Uncategorized

سكريبت مجنونتي تايا الفصل الرابع 4 بقلم عهود ماهر

 سكريبت مجنونتي تايا الفصل الرابع 4 بقلم عهود ماهر

سكريبت مجنونتي تايا الفصل الرابع 4 بقلم عهود ماهر

سكريبت مجنونتي تايا الفصل الرابع 4 بقلم عهود ماهر

خبيت وشي ب إيدي بعدها..
..يا آنسة تايا أنتِ قاعدة هنا ليه
تايا ف نفسها.. ثانية الصوت ده.. أنا اعرفه.. رفعت وشي وبصتله لقيته هو بشحمه ولحمه اللي خطف قلبي
تايا قامت ومسحت دموعها.. الحمدلله إنگ جيت أنا ضعت وفلوسي إتسرقت تقريباً ومعرفتش أروح بس الحمدلله إنگ عديت من هناا
زين استغرب لگن إبتسم.. الحمدلله تعالي اوصلگ بقا
رگبت معاه ب فرحة وهو اللي ساق لگن مين اللي معاه ده 
يوسف.. هو أنتوا تعرفوا بعض إزاي
زين حگاله من أول ما إتقابلنا
يوسف.. صُدف گتيرة بس أنتِ بتعملي ايه هنا
تايا.. گنت رايحة لأخويا البنگ اللي بيشتغل فيه وعديت المگان اللي گنت هنزله علشان گنت سرحانة وجيت ارگب من هنا ملقتش معايا فلوس مع إن گان معايا أنا فاگرة بس تقريباً بقاا إتسرقت أو وقعت م الشنطة
زين.. متصلتيش على أهلگ
تايا.. ماما تليفونها بايظ ودته للراجل يصحله ومصلحهوش وإتصلت على سارة گذا مرة تليفونها مشغول وأخويا تليفونه مغلق 
يوسف.. ده گدة بقاا الحمدلله إن إحنا عدينا من هنا أصلاً گنا بنعدي من طريق تاني بس قولنا ده على حظگ 
تايا.. الحمدلله
زين بإقتضاب.. بعد گدة متمشيش لوحدگ 
تايا.. ولا هعملها تاني
“””””””””””””””
سلمى ببگاء.. راحت فين بس دي مجتش لييه ااااه ياااني
أدهم.. بتصل عليها تليفونها مغلق
سلمى.. أگيد عاملاه صامت ما هي دايما بتعمله گدة.. بعدين أنت دورت عليها گويس
أدهم.. دورت يا ماما وسألت الجيران وگله
سلمى..هتگوني روحتي فين بس يابنتِ يارب رجعلي بنتِ 
أدهم.. آمين أنا هنزل ادور تاني وهبلغ ف القسم
سلمى.. روح يابني خلي بالگ من نفسك بس
“””””””””””””””
وصلنا خلاص 
تايا بإطمئنان.. شگرا ليگ 
زين.. على واجبي
دخلت الشارع وهو فضل واقف لحد ما تخش البيت علشان يتطمن اگتر 
يوسف بغمزة.. شگلگ وقعت يازين
 زين.. لا وقعت ولا حاجة
يوسف.. يبقى هتوقعگ متقلقش
زين.. يالا علشان نروح الشرگة 
يوسف.. يالا يابرنس
__________
دخلت البيت وأول ما شفت مامتها حضنتها
سلمى.. گنتِ فين يابت وقعتي قلبي عليگي
تايا بعد ما حضنتها.. تعالي أحگيلگ
..يالهوي گل ده حصل أنتِ اللي غلطانة أصلاً علشان تمشي لوحدگ وبدماغگ وگتر خيره الراجل ده جدع وابن ناس 
تايا.. امال فين أدهم
سلمى.. راح يدور عليگي ويبلغ ف القسم 
تايا.. طب أنا هتصل عليه علشان ييجي 
لسة هتتصل لقته داخل من باب الشقة
تايا.. أدهم 
بص عليها وسألها گانت فين 
تايا.. ضعت ياخويا گنت رايحالگ البنگ وعديت المگان اللي هنزل فيه لأني مگنتش مرگزة ونزلت وملقتش معايا فلوس وتقريبا إتسرقت بقاا ولا وقعت
أدهم.. طب روحتي إزاي
حگتله وقالتله تعرف زين إزاي
أدهم.. گل ده ظابط محترم والله
تايا.. شوفت على حظي 
أدهم.. قولي الحمدلله بس متروحليش تاني ولا لوحدگ 
تايا.. طب أدهم گنت عايزة أقولگ ع موضوع
أدهم.. قولي 
سلمى.. هقوم اجهز الأگل يولاد
تايا.. هو أنتِ عاملة أگل يعني
سلمى.. اهاا هحطه بس ع السفرة
وقامت
تايا.. أدهم بص أنا عايزة أنزل تدريب ف شرگة گانت منزلة إعلان
أدهم.. انهو شرگة
تايا.. شرگة معروفة جداا 
أدهم.. اسمها ايه يعني
تايا.. العابدين للمعمار والإستثمار
أدهم.. هيقبلوگي أصلاً
تايا.. أدهم أنا نازلة تدريب ولو لقوني حلوة هيخلوني 
أدهم.. تمام وعلشان أنا هبقى مشغول هقول ل أحمد يوصلگ بس ده لو إتقبلتي يعني
تايا.. ممم تمام خلاص إتفقنا بس بالله عليگ خليگ بگرة علشان هروح أقدم هناگ أنا وسارة گنا متفقين من زمان 
أدهم.. حااضر 
…………
تايا.. هتصل ع الزفتة 
..ألوووو
تايا.. ايه يازفتة اتصل عليگي ومتروديش ليه 
سارة.. أسگتي هحگيلگ اللي حصل
تايا.. تستاهلي 
سارة.. يا باردة
تايا.. المهم أنا بقاا هحگيلك ع اللي حصل معايا
سارة.. الله الله ع الصُدف دي لأ بقاا ده أنتِ ليگي مستقبل معاه
تايا.. بقولگ ايه أنا عايزاه يحبني ب أي طريقة
سارة.. مش لما تعرفي عنه حاجة 
تايا.. اه صح المهم هنروح بگرة نقدم ع الشغل وأدهم هيودينا
سارة.. تمام بس يارب يقبلونا 
تايا.. يااارب ياختي
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية توأمان وقلب واحد للكاتبة إيمان المهدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!