Uncategorized

رواية حدوتة هنا الفصل السابع 7 بقلم جهاد عوض

 رواية حدوتة هنا الفصل السابع 7 بقلم جهاد عوض

رواية حدوتة هنا الفصل السابع 7 بقلم جهاد عوض

رواية حدوتة هنا الفصل السابع 7 بقلم جهاد عوض

وقفنا البارت اللي فاات علي ان هنا طلبت من احمد تقابلوا 
” في الكاافيه ” 
احمد : استنيتي كتير 
هنا : لا لسه جاايه 
احمد : طب تشربي اي ولا تاكلي اي 
هنا : احمد ممكن تسمعني 
احمد ( بهتمام ): ساامع 
هنا : اولا احنا مينفعش نتجوز قبل لما اخلف الاول ودي اكيد حااجه عارفهاا
احمد : ااه عاارف 
هنا : تمام نا وافقت عليك انا اسفه قبل مكمل كلامي بس 
احمد ( بقلق ): بس اي كملي 
هنا : علشان خااطر بنتي يبقاا ليهاا اب يحبهاا ونا شفتها فيك ومتاكده انك هتعمل كداا 
احمد ( بحزن ): اه تمام نا عاارف ي هناا بس لو سمحتي ادي نفسك فرصه تحبي تااني مش كلناا شبه طليقك 
هنا : احمد لو سمحت ممكن متجيبش سيرتوا 
احمد : حااضر ي هناا خلصتي علشان ورايا شغل 
هنا : ااه تقدر تمشي 
خلصت جملتي وفعلا لقيتوا قاام ومشي وناا بعد شويه وروحت البيت حكيت لسااره علي اللي حصل 
سااره : ااه ي جبله الوااد بيحبك بجد 
هنا : اعمل اي بجد مش عاارفه احب تااني مشاعري ماتت 
سااره: حاولي احمد يستاهل فرصه 
هنا : هحاول 
” عدا ٣ شهور وبقيت في الشهر الساابع حصل حاجات كتير في الشهور دي اتعودت علي احمد جداا منكرش انوا كويس وشكلي كدا هحبوا وسيف بيتصل كل فتره يطمن علي بنتوا ومراتوا مشااء الله بقت حاامل دلوقتي ” 
هناا : اخوكي اتاخر يست رنيم كل داا قلناا استانوني 
احمد( ببتسامه) : اناا جيت 
هنا ( بنرفزه ): كل داا تاخير 
احمد : معلشي حقك عليا بس كان لازم تجي معاكوا المشوار داا 
رنيم : طب يالا ي حنين
” في المول روحنا علشلن نشتري هدوم للبيبي ” 
رنيم : حلوه دي ي هنا
هنا : اه جميله هو احمد راح فين
رنيم : مش عاارفه قالي جااي اهوا 
هنا ( ببتسامه ): بصي اخوكي 
رنيم : يلهوي عليك ي احمد اشتريت محل الالعاب كلو 
احمد : ومالوا كلوا عشان خاطر عيون ست الحلوين 
هنا : بس ي احمد هي هتبقاا صغيره ومش هتعرف تلعب بيهم دلوقتي 
احمد : ومالو نعينهم لغاايه متكبر خلصتوا شرا هدوم
هنا ( بتعب ): اه اه كفايه للنهارده 
رنيم: نتي كويسه 
هنا : اه يالا نمشي 
احمد كلم حد من الامن يشيل معانا الشنط لغايه العربيه 
” بعد شويه في العربيه ” 
هنا ( بتعب ظاهر ): احمد وقف وقف مش قاادره اخد نفسي 
احمد : مالك ي هناا 
رنيم : شكلهاا بتولد ي احمد بس لسه بدري 
هنا  ( بوجع ): اااااه الحقني ي احمد الحقوني 
رنيم: بسرعه ي احمد كلم المركز 
بعد فتره كنا في المركز واحمد كلم سااره وعمتي 
هنا ( بدموع ): بنتي ي احمد بنتي متخليهاش تروح مني 
احمد : انا معااكي هدخل معااكي متخفيش 
عمتي : اهدي ي هناا ربناا يستر يارب 
دخل احمد مع هناا اوضه العمليات بحكم انوا دكتور 
” بعد مرور نص سااعه احمد خرج ” 
احمد ( بزهق ): اي اللي جاب البني ادم دا هناا 
سيف : جااي اشوف بنتي اظن دي حااجه متخصكش 
