Uncategorized

رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل الثالث 3 بقلم وفاء كامل

 رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل الثالث 3 بقلم وفاء كامل

رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل الثالث 3 بقلم وفاء كامل

رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل الثالث 3 بقلم وفاء كامل

وصلنا الفصل ال فات عندما
انهار محمد وهو يتخيل صراخ ابنته
 ان مرضه اعجزه ع حمايتها ومحاوله انقذها
محمد بغضب وبكاء.. هقتلك  يااااادهم
 هقتلك لو مسيت شعره واحده بس  منها
خالها.. اهدي بس يا محمد وإنشاء الله هنجبها منه
احلام ببكاء وهي بفستان زفافها .. اية يابابا احنا هنسكت
يلا بينا ناخد الرجاله ونروح نقتلهم كلهم ونجيب حسناء م ايديهم
والدها.. مش هينفع النهارده وبعدين هو مش هيقتلها
احلام.. وعرفت ازاي
والدها.. هو أخذها عشان يعذبها ويحرق قلب ابوها عليها واخر حاجه هيخلص منها بس ساعتها احنا هنكون اخدناها منه
لازم نخطط كويس عشان دخول قصد أدهم المحمدي مش بالسهل خالص
محمد يعرف انها سوف تموت
 ان هذا سيكون مصير حسناء بالتاكيد
 ليتذوق من نفس الكأس الذي تذوقه صديقه قبل سنوات ….!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 حسناء  ف غرفه أدهم
 جالسة علي الارضيه تبكي وتنعي حظها ????
وفجأه فتحت الباب
انتفضت م مكانها ظنت انه هو
ولكن كانت مجموعه م النساء يدل عليهم خدم
يضحكون بصوت عالي
 خادمه.. يلا ياحلاوه عشان نجهزك لعريسك النهارده دخلتكم ????????
تراجعت حسناء  للخلف برعب.. ابعدوا عنــــــــــــــــــــي
لم يعطي احد منهم اهميه لما تقوله
 واقترب ا منها وهي تقاومهم
دخلت الغرفة علي صراخها فتاه بملامح هادئة.. متخافيش
 والتفتت تجاه النساء
ساره بغضب .. سيبوها محدش يقرب لها
قالت الخادمه.. الست الكبيره ام أدهم بيه
 هي اللي امرتنا نجهزها
ساره بعصبيه.. ملكيش دعوة انتي واطلعوا بره
مدت لها يدها تحاول تهدئتها وهي تقول
ساره .. اهدي محدش هياذيكي
رفعت عيونها الباكية تجاه تلك الفتاه التي قالت.. انا ساره بنت عم أدهم وكنت………… خطيبت اخوه الله يرحمه???? ال والدك قتله وكسر فرحتنا????????
ومن يومها وانا عايشه هنا مع مرات عمي وابن عمي ????
نظرت لها حسناء بعين باكيه ????
حسناء.. انا اسفه ع خسارتك لخطيبك
ساره بالك.. ولا يهمك والدك السبب انتي ملكيش زنب
وجاء حسناء تترجاها تساعدها ع الهرب
لكن فجأه امرأه دخلت عليهم بهيبتها الكبيره التي يخشاها الجميع
وعملوا لها ألف حساب واحترام
ام أدهم.. جهزوها يلا
عادت حسناء لمقاومه كل من تقدم منها   وتجاههم
فهي لاشأن لها بتلك ك الحرب
ع سلسال الدم
لم يتوقف هياجها لحظة وظلت تصرخ وتضرب كل من يحاول الاقتراب منها
لتنزل أحدهم لادهم لاخباره ب مقاومتها وعدم قدرتهم علي الاقتراب منها
ليستأذن من الناس
 ويأخذ معه اثنان من رجاله
وقف الجميع ينظر اليها حينما تقدم أدهم اليها
 ابتلعت حسناء  ريقها برعب حينما تقابلت عيناها الزرقاء الباكية بعيونه القاسية لتخفض عيناها سريعا تخشي ان تري ملامحه القاسية فيري مقدار خوفها منه وهي تريد أن تبدو قوية امامه ????
  وقف امامها لتتراجع  ليمسك بذراعيها بقوه 
أدهم بعصبيه.. وبعدين معاكي يابنت محمد النجار
