Uncategorized

رواية حب غير مقصود الفصل السابع 7 بقلم نورهان هاني

 رواية حب غير مقصود الفصل السابع 7 بقلم نورهان هاني

رواية حب غير مقصود الفصل السابع 7 بقلم نورهان هاني

رواية حب غير مقصود الفصل السابع 7 بقلم نورهان هاني

قاسم تفكى البلوك ياندوشتى   
ندا    نعم 
هو انت    انا مش فاهمه حاجه  انت متعصب دلوقتي  ليه وليه بتقولي ياندوشتى  
قاسم.  بصى مش لازم تفهمى دلوقتي  هفهمك بعدين  بس فكى البلوك ومتعملهوش تانى فاهمه 
انا بدات استوعب هو بيقول اى بصراحه انا كنت مبسوطه من جوايا  لانى معجبه بي بس حاولت مبينش  
قاسم.     ندا روحتى فين 
ندا.  عاوزه ارجع الشركه 
قاسم.  حاضر  ولف فعلا ورجعو الشركه  وقبل ندا متنزل  
قاسم قالها فكى البلوك ياندوشتى 
 ندا.  فتحت الباب ونزلت 
مالك.قاعد بيشتغل على الاب توب  وكارما  اقعده معاه بيتكلمو فى شغل 
مالك. رن من تلفون المكتب على ملاك 
ملاك.   الو يافندم 
مالك.  جهزى ورق الصفقه الجديده  وتاخدى بالك من الورق  كويس جدا لانو مهم ودى صفقه مهمه فاهمه 
ملاك.  حاضر يافندم 
كارما.  بعد ازنك يامالك قبل ماتبدا الاجتماع اروح اخلص شويه شغل وجايه 
مالك  اتفضلى 
كارما خرجت من المكتب متوعده  لملاك على شر 
وذهبت كارما عند ملاك  وبدات تمثل انها تعبانه  
كارما. اه اه وعملت نفسها دايخه  وبطنها بتوجعها  اه 
ملاك قامت  مالك ياكارما   بالرغم  من ان الانسان ممكن يكون مش طايق شخص  معين بس لو لقاه محتاج ليى هيساعدو من غير اى تردد  ودا الشخص الكريم الى جوانا كلنا  بيساعد حتى لو اعداءو 
كارما بتمثيل تعبانه  تعبانه اوووى  هاتلى حاجه  مسكره بسرعه  
ملاك جريت على البوفيه  بتاع الشركه تشوف شوكولاته او اى حاجه  مسكره علشان كارما 
اما كارما دورت على ورق الصفقه ولقتو  وخبتو  وهنعرف خبتو فين  بس شويه كدا 
بقلم  Nourhan Hany 
ملاك جت ومعاها  شوكولاته واكلتها  لكارما  كارما قامت وهى مبتسمه وبتشكر ملاك 
كارما.  شكر ليكى ياملاك 
ملاك بطيبه  الشكر لله  دا واجبى 
كارما مشيت وهى بتضحك 
اما ملاك لقيت مجموعه ورق  شبه ورق الصفقه  وطبعا كارما الى حطت الورق دا علشان لو كانت ملاك رجعت وملقتش الورق كانت هتشك فى كارما  ملاك اخدت الورق ودخلت عند مالك  علشان يبداو الاجتماع  
ملاك بتخبط 
مالك.  ادخل 
ملاك دخلت  وانا بقول  الورق بتاع الصفقه يافندم تحب نبدا الاجتماع دلوقتي   
مالك.  قاسم جاه
ملاك.  ايوه يافندم 
مالك. تمام جهزو الورق والمهندسين  
هنبدا الاجتماع بعد  خمس دقايق  
ملاك.  حاضر يافندم 
وبالفعل الاجتماع ابتدا  
ومالك طلب الورق من  ملاك 
مالك  الورق فين ياملاك 
ملاك.    اتفضل يافندم 
مالك مسك الورق  وبدا يقراء  ولقيه الورق بتاع صفقه تانيه خالص وكمان فى اخطاء  
كارما. بدات تبتسم   لانها مبسوطه ان مالك هيشك فى ملاك  لا وكمان هيزعق ليها قدامهم  
مالك    اى دا 
ملاك. ورق الصفقه يافندم 
مالك بعصبيه  لا والله مكنتش اعرف اتفضلى شوفى اى الورق دا فين ورق الصفقه ياهانم   مش  قولتلك راجعى الورق دا  وحسبى ليحصلو حاجه  راح فين 
ملاك. وهى بتشوف الورق  معرفش يافندم كان موجود معايا معرفش اى الورق دا 
والورق الصفقه فين 
مالك بعصبيه اكبر     امال مين يعرف  الورق كان معاكى يبقى راح فين ياملاك 
ندا بتدخل بخوف وطبعا خايفه من عصبيه مالك بس فى نفس الوقت دى صحبتاها  ولازم تدافع عناها 
ندا. حضرتك الورق ممكن يككون اتبدل يعنى  
مالك.  اتبدل يعنى اى الورق كان مع ملاك ومحدش يعرف  انو معاها غير 
كارما قطعت مالك بسرعه وقالت مش يمكن ملاك اخدت الورق دا 
ملاك. بعدم فهم اخدو ليه يعنى 
مالك. تاخدو ليه  واى مصلاحتها  انها تاخد الورق دا
 كارما مش يمكن يعنى  اخدتو  وتلعب في وتخسرك الصفقه يامالك 
ملاك.  وانا هعمل كده ليه  
كارما  انتى لسه بتردى يبقى اكيد الورق معاكى 
مالك.  انتى بتقولى اى وهى هتستفيد اى  اكيد لا واكيد حصلت حاجه علشان الورق دا يختفى وانا هعرف بطرقتى  الخاصه 
كارما بسرعه.    طب منشوف يكون الورق معاه  
ملاك.  معايا فين انتى بتقولى اى 
مالك. تقصدى اى ياكارما وهى هتشيلو فين يعنى 
كارما بسرعه. شنطتها مكتبها كده يعنى 
ملاك.  لا طبعا انا لايمكن اعمل كده  
كارما هنشوف  ورينى شنطتك وفتحت الشنطه بتاعت ملاك وطلعت الورق وهو طبعا ورق الصفقه 
كارما بتفاجاه    اى دا طلع معاكى اهو  شوف يامالك شوف  هو ولا لا 
مالك بعصبيه.  ازاى ملاك تعمل كده ازاى واى هدفها من كدا وهو مش مسوتعب  دا 
ملاك.  بعياط انا معملتش حاجه وماخدتش حاجه صدقنى  ومش انا الى حطيتو   مالك بعصبيه  كلو يطلع برا 
ماعدا ملاك 
 ندا بخوف على ملاك وهى عارفه انها معملتش كده  استاذ مالك ممكن اتكلم مع حضرتك 
مالك. نعم اطلعى برا   بعصبيه 
ندا طلعت  ومفيش الا ملاك ومالك 
مالك. عاملتى كدا ليه 
ملاك.بعياط معملتش حاجه صدقنى  
مالك  امال الورق كان فى شنطتك  بيعمل اى  
 ملاك وحكت لهو ماحدث   من اول مرن عليها  لاحد الاجتماع 
 مالك  بفهم. تقصدى ان كارما هى الى ممكن تكون عملت كده  
ملاك.  اه ممكن 
مالك  هنعرف دلوقتى تعالى معايا  
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري

‫8 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!