Uncategorized

رواية انتقام بعد حب الحلقة السادسة 6 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة السادسة 6 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة السادسة 6 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة السادسة 6 بقلم آية محمد

يوسف انتي ايطاليا 

موج مش اووي ماما ايطاليا وبابا مصري

يوسف بجد وانا كمان مصري ، جيتي مصر قبل كده 

موج بحزن : بابا مش بيرضى يخلينا ننزل مصر ، وهو كمان مبنزليش مصر كتير ، بس انا اتعلمت اتكلم مصري 

يوسف : ليه مبتنزلوش مصر 

موج : بابا مبيرضاش ننزل مصر معرفش السبب

يوسف اممم بتدرسي اي بقا 

موج : في سياسه واقتصاد عشان امسك شغل بابا 

يوسف شكلك مش حبها 

موج كان نفسي اكون دكتوره واساعد الناس ، بس بابا عايزني امسك شغله

يوسف : دا حلمي انا كمان بس انا حققته ودخلت طب ، والحمد لله ماما وبابا واختي فضلوا معايا وساعدوني

موج : ربنا يخليهملك ، بابا اهم حاجه عندوا الشغل والشركات ، كان نفسي اكون مستقله بذاتي واشتغل لوحدي

يوسف : مش هتيجي مصر 

موج ياريت بابا يرضى ، نفسي انزل اووي ، نفسي اشوف الاماكن وكل حاجه هناك ، بابا ولا كأنه قاتل حد هناك ومش عايز يروح ، حتى جدي مبيخلناش ننزل خالص ليه 

…………

في مكان تاني

رنين دخلت الاسانسير عشان تطلع اوضتها

رنين متحاسب يا …

( اي القمر دا )

فريد : اسف مخدتش بالي كنت مستعجل وسبها ودخل الاسانسير ودخلت ورا 

فريد : طالعه الدور الكام : 

رنين : التامن 

فريد ….

رنين : هو انت تركي ! 

فريد : نعم 

رنين : اصل انت حلو كده وشبه الممثلين الاتراك ، 

استنى لتكون ممثل تركي 

اكتفى فريد بالابتسامه على كلامها 

الاسانسير فتح وسبها ومشي وهو بيضحك 

رنين دا اي الود المغرور دا 

أما اروح ارتاح انا 

في مكان تاني

موج : طب يا يوسف مبسوطه اني اتعرفت عليك انت ورنين هروح ارتاح شويه بقا

يوسف : استني هوصلك 

وصل يوسف موج لعند اوضتها 

وراح عند رنين 

يوسف : رنين يا اختي يا حببتي

رنين : خدت رقمها يا يوسف ريح نفسك 

يوسف : طب كلميها عشان ننزل 

رنين : يووووووسف انت لسه سايبها ، ارتاح شويه وبكره نطلع 

يوسف : طيب يا بومه ، انا رايح انام شويه 

في منتصف الليل

عند يوسف 

يوسف : هو انا عمال افكر فيها كده ليه ، معقوله اتعلقت بيها 

يعني الحب من اول نظره موجود فعلا ! 

ياترى زمنها بتفكر فيا ولا عادي ! 

في اوضه موج 

موج : يا بابا انا لسه جايه امبارح 

والد موج : موج انا قولت هترجعي حالا 

موج : لا يا بابا مش كل حاجه آمر امر انا لسه جايه ومش هرجع دلوقتي ، باي 

وقفلت السكه 

…..

فريد : في اي يا موج !

موج: بابا عايزني ارجع معرفش ليه 

فريد : مكلمنيش يعني 

موج: بجد تعبت كل حاجه آمر الست موج ملهاش رأي خالص 

فريد : متزعليش نفسك طيب انتي عارفه بابا عامل ازاي 

الباب خبط

فريد راح يفتح 

فريد : ايوا ! 

يوسف …….

فريد : حضرتك عايز حاجه 

يوسف : اااا مش دي اوضه موج 

فريد : اه حضرتك مين 

يوسف مشي

فريد : عبيط دا ولا ايه  

…….

