Uncategorized

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الرابعة 4 والأخيرة بقلم غادة محسن

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الرابعة 4 والأخيرة بقلم غادة محسن 

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الرابعة 4 والأخيرة بقلم غادة محسن 

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الرابعة 4 والأخيرة بقلم غادة محسن 

سليم : انا بحبك 

رزان بخضه : انت انت بتقول اي لا مينفعش اكملت بهستريا ودموع لا مينفعش مينفعش مشيت وسابتوا وهو مصدوم 

سليم : رزان استني رزززززززززان حااااااااسبي 

محستش بنفسي غير وانا مرميه علي الارض وشايفه دمي وهو بيجري عليا محستش بحاجه غير سحابه سوده بتحواطني واستسلمت ليها 

سليم بدموع : رزان رزان فوقي ي قلبي متوجعنيش عليكي رززاااان اطلبوا الاسعاف بسررررررررررررررررعه 

الاسعاف جت وخدتها علي المستشفي وهي سايحه في دمها وانا هموت من الخوف عليها

وصلني المستشفي شلتها ونزلت 

سليم بزعيق : عاااايز دكتورررررره بسرعه ي بهايم

ممرضه : استاذ سليم اهلا وسهلا 

سليم بزعيق : بلا اهلا بلا زفت بقووووول عااااايز دكتوره بسررررعه مش فاهمه يلااااااااااااااا 

خافت الممرضه جه دكتور 

سليم : قولت عاااااايز دكتوره 

دكتور باحترام : مفيش دكتوره هنا دلوقتي سليم بيه 

سليم : ادخل بس اياك تلمسها فااهم 

دكتور بتوتر : اذاي حضرتك امال هكشف اذاي 

سليم بزعيق : انا قولت الي عندي ادخل بسررررعه 

دخل الدكتور 

الدكتور : دي محتاجه عمليه انقولوها بسرعه علي اوضه العمليات لازم نوقف النزيف ده بسرعه 

الدكتور خرج وهما مودينها علي اوضه العمليات 

سليم بفزع : في اي مالها مودينها فين 

الكتور بعمليه : محتاجه عمليه ولازم نوقف النزيف ومحتاجه نقل دم

سابوا ومشي وهو هيموت عليها وخايف لتسيبوا 

سليم بدموع : لا لا هي مش هتسبني لا هي هتفوق وهتبقا كويسه يااارب قومها بالسلامه انا عشقتها انا هموت بعدها والله قومها بالسلامه يارب 

بعد ساعه خرج الدكتور 

سليم : ه هي عامله اي دلوقتي 

الدكتور بعمليه : الحمدلله قدرنا نوقف النزيف هي دلوقتي تحت تاثير البنج ساعه وهتفوق بس هتحس بوجع نتيجه العمليه 

سليم : الحمدلله شكرا ي دكتور وبعتذر علي الي حصل مني 

الدكتور بابتسامه : العفو علي اي دا شغلنا 

سليم : ممكن ادخلها 

الدكتور : اه طبعا 

دخل سليم الاوضه وجاب كرسي جمب السرير وقعد جمبها ومسك ايديها وباسها وقال 

سليم بحب : كده كده كنتي هتوقفي قلبي عليكي ليه جريتي مني وعملتي كده انا بحبك ولا يمكن اذيكي انا بعشقك ي رزان فاكره اول يوم قابلتك فيه انا كنت اعرفك قبليها بكتير وكنت عارف انك بتحبي احمد الي معانا في الكليه كنت بموت كذا مره في اليوم وانا شايف حبك ليه علشان كده سبتك وسافرت بره انا مقدرش اشوف حب عمري بيضيع قدامي علشان كده سبتك ومعرفتش حاجه عنك تاني رجعت شفتك بس شفتك حزينه ملامحك باهته معرفتش اي سبب الحزن ده كان نفسي اجري واخدك في حضني واقولك متزعليش مفيش حد يستاهل زعلك كان نفسي اطمن قلبي عليكي بس انتي معرفتنيش فاكره لما قلتلك هنتقابل تاني فاكره قلتلي اي لو ربنا شاء وربنا شاء وجتيلي الشركه علشان تشتغلي فرحت اوووي ان هفضل جمبك طول الوقت بس افتكرت انك لسه بتحبي احمد كنت بحاول ابعد عنك بس مقدرتش والله اني ابعد لحد ما  يوم حاولت اعرف منك ان في حد في حياتك ولا لا فرحت اووووي لما عرفت ان مفيش حد بس كنت مستغرب انك زعلانه قلت ممكن لسه بتحبيه بس بعد كلامك اتاكدت انوا طلع من حياتك انا بحبكك ي رزان انا بغشقك مش بس بحبك بس مستحيل اسيبك تضيعي مني تاني بحبك ي قلبي سليم بعشقك ي رزان 

