Uncategorized

رواية ربيت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة ياسر الهنيني

 رواية ربيت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة ياسر الهنيني

رواية ربيت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة ياسر الهنيني

رواية ربيت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة ياسر الهنيني

وقفنا لما الباب خبط 
وكلكم مستين تعرفوا مين 
_امين ايوه اتفضل 
-الدكتور معلش بس حقيس السكر وكدا ولو اتضبط يقدر يمشي تمام 
-امين اه اتفضل 
-الدكتور لو ممكن يقعد معانا هنا لغايت ما السكر يتضبط وبقدر يمشي 
-امين تمام تمام  
مشي الدكتور والباب خبط 
-امين الي اليوم الاسود دا ادخل 
-حور يوم اسود لي يأسي امين 
-امين وه هو انتي ادخلي ادخلي 
كنت فاكرك الدكتور 
-حور ححاول اصدق 
-امين طب اقعدى حروح اجيب اكل علي شان مفطرناش بس قوليلي انتي عرفتي ازاى 
-حور اتصلت بجدة الصبح ردت عليااا هايدي وقالتلي انكوم في المستشفي وجيت ومعاذ حيحصلني 
(هايدى تبقااا مرات عمو )
-امين اها طب اقعدى مع بتول لغايت ماجي 
-حور اشطااا 
-امين بالقشطا زيك 
-حور اه اه بتقول اي 
سابها ومشي 
-بتول يا تنت ممكن اسالك سؤال وتجوبيني عليه 
-حور  اه 
-بتول هو انتي تعرفي امين من فين 
-حور ههههههههه دا يا بنتي معايااا من وانا صغيره بس المشكله انوا مشي وسكن في مكان تاني بس دى الحكايه وكنا جران في نفس العماره 
-بتول أهااا 
-حور بس بتسالي لي يا لمضه 
-بتول يوووووو انتي وعمو امين 
لاء كنت حسال حاجه تاني بس خلاص
-حور ولي خلاص يا ستي 
-بتول مزاجي كدا نيهاا
-حور طب تسلم أنا بقا 
-بتول اشقيني يا ستي 
-حور حقولك بس يبقا سر بيناا 
-بتول اممممم طب حفكر 
-حور لاء يبقا سر وتوعديني أن مفيش حدا حيعرف 
-بتول تمام وعد 
________________________
اتكلموا ورديت عليها وعرفت الي هي عايزاه 
_____________________
-امين أنا جيت 
-حور شرفت متعرفش معاذ مجاش 
-امين مانا كلمته وقالي انو معاه شغل وكدا وانا حروحك تمام 
-حور تمام 
-بتول وانا حروح معاكي 
-حور هيي وانا موافقه 
امين ضحك علي حور كان زى الطفله الصغيره 
-امين وانا حتسسبسني وحدى. يا تول أنا بخاف انام وحدى 
-بتول. هو انت عيل صغير ياعمووو. ولا اى عيب كدا تصغر قدام حبيب 
-امين بااااااس اي يما 
-حور طب يالا علي شان الوقت اتاخر وماما 
-امين يالاا 
امين نازل في الاسانسير 
انا حقولها والي يحصل يحصل أنا مش حسمت لغايت ما تضيع مني الله واحنا مشين نقف واقولها 
مشيوا وقبل البيت بشويه وقف
-حور وقفت لي 
-امين انزلي وانتي تعرفي 
نزلت 
-امين حقولك حاجه بس والله ماقصدش اي حاجه عيب أو غلط
-حور مالك اي في 
امين عمض عينه بعدين فتاحها 
-امين بوصي أنا بحبك جدا واللله من واحنا صغيرين ولما خطبت المره الأولي كان عن حب بس بردو كنت افكر فيكي بس كانت في حاجه بتقولي لاء هي اكيد بتعتبؤك زى اخوها بس وظا الي خلاني خطبت ياسمين منكرش اني كنت بحبها بس والله الحب الي حبتهولك محبتهوش لحد قبل كدا وفاكؤه كمان لما كنا نلعب في الشارع وكنا نلعب الدكتور وكنت انت وانتي نبقا متجوزين ومعانا دبدوب وكان يبقا الطفل كنت افرح جدا جدا 
امين ولاريت متكسريش قلبي وتقوليلي انت زي اخويااا لاريت ووولا وشه الناحيه التانيه 
-حور بضحك هيستري طب مانا عارفه 
-امين يصلها اه نعم وإزاى دا بقااا ومحدش يعرف اصلا 
-حور العصفوره قالتلي 
-بتول وانا العصفوره 
-امين نااااااعم ودا ازاى بقاا
-حور ا هدا  وانا حقولك 
فلاش باك 
-حور حقولك حاجه وتجاوبيني بصراحه ويبقى سر 
-بتول تمام اي بقااا 
-حور هو امين بيحب حد 
-بتول اه 
-حور مين 
-بتول انتي 
-حور اه ازاى دا واي عرفك 
-بتول لما كنا عندك وروحنا اتكلمنا وقالي
-حور طب متقوليش لحد 
فلاش باك 
-امين بردوا كدا يا بتول طب شكرا 
– بتول متتقمصش  ماهي كمان بتحبك 
-امين ناااعم 
-حور وشها بقي احمر جدا جدا 
-امين  وانتي مين قالك 
-بتول ولا حد والله  انا عرفت يا باشاا
-امين الكلام دا صح ولا اى
-حور اي اي 
-امين انتي حتقولي أي اي رودى 
-حور غمضت عينها وقالت اه بحبك من زمان اوى من واحنا في الحضانه وبدعي في كل صلاه انك تبقا ملكي وحقي بس مكنتش راضيه المح أو كدا علي شان مبقاش أنا الي يتلزق  وكدا بس خلاص عرفت 
-امين بضحك يالهوى وانا الي كنت مفكر حب من طرف واحد  بحببببك يا حوريني 
تتجوزيني يا حور 
ونزل رومانسي الولا 
في طرف تاني ياسمين والمجهول 
المجهول اي دالواقتي أنا مبقيتش عارف اي حاجه عنه لازم الاخبار والا كل الي خططناله باظ 
– يا سمين طب. واي الحل لازم نتحرك والا بجد.ممكن نخسر ولازم بتول تبقا عندنا في اقل وقت وكدا نقدر نعمل اي حاجه 
-المحهول طب الخطه حتتفذ بكره والي يحصل يحصل 
-ياسمين تمام وانا ححاول اعرف هو ما حيكونوا فين 
-المجهول مشي 
نرجع تاني للحبيبه 
– امين يالا وصلنا وقولي لمامتك بكره أنا وجدى لو خف حنيجي عندك 
-حور مليش دخل ياعم قول لمعاذ الكلام  دا 
-امين اه يا جبانه طب تمام حقولها سلام
في الوقت دا كله في شخص كان سامع وعارف كل حاجه ياترا مين 
يتبع……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!