Uncategorized

رواية معذبتي الفصل الرابع 4 بقلم منى

 رواية معذبتي الفصل الرابع 4 بقلم منى
رواية معذبتي الفصل الرابع 4 بقلم منى

رواية معذبتي الفصل الرابع 4 بقلم منى

ميرا كانت خارجه تشرب بعد ١٢ بالليل سمعت هند وهي بتتكلم بصوت واطي ميرا لاقيت نفسها بتسمع خالتها بتقول ايه واتصدمت من ال سمعته
هند بصوت واطي ????… مش نافع اي حاجه من اللي مخططالو يا حبيبي انا عارفه ابني مش هيسيبها مش داخل عليه حوار اني عايزه ابقى جده دا
سكتت بتسمع الطرف التاني
هند ????… مفيش غير الحل ال انت قولت عليه ياقلبي نخلص منها لان البت الخايبه اللي عندي مش عارفه تعمل حاجه ومفيش وقت انا خايفه نخسر كل حاجه في ثانيه
سكتت تاني وبعدين اتكلمت بنفس الصوت الواطي
هند ????????…. هنخلص منها ازاي و امتي وهنجوزه اللي ماتتسمي اللي عندي ازاي انا زهقت وعايزه اخلص
ميرا اتصدمت ???? من اللي سمعته لدرجه ان الدنيا لفت بيها وكانت هتقع مسكت ف تربيزه جمبها و حست ان خالتها شافتها طلعت تجري ودخلت الاوضه وقفلت على نفسها فضلت تتنفس بتوتر و مثلت انها نايمه من خوفها من خالتها
هند حست بحركه قفلت مع الي بتكلمه وقامت اتسحبت بس لاقت اوضه ميرا مقفوله ومفيش حد اتنهدت بارتياح ودخلت ع اوضتها
_____________________بقلم_مني
تاني يوم الصبح زينه قامت ملقتش ياسين جمبها استغربت و قامت تشوفه ملقتوش في الشقه كلها طلعت تلفونها ورنت عليه
ياسين بجمود ????… الو
زينه ????… انت فين صحيت ملقتكش
ياسين ببرود ????… نزلت الشغل ايه ممنوع
زينه بصوت مخنوق ????… انت بتعاملني كده ليه انا مش فاهمه؟
ياسين ????????… بعاملك ازاي يعني في ايه ع الصبح واحد صحي راح شغله فيها ايه دي
زينه ????????… مفهاش حاجه توصل بالسلامة.. سلام
ياسين ????… سلام
_____________________بقلم_مني
صبا وصلت الشركه وبدأت تشوف شغلها لاقت رقم غريب بيرن عليها ردت
صبا ????… الو
… ????… احلى واحن الو في الدنيا
صبا ????????… نعممممم انت مين يامهزء على الصبح
… ????…. نصيبك وقدرك انا
صبا مستنش تسمع وقفلت في وشه وعملت للرقم بلوك وفي خلال دقيقه تلفونها رن بصوت رساله من رقم غريب و فتحتها
????… بتقفلي ف وشي وبتعمللي بلوك تمام يا مزه اشوفك قريب واعرفي ان ال عملتيه له حساب كبير يا ام مالك ????
