Uncategorized

رواية عشق الصخر الفصل الثامن 8 بقلم شيماء عصمت

 رواية عشق الصخر الفصل الثامن 8 بقلم شيماء عصمت

رواية عشق الصخر الفصل الثامن 8 بقلم شيماء عصمت

رواية عشق الصخر الفصل الثامن 8 بقلم شيماء عصمت

في شركة السيوفي صخر وصل هو وعلي 
دخل صخر بهيبته ووسامته!! لفت انظار كل المواظفين وسرق قلوب كل الموظفات!! والكل بيفكر مين اللي داخل مع مديرهم علي!!
دي كانت اول مرة صخر يظهر قدام المواظفين في شركتة!! هو كان بيجي الشركة كتير بس من غير ماحد يشوفه!! 
علي اتكلم بصوت عالي قدام مواظفين الشركة : احب اعرفكم بـ مالك شركات السيوفي صخر نبيل السيوفي
كل المواظفين تنحوا للحظات مكنوش يتخيلوا ان صخر بالشكل دا ابدااااا!!!
دقايق وفاقوا من ذهولهم وابتدوا يحيوا صخر وهو رد عليكم بمجرد اشارة من دماغة كرد!!
صخر دخل مكتبة وقعد ومعاه علي 
علي بمزاح : شوفت انصدموا ازاي لما شافوك ههههه ولا الموظفات عيونهم كانت هتاكلك 
صخر بهدوء: لازم ينصدموا هما شافوا اي حد دا انا صخر نبيل السيوفي
علي بغمزة: ياسيدي على التواضع 
صخر بهدوء: المهم راجعت ملف المناقصة الجديدة 
علي: عيب عليك يسطا كلة تمام 
صخر بتريقة: يسطا!! انت بقيت بيئة كده ليه يابني؟!! بذمتك دي ألفاظ مدير شركة السيوفي!!
علي بمزاح: دا اللي عندي واذا كان عجبك؟! وبعدين بطل الغيرة اللي فيك دي!! هو انت تطول ان علي باشا داود بيه يبقي مدير شركتك!! وعضو فـ مجلس الادارة!! وهو اللي موقفلك الشركة دي علي رجليها من ناحية السوشيال ميديا!! لا وكمان صحبك انت متخيل!!
ضخر بضحك:ههههه متواضع اوووي انت ياعلي
علي بغرور مصطنع: طول عمري وكمل بخبث: بس شايفك ماشاء الله بتيجي الشركة بقلب جامد وبتمش في الشارع عادي كده ومش عامل حساب للصحافين المتربصين وعايزين يكشفوا شكل رجل الاعمال المجهول صخر نبيل السيوفي!! قلبك مات ياولا ولا ايه؟!!!!
صخر بهدوء: بغض النظر عن ياولا دي!! بس انا من امتي بخاف اجي الشركة اينعم مكنتش بخلي حد يشوفني بس انت عارف ليه!! اللي كنت خايف منه خلاص خلص ياعلي!! مرحلة وعدت!! انت عارف انا صبرت قد ايه عشان اوصل للي انا فيه ده .. مش عارف ايه اللي هيحصل بعد كده!!
علي بتأثر: عارف ياصخر ومقدر والله اللي انت فيه!! متقلقش كله هيبقي تمام ان شاء الله 
علي غير الموضوع واتكلم بهزار وقاصد ينرفز صخر : الا قولي صحيح هي عشق عاملة ايه؟! معاااك يعني حلوة كده وكويسة؟!!
صخر وقف بغضب وقرب منه مسكه من (قفاه لمؤاخذة ????????) واتكلم بغيرة: عشق مين اللي بتتكلم عنها؟! اوعي تكون مراتي؟! ازعل والله وانت عارف زعلي وحش!! اسمها مسمعوش علي لسانك تاني ياعلي متجبش سيرتها اساسا!! اقولك متجيش البيت عندنا تاني!! 
علي بمزاح: انت ماسكني زي الحرامية كدا ليه ياجدع انت!! اوعي كده!!
علي سلك نفسه من ايد صخر بالعافية وصخر بيبصله بغضب وغيرة!! غيرة مجنونة ، مش مسموح ان اي راجل غيرة يقول اسمها!!
