Uncategorized

رواية رهف حياتي الفصل الثامن 8 بقلم آية هاني

 رواية رهف حياتي الفصل الثامن 8 بقلم آية هاني

رواية رهف حياتي الفصل الثامن 8 بقلم آية هاني

رواية رهف حياتي الفصل الثامن 8 بقلم آية هاني

مروان: مش عايزك تخافي انتي ذاكرتي اعملي اللى عليكي والباقي على ربنا.. 
رهف بتوتر: ماشى ..سلام.. 
مروان: سلام يا حبيبتي.. 
رهف: سجدة..
سجدة: انا خايفة اوي ي رهف..
رهف: والنبي ما تخوفيني اكتر ما انا خايفة..
وميعاد الإمتحان بدأ..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مروان: أمجد..
أمجد: الو ايوا يا مروان تعالي الشركه بسرعه..
مروان: ليه فيه ايه.
أمجد: هتعرف لما تيجي..
مروان : طيب ماشي انا جاي اهو..
وبعد شوية وصل الشركه..
لقي ناس غريبة ف الشركه دخلهم على مكتبه..
مروان: مين حضراتكوا..
سميرة: انا سميرة والدة رهف.
مروان بصدمه: نعم!!!.
سامح: ايوا يا بيه انا أبوها..
مروان: رهف لما ابويا جابها ع البيت أهلها كانوا متوفيين..
سميرة: احنا كنا عملنا حادثة فعلآ والناس كانوا مفكرينا موتنا بس احنا ربنا كتب لنا عمر جديد ودورنا عليها كتير لحد ما عرفنا إن هي عندك..
مروان: اطلعوا برااا رهف ملهاش أم ولا أب..رهف عيلتها كلها ماتت واحنا بقينا عيلتها.
سامح بعصبية: انت بتقول ايه..انا هبلغ الشرطة عنك..
مروان: ابلغهم انا لو تحب..
سميرة: يعني ايه مش هناخد بنتنا..
مروان: بنتكوا!! تاخدوا كام وتسيبوها..
سميرة: احنا مش جايين علشان فلوس احنا جايين ناخد بنتنا..
مروان : وانا قولت اللي عندي ورهف مش هتبعد عني..
سامح: هااخدها يعني هااخدها حتي لو اضطريت لقتلك..
مروان: أمجد..خرج الإتنين دول برااا..
أمجد: حاضر..يلا يا جماعه اتفضلوا..
سامح وسميرة خرجوا وكانوا متضايقين..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سلسبيل: كدا تمام اوي..
الشخص: هناخد كام..
سلسبيل: 20 ألف..
الشخص: امم حلو مش وحش..
سلسبيل: اوعدك هتاخد مني كتير بس تنفذ اللى بقوله..
الشخص: وانا عند وعدي ليكي وهعمل كل اللي تقولي عليه..
ياتري ايه اللى سلسبيل بتخطط له..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رهف رجعت م الامتحان مبسوطة جداا..
ودخلت الفيلا وكانت بتمايل يمين وشمال لإن الرياضة بالنسبالها صعبة جدا…
لقت صوت غاضب من وراها..
مروان: رهففففف..
رهف بفزع: عاااا مين..ايه يا مروان كنت هموت..
مروان مسكها من ايدها وطلع بيها ع الأوضة..
مروان بزهق:انتي ازاي ترقصي تحت قدامهم كدا..
رهف: ما انا كنت فرحانه وبعدين انا مكنتش برقص..
مروان فضل يمشي قدامها وهي بترجع ورا لحد ما خبطت ف الحيطه..
رهف بتوتر: مروان..
مروان: لازم تتعاقبي ع اللى عملتيه يا رهوفتي صح ولا لا..
رهف: تعاقبني؟ ازاي يعني..
مروان قرب عليها جامد وباس شفايفها ودي كانت أول مره يعمل كدا طبعا رهف بتحبه جدا ف سابت نفسها له..
بعد عنها وسند بجبينه على جبينها وبيتنفسوا هما الإتنين رهف خبت وشها بإيديها وفضلت تعيط..
مروان: رهف حبيبتي بتعيطي ليه..
رهف: انا ازاي عملت كدا وفضلت تحرك راسها ب لا..
مروان: اهدي يروحي والله حقك عليا انا اللى غلطت..انا آسف..
رهف: اوعدني متتكررش اللى حصل دا تاني..
مروان: اوعدك يا حياتي..مقولتليش بقاا امتحان الرياضة..
رهف: كان سهل اوي ومغلطش خالص..
مروان:هي دي الدكتوره رهف..
رهف: انا جعانه اوي..
مروان: بس كدا انتي تؤمري يا روحي..ونزل يعمل لها الأكل بنفسه وطلع بعد ساعتين 
مروان: أحلي أكل لأجمل وأرق بنوته ♥..
رهف ببكاء وراحت عليه وحضنته: انا بحبك اوي يا بابا..
مروان فرح اوي بالكلمه دي: قلب باباا من جوا وبابا كمان بيموت فيكي..بتعيطي ليه بقاا..
رهف: علشان مش عارفه كنت هعمل ايه لو كنت كبرت وملقتش نفسي معاك..
مروان  : كنت هدور عليكي واخليكي تعيشي معايا..
رهف ضحكت وبدأت تاكل: امم..
مروان: رهف هو انتي لو عرفتي إن مامتك او باباكي عايشين هتسبيني..
رهف: مقدرش يا مروان بس هعيش حبه معاهم وحبه معاك..
مروان: والله..
رهف: اه..فاكر يا مروان لما سمر كانت بتاخد الشنطة بتاعت المدرسة بتاعتي وانت تروح مزعق لها..
مروان: فاكر طبعآ وهي دي حاجه تتنسي..وفاكر لما عضتيها وعملتي لها ساعه على دراعها علشآن كلت معاكي????????????..
 وفضلوا يتكلموا ويفتكروا ايام ما كانوا صغيرين وكلت وغسلت ايدها وهو راح ينام لإنه تعبان م الشغل وهي قعدت تذاكر شوية وهي بتذاكر لقت مسدچ ع الواتس من رقم غريب..
رهف فتحت المسدچ اللى كان عبارة عن ريكورد..واللى اتصدمت منه وفضلت تعيط..
ياتري ايه اللى رهف سمعته ف الريكورد..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سجدة قاعدة ف غرفتها مصدومة من ساعة ما شافت الصورة..: انا هنسي اي حاجة حصلت ولازم دلوقتى اركز علي مذاكرتي..
بعد شوية لقت رهف بترن عليها..
سجدة: ايه دا بتعيطي يا رهف مالك يا حبيبتي..
رهف حكت لها اللى سمعته ف الريكورد..
سجدة: طب وانتي بتعيطي ليه يهبلة..
يتبع……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!