صبا مهتمش بالرساله ومسحتها وبدأت تكمل اللي كانت بتعمله
_____________________بقلم_مني
ياسين وصل الشركه وهو مخنوق دخل ل كريم اللي كان مركز في اللاب بتاعه ومحسش بدخول صحبه
ياسين وقف قدام المكتب واتكلم
ياسين بضيق… كرريم انت يابني
كريم من غير مايرفع راسه عن اللي بيعمله… هاه عايز ايه
ياسين ????… سيب اللي في ايديك وبصلي انا ع أخرى
كريم بصله ولاحظ فعلا ملامح وشه
كريم… في ايه حصل
ياسين… الهانم عملالي حوار طويل عريض عشان توصل هي وابوها لهدف في دماغهم
كريم… هدف ايه وهانم مين احكيلي براحه ومن الاول
ياسين حكاله كل حاجه من وقت الكابوس ال شافته في تركيا لحد اللي حكتهولو وهما سوا
كريم بهدوء… وانت كان رد فعلك ايه؟
ياسين بضيق… قلتلها تهيؤات وادتها ضهري ونمت
كريم بدهشه… نعم مراتك كانت منهاره بتكلمك وهي بتعيط وانت تديها ضهرك وتنام دا بدل ما تخدها في حضنك و تحسسها انك جمبها وسندها؟
ياسين كشر… بقولك دي خطه عشان
قاطعه كريم بعصبيه… خطه ايه وزفت ايه ومن امتى و زينه بتفكر كده لو عايزه كده كانت قالتلك من قبل ما تتجوزو مش دي زينه ال رفضت شباب ميترفضووووش واخترتك انت ضعيت جمبك ٨ سنين لحد ما ابوها وافق وابوها اصلا يعمل كده لييييه كان شرط عليك قبل ما تتجوزو ان دا يحصل لو دماغه كده دا راجل محترم مش بتاع خطط يا ازكى اخواتك
ياسين… بقولك ايه هو مفيش غير كده هيكون ايه يعني حرامي هيلعب معاها يقفل الميه ويفتحها ولا جو عفاريت و كلام فاضي
كريم… معرفش اللي اعرفه ان رد فعلك مع مراتك غلط يا ياسين
ياسين… يووو انا رايح مكتبي سلام
____________________بقلم_مني
ياسمين صحيت من النوم على صوت رساله زي اللي بيوصلولها من مده
????… جوزك بيخونك فوقي لنفسك قبل فوات الأوان
ياسمين قفلت الرساله وفضلت مكانها تعيط مخنوقه وجواها افكار كتير سلبيه لاقيت تلفونها بيرن برقم زينه ردت
زينه ????… صباح الخير… صحيتك؟
ياسمين ????… صباح النور لا ابدا انا صاحيه بقالي شويه
زينه ????…. طب ما تيجي تقعدي معايا شويه مخنوقه ومليش مزاج للشغل
ياسمين ????…. تعبانه شويه يا زينه وشكلي هقفل معاكي واكمل نوم لو صحيت قادره هكلمك
زينه ????… اوك سلام
ياسمين ????… سلام
ياسمين لنفسها… آخره اللي انا فيه دا ايه ياربي وياتري انا فعلا ظلماه معايا.. طب ما كنت قعدت اتفكيت شويه مع زينه لا لا بلاش تشيلي حد همك يا ياسمين هي اكيد مبسوطه وتعبت كتير ف حياتها ع ما اتجوزت هتيجي انتي تنكدي عليها سيبها في حالها وكملي نوم
____________________بقلم_مني
صبا كانت بتراجع الميلات اللي وصلت اتفاجأت بشريف واقف ادامها
شريف بابتسامه… صباح الخير
صبا ????… انت هنا ليه؟
شريف… طب قوليلي صباح النور الأول حتي
صبا.. استاذ شريف دا مكان شغلي لو في حاجه تخص سامر الله يرحمه كنت ممكن تكلمني ف التلفون وانا اجي المديريه بنفسي زي كل مره
شريف… بس انا مش جاي بخصوص شغلي انا جيلك بشكل شخصي
صبا… نعم شكل شخصي ازاي
شريف.. طب مش هتقوليلي اتفضل اقعد
صبا…. اللهم طولك ياروح لو سمحت أنجز انا بفقد اعصابي بسرعه
