Uncategorized

رواية أحببتها في هروبها الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

 رواية أحببتها في هروبها الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

هيام بتفتح الباب … يلهوي يا بنتي مين الي عمل فيكي كده
حمزة… استني يماما ادخلها حمزة كان شايلها و طلع بيها اوضته
دينا… انا عايزة اروح اوضتي
حمزة.. نوو و حطها على السرير 
هيام.. اي يبني متوديها اوضتها
حمزة… هو انا مقولتكيش 
هيام… لا ولله 
حمزة.. هو مش انا اتجوزتها
هيام بترفع الشبشب و رمته على حمزة 
حمزة… اي يماما ده انا كبرت خلاص 
هيام… بتتجوز من غيري يا حيوان
حمزة… طب اقعدي و اهفهمك و حكلها
هيام..كده ريحتني يعني انتي بقيتي مرات ابني
دينا… ايوا يطنط
زينة… انتي بتكدبي عليه ليه
دينا.. ليه يا زوزو
زينة… انا سألتك هو انتي و بابا هتتجوزو و قولتيلي لا
دينا… مكنتش لسة اعرف اني هتجوزو
زينة ببراءة.. خلاص مش زعلانة اما تيجي تتجوزي تاني قوليلي 
دينا بضحك … ماشي حاضر 
حمزة… لا ولله  
هنا… انا انا هنا جاي عشان ابارك لأخويا و اقولو و اقولو يا عريس يا عريس
حمزة.. اسكتي بقى 
هنا… عيب تكبت حسي الفني
حمزة.. انا مش فهمة المرضى مستحملينك ازاي
قعد يتكلمو كتير لحد ما دينا نامت 
هيام… احنا هنطلع احنا يلا زينة سيبي ماما عشان تعبانة 
زينة.. حاضر و خرجو 
حمزة… شعرك حلو اوي اول مرا اشوفه كده و عمال يحط ايده على شهرها و هي اتحركت بأنزعاج.. حتى و انتي مدايقة جميلة 
بليل كان كله نايم و النور كان مطفي
دينا صحيت… انت مين يلهوى. ده مين ده اي الي جابه اوضتى ده ححرامي عااااااا الحقونييييي حراميييي
حمزة… بس اسكتي يا مجنونة انا حمزة 
دينا… انت ازاي تدخل اوضتي يا حيوان انت و قعدت تضرب فيه
هيام.. في  بتصوتو ليه
دينا… صحيت لقيت ابن حضرتك جنبية في اوضتى
زينة… يا ماما دي مش اوضتك و ده جوزك
دينا… اي ده بجد انت جوزي يلهوي غرغرتني و غدرت بيا
هيام… لا انا همشي بلاش جنان و خرجت هي و زينة
دينا.. يعني انت جوزي اي ده انت بتبرق ليه بس بس طيب افهم انا بص انا بص انا بص 
حمزة.. انتي فقدتي الذاكرة يا بت انتي مجنونة
 دينا.. يسطا خلاص افتكرتك طب متقربش طيب حمزة ابتدى عنيه تحمر من الغضب .. طب ولله انا اسفة و بتخفي وشها بأديها
حمزة اما حس بخوفها خدها في حضنه و دفن راسه في رقبتها  … انا بحبك اوي 
دينا.. وانا كمان بحبك 
و اخذها الي السرير و ذهبو لعالمهم الخاص 
في الصباح 
حمزة صحي و دينا كانت نايمة و قعد يلعب في شعرها.. دودو يا دودو اصحي يلا 
دينا فتحت عنيها 
حمزة… صباح الخير يعروستي 
دينا خبت وشها في المخدة
حمزة.. طب قومي يلا
دينا.. لا قوم انت الاول 
حمزة … انا هقوم لحسن ولله ممكن تختفي من كتر الكسوف 
حمزة قام لبس و نزل تحت
حمزة… صباح الخير
الكل … صباح النور 
زينة… بابا انا دخلت اصحيك من شوية لقيتك انت و حمزة حط ايده على بقها
حمزة… خلاص خلاص مش عايز اعرف يخربيتك حمزة بيشيل ايده 
زينة.. لقيتك 
حمزة حط ايده تاني ..ما خلاص عرفنا خلاص 
هنا … يخربيتك مش قادرة هموت من الضحك 
حمزة.. انتي تسكتي خالص 
دينا … صباح الخير 
زينة … مامييي صباح الخير 
دينا… صباح النور يا قلب مامي و عقل مامي انتي 
زينة… انا بحبك اوي
دينا… و انا كمان يقلبي
حمزة… ايه مسلسل العشق الممنوع ده بقى 
زينة… انت زعلان عشان هي بتحبني اكتر منك و بطلع لسانها و بتجري
حمزة.. بت بت تعالي 
زينة .. طب انا دخلت عندكو الصبح لقيتك 
حمزة … بت تعالي هنا انتي طفلة مش سالكة
زينة بمتسك في دينا 
دينا … اه اه براحة 
حمزة… انتي كويسة 
دينا… عادي خبطة عادية 
زينة… سوري يا مامي
دينا… ولا يهمك يا حبيبة مامي 
و بعد كده فطرو 
دينا .. حمزة ممكن اسأل سؤال
حمزة.. اممم
دينا … هو انا هنزل الشغل امتى 
حمزة… هو انا مقولتلكيش ملقتش مكتب ليكي فاضي تعالي السنة الجاية 
دينا… حمزة بقى متهزرش
حمزة… انا مقعد هنا من الشغل مش هقعدك انتي انا خايف عليكو دلوقتي خطر 
هنا… يسطا احنا ادها و ادود
حمزة… طب بصي قدامك بقى عشان مصقفلكيس على قفاكي
زينة… بابي بابي
حمزة… اي يحبيبتي 
زينة… انت عارف ان مامت صحبتي هتجيب نونو 
حمزة… ايوا يعني الف مبروك
زينة.. اصحابي كلهم عندهم اخوات الا انا
حمزة بخبث… قولي لماما
دينا.. بس يا بنتي انا هركب مشاية هاري بوتر سلام و راحة تغسل ايديها 
هيام… بتكسفها ليه حرام
حمزة… يا امي مش هتعمل حاجة
هيام… متأكد 
حمزة.. متأكد
هيام… طب بص وراك
دينا كانت ماسكة كوباية تلج دلقتها في ضهر حمزة
حمزة… عاااا يح ساقع اوي عاا
كلهم عمالين يضحكو
حمزة… اضحكوا اضحكو 
في مكان تاني
سلمى و اختها قاعدين في الجنينة
سلمى… رجعتله الحيوانة 
سارا.. رجعنا للموال ده تاني ما تتهدي 
سلمى… افهمي بقى ي بتضحك عليه انا متأكدة
حمزة … و ايييه الي اكدلك 
سلمى.. حمزة
يتبع ….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية تميم وملك للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!