Uncategorized

رواية أحببت طفولتها الحلقة الثالثة 3 بقلم رحمة عمرو

رواية أحببت طفولتها الحلقة الثالثة 3 بقلم رحمة عمرو 

رواية أحببت طفولتها الحلقة الثالثة 3 بقلم رحمة عمرو 

رواية أحببت طفولتها الحلقة الثالثة 3 بقلم رحمة عمرو 

يارا:اي ده

احمد:عارف انك لسه زعلانه مني بس مخبيه عليا بس انا بحس بيكي فحبيت اعملك مفاجأه

يارا:شكرا يقلبي ربنا يخليك ليا

احمد:ويخليكي ليا خدي اتفرجي علي كل دول

المفأجاه هي(احمد جاب ليارا هدايا كتيره اوي وحطهم في الصاله وعلقلها زينه في كل البيت عشان مترجعش تتعب تاني بس انا مش هقولكوا كان مالها هتعرفوا بعدين عشان انا رخمه)

يوسف:كويس انك صالحتها 

احمد:مقدرش مش اصالحها 

يوسف:طب انت عامل ايي

احمد:كويس الحمد لله وانت

يوسف:كويس

احمد:يلا عشان نفطر

يوسف:يلاا

علي الفطار

يارا:ماما

الام:نعم

يارا:انا بحبك ربنا يخليكي ليا

الام:ويخليكي ليا يعيوني 

يارا:ربنا يديم لمتنا 

الكل:يارب وبدأو فطار

وخلصوا

يارا:بابا ينفع انزل العب واروح لجدو 

الاب:روحي ومتعمليش مشاكل

يارا:حاضر بااي 

وهي علي الباب

احمد:رايحه فين

يارا بحماس:رايحه افرقع صواريخ وهروح لجدو

احمد:ماشي خلي بالك من نفسك

يارا:حاضر ونزلت

يارا:محمممد

محمد:نعم

يارا:روح اشتريلي صواريخ

محمد:روحي انتي وانا مالي

يارا:ونبي

محمد:ماشي هاتي

وراح جاب يارا وهي بتولع نسيت ترمي الصاروخ وفرقع في ايديها

يارا بعياط:يباااابا 

الاب:استر يارب

احمد ويوسف:في اي

الاب:يارا بتعيط

ونزلوا جري

الاب:مالك يحبيبتي 

يارا بعياط:الصاروخ فرقع في ايدي

يوسف:وريني ايدك كده

يارا:لاا

واحد جه:في ايي

يارا:ادهممم

ادهم:عيونه مالك

يارا:الصاروخ فرقع في ايدي

ادهم:يروحي معلش وشالها وطلعها

ويوسف هيتشل

يوسف:مين ده

احمد:ده ادهم ابن خالتي

يوسف:وازاي يشيل يارا كده

احمد:عادي

يارا:انت جيت امته

ادهم:جيت من ساعه 

يارا:وحشتني اوي

ادهم:وانتي كمان تعالي اوريكي جبتلك ايي

يارا:تعالي ندخل جوا

يوسف:نعم يختيي تدخلي فين

يارا:في اي هندخل اوضتي

احمد:سيبهم يعم

يوسف استغرب جدا

يوسف روح بيته اللي هو فوق بيت يارا

تاني يوم يارا في الشارع بتجيب حاجات ومعاها ادهم

يارا:ادهم

ادهم:نعم

يارا:انا بحب 

ادهم:بتهزري

يارا:مش بهزر

ادهم:بتحبي مين

يارا:محمد

ادهم:يحيوانه وانا فاكرك بتتكلمي جد

يارا بضحك:هو انا بتاعت جد بردو

ادهم:فين ياسمين صحيح

يارا:في القاهره

ادهم:ليي

يارا:عند اختها

ادهم:ءهه

تعالو نتعرف علي الأبطال الجداد 

(احمد اخو يارا 30سنه عيونه زرقا وطويل بيحب يارا جدا )

(ادهم ابن خالة يارا واخوها في الرضاعه قد يارا عيونه بني وطويل حبتين وبيحب ياسمين)

(يوسف صاحب احمد عنده30 طويل بردو وعيونه سودا)

(ياسمين صاحبة يارا من الطفوله بتحب ادهم بردو بس مش بتبين)

ادهم:هي ياسمين هتيجي امتي

يارا:بكره

ادهم:اعزميها علي الفطار

يارا:عزمتها اصلا

ادهم:الله عليكي تعالي اجبلك صواريخ عشان انتي شطوره 

يارا:يلا بينا

عند يوسف

يوسف:هي ازاي تنزل معاه لوحدهم وهو ازاي يشيلها انا بحبها قبله ازاي يعمل كده

(اتصدمتوا صح معلش بس يوسف بيحب يارا من تلت سنين ويوم لما شافها وفرقعت في الصاروخ كان عرفها بس استهبل)

احمد:الو انتي فين

….:في المول ليي

احمد:ازاي تنزلي من غير اذني

….:معلش يحبيبي مكنش معايا رصيد

احمد:ماشي يلا روحي

….:ماشي بااي

احمد:ماما يارا جت

الام:لسه

احمد:هي تحت لوحدها

الام:لا مع ادهم

احمد:تمام

الاب:انا خايف علي بنتك

الام:لي في اي

الاب:اسر في مصر

الام بخضه:ايي

الاب:بنتك متنزلش تاني لتشوفوا

الام:ماشي كلم ادهم وفهموا عشان يجيبها

الاب:ماشي وبعد شويه الو يأدهم اسمعني كويس ومتديش اي ردة فعل أسر موجود في مصر جيب يارا بسرعه

ادهم:طيب طيب انا جاي

ادهم:يلا نروح

يارا:في حاجه ولا اي

ادهم:لا مفيش حاجة بس صدعت 

يارا:طب يلا

في البيت

الاب:ممنوع يارا تنزل لوحدها مفهوم

احمد:لو أسر ظهر هدخل فيه السجن الا يارا

الاب:اهدي عشان يارا متحسش بحاجه

يارا:مالكو يجودعان 

احمد:جودعان يا ساقطه 

يارا:نينينيني انا هدخل انام وحسبي اله ونعم الوكيل في الظالم 

احمد مسكها من الكاب بتاع الجاكيت:مين بقا الظالم

يارا:لو سمحت سيب الشاكيت

احمد:شاكيت اجري غوري

يارا:عايزه اخرج يا احمد

احمد:لا عشان انا ظالم

يارا:عشان خاطري

احمد:ماشي بس هناخد ادهم ويوسف

يارا:ماشي

احمد كلم يوسف واتفقوا يخرجوا 

بعد ساعه خرجوا

احمد:ها يا يارا هتروحي فين

يارا:نروح المول وبعد كده نروح الملاهي

احمد:ده خرب بيوت بس كله يهون لاجلك

يارا:حبيبي

ودخلوا المول ويارا اشترت حاجات كتيره جدا

احمد:يخرب بيتك ياحمد

يارا:معلش

ادهم:خلااص انا هحاسب

احمد:لا انا هحاسب

يارا:هشششش احمد ادفع ادهم هتدفع في الملاهي

يوسف:وانا مش هدفع حاجه

يارا:سيباك لاتقيل يسطاا

خرجوا واتبسطوا بس وهما خارجين من المول يارا شافت حد 

يارا بصدمه:انت

….:وحشتيني

احمد:انت اي اللي جابك هنا يبن…

يوسف:يارااااا

احمد:يارا حبيبتي فوقي

ادهم:شيلها بسرعه يا احمد

يتبع..
لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية الشاعر والعروسة للكاتب محمد الأسود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!