شريف… طيب طيب خلاص براحه انا محتاج اتكلم معاكي في موضوع يهمك اوي ف ياريت بهدوء نتفق على معاد ونتقابل ف مكان نتكلم براحتنا
صبا ????… معاد إيه ومكان ايه هو في ايه بالظبط لو سمحت اتفضل عايزه اكمل شغلي مفيش مواضيع شخصيه بيني وبين حضرتك
شريف بثقه… لاء لاء دا فيه وفيه كتير كمان بصي هتحددي معاد وتيجي تسمعي مني الكلمتين احنا تمام وحبايب هتعندي معايا هفضل كل يوم انطلك هنا وف بيتك كمان ها قلتي ايه؟
صبا ????… مبتهددش على فكره
شريف… مش تهديد إد ماهو اصرار انك تسمعيني لو سمحتي وافقي مش هاخد من وقتك اكتر من ربع ساعة وبس
صبا بنفاذ صبر…. طيب انا انهارده مش فاضيه بكره ان شاء الله ساعه ٦ ف كافيه الي بعد الشركه بشارعين
شريف… تمام عارفه نتقابل بكره سلام
صبا بصتله ومردتش تلفونها رن برقم زينه ردت
صبا ????… الو
زينه ????… ازيك يا صبا
صبا ????… تمام يا حبيبتي انتي عامله ايه
زينه ????… انا مخنوقه اوي ما تيجي تقعدي معايا شويه
صبا بأسف ????… انهارده مش هقدر للأسف مستاذنه من شغل بدري ساعتين عشان معزومه عند حماتي ممكن بكره ااه بكره عندي مشوار
زينه ????… خلاص يا حبيبتي ولا يهمك يلا هسيبك تلحقي تخلصي ال وراكي بقا
صبا ????… اوك هكلمك اكيد
زينه ????… اوك سلام
صبا ????… سلام
____________________بقلم_مني
ميرا قامت من النوم مقرره انها تروح لكريم وتحكيله كل اللي سمعته اتصدمت في خالتها وكانت عارفه ان الموضوع اكبر من انها تتصرف فيه لوحدها
بس هند رخمت عليها ومخلتهاش تغيب عن عينيها لحظه عشان تتأكد ميرا سمعت حاجه ولا لا حتى تلفونها خدته منها بحجه ان تلفونها باظ فجأه و هتاخد تلفونها تعمل منه مكالمات
_________________
بقلم_مني
زينه قفلت مع صحابها حست انها مخنوقه لوحدها تماما طلعت الاجنده بتاعتها وبدأت تكتب
احساس صعب اوى لما يكون الشخص اللى انت حاربت عشانه الناس كلها حتى اقرب الناس ليك وان المفروض يكون سند ودعم ليك مايحسش بيك ويستخف بوجعك وخوفك ويتعامل معاك ببرود بتحس ساعتها انك مقهور لدرجة انك ممكن تتمنى الموت وبتشك فى نفسك واختيارك وفى اللحظة دى محدش هيحس بيك حتى اصحابك القربين منك اوى كل واحد فيهم هيتلهى فى حاجة لدرجة انك هتستغرب لية محدش هيحس بيك وهتتعب اوى من التفكير ومش هيكون فى حل غير انك تعيش مع احزانك فى وحدتك
خواطر-بقلم-همسة-عبد المهيمن
همسة-حنين
خلصت اللي كتبته وهي دموعها نازله قفلت الاجنده و جت تتحرك النور قطع ثبتت مكانها من الخوف جواها احساس قوي انها مش لوحدها فجأه ????لاقت الخلاط صوته جاي من المطبخ و شغال و في ضوء بسيط جاي من الحمام????
طلعت تلفونها ورنت على ياسين رد بعد تاني مره اتصال
زينه برعب ????…. ياسين الحقني
ياسين بخضه ????… في ايه انتي كويسه
زينه بعياط ????… في حد معايا في الشقه انا خايفه
ياسين ????????…. حرامي طب طب هو فين بالظبط وانتي فين
زينه ????????…. انا في اوضتي النور قاطع والخلاط اشتغل لوحده ف مطبخ و
قاطعها ياسين ????…. والله الخلاط شغال مممممم دا حرامي عطشان بقا بيعمل لنفسه عصير يبل ريقه مش كده… بقولك ايه انا زهقت من التمثيليه دي تمام سلام
