Uncategorized

رواية انتقام الحلقة السابعة 7 بقلم آية محمد

 رواية انتقام الحلقة السابعة 7 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة السابعة 7 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة السابعة 7 بقلم آية محمد 

الحمد لله انقذنا المدام بس الجنين مات 

مروان بصدمه ! جنين وعد كانت حامل !

ازاي حامل افتكر مروان الي حصل 

اااه افتكرت 

Flash back

طلعت وعد من اوضتها تشرب بس ناهد الشريره حطتلها الوسكي بدل المايه وشربت وعد وسكرت

وعد دخلت أوضة مروان وهي ماسكه المايه ف أيدها الي هي الوسكي 

وعد جوزي حبيبي وحشني ، انت بتعمل اي كده يسطا فين مراتك التانيه مش قاعده معاك ليه 

مروان باستغراب بس انا طلقتها انتي مراتي بس 

مالك يا وعد انتي شاربه حاجه

وعد : شاربه المر والهم بسببك ليه عملت فيا كده انا حبيتك وانت كسرتني وخونتي كلكوا بتكسروني وعيطت 

حضنها مروان وقالها

انا اسف يا وعد على اي حاجه وحشه عملتها معاكي انا حبيتك انا كمان وندمان على كل حاجه عملتها 

وعد بضحك خد اشرب مايه

مروان مش عايز يا وعد مالك انتي سكرانه 

قولت اشرب وشرب مروان 

ووعد فضلت تغني 

فاضي شويه نشرب قهوه ف حتى بعيدهه اعزمني على نكته جديده وخلي حساب الضحك عليا

مروااااان فاضي تعزمني

مروان فاضي يا قلبي 

مروان سكر هو كمان وفضلوا يغنوا ويرقصوا 

مروان قرب من وعد بكل حب وفضل باصص في عيونها وباسها……………….

ملناش دعوه بالي حصل ????

تاني يوم

وعد صحيت لقت نفسها في حضن مروان 

وعد بزعيق انت بتعمل اي هنا وفين هدومي

مروان اولا دي اوضتي ثانيا انتي الي جيتي مش انا الي جبتك

طلعت وعد وهي بتقولوا بكرهك 

باااااك 

مروان ابني مات !

بابا ابني مات

احمد أن شاء الله ربنا يعوضك يبني 

مروان دا كلوا ذنبي انا ربنا بيعاقبني على الي عملته في حياتي بس وعد ايه ذنبها أنها تتعاقب وتخسر ابنها 

مروان فضل يعيط 

دكتور مين فيكوا مروان 

مروان انا يا دكتور 

وعد من أول ما دخلت العمليات وهي عماله تهلوس باسمك تعالى شوفها 

دخل مروان الأوضه

وعد : ليه يا مروان كل ما احبك تخليني اندم ، كلكوا بتجرحوني ، مروان متسبنيش انا محتجاك جمبي مروان انا بحبك 

مروان بدموع وانا كمان بحبك والله انا اسف على اي حاجه عملتها معاكي، اسف على الكلام الي قولته 

وعد لسه تحت تأثير البنج 

….

عدا 5 ساعات ووعد نايمه ومروان نايمه جمبها على الكرسي 

وعد بتحلم بالي حصل وفجاءة صرخت بإسم مروان 

مروان بغضه : انتي كويسه يا وعد 

وعد اه بس راسي وجعاني 

هو اي الي حصل

وحاولت تفتكر وعد وافتكرت الكلام الي مروان قاله 

وعد اطلع برا مش عايزه اشوف وشك تاني انا بكرهك ياريتك ما دخلتي حياتي 

احمد دخل عليهم بنتي وعد انتي كويسه خوفتينى عليكي 

وعد الحمد لله يا بابا كويسه 

وعد معلش انا تعبانه وعايزه ارتاح شويه 

احمد حاضر يبنتي يلا يا مروان 

مشي مروان بحزن 

…..

الدكتور احسن دلوقتي يا مدام وعد 

وعد الحمد لله يا دكتور 

الدكتور للاسف مقدرناش ننقذ الجنين 

وعد بصدمه جنين !

