Uncategorized

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه

بتشكك في مراتك دي بنت بنوت كانت يا اوستاذ
ريان بصلها بصدمه:نعم ازاي دي دي
الدكتورة بغضب:دي اي انا مش هسكت وبلغ البوليس
ريان كان هيرد بس سمعو صوت تكسير جوه ريان زقها ودخل وهي دخلت وراه عشان نزعقلو بس انصدم من رد فعلها
حوريه اول مشافت ريان اتشعلقت فيه وقاعدة تعيط
حوريه بعيط وبتشهق:انا انا عميت زاي مقيتيي بس هو كسي اي باب قبي مانت تجي يي سبتني(عملت زاي مقولتلي بس هو كسر الباب قبل مانت تجي لي سبتني)
ريان وهو بيملس علي شعره وبدا يدمع:انا اسف يا حوري
حوري بعيط وهي بتمسح عينيه:متعيطش انا بس اعيط انت لا
ريان طلعها من حضنو وبص في عيونها:مين عمل كده
حور بدات تفتكر وتصوت وهي بتستخبه في حضن ريان لحد ما فقدت الوعي
ريان عدلها وغطها ومسك ايديها:انا مش هسيب الي عمل كده بص ل حوريه بص اخيره وقام
الدكتورة:ده
قاطعه بحدة:خالي بالك عليها وسابها ومشي ريان بيفكر في مين الي ممكن يعمل كده محدش راح الشقه دي غير شهاب وحور وجوري وبعد مستبعد حور وجوري
ريان ركب العربيه وساق بسرعه
شهاب كان قاعد في النايت كلوب وبيضحك وهو سكران فجاه لقي بوكس علي وشه
شهاب اتخض وقام من علي الارض:اي يا ريان الهزار الرخم ده
ريان بغل:هو انت لسه شوفت حاجه وشال ازازه وحدفها علي شهاب اتكسرت علي راسو بداء ينزف
شهاب بخوف:في اي 
ريان شدو من لياقت قميصه وخرج بي زقه في العربيه وساق بهدؤ
حور قامت من النوم وقاعد تعيط
ديب اتخد وقام يطبطب عليها:مالك
حور بعيط وهي مسكه قلبها:حسه قلبي بيوجعني اوي مش قادرة
ديب خدها في حضنو:من اي بس سمي الله كده
حور بعيط:اكيد منك ابعد عني وبدات تزقه 
ديب بتعب:حور ربنا يهديكي يا قلبي نام
حور بصتلو وسكتت
ديب خدها في حضنو:هششش نامي
حور سكتت
ديب افتكرها نامت وطي وشه قحام وشها:عارف ان انتي مش طيقاني ويمكن ثقتك فيا اتهزت جامد صدقني كل ده هيرجع وباس خدها 
حور فتحت عينيه وفضلت بصالو وهو مغمض وفي سره انا مش هستني لما اقع في حبك انا ليمكن اثق فيك من تاني وقامت من جانبو 
غيرت وطلعت من الاوضه والقصر كلو
حور كنت ماشيه ومش عارفه هي رايحه فين وحست بي مخص بس طنشت وفجاه شافت شوية شباب بيقربو منها وهي بتمد في المشي وبقت بتجري وهما بيجرو وراه وكانت عربيه جي قدامها حور وقفت وحطت ايديها علي وشها فتحت الباب بنت و
اما عند ريان في المخزن
ريان بيقعد علي الكرسي وفضل ساكت
شهاب بخوف:انت جيبني هنا لي
ريان:كنت بتعمل اي في شقتي يا شهاب
شهاب بخوف:انا مجتش هنا و
ريان كور ايدو ومسك الطفايه الكرستال وضربه بيها علي وشه وبغل متكذبش
ديب قام من النوم مفزوع بيبص جنبو ملقش حور:يمكن في الحمام قام يخبط علي الباب لقي مفتوح دور عليها ملهقش ولقي هدومها في الارض
ديب خرج برا الاوضه بغضب وراح اوضت ريان كنت فاضيه دور في اوض الفيلا مفيش 
ديب بغضب:اكيد عند ريان دخل غير هدومه ونزل بسرعه  دخل العربيه وراح شقه ريان ولقي الباب مفتوح دخل لقي الاوضه بباها مكسور وبص ل السرير بصدمه