رزان : ااااه 

سليم بفزع : رزان حبيبتي انتي صحيتي 

رزان : هو اي الي حصل 

سليم : مفيش حاجه ي حبيبتي عاملتي حادثه 

رزان : اي حداثه طب بابا فين عرف 

سليم : لا نسيت قلوا معيش رقموا 

رزان: لا كويس انك مقلتلوش

بعدين افتكرت الي حصل قبل الحادثه 

رزان : ابعد ي سليم 

سليم باستغراب : لا مش هابعد وكفايه كده ليه ليه مينفعش احبك ليه 

رزان بدموع : مينفعش مينفعش انا مش هعيد نفس التجربه تاني سبني في حالي مش عايزه حد في حياتي تاني 

سليم استغرب من كلامها  ومش فاهم حاجه 

سليم : حد تاني اي رزان انا بحبك والله ومقدرس ابعد عنك رزان تتجوزيني 

رزان : هتتجوز مطلقه 

سليم بصدمه : انتي بتقولي اي 

رزان بدموع : اي الغريب اتجوزت واطلقت وانا مش عايزه حد في حياتي تاني مش عايزه الي حصلي يتعاد تاني واطلع رهان سبني في حالي ارجوك وحياه اغلا حاجه سبني في حالي 

سليم بحب : بس انا بحبك رهان اي انا مش فاهم حاجه ومش عايز افهم انا عايزك انتي وبس انا والله بحبك ي رزان حتي لو انتي مطلقه انا بحبك 

رزان : وانا مش عايزك مش بحبك 

سليم : كذابه الكذب باين في عينك انتي بتحبيني 

رزان بزعيق : قلت لا سبني في حالي بقا ابعد عني 

سليم بعند : مش هسيبك ي رزان مش هسيبك ابدا مش هقرر غلطتي تاني 

رزان : غلطه 

سليم : ايوه غلطه لما سبتك لاحمد انا عارفك من ايام الجامعه وحبيتك واتمنيت انك تكوني ليا بس شوفت حبك لاحمد علشان كده بعدت عنك وسافرت ورجعت وانا متاكد اني مش هسيبك تاني  شفتك وانتي قاعده علي البحر كان باين عليكي الحزن كنت زعلان علي زعلك ملامحك كانت باهته وانا مكنتش متعود عليكي كده كنت متعود علي البنت الجميله الشقيه المرحه الي طاقه الدنيا كلها فيها كنت مفكر انك لسه بتحبي احمد بس لما سالتك بتحبي حد من كلامك ساعتها عرفت انك بعدتي عنوا ونستيه بس لسه حزينه وانا مش عارف ليه انا بحبك ي رزان ومستحيل اسيبك ابدا مهما حص ابدا انتي فاهمه حتي لو هتجوزك بالغصب 

رزان مصدومه من كلامه ومش عارفه ترد دموعها بس هي الي بتنزل علي خديها 

سليم بيمسح دموعها برقه وقال 

سليم بحب : متعيطيش ي قلب سليم محدش يستاهل دموعك دموعك دي بتقتلني 

رزان بدموع : بس انت متعرفش حاجه عن… 

سليم : لا اعرف واعرف كتير 

رزان بدموع : لا متعرفش حاجه انا هحكيلك وانت تقرر عايزني ولا لا  وحكت ليه كل حاجه من ضرب احمد ليها والاهانه وخيانتوا في الأخر 

سليم بغضب : يابن****** اقسم بالله لو شفتوا هموتوا ابن ****** يعمل فيكي ابن*******  اكمل بزعيق وانتي سكتي ليه كل ده مقلتيش لحد ليه لييييييه كنتي بتسبيه يضربك ال****** ابن ال******** 

رزان بدموع وخوف : س..سليم ا..اا.انا خايفه منك 

سليم شاف خوفها منوا ندم علي الي عملوا راح واخدها في حضنوا جامد وقال 

سليم : انا اسف انا اسف ي قلبي انا اسف متخفيش مني انا امانك وحمايتك ي قلب سليم  وحياه ربنا لجبلك حقك من ال******ابن***** 

رزان بخضه : لا لا ي سليم ملكش دعوه بيه ونبي 

سليم بغضب بغيره : ليه ان شاء الله مكنش لسه بتحبيه  دا انا اموتك انتي وهو 

فرحت رزان علي غيره الواضحه 

رزان : انا مش خايفه عليه انا خايفه عليك انت متاذيش نفسك بسببوا سيبوا خلاص هو دلوقتي بيتعاقب بتانيب ضميره 

