Uncategorized

رواية مجنونة آدم الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا أحمد

 رواية مجنونة آدم الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا أحمد 

في شقه ادم :٠٠٠٠

ادم بابتسامه: صباح الخير ي حنون ٠

حنان بعشق:صباح الفل ي نبض قلبي.

سيف :فين البطاطس بتاعتي ي ماما.

فارس :وانا الطعمية بتاعتي فين.

ادم بحده خفيفه :الاكل قدامكم نقول الحمد لله ونحمد ربنا فاهمين.

فارس وسيف:فاهين ي بابا.

حنان بقلق:ده مين الي جاي علي الصبح كده حنان بفرحه حلا ازيك ي روحي وحشتيني.

حلا بقلق:انتي كمان وحشتيني اوي ي حنان.

سيف وفارس بعشق:وحشتينا ي عمتو اوي.

حلا بحب: انتوا اكتر ي حبايب عمتو.

ادم بغضب: انتي ايه الي جابك هنا.

حنان بقلق :فارس سيف خودوا ادم الصغير والعبوا جوه.

حلا بدموع واشتياق :ادم وحشتني وحشتني اوي ي سندي وضهري الي اتكسر من يوم مقاطعتني.

ادم بسخريه:لا والله ضهرك حامد الي صممتي تتجوزيه الي بعتيني واشترتيه ي حلا.

حلا بدموع:اقسم بالله ابدا انا اشتريك ب عمري كله ي ادم انت عندي اغلي من حياتي كلها انا كنت بحاول اشيل من عليك همي شويه.

ادم بغضب: بلاش كلامك الخايب ده احنا طول عمرنا كنا مع بعض علي كل حاجه انتي الي حبيتي سي حامد علي ايه معرفش.

حنان :الحب ملهوش سبب ي ادم بيجي من نظره واحده زي معشقتك وحبيتك.

ادم بحده:بس انا بقا مش زي حامد الي بيبهلدها ويضربها كل يوم.

حلا بصدمه:انت عارف كل ده ي ادم.

ادم بقسوه مصتنعه:طبعا عارف انتي فاكره اني معرفش عنك حاجه لا انا مراقبك من بعيد كل ده بيوصلي وكل يوم بستنا انك تجيلي تيجي لاخوكي وتقوليلي اخودلك حقك وادوسه تحت جزمتي بس طبعا لا الهانم واقعه في غرامه اسمعي طول مانتي ساكته علي كل الي بيعمله فيكي ده لانتي اختي ولا اعرفك سامعه عن اذنكم. 

حلا بدموع :شايفه شايفه ي حنان شايفه. 

حنان :معلش متزعليش انتي عارفه هو بيحبك قد ايه تعالي احكيلي عامله ايه تعالي ٠

????????????????????????????????♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في الجنينه :٠٠٠

ادهم :ممكن اعرف مرضتيش علي التلفون امنبارح ليه. 

فاطمه بغيظ:انت بتتصل في اوقات غريبه ي احمد موجود انتوا بتراجعوا سواء يعني المفروض تكون عارف انه موجود. 

ادهم :معلش انا ببقا عايز اسمع صوتك وولاسف الوقت الي بفضا فيه احمد بيكون فيه. 

فاطمه بضيق:انا بصراحه مضايقه ي ادهم حاسه اني بخون ثقه احمد فيا لاني بقابلك من وراءه بالطريقه دي. 

ادهم بضيق من ذاته :والنبي ي فاطمه انا مش ناقص كفايه عليا عذاب ضميري اني بقابلك من وراءه بس اعمل ايه لاسف انتي عارفه ان الحال علي القد. 

فاطمه :طب م احمد طلب منك ايد شمس ي عني دي فرصه لينا احنا كمان. 

ادهم بتنهيده:ربنا يسهل هنستناكم النهارده بقا. 

فاطمه بغرور:طبعا ي ابني انتوا تتطاولوا ٠

ادهم بضحك:هههههه ماشي ي عم الجامد بحبك. 

فاطمه بعشق :بعشقك ي ادهم٠

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في شقه ادهم :٠٠٠٠٠

والده ادهم بغضب:متخلصي ي بت الناس جايه بليل وانتي عامله تعيطي ليل ونهار لما ووشك بقا عامل زي الميتين. 