زينه بصت للتلفون بزهول تام للدرجه دي هو مش فارق معاه اللي بيحصلها للدرجه دي مصعبتش عليه ولا حس بلهفه او حزن من نبره صوتها فاقت من ذهولها على صوت خروشه جاي من الحمام
مبقتش عارفه تفضل مكانها ولا تقوم تشوف في ايه وزي ما كل حاجه بدأت فجأه اختفت فجأه النور رجع وصوت الخلاط وقف ومفيش أصوات جايه من حمام ونور حمام مطفي زي ما كان
قامت شغلت اللاب و شغلت سوره البقره بصوت عالي جدا و كانت بتترعش من الخوف والقهره
____________________بقلم_مني
ياسمين قاعده سرحانه في الوضع اللي هما فيه وقررت انها تقنع كريم انه يتجوز تاني وبتشوف طريقه تقنعه بيها تلفونها رن برقمه ردت
ياسمين بصوت مخنوق ????…. الو
كريم بلهفه ????… حبيبتي مال صوتك؟
ياسمين ????…. ماله صوتي انا كويسه اهو
كريم ????… بت خليني هادي وانطقي في ايه
ياسمين ????… مفيش قلت هو بالعافيه هترجع امتى ولا متصل ليه اصلا
كريم ????… اااه فهمت طيب يا سمسم البسي واجهزي عشان عندي غدا عمل ومحتاجك معايا خصوصا ان صبا مستأذنه انهارده
ياسمين ????…. يوووو ضروري يعني
كريم بحب ????… اه يا قلبي ضروري اوي يلا ساعه واكون تحت البيت سلام
ياسمين قفلت وقامت تجهز وهي مقرره هتخلص الموضوع انهارده
_________________
بقلم_مني
ميرا مثلت انها هتنام شويه ودخلت اوضتها فضلت فيها كتير حست بهند بتتكلم في تليفون قامت تتسحب وتسمعها
هند بصوت واطي ????… عملت زي ماقلتلي وطلعت مسمعتش حاجه بتتصرف طبيعي جدا لو فيه حاجه كنت حسيت
سكتت شويه وكملت
هند ????…. انا مش عارفه ليه رابط جوازنا بنجاح خطتنا… طب مانتجوز عرفي ونكمل اللي انت عايزه ومتخافش محدش هيعرف حاجه ولا هيخطر ع بالهم حتى أنه انت
سكتت وكملت
هند ????… انت بتوحشني وبينا مسافات والموضوع طول وبوخ ايه بقا انا مش بوحشك
سكتت وكملت
هند ????… طيب ياحبيبي امرك زي ماتحب سلام بقا ل ميرا تصحي
هند قفلت وميرا حيرتها زادت اكتر واكتر مين ال خالتها بتكلمه وتتجوز عرفي ازاي وخطه ايه اسئله كتير في دماغها ملهاش اجابه
____________________بقلم_مني
امال قررت تزور اختها في البيت وبعدها تطلع ع بنتها وصلت عند ناديه استقبلتها ببرود شويه
امال… عامله ايه دلوقتي طمنيني عنك
ناديه بهدوء… انا كويسه الحمد لله تمام جدا
امال بحب… يارب ديما ياحبيبتي… مفيش اخبار عن هنا
ناديه بضيق…. عادي يعني بدأت تستقر هناك وهتبقى تيجي ع قد ماتقدر تشوفنا
امال… مالك يا ناديه بقالك كام يوم متغيره معايا انا زعلتك في حاجه
ناديه كانت هترد قاطعها صوت صبري جوزها
صبري… وهتزعل منك ليه بس يا مدام امال اهلا اهلا نورتينا
امال.. اهلا بحضرتك يا استاذ صبري
صبري بص ل ناديه بصه تحذير
ناديه بتوتر…. انا انا بس لسه مش عارفه اتخطى موضوع هنا مفيش حاجه تانيه
امال… ربنا يهديها ويسعدها مكان ماتكون يارب
صبري بابتسامه… اللهم امين… واخبار زينه ايه وحشتنا والله
ناديه ????.. اه والله
امال.. كويسه الحمد لله هنزل من عندكم اعدي اشوفها ماتيجي معايا ياناديه
ناديه لسه هتعترض قاطعها صبري تاني
صبري.. ومالووو تروح وتبارك وتقعد معاكم شويه اهو تغير جو بدل كأبه اللي هي فيها دي
ناديه بصت لصبري بغيظ وسكتت.
