Uncategorized

رواية أحبني متمرد الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا

 رواية أحبني متمرد الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا 

سليم: انا عايز اخطبها انا.. 

محمد: تخطب مين؟ 

سليم بتوتر: نور… انا حاسس اني هعرف اتعامل معاها في الشهر ده مع اني متأكد انها هتسافر اول مايخلص بس يعني…

محمد: انا قولت كلمتي قدام عمامك.. وطارق بردو هيعرف يتعامل معاها مش هيعذبها هو 

سليم: ياجدي افهمني….

محمد: في ايه ياولدي..انا سبق وعرضت عليك تخطب امنيه بنت عمك وانت قولت مش عايز تخطب دلوقتي

سليم: دي خطوبه مؤقته يعني اول مالشهر يخلص نور هتسافر…انا هحاول ابعدها عن صحابها واللي بتعمله ده 

محمد: انت بتحبها ياولدي!!

سليم وقف: لا ياجدي بس….

محمد: قدام مش بتحبها يبقي خلاص هتتخطب لطارق وده اخر كلام ولو عايز تخطب مش هتخطب غير بنت عمك امنيه….يلا قوم نام عندنا شغل الصبح بدري 

*سليم طلع من البيت بعصبيه*

_____________________

زينه: بس يستي وانا دلوقتي في خامسه طب ومكتوب كتابي 

نور: مكتوب كتابك!!

زينه: ايوا كنت بحب واحد زميلي في الجامعه بس هو قرر ييجي ويقول لاهلي وتكون كل حاجه في العلن وكتبنا الكتاب وهو فاضله سنه ويتخرج ونتجوز رسمي 

نور: بتحبيه!!

زينه: ايوا مالك مستغربه ليه؟

نور: كنت فاكره ان هنا كلكو بتتجوزو قرايبكو..جواز صالونات كله 

زينه: هو جدي بيحب يخطبنا لقرايبنا يعني شايف انه هيحافظ عليا عشان قريبي وكده بس سليم شايف غير كده 

نور باهتمام: اومال شايفه ازاي

زينه: سليم شايف ان القلب هو اللي بيختار مش جدي ولا حد شايف ان لو قلبك حب شخص هيحافظ عليكي عشان بيحبك مش عشان قريبك…شايف ان الجواز عن حب مش جريمه بالعكس شايفه سعاده…شايف ان الجواز عن حب مش فاشل ممكن تخليه ناجح وواخد امتياز كمان بس لو بتحبو بجد..شايف ان الحب ده احلي حاجه في الدنيا شايف الحب يعني  الحياه 

نور اتندهت: غريبه

زينه: هو ايه ده 

نور: لا لأ مفيش 

زينه: طيب الوقت اتأخر..اسيبك تنامي دلوقتي ونقعد مع بعض بكره

نور هزت راسها بموافقه: تصبحي علي خير 

* نور قامت تتمشي في الاوضه ووقفت عند الشباك شويه ولقت سليم قاعد وره البيت لوحدو *

نور: قاعد بيعمل ايه دلوقتي!!

___________________

*سليم كان قاعد بيغني وهو سرحان*

نور: صوتك حلو 

سليم بص بسرعه للصوت: نور!!

نور: فيه ايه!!

سليم وقف قدامها: مفيش انا… ايه اللي انتي لبساه ده!!

* كانت لابسه بنطلون قصير شويه وتيشيرت بكات وبشعرها *

نور علي هدومها باستفهام: فيه ايه!!

سليم بعصبيه: انتي ازاي تنزلي كده!! افرضي حد شافك 

نور قعدت مكانه: بصيت قبل ماانزل ملقتش حد 

سليم: نور اطلعي غيري هدومك دي 

نور: اعتقد انت عارف ان كل هدومي كده ومستحيل البس العبايه دي تاني الجو حر اوي ومش هقدر البسها 

سليم: طيب يلا قومي اطلعي فوق 

نور بصتله: اومال فين الجاكت!!

سليم: جاكت ايه 

سليم: يعني المفروض تكون لابس جاكت وتقلعه تحطه علي كتفي وكده 

سليم ضحك: انتي الافلام لحست عقلك 

نور: وفيها ايه!! مش من حقي اعيش love story زي دي يعني؟!!

سليم: لا مش من حقك ويلا اطلعي 

نور وقفت قدامه: وليه بقي!! مش انت قايل لزينه ان الحب يعني الحياه 

سليم: هه كلاام.. الدنيا مش كده يبنت عمي 

نور: كنت متأكده انك متعرفش يعني ايه حب.

سليم: وانتي بقي اللي تعرفيه!! 

نور: ايوا طبعا.. بس انت هتعرف منين وانت مجرتهوش 

سليم: وانتي جربتيه فين ان شاء الله!! متنسيش انك هتتخطبي لابن عمك بكره او بعده

نور: دي خطوبه مؤقته 

سليم: ممكن تحبيه مين عارف 

نور: عايزني احبه!!

سليم: طارق كويس ولما تعرفيه ممكن تحبيه..

نور: عندك حق…. انا طالعه تصبح علي خير 

سليم: وانتي من اهله

_______________________

*نور دخلت البيت وسمعت صوت *

_ انتي مين!!

نور بتوتر: انا نور..

سليم دخل وراها وكانت واقفه مع حد: طاارق؟!!

************************

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!