Uncategorized

رواية خدعتني برائتها الفصل الثالث 3 بقلم روان ريحان

 رواية خدعتني برائتها الفصل الثالث 3 بقلم روان ريحان

رواية خدعتني برائتها الفصل الثالث 3 بقلم روان ريحان

رواية خدعتني برائتها الفصل الثالث 3 بقلم روان ريحان

احمد؛ ندي بتعملي ايه هناا 
ندي؛ هي دي اوضتك 
احمد؛ امم
ندي؛ اصل بصراحه كنت هنام وبعدين وانا داخله شوفت الاوضه دي مفتوحه فجالي فضول اشوفها 
احمد ربع ايده وابتسم
ندي؛ عجبني لونها اوي تعرف ده لوني المفضل 
احمد؛ الاسود 
ندي؛ ايوه بحبه اوي لما اتجوز لون البيت كله هيبقي بلاك بقولك ايه يا احمد
احمد؛ نعم
ندي؛ ممكن اخد اللاب بتاعك وهرجعهولك تاني
احمد؛ اسف بس لاء
ندي بحزن؛ تمام    
 احمد؛ انتي زعلتي           
ندي؛ لاء مش زعلانه          
احمد؛ هشتغل عليه والله 
ندي بزعل؛ طيب انا ماشيه
احمد؛ خلاص ياندي خوديه
ندي بفرحه؛ بجد
احمد ابتسم؛ امم بجد
ندي؛والباسورد
احمد؛تاريخ ميلادي
ندي؛تمام
احمد؛عارفاه
ندي؛اه
احمد رفع حاجبه؛ عرفتيه ازاي          
                                                                                       ندي بتوتر؛ها لاء عادي اصل اصل 
احمد بضحك؛خلاص ياستي بس هتعملي عليه ايه
ندي؛ هذاكر شويه من عليه عشان الامتحانات قربت 
احمد؛ تمام بس ترجعيه النهارده  
ندي؛ بص ساعه ساعتين مرجعتش تعالي خوده
احمد ابتسم ع عفويتها؛ ماشي
عدي ساعه ساعتين تلاته
احمد؛ اتأخرت وعايز اخلص شغلي 
راح ليها الاوضه خبط ع الباب محدش رد فدخل
لقاها نايمه ع الكرسي وشعرها متبعثر ع وشها واللاب ع رجليها 
شال اللاب حطه ع التربيزه وشالها نايمها ع السرير وغطاها وجاي يمشي مسكت ايده
ندي وهي نايمه وبترتجف؛ متسبنيش يا بابا متسبنيش ارجوك بس متخفش يابابا انا هاخد حقك
احمد حط ايده ع شعرها؛ متخفيش ياندي انا معاكي وطبطب عليها وهي راحت في النوم 
احمد لنفسه؛وبعدين بقا انا شكلي حبيتك ولا ايه وبعدين معاكي بقا ياندي ايه حكايتك 
وسابها وراح اوضته 
‘صباح يوم جديد’
ندي لبست ترنج رياضي البنطلون ضيق لونه اسمر وفي خط رصاصي من الجنب والتيشرت طويل لحد ركبتها وواسع شويه رصاصي وخط ع الكوم اسمر 
رابطه شعرها ومنزله قوصتها ونزلت تحت
ندي بفرحه؛صباح الخير يا مرات عمي 
الام؛صباح النور يا حبيبتي 
ندي؛ هو احمد لسه مراحش الشغل 
الام؛ مش عارفه اتأخر ليه النهارده كده انا بعت الداده تصحيه وتوديله الفطار
ندي؛ طب استني ياداده هوديله انا الفطار واصحيه
الام؛ متتعبيش نفسك هي هتوديه
ندي؛ ولا تعب ولا حاجه عادي هاتي بس
اخدت الفطار وطلعت خبطت محدش رد
دخلت حطت الفطار ع التربيزه وراحت جنبه ع السرير شافت موبيله اخدته وجت تجرب تفتحه لقت انه نفس باسورد اللاب 
ندي؛ ايه الغباء ده عامل نفس الباسورد
احمد؛ بتعملي ايه ياندي
ندي؛ ها لا ابدا اصل لقيتك اتأخرت فقولت اشوف انت كنت ظابت منبه ولا لاء
احمد وهو بيفرك في عينه وبيقوم من ع السرير؛اتأخرت امبارح وانا بشتغل ع ما اخدت اللاب منك ولسه نايم بقالي شويه 
ندي؛ امم تمام وبترجع شعرها ورا ودنها 
احمد؛ عايزه حاجه
ندي؛ لاء افطر وابقا انزل
احمد؛ ندي هو انتي مسحتي حاجه من اللاب امبارح 
ندي؛ لاء 
احمد؛ متأكده
ندي؛ انت بتشك فيا يا احمد انت مش بتثق فيا
احمد؛ لاء والله مقص….. 
ندي؛ خلاص يا احمد انا نازله
وجت تمشي احمد مسك ايديها 
احمد؛ استني بس انا مقصدش وقرب منها ندي انا عايز اقولك حاجه 
ندي؛ امم
احمد؛ انا بح…… 
ندي؛ ااااااه صح انت متأخر ع شغلك يلا افطر بسرعه بقا وانزل وجريت بره الاوضه
احمد لنفسه؛ يووووه بقا 
احمد خلص ونزل 
احمد؛ صباح الخير يا امي
الام؛ صباح الخير ياحبيبي
احمد؛ اومال ندي فين
الام؛ مش عارفه من ساعت ماطلعتلك منزلتش 
احمد بصوت واطي؛ هي زعلت
‘عند ندي في اوضتها’
ندي في الفون؛ الفلاشه معايا اهيه بس متنساش اللي اتفقنا عليه 
_………….                
ندي؛ تمام نتقابل في***** دلوقتي 
_………. 
ندي؛ منستش سلام……
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حبيبتي مفجوعة للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!