ديب بصدمه:قتلو ويفتكر كلام ريان”انا هقتل ابنك زي مقتلت ابني” قاعد يكسر كل الي يجي قدامو وهو بيعيط وقعد علي ركبه عدي خمس سته خمستاشر دقيقه وهو علي حالو وفتكر حور قام يدور عليها 
عند ريان
ريان وهو ماسك في ايدو الحزام وبيتنفس بصعوبه:لاخر مره كنت عندي في الشقه ولا لا قال جملته الاخير بزعيق
شهاب بيتلوي في الارض وجسمو كلو بينزف وبصوت ضعيف:قولتلك مرحتش هنا
ريان بصراخ:محدش يعرف الشقة دي غيرك
شهاب بخبث ومسكنه:والي اشترها
ريان:تقصد اي
شهاب:مش ديب هو الي كان اشترهالك عشان تتجوز فيها وبعدين خد حببتك ونت سفرت ومش بعيد لسه معاه المفتاح
ريان قاعد مكان بصدمه متوقعش متخيلش ديب يعمل كده ممكن افتكرها حور لا لا حور معاه اكيد يعمل كده لي
شهاب بخبث اكتر:اكيد بينتقم منك ولا كده هو انا مش عارف انت مضايق كده لي هي حاجه اتسرقت منك
ريان قام وسابه وطلع
ديب ملقهاش في الشقه خد بعضو ونزل وركب عربيته ومش في اللحظه دي وصل ريان وطلع الشقه ودخل الاوضه وهو بيدور علي حاجه ولقي جنب السرير حاجه بين الحاجات وطي جابها لقها ساعة ديب 
ريان بغضب:بقا كده وديني لنا قتلك
خد عربيته ونزل وهو بيرن علي ديب
ديب كان سايق ولقي ريان بيتصل رد بغضب:حور فين ودتها فين
ريان”يبقا هو افتكرها حور يعني هو الي عمل كده” رد ببرود عكس الغضب الي جوه:معايه ومش هرجعهالك
ديب بغضب ونفعال:والله لو جرالها حاجه هكون مموتك رجعهالي
ريان بحقد وشر:تستهل هي اصلن مش طيقك عشان كده هربت من وشك ومش عايزه تشوفك تاني والله لندمك وقفل في وشه السكه
ديب خبط التليفون جامد وهو ساند راسو علي الدركسيوان وبصوت عالي:حووور
حور كانت ركبه العربيه وبصت وراه
روايد:في حاجه ولا اي
حور:لا حسيت حد بينديني
روايد ببرود:اتعلمي متلتفتيش وراكي الناس بس الي تلتفتلك
حور ابتسمت:شكرا انك سعديني
روايد:هو انا مسعديكيش ببلاش ياحوريه
حور بضيق:انت كلكم بتقولولي كده لي انا اسمي حور
روايد وقفت العربيه:سوري بس كلنا منين اسم حوريه حلو
حور بصت بضيق وسكتت
روايد ببرود وهي بتسوق:مالك اضيقتي من الصراحه
حور:انا هنزل وقفي العربيه
روايد وقفت العربيه:تقدري تقوليلي هتروحي فين هتعملي اي 
حور بغضب:ملكيش دعوه شكرا لمسعدتك
روايد سكتت وبعدين:اعتبريها مش مساعده واني هشغلك معايه
حور:اشتغل اي
روايد وهي بتسوق:طلما قولتلي اي يبقا مش هنختلف دلوقتي لازم ترتاحي
ريان رجع المستشفي بص علي حوريه بغموض وقرب ورفاعها من علي السرير
حوريه انتفضت بس اول لما شمت رايحة البيرفيوم بتاعتو حضنتو:رياني
ريان بصلها بصدمه:عرفتي انو انا ازاي
حوريه اكتفت انها حضنتو وساكتها
ريان فتح الباب الي وره عشان يحطها بس رفضت تسيبه قفل الباب برجليه وحطها في الكرسي الي جانبه ولسه هيسوق حوريه قامت من علي الكرسي وقعدت في حضن ريان
ريان برفع حاجب:وانا اسوق ازاي
حوريه بعيط:انا خايفه
ريان اتنهد بحزن وساق والمره دي وقف قدام فيلا العاصم