يوسف : رنين قومي بسرعه 

رنين بنعاس: اي يا يوسف عايزه انام 

يوسف شالها ودخلها الحمام وحطها في البانيو وغرقها مايه 

رنين اي يا يوسف دا 

يوسف بضحك منظرك يهلك من الضحك 

رنين لا والله ، غور من وشي يا يوسف 

يوسف بحزن لا فوقي كده وغيري وتعالي عشان عايزه اقولك حاجه

غيرت رنين وراحت ليوسف 

رنين خير في ايه 

يوسف : رحت أوضت موج لقيت واحد هناك وفتحلي الباب 

رنين : وانت عرفت اوضتها منين ، وبعدين احنا مالنا معاها واحد ولا مش معاها 

وبعدين دي عايشه في ايطاليا يعني عادي 

يوسف بعصبيه : اكيد لا ممكن يكون اخوها 

عرفت اوضتها لما وصلتها 

كلميها واعرفي مين دا 

رنين : هقولها اي يا يوسف بطل هبل 

يوسف معرفش كلميها 

رنين حاضر 

………

في مصر 

عمر : يستي حقك عليا 

ويلا هنسافر بس مش تركيا هنروح شرم الشيخ اسبوع ونيجي عشان شغلي 

سيلين : اممم موافقه يلا نمشي دلوقتي 

عمر الصبح طيب يا سيلين 

سيلين لا دلوقتي يلا 

….

سيلين : يا ماما احنا ماشيين

ناهد : تيجوا بالسلامه يا حبايبي 

عمر : متيجي معانا يا ماما 

ناهد : لا يا حبيبي انا لسه جايه من السفر ومش قادره 

سيلين : ماشي يا ماما خلي بالك من نفسك وخدي الدوا في معاده 

ناهد : ماشي يا حببتي يلا مع السلامه

في الطياره 

عمر : مبسوطه 

سيلين : اه اووي 

شكرا يا عمر انك موجود في حياتي ربنا يخليك ليا ورحت نايمه على أيده

وراح حضنها انتي العوض عن أي حاجه وحشه في حياتي

احبيتك كحب الأمهات وفي قلوب الأمهات لا يموت الحب ابدا♥️????

……………………………

في استراليا 

رنين : الو ، موج عامله ايه

موج : الحمد لله يا روحي ، انتي عامله 

رنين : الحمد لله، متيجي نخرج شويه عشان يوسف مش راضي يخرج معايا 

موج : ماشي يلا نص ساعه وهنزل 

رنين : تمام 

وقفلت السكه 

يوسف بعصبيه : وانا مش هنزل معاكي يعني 

رنين : هو دا الي جه في بالي بقا

تعالى معايا وهقولها فضلت اتحايل عليه عشان ينزل 

انا رايحه اللبس 

بعد نص ساعه نزلت رنين ويوسف 

رنين كانت لابسه بنطلون بوي فريند على جاكيت اسود وكوتشي ابيض بشعرها الاصفر وعيونها البني الجامده دي 

ويوسف كان لابس بنطلون اسود على تيشرت احمر وكوتشي ابيض جامد زيه ( ابغي اتجوز يوسف هالحين )

…..

رنين : هي اتاخرت ليه 

يوسف : زمانها نازله 

رنين طب روح هاتلي اشرب 

يوسف : محنا لسه نازلين يا ست رنين 

رنين معلش تعالى على نفسك 

راح يوسف يجبلها مايه

وفي الوقت دا نزلت موج 

رنين: يااربي على الجمال ما شاء الله عليكي 

( موج كانت لابسه بنطلون اسود وتيشرت احمر وكوتشي ابيض زي الود يوسف تقوليش متفقين سوا ????) وكانت رفعه شعرها لفوق

موج : انتي الي قمر والله 

يوسف جه 

رنين المايه اهي……..

موج 

موج : يوسف وفضلوا باصين في عيون بعض ( قال يعني روميو وجوليت)

يوسف : اي مش كنتي عايزاني اجي ولا اي 

موج : لا طبعا مش كده ، بس رنين قالت انك مش عايز تخرج معاها وكده 

كنت عايزه اعرفكوا على حد 

فريد تعالى 

رنين : انت 

يوسف: انت !

يوسف : انتي تاني !

موج: انتو تعرفوا بعض ولا ايه!

رنين : لا اتقابلنا في الاسانسير بس 

موج: وانت يا يوسف 

يوسف …….

فريد : جه الاوضه بتاعتنا وسأل عليكي 

موج : خلاص تمام 

فريد صحبي وحبيبي وخطيبي 

يوسف ورنين بصدمه ايييييييه !!!!!

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببت قمراً للكاتبة مريم حسن.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!