وامسكه م شعرها بشده
البيت ده ليه نظام ولازم تسمعي الكلام
ولما امي كبيره المحمدي تقولك ع حاجه تتنفذ ????????
ضاعت قوتها واختنق صوتها الرافض بالدموع تناجي عائلتها لياتي احد لانقاذها من هذا الكابوس الذي لم تتخيله
ها هي اسيرة ذلك الوحش الذي لا تعرفه
 وعليها ان تتزوجه غصب عنها
حسناء بعناد.. محدش هيجبرني ع حاجه انت مش عايزها
وازا كان ع الورقه ال مضيت عليها ف هي معتبرش جوازه اصلا لأنه م غير موافقتي ولا موافقات والدي وأهلي
جوازنا باطل
وانا مش هلبس ولا اجهز نفسي عشان واحد ذيك ????
ازدادت قبضه يده علي شعرها وهو يقول بغضب.. انا هعلمك ازاي تحترمني ال قدامك وتسمعي الكلام
 النيران بعيون ادهم وهدت بالشر
 لتتدخل ساره  التي عذرت حسناء ف هي لا تعرف غضبه
ساره.. اهدي بس ياادهم انزل انت وخد مرات عمي معاك والخدم وانا هتكلم معاها
 حسناء.. انا مش هلبس ومش قابله انك تكون جوزي
فصفعها أدهم بشده
ونزلت دموعها  بألم من قوة صفعته 
وكاد أن  يرفع يده باتجاهها مرة اخري
ولكنها وضعت يدها بخوف علي وجهها تحميه من صفعه اخري ليخرج صوتها المرتعب.. حاااااضر هعمل ال انت عايزه وهسمع الكلام ????????
وقد ارتسمت نظرة الانتصار في عيناه
 لترفع راسها ناظرة اليه بتحدي
 حسناء ف نفسها .. متفرحش اوي كدة
انا بنت محمد النجار ال هيجي يقطع ايدك ال مديتها عليا دي ????
تركها ادهم ونزل للاسفل
وخرجت وراه والدته وهي غير راضيه عما يحصل
وبدأت الخادمات يقتربون م حسناء يلبسونها فستان ويضعوا لها ميكب هادى وقاموا بتمشيط شعرها اللاب الطويل الذي ينزل ع عيونها ويضل أليس خصرها
وتعالت الزغاريط حولها
 لتضع يدها ع اذانها وتنزل دموعها بغزارة
تنظر اليهم باشمئزاز
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفجأه ????
ساد الصمت  ف الغرفة لتنظر ورائها
 لتجد الجميع يغادر الغرفة يتركوها وحدها تواجه مصيرها
 اقترب منها وعينه تشع نااااار 
و هي تتراجع للوراء خائفه
 ليتوقف أدهم امامها
ويقولها لها بسخريه.. خايفه ????
انتي لسه شوفتي حاجه لازم احرق قلب ابوكي عليكي
لازم اكسرك
وهاخد منك ال انا عايزه حتى لو غصب ????
  لتبتعد عنه حسناء باشمئزاز.. ده في أحلامك لو بس تلمس شعره مني ????
 اقترب منها أكثر دافعها إلى الحائط ويقف أمامها حتى أصبحت تتنفس نفسه
وفجاه وهو ينظر ف عيونها قبلها ولا يدري لماذا فعل هذا
انه لا يريد أن يقبلها ويعاملها بحنيه بل يريد ان يعملها بقسوه
انه لم يقبل فتاه م قبل
لأنه يعتقد لا أحد يستحقها غير الذي تمتلك قلبه وتصبح زوجته
ويا عالم القدر مخبلهم اي????‍♀️
حسناء اخذت تقاومه بكل قوتها فهي لن تستسلم يجب عليها المقاومة والهروب من يده التي تقبض علي خصرها بقوة
 ازدادت مقاومتها له بجنون
 حسناء ببكاء.. ???? سبيني ياحيوان انت
اشتعلت عيناه بالغضب من طوله لسانها عليه 
 ليمسكها م يدها بقوه
ادهم بعصبيه.. انا هوريكي ازاي تطولي لسانك عليا????
حسناء بصراخ.. ااااااااه الحقوووووني حد يلحقني ????????????????
صرخت بانهيار تنادي ع احد ينقظها منه
ولكن لا حياه لمن تنادي
فلا يقدر اي شخص ف القصر أن يقترب م غرفه أدهم خائفين منه
امسكها أدهم بقوه والقاها بعنف علي ذلك الفراش الحريري لترتعب اكثو وهي تراه يقترب منها ????????