امال… معاك حق يا استاذ صبري يلا يا ناديه قومي البسي هستناكي
قامت ناديه وهي عماله تتمتم بكلمات من غيظها من جوزها
_____________________بقلم_مني
كريم وصل بيعربيته رن علي ياسمين نزلت كانت لابسه فستان ابيض فيه ورد أخضر حماله عريضه وفتحه صدر مربعه وسايبه شعرها مفرود وميكب خفيف
كريم بحب… ايه القمر دا يافراولتي
ياسمين بخجل… احم شكرا يلا اتحرك بقا
كريم ????… نهارنا ابيض ان شاء الله
كريم وصل قدام محل ورد قالها ثانيه وراجع دخل دقيقه وخرج معاه بوكيه ورد كبير و رقيق من الالوان الي ياسمين بتعقشها
ركب وحط الورد على رجلها وطلع بالعربيه من غير ولا كلمه
ياسمين… ودا اسمه ايه بقا
كريم.. ثواني وهتعرفي
شويه و وقف قدام محل كبير اسمه صانع السعاده للشكولاتات دخل ودقيقه وخرج معاه بوكس شيك اوي فيه كل أنواع الشكولاته الي هي بتحبها (
ياسمين بصتله اوي وغصب عنها ابتسمت ونسيت اي حاجه كنت بتفكر فيها ركب وحطه بردو ع رجلها واتحرك من غير ولا كلمه
ياسمين بابتسامه… ايه دا كمان هو في ايه
كريم بجديه… قلت شويه وهتعرفي اصبري
شويه وقف قدام محل ماك ونزل وهي مستغربه ومش فاهمه رجع معاه شنطتين حطهم ع رجلها وكرر اللي عمله فتحت لاقت الوجبه اللي بتحبها بيج تستي ومعاها بطاطس كبير وصوص باربيكيو كتير
ياسمين… كريم احنا مش رايحين غدا مع ناس هندخل عليهم بوجبات من ماك قله زوق دي مننا
كريم كشر… بت متعصبنيش وانا حلو كده قلت اصبري علي رزقك
ياسمين ضحكت بصوتها كله وسكتت
كريم وقف قدام يخت كبير
كريم… يلا انزلي
ياسمين ????… انزل فين
كريم فتح الباب اللي ناحيتها مسك الورد و بوكس شكولات
كريم.. هاتي انتي الاكل وتعالي ورايا يلا
ياسمين شالت الشنط ونزلت ومشيت وراه دخلو اليخت كريم قابل راجل اتكلم معاه شويه والراجل دخل مكان القياده وهما نزلو في اوضه فيها تربيزه و كرسيين وعليها شمع و ورد صناعي احمر في كل مكان
كريم خد منها الاكل حطه على الترابيزه و حط البوكس ومسك البوكيه وادوهلها وهو بيبوس ايديها
كريم بحب.. اللي انتي بتفكري تقوليه انسيه خالص يا حبيبتي
ياسمين ????.. انت عرفت منين اني هقولك حاجه
كريم وهو بيسند جبينه على جبينها
… حبيبتي انا بفهمك من غير ماتتكلمي من اول ما قلتي الو وانا فهمت اني هتتعصبي وتخلقي مشكله عشان تبعدي (خد نفس طويل) ريحي نفسك وريحني انا مش هبعد عن حضنك مهما حصل حرام عليكي ليه بتعملي فينا كده انا مقدرش ابعد عنك
ياسمين بتسمع كلامه وهي مغمضه عينها بتحاول تقوى نفسها لأنها بتحبه فكره انها ظلماه مسيطره عليها وكل اللي بيعمله بيخليها تحس انها انانيه اكتر
كريم… حبيبتي اتكلمي المره دي اخر مره هنتكلم في موضوع دا فقولي كل اللي جواكي خلينا نطلع كل الي جوانا وننهي الحوار اللي مش بيخلص دا لانه بوخ اوي
ياسمين اتكلمت بصوت مخنوق… انا مش قادره اكمل كده وانا حسه اني ظلماك انا روحي فيك يا كريم سعادتك هي هي سعادتي انا موافقه تتجوز وهفضل معاك لاني مقدرش ابعد ارجوك وافق بدل ما يجي يوم واحس انك بتكرهني وشايفني سبب تعاسه ليك