حوريه كنت نايمه ريان شاله وهو داخل بيها اوضه وفجاه لقي ايد بتشدها منو بلهفه
ديب بخوف:حور انتي كويسه عملك حاجه انتي
حوريه قعدت تعيط وهي بتبعدو وتشد ريان
ديب بصدمه:حور انا ديب
حوريه بعيط وهي بتحضن ريان:خالي بعيد عني
ريان بيملس علي شعرها وهو نظرو مثبت علي ديب
ديب شدها بغيرة وصراخ:متحضنهوش احضنيني انا
حورية بدات ترتعش ومش عارفه تتكلم وقاعدة تعيط
ريان بعد ايدو وهو بيحضن حورية:دلوقتي عرفترهي عايزه مين
ديب بغضب وهو بيضرب ريان:هقتلك ودلو بوكس وراه التاني
حوريه بدات ترتعش وهي بتبصلهم بخوف ومش قادره تتكلم
ريان زقه بغضب:انا مش عايز امد ايدي عليك ابعد عني بقا يا اخي
حوريه بعياط:رياني
ريان سابه وراح لي حوريه الي بدات تمسح الدم الي في شفايفه وهي بتعيط
ريان يملس علي شعرها:انا كويس وميل رفاعها وطلع بيها 
ديب قاعد علي ركبتة وبصراخ:انا بكراهك
وبعد3سنين
حور وقفه وهي لبسه بدله حريمه وبتبص من الشباك
روايد جت وقفت جنباها:اي بتفكري في الي فات
حور:الي فات انت اتخطيتو مع انو وخد جزء مني حسه بوجع مش قدره اخلص منه 3سنين مبعرفش انام كويس تفتكري ده احساس بذنب
روايد:دي اسمها خيابه متميليش نفسك بايدك دلوقتي انتي دلوقتي سيدة اعمال ناجحه ست قويه متضعفيش نفسك بايدك
حور تبص ل القمر وتشوف ديب وهو بيبتسم ليها
روايد:عندي مشروع في مصر ولازم انزل
حور لفت ليها:هاجي معاكي
روايد برفع حاجب:وده حنين ولا مشتاقه لحد
حور:انتقام انتي نسيتي حقي
روايد ابتسمت:لا وياريت انتي متكونيش نسياه
حوريه بعيط:انت بتعملني كده لي
ريان يقوم من جنبه ويلبس هدومه بقرف:مش قادر مش قادر يا حور حسك مش بتاعتي حاجه ملموسه
حوريه تقوم من علي السرير بعيط:حور حور حور انت مفيش في دماغك حاجه غير حور وانا اي
ريان وهو يجذبها مش شعرها بقوة:انتي بتعلي صوتك عليا يا زباله نسيتي نفسك يا بت انتي كنتي شغالها في بيت دعارة
حورية بصتلو بنكسار وعيط:انت مش هتفهم انت واحد اناني ميهمكش غير نفسك ومزاجك
ريان يشد شعرها بغضب:مزاج مين يا زباله يا حشره اناي انا قصرت في اي
حوريه سكتت زي كل مره ومردتش عليه
ريان زقه بغضب انتي واحدة زباله وكنتي بتاعت رجالة
حورية بصتلو بالم جراحها وطعن كرامته بصتلو بعيط ودخلت الحمام وقفلت عليها وقاعدة تعيط
ريان خد هدومه وخرج ورزع الباب
حوريه بعيط:انا هريحك مني خرجت حور وهي نازلها كنت هتقع بس ايد مسكتها
حورية فتحت عيونها بخوف وابتسمت:شكرا
ديب بصلها بجمود وكان طالع
حوريه مسكت ايدو:ايديك بتنزف
ديب نفض ايديها وسابها وطلع اوضته
حوريه بصتلو بحزن:طيب بس مجروح وكنت نزل وبصت ل فوق لازم اعمل حاجه كويسه قبل مامشي حوريه سمعت صوت تكسير في اوضت ديب فتحت الباب وبصتلو بصدمه كان بيكسر المريات والازاز وكل حاجه بايدو
حورية جريت وقفت قدامه:انت بتعمل اي
ديب بغضب وصراخ:غوري برا انا بكرهك
حوريه مشيت من قدامو وديب فكرها طلعت ونهار علي الارض
حورية جابت علبة الاسعاف وجت قاعدت قدامه ومسكت ايدو