احمد : لا تخصني اللي جوه دي هتبقاا مراتي
سااره : بس خلاص طمناا علي هنا 
احمد : الحمد الله الولاده عدت علي خير بس هما خدو الصغيره علشان خااطر مولوده بدري
عمتي : الحمد لله 
رنيم : هتتنقل اوصه عااديه امتاا
احمد : هينقلوها دلوقتي 
” ليلا في المستشفي ” 
عمتي : حمدلله علي سلامتك ي هنا
هنا : الله يسلمك ي عمتو
ام احمد : حمدلله علي سلامتك يبني 
هنا : الله يسلمك ي طنط 
هنا : بنتي فين عااوزه اشوفهاا
احمد : في الحضاانه 
هنا ( بقلق ): لي هي مالهاا
احمد : اهدي داا اجراء علشان اتولدت بدري لكن هي كويسه الحمد لله 
سيف : حمدلله علي سلامتك ي هنا
هنا : الله يسلمك ي سيف مكنش ليه لازم تتعب نفسك
سيف : لا ازي دي بنتي ونتي 
احمد ( بغيظ ): وهي اي ان شااء الله 
صعت هنا علي ايد احمد علشان يسكت 
سيف : عن اذنكوا هشوف بنتي وامشي 
الجميع : اتفضل 
احمد : يالا ي جماعه علشان اوصلكم 
الجميع في نفس وااحد : لا احنا قاعدين 
هنا : روحوا يجمااعه نتي عمتي تعبانه ونتي ي سااره ابنك ونتي ي طنط لازم ترتاحي ونتي ي رنيم معايا من الصبح كلوا يروح نا مش هيحصلي حااجه حتي نتا ي احمد روح 
ام احمد ؛ كلهم يروحوا انا هفضل معااكي 
هنا : لا يطنط
ام احمد : متعنظيش يبنتي 
احمد : طب يالا ي جمااعه 
احمد اخد عيلتي ورنبم وروحهم وطنط فضلت معاياا بعد شويه لقيتهاا ناامت علي الكنبه طلبت ممضرضه تجيلي للاوضه
هنا : ممكن غطي لطنط لو سمحتي 
الممرضه : حااضر ي دكتوره 
راحت الممرضه وجابت غطي لطنط وغطيتهاا
الممرضة محتاجهه حااجه تانيه ي دكتوره 
هنا : لو سمحتي ي اينااس تخديني للحضانه عااوزه اشوف بنتي 
ايناس : دكتوره احمد موصي علي راحتك ي دكتوره مينفعش اخدك
هنا : علشان خاطري سنديني لغاايه هناك وناا هخلي احمد ميجيش جمبك 
ايناس(  بستسلام ): اتفضلي هااتي إيدك 
بعد شويه كنت قدام الاوضه 
هنا : حلوه اووي 
ايناس : ربنا يخليهالك ي دكتوره
هنا : ياارب 
اينااس : يالا ارجعك 
هنا : يالا في سرهاا هجيلك تااني ي نن عيني
واحنا راجعين لقينا دوشت ودربكه كبيره في المستشفي 
هنا : هو في اي 
ايناس : مش عاارفه ي دكتوره 
 _ دكتوره هنا نتي هناا ودكتور احمد قالب عليكي المستشفي 
هنا : احمد نا هناا
احمد : هنا نتي كويسه كنتي فين ازي تسيبي الاوضه 
الام : قلقتيناا يبني كنتي فين 
هنا : اهدو ي جمااعه نا كوييه طلبت من اينااس بس تاخدني لبنتي 
احمد ( بص ل ايناس ): حسابك معاياا بعدين 
هنا : احمد ايناس ملهااش ذنب 
احمد : ادخلي انتي ي هنا بس 
هنا : احمد 
احمد : خلاص ي هنا مش هعمل حااجه … اتفضلوا انتوا
” في الاوضه ” 
هنا : انت اي رجعك 
احمد : قلقت عليكوا جيت اشوف لو محتجين حاجه وجبت لامي وليكي هدوم
هنا : طب روح يالا طنط معايا اهيه 
الام : روح ي احمد متقلقش 
احمد ؛ حاضر ولو احتجتوا حااجه اتصلوا
الام : مااشي 
” بعد لما احمد مشي طنط جت فعدت جمبي علي السرير و 
الام : هنا يبنتي نا عااوزه اقولك حااجه 
هنا : اتفضلي اييه 
الام : ……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!