أدهم بضحك.. محدش هيلحقك مني  انتي خلاص بقيتي مراتي
هزت راسها بعنف لتدفعه بعيدا عنها خائفة منه  وتكرهه ظلت ترتجف بخوف منه
 حسناء بخوف.. متقربش مني
بابا مش هيسيبك وهيقتلك لو حولت بس تقرب خطوه مني
ارتسمت ابتسامه ساخرة علي شفاتيه
 فهي مازالت معتقدة ان احد سيخلصها من قبضته فهي لا تعلم م هو أدهم المحمدي
دفعته بكل قوتها حينما احست بشفتيه ع خدها  يقبلها
 لتهز راسها بقوة
 وتدفعه بعيدا عنها  وهي تحاول ضربه علي صدره بكلتا يديها
 ليستقبل ادهم ضرباتها بهدوء وكانها لاتفعل شئ
وأخذ يقبلها بدون توقف 
انه يقبل وجهها المغطي بدموعها ????????????
 لتشعر بانها ستنهار ولن تتحمل لحظة اخري من هذا الكابوس فهي ستموت من قهرها ان اجبرها اكثر من ذلك ليخرج صوتها الباكي
حسناء ببكاء..  ارجوك متعملش كدة????
أدهم.. لازم أأكد لهم انك بقيتي مراتي لازم اكسر ابوكي قبل ما اكسرك
هزت راسها حينما فهمت قصده وازدادت شهقاتها تترجاااااه
 حينما شعرت بانفاسه الساخنة تنزل تجاه عنقها يقبلها بعنف لتغرس اظافرها بعنقه ووجهه
 لم يبالي بها ادهم
  ولم تبعده مقاومتها له
 لتبكي بحرقه وهي تترجاه بعد ان ضعفت قوتها وأصبحت لا تقدر ع الصمود ف مقاومته
حسناء.. ارجوك سيبيني
بلاش تعمل كدة غصب عني هموت نفسي والله ????????????????????
خرجت أنفاسها متقطعه مقهورة تخبره بمقدار  الضعف الذي وصلت اليه
ظل يفكر بأنه يكفي انهياره ودب الخوف بها
 ف هي ضعيفه ولن تتحمل المزيد منه
 وهو لايريد أن ياخذها بالغصب
يريد أن ترضي به ك زوج
ولكن هذا صعب
لأنها تكره جدا
وهو يريد أن يكسرها ولا يقدر ع أيتها وغصبانها ع حاجه بدون إرادتها  ليبتعد عنها ببطء متطلع اليها
أدهم.. انا هبعد دلوقتي عشان كفاية عليكي  اللي حصلك النهاردة مش هتستحملي اكتر من كدة
 وحقي كدة كدة هاخده دلوقتي او بعدين????
اغمضت حسناء عيناها تلتقف أنفاسها غير مصدقه انه اطلق سراحها اخيرا
ف ابتعد عنها وقامت تعدل م ملابسها التي كاد أن يمزقها
جلست ع الفراش تضم رجليها إلى صدره وتدفت وجهها به
لأنها لا تجرؤ علي النظر ناحيته
 وتظل  تبكي بقهر وخوف وتنادي ع إبيها و تتساءل لماذا لم يأتوا لإنقاذها حتي الآن..؟
اغلقت عيناها ولم تعد تحتمل المزيد لتغفو بانهاك ومازالت دموعها تحرق خدها
لم يغادر أدهم  الغرفة وإنما ظل واقف بجوار النافذة يتطلع اليها  وهي نائمه
ف ها هي كالملاك
عكس والدها تماما فظل بتسأل أيعقل هذا الرجل اولد هذه ال الفتاه بحنيته وطيبتها وجمالها
انها حقا كالملاك وجهها طفولي جدا
ف ها أنا ع حق عندما أردت أن اتزوجها
لاقنع الكل ان بهذه الطريقه هكسر والدها وهحرق قلبه عليها
بس ال محدش يعرفه اني قلبي موجوع عليها ومش قادر ازيها م اول ما عيني جت ع عيونها الزرقاء كموج البحر
سحرتني بجمالها م اول نظره 
ولكن فجأه ابعد احساسه بالشفقة تجاهها فقد احترق طوال  سنوات بانتظار تلك اللحظة..! التي يثأر فيها لأخيه ووالده
 لينظر لها مره اخرى وقد نامت تماما ودموعها ماتزال علي وجهها
 ليقترب منها ويتاملها قليلا كم تبدو خائفة تضم جسدها الصغير علي صدرها وكانها تحميه 
ليمد اصابعه ليمسح دموعها ويتمدد بجوارها..
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة قلبي للكاتبة ريهام سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!