الدكتور هو انتي مكنتيش تعرفي انك حامل 

وعد لا يعني انا كنت حامل ومات 

وعد فضلت تعيط الدكتور عطاها مهداء ونامت 

الدكتور طلع برا عند أحمد ومروان 

خدت مهداء دلوقتي ونامت اتصدمت أما عرفت انها كانت حامل وسقطت للاسف 

….

تاني يوم مصطفى دخل 

مصطفي بحزن انا عارف انك عمرك ما هتسمحيني ع الي عملته وانا عمري ما هسامح نفسي علي الي حصلك بسببي 

ابنك مات بسببي وانتي كنتي هتموتي

انا اسف يبنتي معرفتش اهتم بيكي واحبك زي الناس 

كان كل همي الفلوس واجيب الزفت الي بشربه

مصطفى فضل يعيط وعد مسكت أيده وحضنته انا مسمحاك يا بابا دا نصيب 

بس عايزه اتطلق من مروان بسرعه يا بابا

مصطفى حاضر يبنتي هكلمه

…..

عدا اسبوع ومصطفى قال لمروان يطلق وعد 

وعد هتطلع من المستشفى النهارده 

احمد راح هو ومصطفى ياخدوها وعد معلش يا بابا احمد بس انا عايزه اروح مع بابل مصطفى البيت 

احمد يعني هتسبيني يا وعد 

وعد راحت حضنها مقدرش اسيبك اسبوع بس وهاجي

…..

عدا شهر ووعد في بيت مصطفى 

وعد  رايحه اخر جلسه طلاق 

القاضي دا اخر قرار يبنتي هتطلقتي 

وعد اه 

وانت يبني 

مروان بحزن اه

أطلقوا

زين برا المحكمه قدام مروان 

تتجوزيني يا وعد 

مروان : انت اتجننت احنا لسه مطلعناش من المحكمه 

زين ملكش دعوه انت هي بقت طلقتك

مروان ضرب زين بالبوكس

زين ردهاله فضلوا يتخانقوا هما الاتنين 

وعد بزعيق خلاص بقا 

انا موافقه يا زين بس انا العدا بتاعتي تخلص وبصت لمروان بضحك ومشيت 

..

في قصر احمد 

شوف يا بابا عملت كده عشان تعاند بس انا هوريك يا زين 

احمد خلاص بقا يا مروان سبها انت مكنتش عايزه من الاول وعندك نور اهي

مروان بس نور مبتحبنيش يا بابا نور بتحب فلوسي بس وانا طلقتها 

يا بابا اول مره حد يحبني كده وعد حبتني بصدق وانا حبتها والله من كل قلبي 

….

احمد الو يا وعد ممكن اشوفك 

وعد حاضر انا جايه 

….

احمد بصي يا وعد انا مش هقولك ارجعي لمروان والكلام دا 

بس عايزك تسافري إيطاليا تعملي ماجستير وتروقي دماغك وتفكري كويس

عايزك تروحي يبنتي وتفكيري كويس دا مصير 

وعد حاضر يا بابا وحضنته

……

وعد انا مسافره يا زين 

زين فين 

وعد ايطاليا اكمل ماجستير واروق دماغي شويه 

زين لازم يعني الماجستير دا 

وعد اه متيجي معايا ! 

زين ااا معلش يا وعد بس عندي شغل كتير هنا مش هعرف اروح 

وعد اه تمام 

……

عدا سنه وعد نزلت مصر وكانت عامله مفاجأة ليهم مكنوش يعرفوا أنها جايه 

في بيت مصطفى انا جييييييت

مصطفى حبيبت قلبي نورتي بيتك يا حببتي 

مامت وعد وحشتني اووي يا حببتي مش قولتي ايه انك جايه نيجي ناخدك من المطار 

وعد كنت عايزه اعملكوا مفاجاه وراحت حضنها 

انا هروح اشوف بابا احمد 

….

في الطريق وعد بصدمه مش دا زين 

وقفت التاكسي ونزلت ودخلت الكافي وقربت من زين بس وراه هو مشفهاش

زين للبنت انتي عارفه اني بحبك اووي وخطبت وعد عشان اعاند مروان بس 

انا مبحبهاش ، احنا كنا عايزني نتقم منو انا ونور فعملنا الخطه دي متزعليش يا حببتي

وعد بصدمه ….

يتبع..
لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا 
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حلمي أنت للكاتبة أميرة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!