Uncategorized

رواية حدوتة هنا الفصل السادس 6 بقلم جهاد عوض

 رواية حدوتة هنا الفصل السادس 6 بقلم جهاد عوض

رواية حدوتة هنا الفصل السادس 6 بقلم جهاد عوض

رواية حدوتة هنا الفصل السادس 6 بقلم جهاد عوض

 هناا:اييه
احمد: اتجوزيني ي هناا ومش هتلاقي حد يحبك قدي صدقيني
هناا: مينفعش لو نا وافقت الدنياا كلهاا هتقف قدمناا
احمد: وافقي انتي بس وملكيش دعوه با البااقي
” صوت الباب “
هنا: ادخل
سااره:  جيتلك اكل و
هنا: و اي
سااره: سيف هناا وعاوز يطمن عليكي ادخلوا
هنا بصت علي احمد وقالت دخليه
سيف: نا جيت اطمن عليكي وعلي البيبي
هناا: احناا تمام ي سيف شكرا لهتمامك
سيف: هنا انا اسف
هناا:  ملوش لازمه الكلام داا ي سيف
سيف: ارجعيلي ي هناا ونا هطلقهاا ونعيش بعااد عنهم
هناا: مممكن تكون اتاخرت شويه
سيف ( بتوتر ): اتاخرت ازي
هناا: دكتور احمد اتقدملي ونا وافقت
سيف وساره : ايييه
احمد( ببتسامه): ياريت تتفضل بق
خرج سيف من الاوضه واحمد خرج وراها
سااره: اي اللي نتي قولتيه داا
هنا: احمد اتقدملي ونا وافقت
ساره: هنا انتي
هنا : من غير متكملي ي سااره نا فاهمه كل داا بس نا حااسه اني مرتحالوا
سااره: اللي يريحك ي هنا المهم تكوني مبسوطه 
” عداا يومين علي وجودي في المستشفي كنت اتحسنت خلاص ” 
رنيم: مرات اخوياا المستقبليه خلاص خارجه
هناا: اه الحمدلله هنزل اشتغل تااني
احمد: مدام سااره نا عااوز اجي اتقدم ل هناا
سااره: هكلم مامتي ونرد عليك ي دكتور
احمد: تمام تحبي اوصلك
هنا: لا شكراا ساره معهاا عربيه
نزلت نا وسااره وركبناا العربيه علشان نروح
ساره: شكلوا بيحبك اوي ي هنا
هنا: هو مين داا
ساره : استهبلي استهبلي
هنا: امك طبخلني اي
سااره: استاذه في الاستهبال طابخه مكرونه بشاميل ي مستهبله
هنا ( ببتسامه) : ي احلي خبر ????
سااره: طب يالا يست المستهبله ابني بقالوا يومين مستنيكي نا حااسه انك اموا مش ناا
هنا: حصل اسر دا ابني اصلا  يالا بيناا
” فوق في الشقه ” 
اسر : هناا وحشتيني
هنا:قلب خالتوا ولله نتا اللي وحشتني
عمتهاا:مفيش حد تاني واحشك ولا اي
هناا: لا ازي 
عمتهاا: حمدلله علي سلامتك ي نور عيني
هنا: الله يسلمك ايداا كداا يسااره بتكلي اكلي
سااره: اعملكوا اي في اللحظه الرومانسيه دي قلت لما امل لحسن اتنسي
عمتي: مفجوعه
خلصناا امل وقلناا لعمتي علي موضوع احمد 
عمتي : بصي ي هناا مش عوزاكي تتسرعي خالص علشان مترجعيش تندمي تااني لو بجد حااسه انو هبحاافظ عليكي نا موافقه 
هنا  : ونا موافقه ي عمتي
عمتي : خلاص خليه يجي بكره ونحدد كل حااجه 
هنا : تمام
” عند احمد ” 
احمد : يعني ي امي حطي هنا مكان رنيم كنتي هترفضي انهاا تتجوز تاني 
الام : لا بس البنت دي نا مش مرتحالهاا
احمد : هو نتي شوفتيهاا شوفيها الاول وبعدين احكمي 
الام : مااشي ي احمد ولو مرتحتش مش هنكمل 
” قاطع كلامهم صوت رنين الهاتف ” 
احمد : الو 
هنا : ايه ي احمد نا هناا
احمد : ايوه ي هناا
هنا : نا كلمت عمتي وهي وافقت تيجوا بكره 
