Uncategorized

اسكريبت وردة بريئة الفصل السادس 6 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

 اسكريبت وردة بريئة الفصل السادس 6 بقلم أسماء ابراهيم

اسكريبت وردة بريئة الفصل السادس 6 بقلم أسماء ابراهيم

اسكريبت وردة بريئة الفصل السادس 6 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

يوسف بغل وعصبيه..مش هرحمك يا ورد و هقتلك وهقتل زين قبلك..شد من العسكري المسدس و ضرب رصاصه..
ورد..زيييين حاسب…ااااه
زين بخوف عليها.. ورد متقفليش عنيكِ انا جنبك مش هسيبك ورد ردي خليكِ معايا او. او بُصي لي متقفليش عينكِ بالله خلاص شويه و هنوصل المستشفى.. 
كل ده و هي ورد بتقاوم وبتحاول تفتح عينيها.. احداث كتيير بدور في دماغها وتفتكر كل حاجه حصلت بينها وبين يوسف.. 
وصل المستشفي شالها و دخل بيها كان خايف عليها جداً دكتور بسرعه بسرعه.. 
جابوا الترولي ودخلت العمليات.. 
زين فضل بره كان بيلوم نفسه علي إلا حصل.. 
فلاش باااااك.. 
زين وهو في العربيه.. انا لازم اخلي ورد تعرف الحقيقه بس ازاي… 
الووو مستشفي…… طب عندكم مريضه اسمه ورد اقدر اكلمها..تمام شكرا..
الووو مدام ورد..
ورد..اه انا مين معايا..
جوزك عايش يا مدام ورد وعشان تصدقي كلامي تقدري تيجي العنوان ده…….
ورد من الصدمه دمعه نزلت عايش ازاي…
وفعلا ورد راحت العنوان و شافت يوسف..
باااااك..
حد حط ايده علي كتف زين..متقلقش هتبقا كويسه..
زين بدموع..شهاااب انا السبب في ده انا السبب..
شهااب..دا قدر يا زين..
زين..لااا انا إلا رنيت عليها و قولتلها..
شهااب..ان شاءالله خير متخافش..
زين..ياارب..اه صحيح روحت ليل..
شهاب..عيب عليك اكيد طبعاً وصلتها لحد البيت..
زين..طب كويس..
********
هرب يعني اي دا لازم يجي حالا..
والله يا باشا قال انه هيدخل الحمام ومطلعش..
بلغ القوات بسرعه لازم يجي..
تمام يا فندم..
الوووو شهاب باشا المتهم يوسف هرب..
شهاب بعصبيه..هرب يعني اي و انتوا فين لما هو هرب..
زين..مين ده إلا هرب..
شهاب..يوسف..بس سيب المهمه دي عليا انا هجيبه..
زين..بـ…تليفون زين بيرن..الوو مين معايا….
يوسف بشر..هههه نسيت صوت اخوك يا جدع عيب عليك..
زين..يوسف؟!
يوسف..اه يوسف انتَ مفكر اني مش هعرف اهرب انا مش لوحدي يا زين باشا…اه احب اقولك اختك عندي..ريهام تطلع من السجن تاخد اختك سلام يا باشا..
زين بنرفزه..اياك تقرب منها انتَ فاهم وهعمل كل إلا انتَ عاوزه بس بلاش ليل يا يوسف..الووو.. الوووو..الحيوان..
شهاب اول ما سمع الاسم اتجنن مش هرحمه يا زين مهماا كان مين…
الدكتور خرج…زين جري عليه هاا يا دكتور طمني..
الدكتور..اطمن المدام كويس بس هي دلوقتي في غيبوبه و مقدرش اقول هتفوق امتاا..
زين..يعني اي مفيش حل..
الدكتور..مقدرش اقول اي حاجه غير بعد 24 ساعه..
زين..تمام يا دكتور..
********
شهاب يلا بينا..
مشيوا سوا و زين هتجنن علي اخته و شهاب كذلك..حدد موقع الاتصال و اعرف المكان فين بسرعه يلا…وهاتلي ريهام من السجن..
تمام يا فندم..
بعد شوياا..
هتقولي مكانه فين ولا اعرف بطريقتي..
ريهام بخوف و توتر..م.م.معرفش ساعتك مكانه فين..
شهاب.. انتِ فاكره ان الكلام ده هيمشي علياا  بعصبيه.. انتطقييي مكانه فين.. 
ريهام خافت اكتر من صوته.. هـ هقول.. هو مكانه في………. 
حلوه اوووي دلوقتي بقا يا شاطره هتيجي معانا وتعرفني الطريق فين.. 
شهاب..اي يا زين وصلت لا حاجه..
زين..اه عرفت المكان..