شمس بانهيار: حرام عليكم انا مش عايزه اتجوز احمد هو بالعافيه. 

والددتها بغضب: علشان ادم مش كده لسه بتفكري فيه. 

شمس بدموع:وايه المشكله مش ذنبي قلبي ده الي بيحبه وكله من الي الزفته الي اسمها حنان وديني لادمرها وهتشوفي. 

والدتها بياس:ربنا يستر يارب اه منك ي بنتي. 

????♥️♥️????♥️♥️♥️♥️♥️????????????????????????????♥️♥️

في امريكا:٠٠٠

في فيلا حاتم :٠٠٠٠

حاتم : علي فكره ماكس عايز حنان وهيدفع ملايين الدولادرت. 

انجي بشك:حنان مين. 

حاتم :حنان مرات ادم ٠

انجي بغضب:نعم ده علي جثتي ده انا اوديكم في ستين داهيه لو حد قرب من مرات ابني. 

حاتم بحده :يبقا هتروحي معانا في داهيه ي انجي٠

انجي بقوه:اروح مش مهم بس لو فكره انك تجيب حنان او تقرب منها قسمابالله ي حاتم لو هوديكم في داهيه وانا مش باقيه على حاجه ولادي هما الي الحاجه الوحيده الي بخاف عليها وهدمركم لو فكراتوا تاذويؤهم سامع ي حاتم. 

حاتم بخفوت :انا اصلا غلطان اني قولتلك انتي دماغك خلاص فوت ٠

????????????????????????????????♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في الاداره :٠٠٠٠

ادهم :ماكس كان في امريكا من اسبوع ووصل مصر امنبارح. 

ادم بتفكير:كده يبقا المنظمه دي اكيد في امريكا. 

احمد :مش شرط علي فكره بس احنا لازم نفضل وراء اول خيط. 

ادم بابتسامه :مشاء الله ي عريس مصحصح معانا النهارده دماغك مش في حته تانيه. 

احمد بضحك:هههههه لا متخافش ي سياده المقدم كله تمام. 

احمد بتأكيد :المهم انك هتكون موجود معانا النهارده ي ادم انت عارف احنا التلاته اخوات دايما. 

ادم :لا ي حبيبي الكلام ده لو رايح ل واحده غريبه لكن دي شمس الي تقريبا متربيه معانا وادهم اخونا انت مش هتحس انك محتاج حد معاك ربنا يسعدك ي صاحبي ٠

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في شقه حلا ٠٠

شمس بضيق:ازيك ي حلا. 

حلا بصدمه :الحمد لله ي شمس ايه ي بنتي ده شكل واحده متقدمهلها عريس النهارده. 

شمس بحزن:والنبي متفكريني خودي اعمللي الفستان ده ضيقيه من الجانب. 

حلا بغيظ:وجاي تعمليه دلوقتي ي موكوسه ده احمد الله يعينه. 

شمس بتردد:قوليلي لسه مبتتكلميش انتي وادم. 

حلا بحزن :لا لسه كنت عنده النهارده رفض يقعد معايا سمعني الكلمتين بتاع كل مره بس قاعدت مع حنان شويه واديتني قميص النوم ده اظبطهالها٠

شمس بخبث وشر: قميص النوم ده جالي في وقته واخيرا هحقق الي نفسي فيه وانتقم منك ي حنان وادم يبقا ليا لوحدي وهديكي احمد فوق البيعه كمان. 

????????????????????????????♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في شقه ادم :٠٠

حنان :بس انا زعلانه منك ي ادم علشان الي حصل النهارده مكنش المفروض يحصل حلا حبيبتي بقه هشه ومجروحه ي ادم. 

ادم بحزن:حنان حلا مكنتش بس اختي دي بنتي انا الي ربيتها لما بعدت حاسيه وكان روحي بتروح مني لواحد واطي ميستهالهاش. 

حنان :حبيبي ده جوزها وابو ابنها ادم يروحي وحياتي لتصالحها. 

ليقاطعهم تليفون ادم الذي ينوه عن رساله ليفتحها ادم ليصعق مما بها ♥️

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!