Uncategorized

اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الخامس 5 بقلم ياسمين الشافعي

 اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الخامس 5 بقلم ياسمين الشافعي

اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الخامس 5 بقلم ياسمين الشافعي

اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الخامس 5 بقلم ياسمين الشافعي

نظرت له بغيظ واردف بقوة 
=تمام.. وانا مش هعمل اللي مكتوب في الورق ولا هاجي تاني اصلا 
عض علي شفتيه السفلية يمتص غضبه واردف بهدوء مخيف 
=كله يطلع بره
نظر له الجميع بيستغراب ليردف بصرامة
=ايه مسمعتووش كله بررره
واردفت وهي تكاد بالتحرك
=تمام يا استاذ وانا اولهم
امسكها من باقتها وابعدها للخلف مردفا 
=رايحة فين يا حلوة اترزعي هنا
نظرت للجميع وجدتهم يهرولو للخارج خوفا منه.. ابتلعت ريقيها بتوتر عندما وجدته مسلطاً نظره عليها يحرقها بنظراته لتردف بسرها
=انا اعد لغاية تلاته واجري ملهاش حل.. واحد احيه ده بيقرب كده ايه احييه
هرولت للبروفة خاصته وهو خلفها فكان ينظر في عينيها يقرأ افكارها.. دلفت لداخل البروفه خاصته واغلقتها من الداخل جيداً بينما هو اردف بغضب
=عايزة تمشي والموضوع يتقفل بسهوله.. فاكره فندق برووحمك
اردفت بانفاس متقطعه من جريها
=في اي يا وحش الكون انت متعصب كده ليه بس
حاول فتح الباب عددت مرات بعنف وهو يردف
=افتحي الباب بدل ما اكسره علي دماغ امك
ارتعشت قليلا واردفت بابتسامة غباء
=الله ومالها ست الكل بالموضوع دلوقت ما انت ماشاء الله اسد هل انا جبت سيرة امك وكلنا عارفين انهاا… 
خبط الباب بكتفه بعنف اشد واردف بغضب جاامح
=اقسم بالله لهطلع **** اهلك علي لسانك ده
استوعبت خطورة الموقف ونظرت حولها بهلع تجد شيئ ينقذها فالباب علي وشك الانكسار.. لمعت بعقلها فكره فامسكت الكوب وكسرته بقوة ثواني وردع صوت بكائها المزيف وهي تردف
=اااه رجليييي رجللييبيي
وقف لثواني واردف بقلق 
=مالك يا رؤي في اي
اردف بصراخ مزيف وهي تصقف بداخلها
=رجلي دخل في ازاز ااااه 
دق قلبه خوفاً عليها..! دق الباب بخوف وهو بردف
=طب افتحي الباب طيب افتحيه
شعرت ان الامر يعقد اكثر فعندما يعلم انها كذبت سيعاقبها..؟ حسنا هي حاولت وفشلت.. ذهبت تفتح الباب بخوف من رد فعله لتعركل وتقع فتدخل قطعه من الازاز في رجلها لتردف بصراخ حقيقي
=ااااااااااااااااااه رجلااااااااااااااااايي
اردف بهلع عليها 
=في اي في اي تااني
صرخت بعلو صوتها تردف ببكاء 
=رجلااااي رجلااي بجااااااادد 
كسر الباب وتقدم منها بخوف عليها ظاهر.. بينما هي حاولت الحركه خوفها منه…!! حملها بين يديه واجلس علي الاريكة وهي علي قدمه ثم بدأ بنزع الزجاج من قدمها تحت صراخها.. بدأت بالنهب الشهق من شده البكاء ليغرفها في بحور احضانه.. 
انتظمت انفاسها فنظر لها وجدها غفوت فابتسم وبدأ بتامل وجهها الملاكي الهادئ.. كانت ملامحها ساكنة وهادئه ورموشها الطويله وانفها الصغير وتمتلك حسنه اس اسفل شفتاها..! نظر لشفتاها برغبة غريبه..! وكاد ان يلتقطهما لكنه اخذ شهيقاً يهدأ نيران رغبته وهب واقفاً دثرها بالغطاء جيداً ثم خرج ليخبر المخرج بتأجيل التصوير للغد ثم يعود لطفلته..! 
………….. 
=ايوة يابني انت مصمم تنرفزني يعني ما تتنيل تحكي عيل تقيل زي ابوك
اردفت بها بنفاذ صبر فهي تلح عليه منذ وقت حتي طفح الكيل بها ليردف فهد(ابن وائل) بانزعاج
=ماتحلي عن نفوخي بقي انتوا نسوان رغاية
اردفت جنه باستطعاف كلابي
=طب طب مانجرب نبقي صحاب واحكيلك وتحكيلي طيب
نظر لها باستحقار ثم اغمض عينيه واردف بنفاذ صبر
=خلااص.. بس بشرط تحكيلي انتي الاول وبعدين انا احكيلك
جنات بتساؤل غبي
=ايوة احكيلك ايه يعني برضو 
اردف فهد بملل
=يعني احكيلي اي اللي حصلك اليومين دول مثلا
ثم وضع صبابته امامها واردف 
=اليومين دول بسس
نظرت امامها واردفت بشرود