علي: خلاص ياعم مش هقول عشق!!
صخر بيقرب عشان يضربة
بس علي جري وكمل بضحك وهو طالع من مكتب صخر : عشق هانم احلي .. حتي هانم لايقه عليها
صخر كان عايز يجري وراه ويضربة بس كده هيضيع هيبته قدام الموظفين مش كافية الصدمة اللي خدوها الصبح لما شافوة!! عدل هدومة وحاول يهدي نفسه وبعدين ابتسم بمكر وعرف ازاي هياخد حقه من علي!!
_____________
عند نريمان ومايا
مايا بصدمة: تقصدي ان ام عشق خانت اونكل ناصر وعشق متبقاش بنته!!
نريمان بغضب: واطي صوتك يازفته ناصر لو عرف اني قولتلك هيطين عشتي
مايا: اوك سوري هوطي صوتي بس بجد مكنتش متخيلة ان عشق مش بنته؟! 
نريمان بتريقة: اديكي عرفتي 
مايا بخبث: بس جيه الوقت اللي لازم نستغل فيه السر ده يامامي
ناريمان بنفس الخبث: تقصدي ايه ياروح مامي
مايا بمكر: هقولك
_________
الليل ليل وصخر وعلي مروحين مع بعض في عربية علي
صخر بيكلم امه كريمة في التليفون : ايوه ياامي مالها مريم؟!
كريمة:______
صخر: لسه بتعيط لحد دلوقتي؟! هي مصممة علي الولد ده؟!
كريمة:_____
صخر: تمام يا امي لما اجي انا هتكلم معاها سلام
علي سألوا بتوتر وغضب حاول يتحكم فيه: مالها مريم ياصخر في حاجة حصلت ولا ايه
صخر بهدوء: ابدا ياسيدي في واحد عايز يجي يتقدم لها ولما قولتلها انتي لسه صغيرة استني حتي لما تدخلي الكلية عماله تعيط ومش راضيه تاكل من الصبح شكلها والله اعلم بتحبه
علي بغيرة وصوت عالي: نعم ياروح امك بتحبه؟!! لا طبعااا مين دا اصلا اكيد في حاجة غلط مستحيل الكلام دا يحصل!! دا انا اولع فيك وفيها قال بتحبه قال!!
صخر بغضب مصطنع: انت اتجننت ياعلي ايه روح امك دي؟!! وكمان تولع فيا وفيها؟! انت قد الكلام ده؟!
علي بنرفزة: صخر متجننيش انت عارف اللي فيها!! 
صخر ببرود: ايه اللي فيها ياعلي؟!
علي بعصبية: استعبط ياخويا استعبط ، انت مش عارف اني بحب مريم وطلبت ايدها منك وانت قولتلي استني يا علي لما تدخل الكلية وساعتها انت هتفاتح مريم في جوازي منها
صخر باستفزاز: ايه دا انا اقولت كده بجد؟! انا مش فاكرة الصراحة ياعلي انت فاجئتني!
علي بصوت عالي وتحزير: صخررررر
صخر ببتسامة مستفزة :نعم ياحبيبي 
علي: بجد مريم بتحب الولد ده؟!
صخر: ولد مين
علي : انت ناوي تجنني ياجدع انت ماتنطق وتريحني الله!!
في الوقت دا كان صخر وصل للقصر بتاعة
نزل من العربية وبص لـ علي من شباك العربية
صخر بضحك: مش لما يبقي في ولد الاول ياهبل عشان تحبه
علي تنح للحظات وبص لـ صخر اللي غمزله بعينه وكمل كلامة: عشان تاني مرة مهزرش معايا هزار ليه علاقة بعشقي سلام ياصاحبي احلام سعيدة
وسابه ومشي وهو بيضحك وعلي طبعا كان هيفرقع وقال بغيظ: ماشي ياصخر انا تعمل فيا المقلب دا ماااااشي!!
