوب اليه????

 عند ملاك 

ملاك:::طيب يا مريم استني هغير واجي 

مريم::::طيب يا حبيبتي

ملاك:::ترتدي فستان ????سماوي والخمار ابيض كنت زي الملاك 

مريم:::ما شاء الله عليكي قمر طول عمركي يا سطا 

ملاك:::ضحكت 

مريم:::ايوا كدا خلي الشمس تدخل وضحكوا هما الاتنين???????????????????? ونزلوا من البيت ????

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت نقابها للكاتبة نورسين.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!