ديب انتفض وبصلها بغضب وسحب ايدو:لي شفقانه عليا مش عايز شفقه منك
حوريه:انا مش حور
ديب بصالها بالم:عارف
حوريه بصتلو بعيون مفتوح:عارف
ديب بوجع:اه عارف انو مش انتي عشان كده محتكتش بيكس ولا بشوفك مش عشان بفكرك هي لا عشان لما بشوفك قلبي بيوجعني
حوريه وهي بطهر ايدو:عرفت اني مش هي عشان انا لدغه
ديب بصص بعيد بالم:لا محستكيش
حور رفعت راسها لي:يعني اي محستنيش
ديب:قلبي مدقش لما حضنتك محستش بلخبطت مشاعري لما حور تكون جنبي محستش بالامان الي كنت بحسو معاه يمكن تكوني شباه بس مش هي
حوريه بصتلو بحزن ورجعت تطهر ايدوى:انا محدش حساسني لي
ديب سكت مردش عليها
حورية قامت من علي الارض وكنت هتخرج بس رجعت خطوتين:متستهلش علي فكرة الي تسيب حب عظيم زي كده متستهلش
ديب بصلها بقرق ومردش
حورية خدت بعظها وطلعت برا
الطيارة الي وصلت مصر
نزلت روايد وحور وهي شايله طفل صغير
وسيم بطفولة:ماما عايز عثير(عصير)
حور بضحك:ياقلب مامي انت تؤمر امر
روايد بصتلهم ببتسامه وكانت عربيه مستنياهم
روايد:اجتماع مع شركة عاصم المنشاوي بقول هروح انا 
حور قلبها يدق:قولتي مين
روايد:عاصم المنشاوي تعرفيها
حور:مين ماسك الشركه دلوقتي
روايد بصه ل ال لاب توب:ريان عاصم
حور بجمود:هحضر
روايد:ماشي
قدام الشركه
حور سابت وسيم في العربيه وميلت عليه:حبيب مامي استناني هنا اوكيه والعصير اهو
وسيم هز راسو وهو مبتسم
حور تنهدت وبصت ل المبني ودخلت مع روايد
ريان بضيق وهو بيبص في الملف:مش ممكن ينزلو الشرط الجزائ
:لا مش ممكن يا ريان بيه
ريان قام بصدمه وهو بيبص ل حور الي اتغيرت 180درجه قصت شعرها يدوبك مغطي ودانها بدلتها الرسميه شكلها الي زاد وسامه بعد الحمل
ريان بيقرب منها:حور
حور بجديه وهي بتقعد وبتحط رجل علي رجل:مدام حور ومتنساش نفسك كنت بتقول الشرط الجزائ مالو
 ريان ببتسامه:موافق عليه
حور:يبقا نمضي العقد
ريان مضي من غير ميراجع بقيت الملف
حور في سره:يبقا بتمضي نهايتك بايدك فون حور رن قامت بعيد وردت
حور:عملت اي
:زي مطلبتي البيت هيتهد
حور بجمود:عايزه لما اجي القي هو والاسفلت في سوه واحد
:حاضر يا فندم
حور ابتسمت بسخريه:شايفه اني اتاخرت علي حسابك اوي يا جوري ورجعت مكانها
روايد بهمس:مين
حور بنفس الهمس:هقولك بعدين
السواق فتح الباب وطلع يتكلم في الفون
وسيم بعيط:عثير خيث(عصير خلص)
حوريه قاعدة علي الارض ضمه ركبتها ومسكه اختبار الحمل وبتعيط
حوريه بفرحه وعيط:بيبي هيبقا عند بيبي ريان هيفرح و سكتت بحزن وهي بتتخيل ريان بيقول لها قدام ابنها انها كنت شغاله في بيت دعارة
حورية بعيط:اه ياريان لو تعرف اني كنت هناك خدام مش اكتر مليش دعوة بناس دي انا الي خليتك تعرف بس مكنتش اعرف اي المكان ده ولا الي هناك بيتهانو كده قلبي مش مطوعني اعمل زيها وسيبك
حور مسكت الفون وبدات تنشر فديوهات ل جوري وشهاب الي عرفت انهم لسه بيتقابلو بعد ما ياسر اتفصل مش الشغل وقاعد عاطل وسعات بتبات برا وطبعا ياسر ميقدرش يفتح بؤق
