Uncategorized

رواية الملاك الوحيد الحلقة الخامسة 5 بقلم نهى قطب

رواية الملاك الوحيد الحلقة الخامسة 5 بقلم نهى قطب 

رواية الملاك الوحيد الحلقة الخامسة 5 بقلم نهى قطب 

رواية الملاك الوحيد الحلقة الخامسة 5 بقلم نهى قطب 

على : ومش هتكلميني تاني ليه

ملاك : قامت انا زعلانه منك كل ده انا مستنياك من بدري

على : معلش والله كان ورايا شغل كتير اوي 

ملاك : خلاص مش زعلانه

على : بدل ما انتى مش زعلانه خلاص انا هاخدك تجيبي الميك اب ال انتي عايزاه ده بس ده تخوطيه في البيت بس فاهمه 

ملاك : حضنت على جامد

ملاك : انا بحبك اوي ياعلى انت كل حاجه بالنسبالي ربنا يخليك ليااا ياارب 

على : ويخليكي ليااا ياحبيبتي⁦

في الشركه دخلت السكرتيره

السكرتيره مستر علي في واحد اسمه كريم بره عايز حضرتك

علي : خلي يتفضل

كريم : ازاي حضرتك يا استاذ علي

على : اهلا يا كريم اتفضل خير

كريم : انا عايز اطلب ايد انسه ملاك

على بصدمه/ نعم

كريم : الصراحه انا معجب بيها وعايز اتجوزها

على بنرفزه/ انت اتجننت ملاك ايه ال تتجاوزها وبعدين شوفتها فين انت

كريم : انا زميلها في الجامعه

علي زميلها في الجامعه و هي تعرفك وكلمتها قبل كده

كريم : لا بس انا شفتها وعجبتني

على بصوت عالي/ انت تشيل الموضوع ده من دماغك خالص ملاك لسه صغيره واتفضل من غير مطرود

كريم باستغراب : تمام عن اذنك 

احمد : اي ياعلى صوتك عالي ليه كده

على : البيه عايز يتجوز ملاك

احمد :  وفيها ايه ياعني

على : يتجوزها ازااي يا احمد ازااي

احمد : انت مضايق كده ليه يا علي ملاك كبرت وبقت زي القمر 

على بغضب/ احترم نفسك انت كمان

احمد : انا متكلمتش بس ده طبيعي كل البنات ال في سنها بيتقدملهم عرسان 

على :  انا هقوم امشي علشان انت كلامك بارد

على قام مشي واحمد فضل واقف شويه 

احمد : انا عارف من زمان أن انت متعلق بملاك ياعلى بس دلوقت اتأكدت انك بتحبها..!

على بعد ماوصل البيت

على : ملاك انتي فين

ملاك : انا اهو ياعلى في ايه 

على : انتي تعرفي حد اسمو كريم

ملاك : لا معرفش حد بالاسم ده

على:  انا مش عايزك تتكلمي مع اي حد في الكليه انت فاهمه ولا لا

ملاك : فاهمه بس في ايه مالك ايه ال مضايقك كده

على : مفيش انا داخل انام علشان انا مصدع

ملاك : ماشي

على دخل ؤضتو وكان عمال يفكر في ال عملو مع كريم

على : هو انا اضايقت كده ليه بس 

طبيعي أنها تتجوز …. تتجوز وتبعد عني لا مستحيل مستحيل …..على انت بقيت اناني اوي كده ليه …استغفر الله العظيم انا مش عارف مالي 

استيقظ على من شروطه علي صوت تراكات على الباب 

على : ادخلي يا ملاك

ملاك : ممكن نتكلم شويه

على : تعالي

ملاك : انا عملتلك كوبايه عصير

على : في واحد جه واتقدملك النهارده 

ملاك بصدمه : مين ده وقولتلكو ايه

على : واحد اسمه كريم معك في الجامعه انتي رأيك ايه

ملاك : انت بتقول ايه ياعلى

على بهدوء عكس ما بداخله/ ايه ياملاك واحد متقدم وعايز يتجوزك وانا جيت اخد رايك ها موافقه ولا لأ

ملاك بنرفزه/ قول بقه انك عايز تخلص مني بقه علي العموم شكراً ياعلى شكراً 

ملاك خلصت كلامها وجريت علي ؤضتها وهي عماله تعيط 

على : هي مالها اضايقت كده ليه 

على راح يشوف ملاك

على مالك ياملاك بتعيطي ليه بس

ملاك بعياط/ انت خلاص زهقت مني هو انا بقيت تقيله عليك كده

على: بس متقوليش كده انتي كل حاجه بالنسبالي وانتي عارفه كده كويس

ملاك : اومااال عايزني امشي ليه بقه 

على :  دي سنه الحياه

ملاك حضنت على وهى بتعيط 

ملاك : انا مش عايزه اتجوز انا عايزه اقضل هنا معاك متسبنيش ياعلى 

على : مش هسيبك ياحبيتي انا أصلا رفضت طلبو بس كنت بشوفك عايزه ايه علشان مظلمكيش

ملاك : تظلمني ….انت اكتر واحد بيحبني واكتر واحد بيتمنالي الخير انا مدينه ليك بحيااتي كلها ياعلى انت لو مش وقفتك جنبي بعد وفاه بابا الله اعلم كان هيحصلي ايه لو فضلت في المكان ده انت احسن انسان انا شوفتو في حياتي 

في اليوم الثاني راحت ملاك كليتها وقابلت صاحبتها منه 

“منه تبقى صاحبه ملاك الوحيده ملاك بتحبها جدا وبتحكي لها على كل حاجه بتحصل معه”

منه : ها وقولتيلو ايه

ملاك : مش موافقه طبعاا

منه : مش موافقه ازاااي حد يجيلو عريس ويرفض

ملاك : انتي عايزاني اتجوز واسيب على

منه : وانتي هتفضلي عايشه معاه علي طول

ملاك اكيد طبعاا

منه : مهو مسيرو يتجوز ياملاك ويشوف حياتو

ملاك بعدم فهم : قصدك ايه

منه : هو اي اا قصدي ايه على ده انسان ولازم يتجوز ويخلف ويبقي عندو عيله 

ملاك : بنرفزه/ لا على مستحيل يتجوز وسيبني اسكتي انتي

منه بغمز/ هي القطه بتحب ال مربيها

ملاك بتوتر/ اديكي قولتي ال مربيها اتلمي بقه

منه : مش قادره اصدقك المره دي ياملاك 

ملاك : على ممكن أسألك سؤال

على : اتفضلي 

ملاك : هو انت ممكن تتجوز وتسبني

على اتصدم من سؤال ملاك مكانش عارف يرد يقولها ايه

ملاك رد عليا ياعلى

على : لا يا ملاك انا لايمكن اسيبك ابدااا 

ملاك بفرحه/ انا كنت متأكدة انك هتقول كده ياعلى ربنا يخليك ليا ياارب 

ملاك قامت دخلت ؤضتها وعلى فضل يفكر في كلام ملاك كتير حس ان هو متعلق بيها ومش عايز لحد يقرب منها مكنش قادر يعرف ايه معني الإحساس ده خالص

تاني يوم على راح يجيب ملاك من الجامعه ولاقها واقفه بتهزر مع كريم وبتضجك جامد 

على بصوت قوي زي الرعد / ملااااااااك

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببتها للمرة الثانية للكاتبة نيللي ياسر.

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!