شهاب..تمام اووي روح وانا هحصلك و معايا ريهام..
**********
وصلوا المكان إلا فيه يوسف…
زين..انا وصلت و معايا ريهام..
يوسف..هبعتلك حد من رجالتي..
اقفل معاه وبعدها جهه واحد اخدهم..
ليل بخوف و دمعه نزله منها..زييين الحقني..
زين..اهدي متخفيش انا معاكِ..
يوسف بشر..حلو اووي الجو العائلي ده كان نفسي اكون معاكم بس زاي منتا عارف تربيه شوارع بقا و مقدرش اتغير..بس صدقني انا حولت اكون شخص كويس بس مقدرتش…و انتِ يا ليل مش كنتِ بتكرهيني و دائما بعيده عني كان لازم اخطفك عشان اجيب حقي من اخوكِ.. 
ليل.. زين انا خايفه.. 
زين خدها في حضنه.. اهدي حبيبتي متخفيش.. هنطلع من هناا متقلقيش.. 
طبعا في الوقت ده شهاب مراقب المكان كله.. بس مستني الوقت المناسب عشان يهجم..
زين..يوسف سَلم نفسك و انا هكون جنبك..
يوسف..انتَ مجنون انا اسيب الحريه و ادخل السجن بيدي..هههه تبقا بتحلم..
ريهام..اسمع كلامه يا يوسف 
يوسف ضربها بلقلم..انتِ تخرسي خالص…انتِ السبب في ده قولتلك نعيش زاي ما احنا قولتي لااا لازم ناخد كل حاجه لينا..اشربي بقاا..بس متخافيش يا قطه..و ضربها بالرصاص..
شهااب..سَلم نفسك يا يوسف…مفيش داعي للهروب..
زين مسك يوسف فضل يضرب فيه…و تم القبض عليه..
شهاب راح لليل..انتِ كويسه..
ليل بدموع..ا..اه كويسه..
شهاب..ليل تتجوزيني..
زين..هو ده وقته انتَ كمان..
شهاب..انا صبرت كتيير وهو ده الوقت المناسب..
زين..اي رايك يا ليل..
ليل بكسوف..إلا تشوفه يا زين..
زين..دا انتِ عيونك بطلع قلوب مبروك يا روحي..
تلفونه رن…
الووو….اي انا جاي حالا..
شهاب..في اي..
زين وهو بيجري..ورد لازم الحقها..
ليل..ورد مين؟
شهاب..هحكيلك كل حاجه في الطريق..
*********
في المستشفي..
زين بخوف..خير  يا دكتور حصل اي..
الدكتور..مش عارف اقولك اي..
زين بتوتر اكتر..في اي هي هي حصلها حاجه..
الدكتور..بلعكس دا إلا حصل ده معجزه..المريضه فاقت..
زين بفرحه..بجد يا دكتور يعني هي كويسه..اقدر اشوفها..
الدكتور..تقدر بس هي نايمه حالياً..
زين..مش مهم المهم اشوفها..و شكرا لحضرتك جداً..
الدكتور..دا واجبي..
********
زين فتح الباب..و دخل شافها وهي نايمه قد اي هي بريئه حتي في نومها..اسف يا ورد علي إلا حصل مني كُنت اتمنا انك تسمعيني بس معلش تتعوض… اه يا ورد لو تعرفي انا بحبك قد اي..كُل دمعها نزلت بسببي قلبي كان بنزف معاها سامحيني يا ورد..
ورد بتعب..مسامحك يا زين..
رفع عينه لها..انتِ صاحيه..سامحيني يا ورد سامحيني الانتقام منك عمني عن حبي ليكِ…انا مستعد اعمل اي حاجه عشان تسامحيني..
ورد..طلقني من يوسف..
زين..هيحصل بس بشرط..
ورد..اي هوو..
زين..تديني فرصه اثبتلك حبي..
ورد..بس..
زين..مبسش هي فرصه واحده بس…
ورد..و انا موافقه..
********
عده شهر و زين بيهتم بورد و ورد بقت بتقرب من زين و كمان اطلقت من يوسف..
ورد..احيانا بنختار غلط بس مع كل غلطها بنرجع اقوى من الاول..زين غير حياتي 180 درجه يعني اقد اقول وبكل حب..اني حبيت زين..اه حبته كان لازم احب شخص زايه في حنيته و خوفه عليا لهفته لما يشوفني كل ده حصل معايا يبقا لازم احبه ولا لا…زين..
زين..امممم..
ورد..انا بحبك..
زين..كح كح كح..انتِ قولتي اي..
ورد..اشرب مايه..
زين..سيبك من ده.. انتِ قولتي اي..انا سمعت صح..
ورد..احم قولت بحبك..
زين..و انا بحبك اكتر..
كُنتِ وردتي و اصبحتي حديقتي❤????
تمت….
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!