=مش عارفه اليومين دول بيحصلي ايه تصدق.. بقيت بتكلم مع الناس عادي وبعفوية وده عكس طبيعتي اصلا.. طب انت عارف ان انا بكره الاطفال ومعنديش خلق ليهم
فهد بابتسامه 
=وانا كرهت الستات علي ايدك..طب اي اللي مخليكي مستحملاني
نظرت له ثم نظرت امامها مره اخري
=ابوك
نظر لها فهد باستغراب مردفا
=بابا غصب عليكي
ابتسمت بسخريه مردفة
=ابوك معرضتش عليا الامر حتي…! ده هو بيحكيلي غلطة لسان لقتني انا اللي عرضت عليه الفكره… تصدق حتي لو طلب.. ابوك قمر وميترفضلوش طلب برضو
ابتسم بغباء واردف 
=طب عشان الصحوبيه المقيمه من خمس ثواني دي انا بقولك متكمليش
اردفت بعفوية كعادتها
=مكملش اي بس يلا ده ابوك طلقة اه والله هربان من روايتين كده تحسه شبه زين الجارحي كده بس بصراحه مفيش زي زين الجارحي ولا في جماله.ابتسمت كالبلهاء واكملت… هيييح تعرف يافهد ابوك لو اتجوزني مش هبقالك مرات اب واعذبك لا والله صدقني بس اقنعهولي انت
اردف فهد بخيبه امل 
=طب اهو واركي اقنعيه انتي بنفسك
اختفت ابتسامتها واردفت 
=ورايا اللي هو ورايا ورايا يعني ولا ورايا علي بعد امتار ولا اي
استمعت لصوته الرجولي يردف 
=ماكنتش اعرف انك واقعه اوي كده
التفتت وجدته خلفها مسلط نظره عليها بابتسامته.. رجعت مكانها وهي تشعر بقلبها يقرع مثل الطبول والحرج يملئ وجهها.. امسكت شنطتها واردفت لفهد 
=بص بقا يابن الكلب انت يافقر انا همسك شنطتي كده وهجري كده لقتيك انت ولا الكلب ورايا هجري اكتر انا بقولك اهو
اردفت قبل ان تهرول من امامهم وتلعن نفسها وحظها..! 
……………. 
=رؤي يا رؤي يا رؤي..
اردف بها جاسر وهو يربت علي ظهرها حتي تستيقظ بينما هي تقلبت بانزعاج مردفه
=اه الفراخ غالية متشريهاش.. كااك كاااك
نظر لها باستغراب واردف 
=بتقولي اي يا مجنونه انتي اصحي ياماما مش بيت اهلك هو
استمعت لصوته الرجولي فانتفضت من مكانها مردفه بدهشه
=انا فين انت فين انا مين انت مين
زادت دهشته عندما اعلت صوتها مردفه
=انااا مش عاارفني اناا توهت مني انااا مش انااااا
حملها بين يديه لتشهق بصوت مسموع وتردف 
=ايدا دا دادادادادا ده
اردف باستغراب مصطنع
=اي في اي بشيلك عشان رجلك في ازاز هتحركي ازاي
بدأت بالفرك وضربه وهي تردف 
=نزلني مينفعش كده ياعديم التربيه
رفع حاجبيه واردف بتساؤل
=مينفعش كده..؟ علي اساس ان قرينك اللي كان نايم في حضني من شوية
رمشت يعنيها عددت مرات وشهقت بتمثيل
=انت ملبوس
=اي ده ليه
=اكيد اللي بيشوف القرائن ده بيبقي ملبوس وكده
نظر لها بتعجب واردف
=جمع قرين قرائن..!! 
عندما وجدتهم بقتربوا من باب الاستوديو امسكت بالباب تمنعهم من الخروج مردفه
=حيلك حيلك حيلك يبااا
=اي في اي
اردف بتساؤل لتردف وهي تشير اليهم
=احنا هنخرج كده ولا اي حد قالك ان احنا عرسان في شهر العسل 
نظر لها واردف بغمزة
=طب مانيجي نعمله
نظرت له بخوف 
=نعمل اي
=شهر العسل ياعسل 
اردف بها بخبث لتردف بعفوية
=العسل دي تبقي اااااااا تبقي دقنك الجميله دي اه طبعا يعني دماغك ماتروحيش بعيد
كتم ضحكته بصعوبه لتردف هي برفعة حاجب
=وبعدين انت موديني علي فين يسطا اصلا
نظر لها بحقارة مردفا
=يسطا..؟ مروحك ايكش يطمر
ابتسمت واردفت بسماجه
=انا اسمي في الحقيقه رؤي مبيطمرش فيها حاجه.. ايته هو مفيش تصوير 
خرج متجهها لسيارته مردفا
=مش عايز اسمع صوتك لغاية ما نوصل ده لو وصلنا بوشك اللي شبه البومه ده
=اقولك البومه دي تبقي مين ومتزعلش. 
وضعها بالكرسي الامامي واقترب منها مردفاً بهدوء
=اه قوليلي لأني نفسي ازعل اوي
……………. 
دلفت جنات الفصل بعد مرور وقت الفسحه لتجده جالساً.. ابتلعت ريقيها واقتربت منه بتوتر  واردفت
=استاذ وائل انا اسفه علي اللي حصل انا كنت بهزر واوعد حضرتك ان مش هيحصل اي تجاوز مني تان… 
=ششششش تتجوزيني
.
؟؟؟؟؟ 
يتبع….
لقراءة الجزء السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حبيبتي مفجوعة للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!