احمد : تمام بكره السااعه ٦ هنكون عندكوا
هنا : تمام باااي
احمد : بااي 
احمد : رايحين بكره السااعه ٦
الام : مااشي ي احمد لما نشوف اخرتهاا
” تااني يوم في بيت هناا صحيت علي صوت دوشه واغاني 
هناا : اي الصوت داا ي سااره اغاني علي الصبح 
رنيم : اماال اي مش النهاارده جاين للعروسه 
هنا ( ببتساامه ): نتي هناا من امتاا
عمتي : جات من الصبح تنضف معانا وجبتلك الفستان داا احمد باعتوا 
سااره : يالا يست خدي فستانك وادخلي البس بقيناا العصر 
” اخدت الفستان وفتحت العلبه لقيت فستان بلون الموف وعليه لولي لبستوا وسرحت شعري وسيبتوا مفرود ووقفت اتفرج علي نفسي وبعد شويه لقيت سااره ورنيم داخلين عندي
رنيم : اي القمر داا بق القمر داا كلوا هيبقاا عندنا قريب 
سااره : قمر يروحي مشااء الله
هنا : خلاص يجدعان لي محسسني اني اول مره اتجوز
عمتهاا : علشان دي الحقيقه وبكره تقولي عمتي قالت ويالا احمد ومامتوا جم 
“خرجناا علشاانهم في الصالون”
احمد كان في حاله ذهول من جمال هناا 
مامتوا : اي القمر داا كلواا نا موافقه خلاص 
الكل : ????????
قعدو واتكلمواا وطول القاعده مامت احمد كانت ماسكه ايدي واستغربت جداا
احمد : طب بعد اذنكوا ي جماعه نا مكلم الماذون نكتب كتب الكتاب النهاارده وهنعمل فرح في المكان اللي هنا تحبو
هنا : بس احناا متفقنااش علي السرعه دي 
احمد : اظن اننا مش محتاجين نعرف بعض 
عمتي : اي رائيك ي هناا 
هناا : تمام نا موافقه 
” وفي وقت قليل كاان الماذون جيه وكتبنا الكتاب وسمعت الجمله دي لتااني مره بارك الله لكماا وبارك عليكم وجمع بينكم في خير بس المرادي شعور مختلف مش عاارفه افسرو بأي وفي ثوااني لقيتني في حضن احمد 
احمد ( بوشوشه ): تمويه علشاان اللي قاعدين بس 
الحقيقه ابتسمت علي طريقتوا وتبريرو للموقف
عمتي : مبروك ي احمد /هنا
احمد : الله يبارك فيكي ي طنط 
هنا : الله يبارك فيكي ي عمتوا 
الام : مبروك ي ولاد 
احمد / هنا : الله يبارك فيكي ي امي / طنط 
” بعد شويه احمد واهلوا كانوا مشيوا ونا دخلت غيرت واخدت فيتامين ونمت
” عند احمد ” 
الام : نا حبيتهاا ي احمد بس لسه معرفتهااش 
احمد : لماا تعرفيهاا هتحبيهاا اكتر صدقيني 
رنيم : ونا مع احمد ي ماما 
الام : اماا نشوف 
” تااني يوم احمد صحي ولبس لبس الخروج وراح علي المركز واتصل علي هنا ” 
احمد : صباح النور ي هنايا
هنا( بنوم ) : مين معاياا
احمد : شكلك لسه نايمه
هنا ( بخصه ): احمد 
احمد : اهدي اهدي نتا مش جاايه المركز صح 
هنا : لا نا قررت اخد الكام شهر الباقين في الحمل اجازه
احمد : خير طيب لما تصحي وتفوقي كداا فكري هنعمل الفرح فين
هنا : فرح مين
احمد : فرحنا ي هنا صحصحي
هنا : ااه اه بس لسه بدري
احمد : معلشي نا مستعجل علشان تعرفيني بجد ويمكن تحبيني 
هنا : احمد نا كنت عااوزه اقولك حااجه
احمد : قولي
هنا : لا مش هينفع علي التليفون بعد الظهر قابلني في ( **** ): علشان نتكلم 
احمد : مااشي 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!