Uncategorized

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الثامن 8 بقلم رنا طارق

 رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الثامن 8 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الثامن 8 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الثامن 8 بقلم رنا طارق

وصلو البيت ودخلو 
حمزه اول ما فتح الباب لقي بنت خارجه ولابسه لبس مش محترم 
مني بغيره : انتي مين وبتعملي اي هنا 
هنا: وانتي مالك وبعدين  يا حمزتي انت جايب دي معاك لي وقربت نحيه حمزه عشان تخضنه 
مني  قربت من حمزه وزقتها بعيد عنه: اي يبتاعه انتي بتعملي اي ارجعي ورا كده 
مني بصت لحمزه: مين دي يحمزه 
حمزه: دي…. دي 
مني بعصبيه: دي اي انطق 
هنا: انا هنا يحببتي انا حبيبه حمزه انتي مين بقي 
(بص حمزه لهنا بصه اللي هو انتي بتقولي اي) 
مني وعنيها دمعت: هي بتتكلم صح يحمزه… رد 
حمزه: هنا لو سمحتي امشي وانا هبقي اكلمك 
مني: لا وع اي انا اللي همشي استاذنكو وبصت لهنا بقرف ومشت 
حمزه: مني استني مني….. هنا البسي هدومك وامشي ومش عايز اشوف وشك بعد كده والا هندمك ع اليوم اللي انتي شوفتيني فيه 
هنا: ماش بس هترجعلي تاني يحمزه 
سابها حمزه وطلع يجري ورا مني 
حمزه بصوت عالي: مني اقفي بقي 
مني: متجيش ورايا يا حمزه ارجع للسنيوره بتاعتك 
حمزه شدها من ايدها: بتغيري عليا 
مني: لا 
حمزة: امال زعلانه ومضايقه لي 
مني: مش زعلانه وهزعل لي 
حمزه: عشان بتغيري مثلا 
مني وبتحاول تهرب من نظرات حمزه: لا مش بغير انت مين اصلا عشان اغير عليك 
حمزه ؛ طب مش بتبصي لعيني لي 
مني : مش عايزه ابصلك 
حمزه: عشان متضعفيش 
مني: لا 
حمزه: طب بصيلي 
مني: لا 
حمزه: انتي علقتي ولا اي 
مني بصتله: دمك مش خفيف ع فكره 
حمزه: بحبك ع فكره 
مني: مبتثبتش كده ع فكره (كمية ع فكره فظيعه)  
حمزه: اومال ازاي 
مني: مش بتثب……
مكملتش الكلمة حمزه قام بايسها 
مني: ابعد لو سمحت انا مش بكلمك وكشرت زي الاطفال 
حمزه وشدها ليه اكتر: مش بتكلميني لي 
مني: عشان بتخوني 
حمزه: انا يبنتي 
مني ؛ لا خيالك 
حمزه: طب خيالي خانك انا مال امي 
مني: مبهزرش يحمزه مين دي 
حمزة: دي هنا حبيبتي القديمه 
مني: الاكس الحربايه يعني 
حمزه: ايوه شاطره 
مني: ها وبتعمل اي عندك ف نص الليل 
حمزه وحب يستفذ مني: بتعمل كل خير ???? 
مني: اه طب اطلع كمل معاها الخير يخويا اشبعو ببعض 
حمزه: خدي بس مالك قفوشه كده لي 
مني: اوعي يحمزه بقي انا ماشيه 
حمزه: طب زعلانه مني 
مني: اه 
حمزه: طب هصالحك وقام باسها 
مني: اوعي يسافل يحيوان يخاين يا ……باسها تاني 
حمزه: ها اتكلمي تاني عشان اسكتك بطريقتي 
مني: لا خلاص مش هتكلم 
حمزه: شاطره احبك وانت بتسمعي الكلام 
مني: متتكلمش زي الشمحطيه لو سمحت 
