Uncategorized

رواية علمني الحياة وأخذ روحي الحلقة الرابعة 4 بقلم منة أشرف

 رواية علمني الحياة وأخذ روحي الحلقة الرابعة 4 بقلم منة أشرف

رواية علمني الحياة وأخذ روحي الحلقة الرابعة 4 بقلم منة أشرف

رواية علمني الحياة وأخذ روحي الحلقة الرابعة 4 بقلم منة أشرف

_هقولك مين ياعنيا و*جبتها من شعرها لغايه ماكانت هتفطس بين ايديا ووقفني صوت ادهم *

_غفراااااااااااان 

بصتله وهو رافع ايده اي !!!معقول هيضربني 

_روحي البيت امشييي 

=ودا ليه ان شاء الله عشان السنيوره 

_كلمه كمان وهتزعلي جامد امشيييييييي 

مريم خدتني وحاولت تهديني وجت معايا تروحني 

@انتي اي اللي عملتيه دا ياغفران 

=مين دي عشان كان هيرفع ايدو عليا بسببها 

@حبيبتي انتي عملتي مصيبه وانتي مش حاسه دي كانت مديره الشركه ومش اي شركه كنا هنقف علي رجلينا من اول وجديد لو خلص الانترفيو علي خير مع استاذ ادهم الشركات بتاعت والدك كانت بتنهار والصفقه كانت مهمه جدا لينا ربنا يستر واستاذ ادهم ميقلبش الشركه علينا كلنا 

=ينهار دا انا بوظتله شغله في اول يوم 

@روحي وفكرى هتصلحي كل دا ازاى 

*رغم اني مجروحه بسبب اهانته ليا قدام الشركه واللي متتسماش دي بس انا بوظتله كل حاجه يارب هعمل اي دلوقتي اتصلت بمريم وقولتلها هنكمل شغل من غير ماادهم يعرف ولازم تفهمني كل حاجه عن الشركات لما رجع من الشركات مكنش بيكلمني نهائى زعلانه مني جامد فضل يومين حتي مش بيبص في عنيا للدرجاتي لغايه ما….

=هتفضل مكشر كدا ومش هتصالحني 

_مين هيصالح مين المفروض 

=بتزعقلي قدام كل الموظفين فبها اي ضربتها ماهي مستفزه 

 _غفران متعصبنيش انا علي اخرى 

=طب متبقاش قموصه* قربت منو وحضنتو تلقائى ولما حسيت بنفسي بعدت* 

=انا هنزل الشركه تاني 

_ابوس ايدك كفايه انا بحاول اصلح الدنيا بالعافيه 

=منا عندي فكره 

_اي هي 

هقولك بكرا 

طبعا نزلت معاه واول ماوصلت الشركه سبته ومشيت 

…………….

ادهم 

بعد ماغفران مشيت لقيت الشركه اللي كنا هنعمل معاها صفقه بعتت ايميل بالموافقه كنت طاير من الفرحه معرفش حصل كدا ازاى بس ثواني فين غفران

_الو ياغفران انتي فين 

 =احم كنت بصلح اللي عملته 

_عملتي اي تاني 

=مفيش ياباشا روحتلها واعتذرت وفهمتها انك جوزي واثرت غيرتي كحجه يعني وهي حبتني وضحكت غير اني عملت ديزاين جامد للمشروع الجديد 

_غفران انتي اتعلمتي الشغل امتا 

=بيتهيألي اني شاطره في الشغل وهنافسك 

ابتسمت:انا عازمك علي العشا انهارده بمناسبه الاخبار القمر اللي زي وشك دي 

=بجد ياادهم 

-ايوا ياعيون ادهم 

احمريت طبعا ورديت!:انا هروح عشان اجهز نفسي 

-خليكي جاهزه علي الساعه 7 

=حاضر 

روحت ولبست ياجماعه دا اول خروجه لينا بعد شهور من العنف ????دا اول مره يعملها 

خرجت وكنت زي القمر طبعا عيب ????

-انا بقول نقعد في البيت احسن اتأمل فيكي 

=انت وعدتني 

-طب يلا يااخره صبري 

روحنا المطعم وكان مجهز حاجات كتيره انا اتصدمت المطعم لينا احنا وبس انا علي اخري والله ???? منكرش انو اجمل يوم في حياتي اصلا 

روحنا * 

كنت عاوزه انام جامد واتكشفت اني نمت علي كتفه وشالني ونام جنبي مسابنيش لوحدي  

مر اسبوعين  وقررت اننا نطلع يومين اسكندريه نغير جو 

=ادهم انا عاوزه اروح اسكندريه 

_اشمعنا يعني 

=حابه اقضي وقت معاك 

_جهزي الشنط وهنسافر 

روحنا هناك *نفسيتي كانت محتاجه ريحه البحر واجواء اسكندريه كنت محتاجه فنجان قهوه الساعه ١٢ علي الشط وانا برمي همومي جواه بس خلاص لقيت الحضن الدافي الانسان اللي غيرني وحبيته قلبي مدقش غير ليه بحب عصبيته وغيرته عليا لما اكلم طفل صغير والعب معاه بتغير من طفل يابطه ،قربنا من بعض جامد الاسبوع دا لغايه ماقررت اعترفله بحبي وافضل معاه باقي حياتي  

ادهم 

*فعلا مرت الايام غفران اتغيرت ١٨٠ درجه بقت معتمده علي نفسها جامد اكل وبتعمله ومبقتش تحب تجيب خدامين والشغل فعلا تفوقت عليا بكتير انا مبسوط لها بس عارف ان وقت اني امشي قرب *

غفران 

كنت مجهزاله احلي عشا في الدنيا ممكن يدوقه في حياته ضهرى اتقطم لغايه ماجهزته بس مجاش اتأخر جامد الساعه بقت ٣ الفجر قلقني عليه لغايه ما لقيت رساله من رقم غريب فتحتها *غفران ادهم مش هيرجع تاني ادهم سابك وراح لحبيبته واتبعتت صوره مع نفس البنت اللي شوفتها قبل كدا بس لا مش هيعمل فيا كدا مش هيسبني اكيد فوتوشوب وحد عاوز يوقع مابينا فضلت ارن عليه كتير عدي يوم واتنين ملوش اثر * 

قررت اني هدور عليه لغايه مالاقيه الاوضه بتاعته مكنش فيها حاجه غير هدومه بس  روحت الشركه قالولي انو مشي بقاله تلت ايام ومجاش ثواني بس ممكن يكون رجع لدراسته اتصلت بالمحامي 

=الو ياانكل كنت عاوزه اسال حضرتك جامعه اللي كان فيها ابن عمي 

#ابن عمك !!!!!!!انتي معندكيش ولاد عم يابنتي 

=نعم اومال ادهم مين ؟؟ 

#ادهم مش ابن عمك ياغفران ادهم ……………. 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية لن ينتهي حبنا للكاتبة آية هاني.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!