Uncategorized

رواية أحببت زين الرجال الفصل الثامن 8 بقلم منة الله الطنطاوي

 رواية أحببت زين الرجال الفصل الثامن 8 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل الثامن 8 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل الثامن 8 بقلم منة الله الطنطاوي

عند ملك وخالد 
خالد : بوصي ياستي دا مكتبك وشغلك بقا بصي تكوني هنا الساعة ٨ بالدقيقة قبل ما يجي مستر مازن تدخلي تنظمي المكتب وتعمليلو قهوتو وتحطيها علي المكتب بيحب كل حاجة منظمة وهو لوعاوزك بيتصل علي تليفون مكتبك ولازم تحضري كل الاجتماعات الي فيها مستر مازن ولو عندو عشاء عمل تروحي معا ويكون معاكي كل الاوراق الي يطلبها منك فهمتي
ملك : فهمت 
خالد : تمام وقبل ما يكمل كلامة
كريم : ازيك يا بشمهندس خالد 
خالد : ازي حضرتك يا مستر كريم
كريم : تمام انا جاي اشوف الموظفة الجديدة
كريم : اي دا القمر دا بيعمل ايه عندنا هنا 
ملك : ازيك يا كريم عامل اي انت بتعمل ايه هنا 
كريم : ههههه انا البعمل اي انتي البتعملي اي
ملك : انا شغلة هنا لسة متعينة
كريم : اهااا يعني شغلة عندي????
ملك : ???? اي دا انت صاحب الشركة
كريم : ايوا ياستي اومال انتي مفكرة أي ????
ملك : ماشي ياعم الله يسهلو????
كريم : انتي هتقوري عليا????????
ملك : لا ياعم مش بنقور احنا بنحسد بس????????
خالد : بس انتم التنين عيال صغيرة
كريم : ????
خالد : احمم انا مش اقصد مستر كريم
كريم : ياعم ولا تقصد????
خالد : احمم اسف انتم تعرفم بعض
ملك : ايوا كريم معايا في الكلية
خالد : اهااا تمام هروح انا اشوف ورايا أي تمام وانتي عرفتي كل حاجة ياملك
ملك : ايوا 
خالد : بعد ازنكم 
كريم وملك : اتفضل
كريم : تمام بينا قاعدة مع بعض ولو عوزتي حاجة قوليلي أو قولي لزين اخويا هو صاحب الشركة والمدير
ملك : تمام ماشي ياسطا 
كريم : اسطااا قومال لو كنت شغال معاكي كنتي عمالتي اي????
ولا حاجه كنت زعلتك بس????
كريم : ماشي سلاموز
ملك : سلام????????
_________________________________________________________
في مكتب زين
زين : الو يماما انا جاي اهو حاضر سلام
خرج زين من المكتب
زين : سمر فين كريم
سمر : كان عند ملك 
زين : ملك مين 
سمر : الموظفة الجديدة يافندم
زين : تمام زين افتكر البنت الكانت معا في الاسنسير
( طبعا حضرتك متعرفش أن هيا ملاكك الملازم???????? ) 
زين رن علي كريم وعرف انو واقف قدام الشركة
زين وهو خارج خبط في حد
ملك : اوبس مش تحاسب يا اخ
زين : اخ ماشي وسابها ومشي
ملك : أي الانسان دا
دخلت ملك مكتب مازن وهيا متنرفزة
مازن : أي مالك 
ملك : ولا حاجه شخص عديم الزوق بس المهم حضرتك في اجتماع بعد نصف ساعة
مازن : لا اتلغة علشان مستر زين ورا حاجة مهمة في اتلغة
ملك : تمام حضرتك عاوز  اي حاجة مني تاني
مازن : لا شكرا روحي انتي دلوقتي
ملك : تمام ماشي شكرا بعد ازنك
مازن : اتفضلي 
خرجت ملك من عند مازن
مازن : أي البت دي شكلها محترمة مش زي البنات التانية 
( أي يامازن عينك منها انت كمان يابختك ياملك هييييح بقا ???? ) 
عند ملك
ملك : انا ماشية يا خالد عاوز حاجة
خالد : لاشكرا تحبي اوصلك
ملك : لاشكرا سلام 
خالد : سلام 
________________________________________________________
زين : يلا نمشي علشان اتاخرنا
كريم : يلا يابرنس 
وصل كريم وزين الفيلا
زين : داخل السلام عليكم
سامية وسعاد وقمر : عليكم السلام
سعاد : زين ياحبيبي عامل اي 
زين : كويس ياخالتو حضرتك عاملة أي 
سعاد : كويسة ياحبيبي 
قمر : ازيك يا زين 
زين : تمام كويس يا قمر انتي عاملة أي 
قمر : الحمدلله
كريم : خالتووو عاملة أي وحشاني ياعسل
سعاد : وانت كمان وحشني ياحبيبي واحشني
كريم : وانتي ياقمري عاملة أي 
قمر : كويسة ياكيمو 
كريم : بس اي دا دا احنا احلوينا خالص اووي 
قمر : اتكسفت شكرا☺️
سامية : بس ياواد تعالو يلا الاكل هيبرد 
كريم : يلا انا جعان اساسا????????
_________________________________________________________
عند ملك دخلت البيت
ام ملك : حمدالله على السلامه يا حبيبتي
ملك : الله يسلمك يا ست الكل
ام ملك : احضرلك الاكل
ملك : لا عاوزة انام تصبحي علي خير 
ام ملك : تلاقي الخير
دخلت ملك تنام وقبل ما تنام افتكرت زين وقالت عديم الزوق ونامت
_________________________________________________________
في بيت شروق
ام شروق : انتي يابت ياشروق 
شروق : حاطة السماعات وبتسمع اغنية وبتقول اخواتييييي اخواتييييي
ام شروق : طبعا ابو وردة وهوباااا 
شروق : أي ياماما حرام عليكي
ام شروق : حرام عليكي انتي بنادي عليكي بقالي ساعة
شروق : خلاص عاوزة اي ياست الكل
ام شروق: خدي الورقة دي وانزلي السوبرماركت هاتيلي الحاجات دي
شروق : ماشي بس هاتي طيب اجيب شيبسي واندومي ????
ام شروق : سبيتها وقالت الصبر من عندك يارب 
شروق : أي الأمهات دي????
لبست شروق ونزلت السوبر ماركت
شروق : عمو محمود عاوزة الحاجات دي وهاخد الشبسي دا وهاتلي اندومي
عم محمود : تمام حاضر يابنتي 
واحدة جارتهم : ازيك يا شروق يابنتي عاملة أي 
شروق : ازيك يا طنط عاملة أي
جارتهم : أي يا حبيبتي مش هنفرح بيكي ولا اي
شروق : انشاء الله خلصت يا عم محمود
عم محمود : ايوا يابنتي خودي
شروق اخدت الحاجة اي الناس دي معندهاش دم وانتي مالك اتجوز ولا لا اي دا 
شروق وهيا بتتكلم صوتت يالهوووي عربية خبطت فيها وبعدين
استوووووب
ياتري اي الهيحصل مع ملك وزين …؟
وياتري اي الحصل مع شروق وياتري مين الخبطها …؟
يتبع……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إقرار بالانتحار للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!