سليم بفرحه : بجد خايفه عليا يعني بتحبيني 

رزان بكسوف : س سليم بس بقا 

سليم بضحك : يسلملي المكسوف رزان قلب سليم عايزه اسمعها منك 

رزان بكسوف : ب بحبك ي سليم 

سليم حضنها من كتر الفرحه 

سليم بفرحه : وانا بعشقك ي قلب سليم 

رزان بخضه : سليم انا لازم اروح زمان بابا قلقان عليا 

سيلم : حاضر يلا هروح اشوف الدكتور ونروح 

سابها سليم وخرج وهي فرحانه انها اعترفت بحبوا ليها هي مستغربه نفسها ان  الشعور ده محستهوش مع احمد  يمكن علشان مكنتش بتحبوا جه سليم وخرجوا ووصلها البيت 

سليم : تعالي هنزل معاكي علشان مش هتقدري تمشي لوحدك 

رزان : بس 

سليم : يلا ومن غير كلام 

نزل وزنزلها من العربيه وسندت عليه وطلعوا البيت خبطت علي الباب لحد ما فتح الباب 

كريم : رزان رزان بنتي اي الي حصلك 

رزان : مفيش ي حبيبي عملت حادثه بس 

كريم بخضه : حادثه حادثه اي ي رزان بص ورها لقا شاب واقف وراها 

رزان : نسيت اعرفك ي بابا دا استاذ سليم الي بشتغل في الشركة عنده وهو الي ساعدني لما عملت حادثه 

كريم : اهلا وسهلا يبني اتفضل ادخل ادخلي ي رزان في حد عايزك جوه 

رزان باستغراب : مين 

كريم : ادخلي وهتعرفي 

دخلت وانا مش عارفه مين ممكن الي يكون عايزني دخلت الصالون وشفته قاعد وراسه في الارض وباين عليه الندم وخس جدا وملامحه باهته رفع وشه وشافني اول ما شافني لامعت عنيه قام وجري ناحيتي 

احمد بندم وحزن : رزان علشان خاطري سامحيني انا مش عارف اعيش من غيرك انا بحبك والله ارجعيلي وحياه اغلا حاجه عندك 

بصيت علي سليم لقيتوا واقف وباين علي ملامحه الخوه وبصلي واكن بيقول لا مترجعيش معاه خليكي معايا انا 

بصيت تاني لاحمد وقلت 

رزان : معلش بس انا مقدرش ارجع معاك انا وجد  قلبي معاه وشاروت ناحيه سليم مستحيل اسيبه انا حسيت بشعور غريب حسيتوا معاه وعمري ما حسيتوا معاك انت غلطه في حياتي او ممكن منقلش غلطه ممكن نقول درس واتعلمت منوا حاجات كتير اوووي واولهم اني لازم القي الحب الحقيقي وانا محبتكش كان تعلق اعجاب ممكن تقول اي حاجه الي حب انا منستش اي حاجه عملتها عارف ليه علشان الي حصلي منك كان درس ولازم اتعلم منوا الي بيحب مبيخنش وانت خونتني انت عارف انا مش زعلانه علي خيانتك علشان انا محبتكش ابدا وعمري ما هحبك انا حبيت سليم لقيت قلبي معاه هو وبس 

احمد بندم : بس انا ندمت والله وبحب… 

قبل ما يكمل كلامه هوبا بكس خماسي سداسي من سليم 

سليم بغضب : اننا منستش اهانتك وضربك ليها يا ابن******* لولا انها محلفاني اني مجيش جمبك كنت نسفتك من علي وش الدنيا اطلع برررررره ومشفشك وشك تاني برررررررره 

طلع بره وهو يعاني متبهدل ضرب لقيت سليم قال 

سليم : لو سمحت يا حمايا انا عايز اكتب علي رزان دلوقتي 

كريم : دلوقتي ي بني طب خليها بكره 

سليم : لا ي حج معلش انا عايز اكتب عليها دلوقتي 

كريم : طب ناخد رايها طيب 

سليم بابتسامه : هي موافقه متخفش 

انا واقفه مصدومه من كلامه مفقتش غير علي كلمه 

“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ” 

هوبا في ثانيه لقتني في حضنوا 

سليم : مبروك عليكي ي قلب سليم 

رزان : دا بجد ولا بتخيل 

سليم بضحكه رجوليه : لا بجد ي قلب سليم 

رزان بهيام : ضحكتك حلوه اوووي 

سليم بغمزه : عارف ي قلبي بس انتي احلي بكتير 

رزان بكسوف : سليم 

سليم بعشق : سليم بيعشقك ي قلب سليم بحبك ي قلبي 

رزان بحب : بحبك ي سليم  وجد قلبي معاك انت وبس 

سليم بعشق : وسليم بيعشقك ي رزاني 

رزان بحب : بعشقك ي سليمي

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية ثباتها أرشدني للصواب للكاتبة منة ممدوح.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!