حمزه: اتكلمتي تاني ولازم تتعاقبي وجاي يبوسها حطت ايدها ع بوقها 
حمزه: خلاص يستي مش هبوسك وهسامحك المرة دي 
مني: كريم اوي يخويا وبعدين انت خدتني ف الكلام ومقلتش ليا هي كانت بتعمل اي عندك 
حمزه:  هي بتجي عشان تستفزني وتغريني عشان ارجعلها بس انا بقيت بكرها من بعد موت بابا 
مني: لي 
حمزه: لانها كانت بتكره بابا وانا اي حد بيجي نحيه بابا انا بكره 
مني: كنت بتحبه اوي كده 
حمزه بحزن: واكتر من كده كمان 
مني: ربنا يرحمه هو اكيد ف مكان احسن دلوقتي 
حمزه: يارب 
مني: هو انت عرفت مين اللي قتله 
حمزه: اه واحد كده بس انا معرفهوش بس والله لاندمه ع اليوم اللي اتولد فيه ولازم احرق قلبه ع عياله 
مني: حمزه انا مش هقول متاخدش منه حق والدك بس مينفعش تعذبه بولاده هما اكيد ملهومش ذنب 
حمزه: لا ليهم….. ليهم ان هما ولاد الراجل ده ده ذنبهم 
مني: محدش بيختار اهله يحمزه 
حمزه: بس لازم ياخدو عقاب افعال ابوهم 
مني: انا حاسه بعد كلامك ده اني معرفكش حاسه اني واقفه قدام حمزه تاني خالص انت قلبك بالوحشيه دي 
حمزة: انتي متعرفيش حاجة اسكتي ومتدخليش ف حياتي يمني ومتدخليش ف حياتي الخاصه 
مني: تمام سلام 
مشت وعنيها دمعت وفضلت تعيط 
مني ف سرها: لي يارب كل اما افرح شويه ارجع احزن تاني واكتر من الاول كمان لي حمزه بيعاملني كده انا قولت ان حمزه هيعوضني عن النقص اللي اهلي سابوه بس حمزه كل ما بيعوضه بيرجع يسبلي النقص ده واكتر من كده كمان يارب ساعدني 
راحت البيت لقت باباها لسه صاحي 
مني: بابا انت لسه صاحي 
احمد: ايوه انتي اي اللي جابك 
مني: اي اللي جابني!!  
احمد ؛ اه انتي مش كنتي هتباتي بره جيتي لي 
مني بكسره: الشغل خلص بدري فجيت 
وقبل ما هو يتكلم ردت عليه عشان هي عارفه انه هيجرحها اكتر 
مني: تصبح ع خير يبابا 
سابته ودخلت اوضتها اترمت ع السرير فتحت فونها يمكن حمزه رن لكن ملقتش اي حاجة حتي لو مسدج بعتتله هي 
(ظننت انك من سيداوي جروحي لكن كنت انت السبب فيها)  
بعتتها وقفلت ونامت وعنيها وارمه من العياط 
(عند حمزه) 
روح وهو حزين جدا عمال يفكر فيها مش راضيه تطلع من دماغه 
عقله: بتفكر فيها لي دي بنت قاتل ابوك انت نسيت 
قلبه: بيفكر فيها لانه بيحبها والواحد لما بيحب حبيبه مش بيطلع من دماغه 
عقلة: حب اي دي تعتبر مذنبه ذي ابوها 
قلبه: ملهاش ذنب ان هي بنته وزي ما هي قالت محدش بيختار اهله 
عقله: مبيحبهاش 
قلبه: بيحبها 
عقله: مبيحبهاش 
قلبه: بيحبها 
حمزه: اخرسو بقي انا مش ناقص 
غير هدومه ودخل نام فتح الفون عشان يشوف لو حد بعت حاجه لقي مسدج من مني قرائها قلبه وجعه اوي قرر انه يصالحها وف نفس الوقت يبدء ياخده انتقامه 
ابتسم ابتسامه شيطانية ونام….. 
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت مريض منفصم للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!