كريم حاول ميتعصبش ويتحكم في انفعاله… حبيبتي ظلم ايه وكره ايه اللي بتتكلمي عنه انتي عمرك حستي اني مش مبسوط عمرك شوفتني مضايق او مخنوق من اي حاجه تخصنا الحمل دا حاجه في ايد ربنا مش في ايدينا وانا راضي وصابر و عشمي في ربنا كبير عوضه قريب ان شاء الله انا مش هقدر ابعد ولا اقدر اتجوز غيرك ياسمين مش هقدر المس ست غيرك مفيش ستات في الكون بعدك اصلا بلاش ننكد على نفسنا كل وشويه في موضوع مش ف ايدي ولا ايديك ولو ع ماما خلاص انا مش هخليكي تحتكي بيها تاني نهائي مش هتكون موجوده في حياتنا فراولتي انا بحبك ومش هكون مع غيرك مهما حصل ممكن خلاص بقا
ياسمين دموعها نزلت… كريم انا انا
كريم ????… بتحبيني اوي عارف
ياسمين كشرت… تصدق انك رخم
كريم… رخم بس قمر متنكريش
ياسمين ????…. ممممم مش اوي يعني
كريم قرب منها وباس راسها… ربنا يخليكي ليا ومتبعديش عن حضني لحظه واحده
ياسمين… ويخليك ليا يا حبيبي (كملت بمرح) بس ايه الحاجات الحلوه دي ورد وبوكس شكولات و ماك ويخت بجد كتير عليا اانا مش عايزه غير حضنك وبس
كريم ????…. لا حضني دا لما نروح البيت
ياسمين ضربته ف كتفه جامد… انت قليل الادب
كريم… اااه كان يوم اسود يوم اخذتك معايا الجيم بت ايديك بدأت تتقل مفيش جيم تاني… وبعدين مفيش حاجه تكتر ع فراولتي بس اعملي حسابك ميزانيه هتخرم لآخر الشهر
ياسمين ????‍♀️… يختي ياعيني عليكي يا ياسمين اللي هتكليه مش عارف ايه هيطلع عليكي ايه وايه
كريم ????… دي فوازير دي يا حبي
ياسمين… بحبك يا كوكي
كريم… قلب كوكي وربنا
____________________بقلم_مني
زينه بعد ما شغلت القراءن بشويه راحت في النوم وبعد مده صحيت علي ضلمه من كل مكان واللاب مقفول اتخضت ???? حاولت تدور على موبايلها مش لاقياه مبقتش عارفه تتحرك ولا تثبت مكانها
وزي المره اللي فاتت لاقت نور جاي من الحمام شجعت نفسها انها لازم تخلص وتعرف ايه دا اللي هي فيه قامت براحه ولاقت تلفونها نورته ومشيت وهي بتردد آيات قراءن
وصلت للحمام وبتبص من بره في ايه جوه لمحت خيال حد لابس عبايه طويله سودا مش باين منه أي حاجه غير انه طويل جدا وقاعد في ركن في الحمام ومديها ضهره زينه لسه بتركز ???? لاقت الخيال بيتلفت وكل ما يتلفت براحه باب الحمام يتقفل سنه براحه ومع اخر لفه له الباب اترزع في وشها والنور جه ????… زينه دموعها نزلو وفضلت تردد ايه الكرسي كتير ورا بعض
جرس الباب ضرب هدت نفسها غسلت وشها في حوض المطبخ وراحت فتحت الباب لاقت امها و خالتها رحبت بيهم ودخلو
زينه بابتسامه بسيطه… اهلا اهلا نورتوني… ازيك ياخالتو وحشتني اوي
ناديه بدون تعابير… تمام الحمد لله انتي عامله ايه؟ جوزك عامل ايه؟
زينه… الحمد لله ياخالتو بخير هي هنا عامله ايه انا حاولت اكلمها معرفتش خالص مبتفكرش ترجع محستش انها اتسرعت في قرارها المفاجئ دا
ناديه بضيق.. معرفش يا زينه مش راضيه تتكلم ف حاجه الله يخليكي متكلمنيش في موضوع دا انا تعبانه منه
امال… خلاص يا حبيبتي متزعليش انا لما صدقت وافقتي تغيري جو شويه
زينه بأسف… انا اسفه يا حبيبتي حقك عليا مقصدش ازعلك والله
ناديه… ولا يهمك خلاص انتي مالك كده وشك مخطوف كده ليه؟
امال بتأييد… صح يا حبيبتي شكلك تعبان او مرهق في حاجه
زينه بنفي.. لا لا ابدا انا بس رجعت لاقيت ضغط شغل ومع مسؤليه بقا وبيت غسيل وطبيخ والحاجات اللطيفه دي بتاعت الجواز ف دا إرهاق مش اكتر
امال… طيب يا حبيبتي اجبلك ام سعيد تساعدك؟ بلاش كله يبقى عليكي كده
زينه… لا يا حبيبتي متشليش هم انا عايزه اعتمد على نفسي سيبني يومين تلاته كده هظبط بس مواعيدي وهبقي زي الفل