حور:لما نشوف ياسر هيعمل حاجه ل الست هانم ولا كان بيسترجل عليا بس
روايد:الاجتماع انتهاء وجت تقوم
ريان مسك ايد حور:حور انا 
حور:احم انت اي يا استاذ ريان
ريان قرب منها:حور انا مش قادر انساكي عايز ابدا معاكي من جديد
حور ببرود:نسيت اني مرات اخوك
ريان بصراخ:متقوليش اخويا ده بيكرهني وخد مني حببتي وكمان خد مني
حور بنفعال:وهو الي اغتصابني كمان مش كده
ريان مسك ايديها وببكاء:اسمعني بس الي حصل غصب عني الموضوع
فلاش باااك
شهاب:يلا بقا متبقاش قفوش كده
ريان:لا يعني لا حور تزعل
شهاب بتافف:يبني هو انتو اجوزتو او حته اتخطبتو انت ماشي معاه بس
ريان:وات
 شهاب:اقصد انها صحبتك بس عادي لو راحنه هيصنا شويه
ريان بتفكير:وحور
شهاب:مين هيقولها اصلن
ريان:ماشي بس مره وبس
شهاب بفرحه:يلا هوديك حتت مكان
ريان بصص حولي:بس دي شقه
شهاب:دي اسمها شقة دعارة
ريان:يعني اي دعارة
شهاب:اه انت عايز تتعلم من اول وجديد قولتلي انت كنت عايش في
ريان بعفويه:انا كنت في لندن بس كنت قاعد في امريكا مع صحبي
شهاب:وكنتوش بجيبو نسوان
ريان ضحك:انا كنت اعرف نسوان قبل حور لكن حور بتغير
شهاب:انا هظبطك وغمز لي بت قربت من ريان وشدتو
ريان:انتي بتعملي اي
تضحك البنت بمياعه وتاخد ريان اوضه بس يشوف حورية وهي بتبوس شب وهو حضانها بطريقه مش كويسه وفتكرها حور ولسه هيروح عندها البنت زقته جوه الاوضه
ريان زقه بعصبيه وطلع بس ملقش حورية وفجاه سمع صوت البوليس وخدو الي لقوهم ومن ضمنهم رياان 
باااك
ريان:كنت فكرها انتي وعشان كده بقت اعملك بطريقح دي بس انا فعلن بحبك انتي ياحور وبعد الي حصل انا كنت ناوي اخوفك مني عشان اتجوزك بس انتي استفزتيني وحصل الي حصل حور انا تعبان اوي وبعدين عرفت ان الي شوفتها دي واحدة تانيه و
حور تصقف وهي بتضحك بسخريه:تعرف انك ممثل شاطر لا ومؤلف رائع وطبعا اكتشفت انها واحدة شبهي ومش انا وندمت وعايز تصلح غلطتك ونبداء من جديد صح
ريان يهز راسو بامل:ايو
حور بسخريه:اسفه اني هبوظلك الرواية بتعتك انا ليمكن اسمحك نفرض كلامك صح موجهتنيش لي ها انت قتلتني بدم بارد ورمتني في البحر انت جاحد وقلبك ميت وتقرب منه بحده اتجوزتها صح
ريان بصلها بصدمه:انتي عرفتي منين
حور:انا مشوفتهش بس عارفه تفكيرك الوسخ عايز تتملك كل حاجه بس انت عارف اي مشكلتك
ريان سكت مستنيها تكمل
حور بقرف:انك واحد عندك عقدت النقص ومش حاسس انك راجل ودايما شايف ان ديب واخد حقك بس لو بصتلها صح ان انت الي واخد حاجته واكيد فاهم قصدي
ريان كان هيقطعها بس تلفونها رن
حور:اي في اي يا روايد اييييي ده الي مش لقينو نعم انا نزله 
ريان:هو في اي
حور سبتو وجريت ل برا ريان جري وراه
يمشي وهو بيعيط وكل شويه يقع وكان بيعدي الشارع وقع وايدو اتعورت قعد يعيط في الارض
وسيم بعياط:مامي
عربيه جي من بعيد كنت هتخبطو لكن….و
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شظايا القدر للكاتبة فاطمة عيد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!