____________
في الوقت دا في قصر صخر وتحديدا في أوضة مريم كانت قاعدة ومعاها عشق وقاعدين يهزروا ويضحكوا مع بعض اللي يشوفهم يقول انهم يعرفوا بعض من زمان مش من يومين بس!! مريم شغلت اغنية بنت الجيران وشدت عشق بالعافية عشان ترقص معاها 
____________
صخر دخل للقصر وهو بيضحك على اللي عملة في علي
كريمة كانت قاعدة في الصالون وسمعت صخر بيضحك من قلبة وبصوت عالي وده نادر لما بيحصل قالت بمرح: ايه دا ايه دا صخر باشا بجلالة قدرة بيضحك!! انا مش مصدق نفسي يالمبي
صخر قرب منها وباس ايديها واتكلم ببتسامة: كريمة هانم حافظ بتقول يالمبي!! هو الواد علي بهت عليكي ولا ايه
كريمة: هههههه تصدق عندك حق الواد بهت عليا فعلا الا صحيح الولد ده مجاش يتعشى معانا ليه وانت كنت بتضحك اوي كده ليه
صخر مبشاغبة: انتي مستخسرة فيا الضحكة ياكرملة
كريمة بحنية وحب امومي ظاهر طبطبت عليه: حبيبي انت ياصخر دانا لما بسمع ضحكتك الروح بترد فيا ياضنايا 
صخر بأمتنان: ربنا يخليكي ليا يا امي ومنحرمش منك ابدا
كريمة: ولا منك حبيبي وكملت بفضول: ها كنت بتضحك ليه
صخر ضحك علي فضولها وحكالها على اللي عملة في علي
بعد ماصخر حكي لامه اللي عمله في علي كريمة انفجرت في الضحك 
كريمة بأبتسامة: اخس عليك ياصخر يهون عليك علي تعمل فيه كده 
صخر بهدوء: عشان يحرم يستفذني تاني
الا صحيح هي مريم وعشقي فين؟!
كريمة: مريم من الصبح واخده عشق واقعدة معاها في اوضتها
صخر: تقصدي اوضتي انا؟!!
كريمة: لا ياصخر بقولك مريم اخدت عشق في اوضتها يعني اوضة مريم .. وكملت كلامها وهي بتقوم: هروح انا اقول لـ سعدية تجهز العشا .. حبيبي اطلع انت خد دش وهات مريم وعشق عشان نتعشى
صخر ببتسامة: حاضر ياست الكل عن اذنك
صخر طالع على السلم اللي بيوصلوا للدور التاني اللي في اوضته انتبه لصوت اغاني وضحك بصوت عالي عرف ان صوت مريم وعشقه ابتسم من قلبه لما سمع صوت ضحكة عشقه قرب بهدوء من اوضة مريم وكان لسه هيخبط على الباب بس وقف مذهول من اللي شافه 
عشق ومريم واقفين بيرقصوا ويضحكوا ومخدوش بالهم من اللي واقف مصدوم وهو شايف عشق وهي بترقص وتتمايل ببراعة مغرية مع كلمات الاغنية
انتفضت عشق ومريم علي صوت صخر المصدوم: انتوا بتعملوا ايه
مريم بخضة: اا اابيه
عشق جمدت مكانها واتمنت الارض تنشق وتبلعها ووشها عبارة عن كتلة من الفراولة من كتر الخجل ، قطع شورودها صخر لما قرب منها وبقي واقف وراها بالظبط ، وطى صخر لمستواها وهمس جنب ودانها بصوت مغري: بتعملي ايه ياعشقي
عشق لفت راسها وبصتله من غير ماتحرك جسمها واتكلمت بتوتر وخجل: اا انا اصل مريم انا
صخر بحنية وهو بيقرب وشه منها لدرجة انها بقت حاسه بنفسه بيلمس وشها: اهدي ياعشقي
مريم بمرح وخجل: احمم احم نحن هنا
عشق بحرج بعدت عن صخر بسرعة واستأذنت وراحت علي اوضتها
صخر بص لمريم بغضب ، مريم بخوف: انت بتبصلي كده ليه ياضحر انا عملت ايه دلوقتي
صخر قرب منها وضرابها علي قفاها بخفه: عملك اسود ومنيل ايه اللي عملتيه في عشق دا؟! من اول قاعدة تقعديها معاها وتخليها راقصة وتفسدي اخلقها كده
مريم بلامبالاة وبصوت واطي : هي منحرفة لوحديها
صخر بغضب مصطنع: نعمممم ياختي بتقولي حاجة؟!!
مريم بتوتر: انا لاااا خالص مقولتش حاجة حقك عليا ياابيه وادي راسك ابوسها
حاولت تبوس راسه بس صخر اطول منها قالت بمرح وتسرع: بما انك طويل واهبـ
صخر مسكها من هدومها زي الارنب
بتقولي حاجة يابت
مريم برعب: اناااااا؟! محصلش يابيه والله
صخر بتريقة: انا بحسب
و سابها وخرج 
مريم برتياح: الحمدلله فلت منه وعدت علي خير ربنا يكون في عونك ياعشق 
___________
في اوضة عشق وصخر
عشق كانت واقفة قدام المراية وبتكلم نفسها وهي مصدومة ومش مصدقة ان صخر شافها وهي بترقص : يالهوي عليكي ياعشق يالهوي يالهوي خلتيه يشوفك وانتي بترقصي وتدلعي زي الرقصات يافالحة!! هيقول عليكي ايه دلوقتي؟!! هوريلوا وشي ازاي اصلا!! ازاي منتبهتش انه واقف؟! ياريت كانت الارض انشقت وبلاعتني ولا هو يشوفني بالوضع دا مصيبة ليفكرني قاصدة اغرية؟!!!!
_بصراحة انتي اغرتيني
عشق اتفاجئت بصخر وراها وهو حاط ايديه فجيبة وبيبصلها بتسلية
عشق بـ أرتباك: اا اصل انا يعني عشان ااا هو انت اتعشيت
صخر بمكر وهو بيقرب منها: لا لسه هتعشى
عشق اتكلمت وهي بتتخطاه عشان تخرج من الاوضة: طب يلا ننزل نتعشى ااصل انا جعانة اووي
صخر مسك ايديها ومناعها انها تمشي ولف ايده حوالين خصرها وقربها من جدا ، بقت في حضنة واتكلم بمكر: بس انا عايز اتعشي هنا 
عشق بخجل واحراج من قربه منها بالشكل ده: ططب سبني انزل اجبلك الاكل هنا
صخر وهو مستمتع بخجالها وضمها ليه اكتر: طب مانا اكلي قدامي اهو
قال كلامة وهو مركز مع شفايفها
عشق بعدم فهم وخجل وتوتر من نظراته ليها: ممـ مش فااهمة؟ هو فين؟!
صخر قرب وشه من وشها جدا وقال بهمس: اهو .. وباسها برقه .. عشق من الصدمة معرفتش تعمل ايه او تتصرف ازاي؟!
هو الوحيد اللي بيخليها بالشكل دا تايهه مش عارفة تتصرف .. بيسيطر عليها بكلامة ونظراته .. هو اول راجل يكون قريب منها بالطريقة دي اول واحد يلمسها كده 
صخر بعد عنها اخيرا وسند راسه علي دماغها وبيتنفس بصوت عالي اتكلم بصعوبة ومرح حاول يبعد بيه الجو المشحون: احلي عشا اتعشيته في حياتي
عشق بخجل وحرج حاولت تبعد عنه بس صخر مسمحلهاش اتكلمت بصوت واطي خجول: صخر
صخر: قلبه
اعشق اتوترت اكتر وخجلها زاد اكتر واكتر وتكلمت بـ أرتباك: ابعد لو سمحت اا انت وعدتني انك مش يعني
صخر بمكر: وعدتك بأيه؟
عشق بخحل: انك يعني مش هتعمل اللي عملته دا 
صخر ببتسامة وايدة بتلمس وشها وبيرجع شعرها لورا: هو انا عملت ايه
عشق وشها كله بقي احمر خالص زي الفروالة ومش لاقيه كلام تقولة هي اصلا مش عارفة تتكلم!! صعبت علي صخر لما لقاها هتموت من الخجل فبعد عنها بهدوء واتكلم بحنيه: خلاص خلاص انتي هتموتي ولا ايه؟! قلبتي علي فرولاية كده ليه؟! تعال ننزل نتعشى
عشق اكتفت بهزة من راسها دليل علي موافقتها
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت معملي للكاتبة شهد خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!