قعدو شويه واستأذنو ومشيو وهي قامت شغلت القراءن تاني وبدأت تدور على النت ايه اللي بيحصلها دا
____________________بقلم_مني
صبا وصلت بيت حماتها كانت مامتها هي ومالك هناك و سيف وجميله وعيالها التؤام يوسف وسامر ٣ سنين
صبا.. السلام عليكم جميعا اسفه ع التأخير
نجاه حماتها… انتي يابت مش هتبطلي تيجي في آخر لحظه كده
صبا… اسفه يا نوجه والله الدنيا زحمه اوي اومال فين مالك
صابرين.. مع سيف و ولاده بيلعبو جوه ع مانحضر السفره
خرجت جميله من المطبخ
جميله ببرود…. ازيك يا صبا عامله ايه
صبا بهدوء.. تمام كويسه اوي انتي ازيك
جميله…. كويسه الحمد لله…. يوسف سامر يلا عشان تتغدو كفايه لعب مع بابي بقا
الولاد جم ومعاهم سيف
سيف بابتسامه… اهلا يا استاذه عليكي غرامه تأخير
صبا… هههههههه لا بقولك ايه انسى انا جايه هلكانه ومش قادره انزلك على اي قهوه العب عليها توله انا مش لاعبه ????‍♀️
سيف… ابدا احنا متفقين لو جيتي ع اخر لحظه هتلعبيني غصب عنك واهو جيتي لاقيتهم بيحطو خلاص الاكل خليكي قد كلمتك بقا
جميله كشرت… ممكن نبطل رغي ونقعد ناكل بقا جوعانا بصراحه واحنا مستنين الاستاذه
صبا وهي بتقعد…. سوري يا جوجو يلا ناكل ونبقى نشوف موضوع برجع في كلامي دا
كان الغدا كله هزار وضحك عدت جميله الي ملامحها كلها غيظ و ضيق ومكشره طول القاعده
بعد الغدا سيف دخل وراها اوضته وهي بتغير لحد من ولادها
سيف بعصبيه.. واخرتها معاكي ايه انا مش مكلمك قبل ما نيجي يابنت الناس وقلتي هتتعدلي معاها اكسرلك دماغك الجزمه دي ولا اعمل فيكي ايه
جميله بدموع… عايز تضربني عشان البرنسيسه الي بره يا سيف
سيف ????…. جمييييله هتفضلي كده همنعك من اي تجمع لعيلتي اي يوم هتجمع مع مالك و صبا هاخد عيالي واسيبك في البيت لوحدك واريح دماغي يا تتعدلي يا والله هعدلك شيلي الارف اللي في دماغك دا عيب انتي متعلمه و مفروض تكوني واثقه في نفسك عن كده والمفروض بردو ان صبا كانت من اعز صحابك ف اعقلي هه اعقلي بدل ما جننوتي والله تطلع عليكي ووقتها متلوميش الا نفسك
سيف سبها وخرج وهي اتنفست بغضب وفضلت شويه لحد ما هديت وبعدين خرجت وحاولت تتعامل مع صبا طبيعي وصبا كانت بتتعامل بطبيعتها تماما ومتجهله اي حاجه ممكن تزعلها ومالك كان مبسوط من اهتمام عمه بيه اللي بيعوضه شويه عن حرمانه من والده
_____________________بقلم_مني
كريم رن علي ياسين عرفه انه مش راجع ع الشركه وياسين بلغه انه سهران ف الشركه شويه عشان ميحتكش ب زينه
رجع كريم وياسمين على بيتهم
كريم.. حبيبتي ما تعمليلي فنجان قهوه من ايديك الحلوه دي
ياسمين… عيوني يا كوكي
دخلت المطبخ دقيقه ودخل وراها حضنها من ضهرها و سند دقنه على كتفها
ياسمين… اطلع يا كوكي ع ما اخلص القهوه لو سمحت
كريم.. تؤ انا مبسوط اوي اوي كده
ياسمين لسه هتعترض فجأها بأنه قرب اوي من رقبتها وبدء يبوسها براحه غمضت عينيها واستسلمت له ولسه هيلفها ليه جرس الباب ضرب و معاه خبط جامد على باب الشقه
كريم بغيظ… مين الجزمه ابن الجزمه الي جاي دلوقتي
ياسمين ضحكت بصوت عالي
كريم وهو خارج يفتح.. اضحكي اضحكي دانا هديكي قفا دلوقتى هيظبطك
كريم فتح اتفأجا ????????
انا ك مني ????????????
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى