Uncategorized

رواية عشقني من عالم آخر الفصل الخامس 5 بقلم مونيكا هاني

 رواية عشقني من عالم آخر الفصل الخامس 5 بقلم مونيكا هاني

رواية عشقني من عالم آخر الفصل الخامس 5 بقلم مونيكا هاني

رواية عشقني من عالم آخر الفصل الخامس 5 بقلم مونيكا هاني

فيجدوا الشيخ مصطفي واقف علي الباب وفيديه كتاب ويجدوا مي فاقدة الوعي 
محمد: اي ده الشيخ مصطفي انت جيت ازاي؟ 
الشيخ مصطفي: مش مهم انا جيت ازاي المهم اننا ناخد مي علي اوضتها دلوقتي عشان لو فاقت او اللي اسمه عمر ده رجعلها  كلنا هنتأذي  
فيحملونها الي الغرفه ويغلقون الباب بإحكام ويخرجوا الي غرفة الجلوس 
بقلم/مونيكا هاني الديب
محمد بإستغراب: هو  انت مش كنت مسافر يا شيخ مصطفي ازاي جيت وازاي عرفت موضوع عمر ده انا محكتلكش عليه اوعي تكون انت كمان منهم ????
الشيخ مصطفي: استغفر آلَلَهّ ياابني انت بتشك فيا علي العموم انا هريح بالك وهقولك انا لما كلمتك وقولتلك محدش فاضي يجي من الشيوخ النهارده وبعدين انت قولتلي ان في حد جالك اسمه الشيخ مبروك تبعي وانا قولتلك لاء انت سعتها سيبت الخط مفتوح وجريت وسمعت كل حاجه حصلت وكل كلام اتقال فجيت بسرعه عشان اعرف اتصرف مع بنتكم وانكم متخسروهاش زي مانا خسرت……
وفجأه يسمعون صوت صراخ واشياء تتحطم من غرفة مي فيذهبوا الجميع الي الغرفه ولكن يمنعهم الشيخ مصطفي من الدخول 
بقلم/مونيكا هاني الديب
الشيخ مصطفي: محدش يدخل انا اللي هدخل بس وخليكوا بره لحد مانا اخرج 
فخرج الجميع الي غرفة الجلوس ينتظرون الشيخ وبعد مرور ساعتين يجدوا غرفة مي تُفتح فينصدم الجميع عند رؤيه عمر هو الذي يفتح الباب 
عمر بنظرات شر: هو مش انا قولتلكم محدش يعرف باللي بيحصل 
محمد بخوف: هو فين…. الشيخ مصطفي فين 
عمر هو يضحك: الشيخ مصطفي…ادخل شوف الشيخ مصطفي 
فيدخلوا الجميع الي الغرفه وتقوم أميره بالصراخ فيجدوا الشيخ مصطفي رأسه مفصوله عن جسده ووجه مشوه بطريقه مرعبه 
بقلم/مونيكا هاني الديب
محمد ببكاء: انت اي اللي عملته في الراجل ده حرام عليك حرام عليك هو ملهوش ذنب 
عمر: انا ماليش دعوه هو ليه ذنب او لاء انا ليا دعوه انه كان عايز يأذي مراتي وابني وكمان اعتبروه ان ده اخر تحذير عشان لو حد عرف تاني هيكون واحد منكم مكانه 
احمد ببكاء: تعالي يا محمد نكفنه عشان نروح ندفنه 
عمر: هو انا مش قولت محدش هيخرج من البيت ولا انا كلامي مبيتسمعش 
محمد: طب الراجل عايز يدفن هنعمل اي يعني 
عمر: اممم طب يا حمايا هخده انا ادفنه مكانك 
فيلف عمر جثة الشيخ مصطفي في قماشه كبيره ويحمله ويخرج من المنزل 
فيجلس الجميع في صمت وحزن 
بقلم/مونيكا هاني الديب
اليوم التالي باب المنزل يدق فتخرج اميره فتصرخ فيخرج الجميع علي صراخها فينصدموا 
محمد بخوف وخضه: الشيخ مصطفي…ازااي…ازاي…????????
فيجدوا الشيخ مصطفي واقف علي الباب وفيديه كتاب ويجدوا مي فاقدة الوعي 
محمد: اي ده الشيخ مصطفي انت جيت ازاي؟ 
الشيخ مصطفي: مش مهم انا جيت ازاي المهم اننا ناخد مي علي اوضتها دلوقتي عشان لو فاقت او اللي اسمه عمر ده رجعلها  كلنا هنتأذي  
فيحملونها الي الغرفه ويغلقون الباب بإحكام ويخرجوا الي غرفة الجلوس 
محمد بإستغراب: هو  انت مش كنت مسافر يا شيخ مصطفي ازاي جيت وازاي عرفت موضوع عمر ده انا محكتلكش عليه اوعي تكون انت كمان منهم ????
الشيخ مصطفي: استغفر آلَلَهّ ياابني انت بتشك فيا علي العموم انا هريح بالك وهقولك انا لما كلمتك وقولتلك محدش فاضي يجي من الشيوخ النهارده وبعدين انت قولتلي ان في حد جالك اسمه الشيخ مبروك تبعي وانا قولتلك لاء انت سعتها سيبت الخط مفتوح وجريت وسمعت كل حاجه حصلت وكل كلام اتقال فجيت بسرعه عشان اعرف اتصرف مع بنتكم وانكم متخسروهاش زي مانا خسرت……
وفجأه يسمعون صوت صراخ واشياء تتحطم من غرفة مي فيذهبوا الجميع الي الغرفه ولكن يمنعهم الشيخ مصطفي من الدخول 
الشيخ مصطفي: محدش يدخل انا اللي هدخل بس وخليكوا بره لحد مانا اخرج 
فخرج الجميع الي غرفة الجلوس ينتظرون الشيخ وبعد مرور ساعتين يجدوا غرفة مي تُفتح فينصدم الجميع عند رؤيه عمر هو الذي يفتح الباب 
عمر بنظرات شر: هو مش انا قولتلكم محدش يعرف باللي بيحصل 
محمد بخوف: هو فين…. الشيخ مصطفي فين 
عمر هو يضحك: الشيخ مصطفي…ادخل شوف الشيخ مصطفي 
فيدخلوا الجميع الي الغرفه وتقوم أميره بالصراخ فيجدوا الشيخ مصطفي رأسه مفصوله عن جسده ووجه مشوه بطريقه مرعبه 
محمد ببكاء: انت اي اللي عملته في الراجل ده حرام عليك حرام عليك هو ملهوش ذنب 
عمر: انا ماليش دعوه هو ليه ذنب او لاء انا ليا دعوه انه كان عايز يأذي مراتي وابني وكمان اعتبروه ان ده اخر تحذير عشان لو حد عرف تاني هيكون واحد منكم مكانه 
احمد ببكاء: تعالي يا محمد نكفنه عشان نروح ندفنه 
عمر: هو انا مش قولت محدش هيخرج من البيت ولا انا كلامي مبيتسمعش 
محمد: طب الراجل عايز يدفن هنعمل اي يعني 
عمر: اممم طب يا حمايا هخده انا ادفنه مكانك 
فيلف عمر جثة الشيخ مصطفي في قماشه كبيره ويحمله ويخرج من المنزل 
فيجلس الجميع في صمت وحزن 
اليوم التالي باب المنزل يدق فتخرج اميره فتصرخ فيخرج الجميع علي صراخها فينصدموا 
محمد بخوف وخضه: الشيخ مصطفي…ازااي…ازاي…????????
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!